דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי טוסון החדש נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

קצת יותר מחמש וחצי שנים חלפו מאז הושק הדור הנוכחי של הטוסון, וכעת חושפת יונדאי את הדור החדש והרביעי של רכב הפנאי הקומפקטי. כזכור, הדור השני נמכר אצלנו תחת השם iX35. הטוסון החדש, כמו קודמו, ייוצר במפעל יונדאי שבצ'כיה. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי יונדאי טוסון החדש יגיע ככל הנראה לישראל במהלך הרבעון השני של שנת 2021.

יונדאי טוסון

מידות ועיצוב

שפת העיצוב החדשה של יונדאי מגיעה במלוא הדרה בטוסון החדש. אי אפשר להתעלם מהחזית העתידנית עם יחידות התאורה בארבע קומות המשתלבות עם השבכה הקדמית. הפרופיל רבוי קוים חדים ובולטים עם קו כתפיים רחב, ואילו מאחור ישנן יחידות תאורה מחודדות ומפוצלות עם קו תאורה המחבר ביניהן כאשר סמל יונדאי טיפס אל השמשה האחורית.

יונדאי טוסון

התחושה העתידנית נמשכת גם בפנים, שם נוכל לפגוש הגה וידית הילוכים בעיצוב חדש אשר מזכיר את זה של הסונטה החדשה. הקווים היקפיים ומחברים בין קצוות תא הנוסעים ליצירת מראה הרמוני כשבמרכז הדשבורד משתלבת מערכת מולטימדיה בתוך קונסולה ה"נשפכת" מטה ועמוסת כפתורי מגע.

בשווקים מסויימים בעולם יוצע הטוסון עם שני אורכי בסיס גלגלים, אך ביחס לגרסה האירופאית מידותיו של הטוסון החדש מציגות צמיחה קלה בלבד במימדים, בניגוד לציפיות. אורכו של הטוסון החדש עומד על 450 ס"מ (ארוך ב-2 ס"מ מהנוכחי), רוחבו עומד על 186.5 ס"מ (רחב ב-1.5 ס"מ), גובהו עומד על 165 ס"מ (נמוך ב-1 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 268 ס"מ (צמיחה ב-1 ס"מ). נפח תא המטען גדל ב-33 עד 107 ליטרים (תלוי ביחידת ההנעה) ונפחו נע בין 577 ל-620 ליטרים.

יונדאי טוסון

יחידות הנעה

יונדאי טוסון בדור הרביעי יציע הנעה קדמית או כפולה ומגוון יחידות הנעה, ביניהן גרסה היברידית, היברידית-נטענת וכן מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט.

המנוע הראשון קונבנציונלי: בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטרים המספק 190 כ"ס ומומנט מירבי העומד על 25.1 קג"מ. למנוע זה תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים.

מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים, שמוכר לנו מהדור הקודם, משלב מערכת מיקרו-היברידית ויוצע בהספקים של 150 ו-180 כ"ס. למנועים אלו תיבה ידנית חכמה עם 6 הילוכים או כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, כאשר לגרסה החזקה אופציה להנעה כפולה עם תיבת כפולת מצמדים בלבד. מנוע זה יוצע גם ללא מערכת מיקרו-היברידית, בגרסה שתציע הספק של 150 כ"ס ובשידוך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים עם אופציה להנעה כפולה.

יונדאי טוסון

גרסת הדיזל תצויד במנוע בנפח 1.6 ליטרים ובהספק של 136 כ"ס ותשלב גם היא במערכת מיקרו-היברידית, תיבה כפולת מצמדים ואופציה להנעה כפולה. למנוע הדיזל ישנה גם כן גרסה ללא מערכת מיקרו-היברידית בהספק של 115 כ"ס, עם תיבה ידנית והנעה קדמית.

הגרסה ההיברידית עושה שימוש במנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים ויחד עם מנוע חשמלי בהספק 44.2 קילוואט (סוללת 1.49 קילוואט) ההספק המשולב עומד על 230 כ"ס ונתון המומנט המרבי עומד על 35.6 קג"מ. למנוע משודכת תיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים כאשר גרסה זו זמינה עם הנעה קדמית או כפולה.

הגרסה ההיברידית-נטענת של הטוסון החדש תעשה גם היא שימוש במנוע 1.6 ליטרים טורבו-בנזין ותציע הספק משולב של 265 כ"ס. פרטים מלאים אודות טווח הנסיעה וצריכת הדלק יפורסמו לקראת תחילת השיווק ב-2021.

יונדאי טוסון

אבזור ובטיחות

יונדאי ציידו את הטוסון במפתח דיגיטלי, כך שניתן לפתוח את הרכב באמצעות הטלפון החכם בסיוע שבב NFC, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' כולל קישוריות אלחוטית לטלפון הנייד, משטח טעינה אלחוטית, מערכת השמע מאפשרת הנמכת הרמקולים מאחור בלחיצת כפתור לטובת אווירה שקטה יותר לנוסעים, וישנה בקרת אקלים תלת-איזורית עם מערכת חדשנית המנתבת את האוויר ברכב באמצעות פתחי אוורור נוספים ליצירת אווירה נעימה יותר ומערכת חניה אוטומטית כולל חניה מרחוק באמצעות המפתח הדיגיטלי החכם.

יונדאי טוסון

בתחום הבטיחות יצויד הטוסון החדש ב-7 כריות אוויר כולל אחת מרכזית בין המושבים הקדמיים ובמערך SmartSense הכולל התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי וזיהוי רכב חוצה בצומת, התרעת סטיה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית שומרת נתיב, התרעת רכב בשטח מת והצגתו בלוח המחוונים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת עייפות. כמו כן יציע הטוסון גם בקרת זחילה בפקקים, בקרת שיוט הפועלת בשיתוף מערכת הניווט, מערכת זיהוי תמרורים כולל התאמת מהירות הנסיעה, התערבות אקטיבית למניעת תאונה במעבר נתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף והתרעת שכחת ילד במושב האחורי.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה