דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה לנד קרוזר יהפוך להיברידי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:
הדור החדש של טויוטה לנדקרוזר מתקרב לייצור
צפוי לשמור על יכולות שטח גבוהות
הנעה היברידית עשויה להצטרף לראשונה

תגידו שלום לדיזל: הדור החדש של טויוטה לנדקרוזר צפוי להגיח לאוויר העולם בקרוב, 14 שנה אחרי קודמו. הוא יהיה דור רביעי אצלנו, בסדרה שנחתה כאן לראשונה ב-1999. בטויוטה הוא כבר קיבל את הכינוי "סדרה 180".

טויוטה אינה מפרסמת בינתיים דבר באופן רשמי, ונמנעת אפילו מקדימוני ניסויי נהיגה שמקובלים כיום אצל המתחרות. אך בתקשורת האוסטרלית, שם זוכה הדגם לפופולריות עצומה, מדווחים כי הוא ישתמש בשלדת סולם החדשה של טויוטה (TNGA-F), זו שמעניקה בסיס גם ללנד קרוזר 300, הסקויה והטונדרה העדכניים. תוספת הקשיחות שהיא מעניקה אמורה לסייע גם ליכולת הדינמית, בדרך כלל עקב אכילס של דגמים מסוג זה הסובלים ממשקל יתר, מתלים שנועדו גם לשטח, מרכז גובה לא אידיאלי.

טויוטה לנדקרוזר

ניתן לשער שבדומה לאחיו הגדול, גם כאן יהיה שימוש ניכר בחלקי מרכב מאלומיניום, בדיוק כדי למנוע את המאסה העצומה. הממדים צפויים להיות דומים ללנד קרוזר 150 היוצא, וכך גם תצורת המיתלים (סרן חי מאחור, עצמות עצה כפולות מלפנים) אך הם יכויילו מחדש. הגרסאות הבכירות יקבלו מערכת מוטות מייצבים אקטיביים חדשה (e-KDSS) מופעלת חשמלית (הידראולית בדגם היוצא), עם תגובות מהירות מבעבר, הארכת מהלך המתלה במהירות נמוכה והקטנת זוויות הגלגול במהירות גבוהה. תגבור ההגה יהיה חשמלי, ובכך יתאפשר שילוב מערכת תיקון סטייה מנתיב מתקדמת מזו שבדגם הנוכחי.

בשוק האירופאי יהיה קשה לטויוטה לעמוד בתקני הזיהום האוויר המחמירים עם מנוע טורבו-דיזל ותיק (4 צילינדרים, 2.8 ליטר) של הדגם היוצא, ולכן היא עשויה לבחור בפתרון קל לטווח הקצר בדמות שילוב מערכת היברידית קלה (48V), הגם שכרגע אין לה כזו.

אופציה נוספת תהיה שילוב המנוע ההיברידי מהסקויה החדש – בנזין V6 כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר, עם מנוע חשמלי ו-437 כ"ס. או את מנוע טורבו-דיזל המודרני בלנד קרוזר 300 – V6 בנפח 3.3 עם כ-300 כ"ס. בשני המקרים עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית, והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה