דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי איוניק בישראל: מ-135,900 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה הבוקר (א') בתל אביב את הבשורה הבאה שלה בתחום ההיברידי - יונדאי איוניק, משפחתית קומפקטית שתתחרה בטויוטה פריוס. למעשה, זהו נסיון חדירה שני של יונדאי לתחום ההיברידי, לאחר שלפני למעלה משנה הושקה בישראל יונדאי סונטה - ותפסה מאז נתח של 21% מתוך כלל המכירות של מכוניות היברידיות בישראל.

יונדאי איוניק

האיוניק המשפחתית היא למעשה אחות של קיה נירו שגם היא הושקה כאן לאחרונה, וההבדלים בין השתיים מתמקדים בתג המחיר, שם הפערים קטנים, וגם ברשימת האבזור וכמובן במראה החיצוני: בעוד הנירו של קיה פונה לפלח הקרוסאוברים, יונדאי איוניק תתחרה בפלח המשפחתיות.
מבחינת המימדים החיצוניים, יונדאי איוניק תתמקם במרכז קטגוריית המשפחתיות. עם אורך של 447 ס"מ היא ארוכה משמעותית ממשפחתיות האצ'בק כמו פולקסווגן גולף או טויוטה אוריס, אך קצרה ממשפחתיות כמו טויוטה קורולה או סקודה אוקטביה. מימד הרוחב שלה, 182 ס"מ, הוא מהגדולים בתחום - וגם מבחינת בסיס הגלגלים האיוניק מיישרת קו עם צמרת הקבוצה בזכות נתון של 270 ס"מ. נפח תא המטען מציע 550 ליטרים מכובדים.

מערכת ההנעה של יונדאי איוניק היא אותה אחת שפגשנו לאחרונה בקיה נירו, והיא מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים, המשודך ליחידת הנעה חשמלית. יחד מפיקים השניים הספק של 141 כוחות סוס ומומנט של 27 קג"מ, מה שמספיק כדי להאיץ את האיוניק ל-100 קמ"ש בתוך 11.1 שניות. תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים, וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 25.6 ק"מ לליטר.

יונדאי איוניק

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, אמר במסגרת ההשקה כי יש תכנון לייבא ארצה גם את גרסת הפלאג אין ואפילו את הגרסה הכל-חשמלית של יונדאי איוניק, כאשר זו האחרונה צפויה לנחות בישראל בסוף הרבעון הראשון של 2017.

יונדאי איוניק תשווק בישראל בשתי רמות אבזור, כאשר הבסיסית תיועד בעיקר לציי רכב. גרסה זו, תחת השם "פרימיום", מציעה כבר היא אבזור עשיר - בעיקר בתחום הבטיחות. בין היתר כולל המפרט 7 כריות אוויר, את מערכת המולטימדיה הביתית של כלמוביל עם אינטרנט בדור הרביעי, ניווט של Waze ואפליקציות חניה של פאנגו ו"פולי", מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 17 אינץ', משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, חיישן תאורה ובאגף הבטיחות - בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית ומערכת סיוע אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה.

יונדאי איוניק

גרסת ה"סופרים", בתוספת מחיר לא גדולה, מוסיפה למפרט גם מערכת "בליינד ספוט" לניטור רכב בשטח מת במראות, לוח שעונים דיגיטלי במראה משתנה, מושב נהג חשמלי, מראות עם קיפול חשמלי, תאורת לד מאחור וחיישני חניה אחוריים מקוריים.
יונדאי תעניק אחריות מורחבת על האיוניק, למשך 5 שנים או 100 אלף ק"מ על כל מערכות הרכב, ו-למשך 7 שנים או 150 אלף ק"מ על המערכת ההיברידית. זאת לעומת 3 שנים על הרכב ו-5 שנים על המערכת ההיברידית שמעניקה קיה לרוכשי הנירו.

המחירים:
יונדאי איוניק Premium תעלה 135,900 שקל
יונדאי איוניק Supreme תעלה 139,900 שקל

יונדאי איוניק

את שנת 2016 תסיים יונדאי עם קרוב ל-40 אלף מסירות, גידול של כ-30% ביחס לשנה שעברה. בתחילת שנת 2017, עם כניסתו לתוקף של המיסוי הירוק המעודכן, צפויים להתייקר חלק לא מבוטל מדגמי יונדאי - אך במקרה הבולט ביותר, זה של יונדאי סונטה שעלולה לצאת מקבוצת הזיהום 2 ולספוג עליה במס של עשרות אלפי שקלים, נערכה היבואנית עם מלאי מוגדל של כלי רכב שכבר עברו את שערי המכס, ובהמשך צפויה להכניס שינויים ברכב שיאפשרו את הישארותו במיסוי הנמוך של קבוצה 2.


לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה