דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i20 החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת: טל ברונפר

הגטס (Getz) של יונדאי היא אחת המכוניות המצליחות ביותר בישראל, והמצליחה ביותר בקטגוריית הסופר מיני בישראל. הגטס הצליחה אצלנו בזכות מוניטין אמינות טוב ובעיקר בזכות מחיר מצוין לציי רכב וחברות ליסינג – רוב רובן של הגטס שנמכרו בארץ משתייכות או השתייכו לחברות ליסינג והשכרה. באירופה, הגטס הצליחה הרבה פחות ולא הצליחה לזכות הכרה מקבילה לזו של הסופרמיני האירופאיות המצליחות מבית פיג'ו, אופל ופולקסווגן.

אך כעת, יונדאי מבטיחים שינוי. עצם פיתוחה של ה-i20 [לחוות דעת על הרכב החדש - יונדאי i20], כך מכונה היורשת של הקטנה הקוריאנית, במרכז פיתוח בגרמניה – מצביע על קהל היעד המרכזי. ה-i20 היא מכונית חדשה לגמרי, המבוססת על פלטפורמה חדשה ועם עיצוב חדש המתאים את עצמו לקו העיצובי של שאר דגמי היצרן.

יונדאי i20 החדשה

יונדאי i20 החדשה. צילום: יצרן

לאחר ההצגה הרשמית ודלת המידע של הקוריאנית הקטנה מוקדם יותר החודש, מתפנים ביונדאי למסור עוד נתונים לקראת מועד פתיחת תערוכת פריז בתחילת אוקטובר 2008, וכוללים מידות מדוייקות, המצביעים על צמיחה גדולה מהצפוי בבסיס הגלגלים – צמיחה של לא פחות מ-7 סנטימטרים לעומת הגטס היוצאת – וטוענים גם כי ה-i20 תהיה רחבה יותר ונמוכה יותר, לטובת מראה ספורטיבי יותר. ואם כבר ספורט, יונדאי מבטיחים גם גרסת 3 דלתות ספורטיבית (כפי הנראה, בעיקר במראה) שתחשף בתחילת 2009, אך לא מוסרים פרטים נוספים.

ואם כבר העיצוב – ללא ספק, כאן אפשר לשמוע רק חדשות טובות, שכן הגטס לא ניחנה בעיצוב נועז או מושך. ה-i20, כאמור, ירשה את העיצוב מאחותה הגדולה, ה-i30, בעוד שהיא מדגישה קווים אירופאים הדומים לאלו של המתחרה מבית אופל, הקורסה. התוצאה בעיני המתבונן, אך ללא ספק הקווים הרמוניים יותר, ולמרות שהם לא מלהיבים – הם בהחלט שיפור ממשי. המידות צפויות לגדול לעומת הגטס, עם בסיס גלגלים גדול יותר – אך עדיין בתוך מרווח הקטגוריה הצר למדי.

 בתחום הנעה, כצפוי - יונדאי בחרו להמשיך עם היצע המנועים של הגטס, בהם שני מנועים רלוונטיים לישראל: מנועי בנזין בנפח 1.4 ו-1.6 ליטרים, עם 97 ו-126 כ"ס בהתאמה, כאשר האחרון לקוח מה-i30 המוכרת. מצפים לביצועים נאים בגרסה האוטומטית? עדיף לשכוח מזה. תיבת ההילוכים מהסוג החביב על הישראלים תגיע במקרה זה בדמות תיבה מיושנת ועצלה בת 4 הילוכים שתפגע ללא ספק בביצועים. המעוניינים (כן, גם בישראל) יוכלו לרכוש את ה-i20 גם עם תיבת הילוכים ידנית בת 5 הילוכים.

בנוסף לגרסאות הקונבציונליות של ה-i20, יונדאי תציג גרסה ידידותית לסביבה של הסופרמיני, בהמשך לטרנד המקובל בקרב יצרניות אירופאיות. גרסה זו תקרא Blue, ותציע מנוע 1.4 ליטר, טורבו דיזל ותיבת הילוכים בת 6 יחסי העברה (להבדיל מהגרסה הרגילה, בעלת 5 יחסי העברה), יחד עם שיפורים אירודינמיים קטנים – המביאים לידי פליטת פחמן דו-חמצני צנועה של 99 קג"מ ותצרוכת דלק ממוצעת של 25 קילומטר לליטר. גרסה זו תוצג יחד עם אחותה הסדרתית בתערוכת פריז באוקטובר הקרוב, כדגם תצוגה – אך היא צפויה להגיע ליצור סדרתי כמו ה-i20 הרגילה.

כאמור, ה-i20 תוצג בתערוכת פריז אשר תפתח באמצע אוקטובר 2008, ושיווקה באירופה צפוי להתחיל לקראת 2009. ה-i20 תגיע כמובן לישראל, אך בשלב זה לא ידועים תאריכים מדויקים – סביר להניח שבחודשים הראשונים של 2009. בשל הגדילה בגודל ובאבזור, סביר להניח כי יבואן יונדאי בישראל, כלמוביל, יתקשה לשמור על המחיר הנוכחי של הגטס, אך אין מידע לגבי מחירים מדוייקים. ולנו נשאר רק לקוות שה-i20 תשווק בגרסת הליסינג הבסיסית הפופולרית עם יותר כריות אוויר מהגטס הבסיסית – לה היתה בעבר כרית אוויר אחת בלבד.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה