דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי סנטה פה עובר מתיחת פנים

Getting your Trinity Audio player ready...


יונדאי סנטה פה עובר (עוד) מתיחת פנים, והפעם כזו שמתמקדת בעיקר בהוספת פריטי אבזור שאט-אט הופכים למקובלים כסטנדרט בקטגוריית הג'יפונים הגדולים הפונים לשוק האמריקאי. מתיחת הפנים מתמקדת הפעם פחות בעיצוב ומתספקת בעדכון עדין שבעדינים. האמת היא שנדרשו לנו לא מעט קדימה-אחורה בין התמונות של הסנטה פה הנוכחי לזה המעודכן כדי להבחין בשינויים, שכוללים נגיעונת קטנה בפנסים הקדמיים והאחוריים ובגריל הקדמי.

יונדאי סנטה פה 2016
יונדאי סנטה פה המחודש. נדרשו הרבה "קדימה-אחורה" בין התמונות כדי למצוא את ההבדלים / צילום: יונדאי
עכשיו, נכון שקיה, החברה הבת/אחות של יונדאי השיקה לא מכבר את הדור החדש של הסורנטו, ומן המצופה היה שיונדאי תלך בעקבותיה ותשיק גם היא דור חדש של הג'יפון הגדול שלה. אולם הדור הנוכחי של הסנטה פה הושק רק ב-2012 וטרם הגיע זמנו להיות מוחלף.

יתרה מזו, השקת שני דגמים דומים במקביל (כגון טוסון וספורטאז' או i10 ופיקנטו) עשויה, בהיעדר בידול מספק, לגרום לקניבליזציה בין המותגים בעוד יצירת רווח של חצי דור בין שני דגמים מקבילים יכול לייצר מצב בו מוצע אחד מהם כדגם ה"חדש" במחיר מלא והשני כאופציה פחות מודרנית אך פחות יקרה. במטה המרכזי של קונצרן יונדאי-קיה התוצאות של מהלך כזה יכולות להיות רק טובות, בסיטואציה כמו של השוק הישראלי, בה כל אחד מהמותגים מיובא ע"י חברה אחרת, זה עלול לתת "יתרון לא הוגן" לאחת על פני השנייה בכל פחות או יותר שלוש שנים. היום זו קיה, ולפני השקת הסורנטו, היתה זו יונדאי. וחוזר חלילה.

יונדאי סנטה פה 2016
יונדאי סנטה פה המחודש. גם מאחור השינויים כמעט בלתי נראים

עיקר השינויים הוא בגזרת האבזור. שני הפריטים העיקריים אותם מקבל הסנטה פה המחודש הם ניטור שטחים מתים במראות הצד ובורר מצבי הנהיגה המוכר של הקונצרן עם בחירה בין מצב רגיל, חסכוני או ספורט, שמשנה את כיול הדוושה, משנה את התנהגות תיבת ההילוכים ומקשיח את ההגה. בנוסף, מקבלת רשימת האבזור תוספת בדמות מערכת מולטימדיה חדשה עם קישוריות אנדרואיד אוטו וניווט מבוסס מפות גוגל (שלא ברור אם תגיע ארצה היות וכלמוביל, היבואנית, מתקינה ברכביה מערכת מפיתוח עצמי), מערכת שמע משודרגת עם 12 רמקולים ועוד.

יונדאי סנטה פה 2016
יונדאי סנטה פה 2016. השינויים באבזור מוחשיים יותר

אחרונה חביבה היא מערכת פתיחה חשמלית חכמה (ללא מגע) של דלת תא המטען, שאופי פעולתה הוא כנראה סוג של עקיצה כלפי המתחרות - יונדאי מציינת כי "הנהג יוכל להישאר עם שתי רגליו באופן בטוח על הקרקע ודלת תא המטען תיפתח כאשר תעמדו לידה עם המפתח החכם בכיס מספר שניות". למען האמת לא ממש בטוח מה עדיף, לנסות לאזן את עצמך על רגל אחת עם ידיים מלאות בשקיות תוך נפנוף הרגל השנייה מתחת לפגוש, או שמא המתנה לתא המטען שיפתח כשיורד גשם ואולי אפילו דלת תא מטען הנפתחת בספונטניות כי החלטתם לנהל שיחה עם השכן ליד חלקו האחורי של הרכב. כך או כך, את "חוכמתה" של המערכת נעמיד למבחן כשהסנטה פה יגיע ארצה.

יונדאי גרנד סנטה פה 2016
יונדאי גרנד סנטה פה 2016. גם ה"גרנד" הארוך משתדרג

לצד הסנטה פה ה"רגיל", שמכונה בצפון אמריקה "סנטה פה ספורט", שודרגה גם גרסת בסיס הגלגלים הארוך, הגרנד סנטה פה, שאינה משווקת בישראל באופן סדיר. היא קיבלה שדרוג דומה לאבזור אך שינוי חיצוני מקיף יותר וייתכן שהשינוי החיצוני הזה יזלוג בהמשך הדרך גם לדגם אותו אנו מקבלים.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה