דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 2: נחשפת הגרסה ה"ישראלית"

Getting your Trinity Audio player ready...


כבר בחודשים הקרובים צפויה תחילת המכירות בישראל של מכונית הסופרמיני, מאזדה 2 החדשה. במהלך הקיץ נחשפה ביפן הגרסה היפנית של המכונית - שם היא נקראת מאזדה דמיו, וכעת הגיע הזמן לפגוש את הגרסה האירופית. מאזדה 2 האירופית קרובה הרבה יותר לגרסה שתימכר בישראל, אם כי לא בהכרח אחד לאחד.

מאזדה 2 החדשה תצויד במערך של מנועי בנזין ודיזל, כולם בנפח של 1.5 ליטר. מנועי הבנזין יוצעו עם שלושה הספקים - 75, 90 ו-115 כ"ס. על פי ההודעה הרשמית של מאזדה באירופה, רק גרסת ה-90 כ"ס תוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית. יצוין שאנשי דלק מוטורס מצליחים לעתים להתאים לישראל מערכות הנעה ואבזור ששונים מעט מהמפרט האירופי הרשמי, כך שלא נופתע אם תוצע כאן, למשל, גרסת 115 כ"ס אוטומטית. צריכת הדלק הממוצעת הרשמית בגרסה האוטומטית שנחשפה עומדת על 20.8 ק"מ לליטר. הגרסה החזקה יותר עשויה לצרוך כעשרה אחוזים יותר.

מאזדה 2
כך נראית המכונית שתימכר כאן בחודשים הקרובים. מאזדה 2 החדשה / צילומים: מאזדה
לצד מנועי הבנזין יוצע מנוע דיזל באותו נפח, שמייצר 105 כ"ס ומומנט רב בסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים - ידנית בלבד. הנתון הרשמי של צריכת הדלק בגרסת הדיזל עומד על 29.4 ק"מ לליטר. על פי דיווחים בעולם, ייתכן שבעתיד תופיע גרסה היברידית מהפכנית ובה יפעלו זה לצד זה מנוע בנזין ומנוע וונקל רוטורי, טכנולוגיה ותיקה-אך-מהפכנית שמאזדה היא הפעילה המרכזית בתחומה. שמועות ודיווחים נוספים מעריכים כי בעתיד תופיע גם גרסת MPS ספורטיבית, וייתכן שתשתמש בגרסה חזקה יותר של מנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר.

בעזרת קטלוג הרכב של iCar אפשר לראות כי המכונית הקטנה החדשה גדולה מקודמתה. אורכה של מאזדה 2 החדשה עומד על 406 ס"מ, לעומת 392 ס"מ בלבד בדור הקודם ובסיס הגלגלים שלה, שמרמז על מרחב הפנים, קפץ ב-8 סנטיממטרים מ-249 ל-257 ס"מ. גובהה צמח מ-148 ל-150 ס"מ. רוחבה של המכונית נותר כשהיה - 170 ס"מ. השימוש בחומרים קלים איפשר למכונית להישאר קלה - פחות מטון בודד לגרסאות הקלות ביותר, למרות הגידול המשמעותי בממדים.

מאזדה 2


מאזדה 2 החדשה תתחרה במכוניות כמו סוזוקי סוויפט, טויוטה יאריס, הונדה ג'אז, יונדאי i20, קיה ריו, סיאט איביזה, אופל קורסה, פורד פיאסטה, סקודה פאביה, פיג'ו 208, סיטרואן C3, רנו קליאו או פולקסווגן פולו.

הגרסה היפנית של מאזדה 2, דמיו, זכתה ממש השבוע בתואר המכובד "מכונית השנה ביפן 2014". את התואר מעניק פאנל של עיתונאי רכב ביפן. הסיבות לזכייה: פורצת דרך בעולם הקטנות היפניות, טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב ומאמץ אמיתי שהשיג צריכת דלק נמוכה והנאה מנהיגה.


לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה