דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי מציגה: כך תשתלב המכונית במשק החשמל הביתי

Getting your Trinity Audio player ready...


עד היום, ידענו שהמכונית החשמלית מקבלת את אספקת האנרגיה שלה מרשת החשמל הסדירה. בין אם מדובר במכונית חשמלית מלאה ובין אם ברכב פלאג-אין הייבריד, השיטה דומה: אנחנו רוכשים מכונית ובתוכה סוללה, מטעינים אותה באמצעות שקע החשמל הביתי (לפעמים דרך התקן כזה או אחר) והרכב נוסע באמצעות החשמל שנאגר בסוללה.

מיצובישי PHEV

במיצובישי, שהיא אחת היצרניות הקטנות בעולם הרכב אך מהמובילות בפיתוחים בתחום ההנעה החשמלית, עובדים בימים אלו על מודל שונה - במסגרתו תיקח המכונית החשמלית חלק במערכת אספקת החשמל, בין אם ברשת הביתית ובין אם ברשת העירונית או הארצית.
במסגרת מפגש עם עם עיתונאים ישראלים, הציג את התכנית טקאשי הירומטסו, מנהל מחלקת הפתרונות החשמליים של תאגיד מיצובישי מוטורס. "המטרה היא לנצל את מצברי המכונית למטרות נוספות", אמר. "זה מתחיל ברובד הבסיסי ביותר: כבר כיום אנו מסוגלים לנצל את הסוללה באאוטלנדר PHEV למטרות אחרות. ברכב יש שקע 220 וולט, אליו אנחנו יכולים לחבר למשל מכונת קפה בזמן קמפינג, להטעין בו אופניים חשמליים ולהשתמש בו כמקור חשמל בשעת חירום". ביפן, מדינה למודת אסונות טבע, עוסקים רבות בפתרונות של אספקת אנרגיה בעיתות משבר.

מיצובישי PHEV

בעתיד, השאיפה של מיצובישי היא לנצל את מצברי המכונית לטובת אגירת חשמל ממקורות אחרים. כך, למשל, יתאפשר ללקוחות לרכוש עם המכונית פאנלים סולאריים להתקנה על גג הבית. במידה ומלוא החשמל שיפיקו הפאנלים לא ינוצל לשימוש הביתי, ישמר החשמל במצברי הרכב לשעת הצורך - גם אם אז כבר לא תזרח השמש. בנוסף, תתאפשר "מכירה" של החשמל הנאגר במצברי הרכב לרשת החשמל הארצית. למעשה, הרעיון אמור לאפשר גם טעינה של הרכב בזול בשעות השפל מרשת החשמל הרגילה וניצול של החשמל לשימוש ביתי במועד מאוחר יותר. בעוד מספר שנים, כאשר קיבולת המצברים ברכב החשמלי צפויה לעלות, אמורה התכנית להפוך למשמעותית יותר.

2020: מימוש השותפות עם רנו ניסאן

"מיצובישי אקליפס קרוס הוא הרכב האחרון שיתבסס על פלטפורמה שפותחה על ידי מיצובישי", ציינו במפגש בכירי היצרן היפני. החל מהדגם הבא, שיושק בעוד כשנתיים, ישתמשו כל דגמי מיצובישי בפלטפורמות של קונצרן רנו-ניסאן - שרכש את החברה היפנית לאחרונה.

מיצובישי E-EVOLUTION CONCEPT

עם זאת, צפויים חידושים גם בדגמים הנוכחיים של החברה: מיצובישי אאוטלנדר PHEV עבר מתיחת פנים ושדרוג מקיף בתערוכת ז'נבה האחרונה, ובימים אלו הוא גם מתחיל להימכר בארה"ב; מיצובישי אקליפס קרוס יקבל גם הוא גרסת PHEV, היברידית נטענת, ואילו בדור הבא של ה-ASX - שלא מן הנמנע שהוא יהיה הראשון על פלטפורמת רנו-ניסאן - תוצג גרסה חשמלית מלאה. במהלך החודשים הקרובים יופסק הייצור של מיצובישי פאג'רו הותיק, לפחות לשווקים האירופיים (וישראל בתוכם). זאת עקב הקושי בעמידה בתקנות הזיהום המחמירות, יחד עם ביקוש נמוך יחסית לדגם.

מיצובישי פאג'רו דקאר

לשאלתנו בנוגע לאיחוד אפשרי של זכיון היבוא של מיצובישי יחד עם דגמי רנו וניסאן, תחת קרסו מוטורס או כלמוביל, אמרו אנשי החברה כי בשלב זה האפשרות כלל לא עומדת על הפרק.

לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה