דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכוניות היברידיות עד 90,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת רן סגל

נראה שעד הרגע האחרון של השנה יתקוטטו ביניהן יונדאי איוניק וקיה ספורטז' על תואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל. נכון לסוף חודש נובמבר, שתיהן נושקות ל-10,000 מסירות, כאשר הספורטז' מוליכה בפער זעום של 14 מכוניות בלבד. אבל לא משנה מי מהן תנצח, ברור שהמהפכה ההיברידית כבר כאן. בשנה החולפת תפסו ההיברידיות 15% משוק הרכב - כלומר, 40,000 היברידיות חדשות עלו על הכביש.

כיום אנו יכולים למצוא רכבים היברידיים כמעט בכל הקטגוריות - ממכוניות סופר מיני, דרך רכב פנאי, מיניוואנים ועד למכוניות פאר וספורט. גולת הכותרת בכולן היא החיסכון בדלק.

מכוניות היברידיות עד 90,000 שקל: מה כדאי לקנות?

בכתבה זו סקרנו 12 מכוניות היברידיות מכמה קטגוריות שונות בתקציב של עד 90,000 שקל. סדר המכוניות אקראי, וקיימים עוד מספר דגמים מוצלחים בנוסף לאלו שמצוינים כאן. עוד נזכיר כי המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית).

כמו כן, במידה ותוכלו להרחיב את התקציב, תוכלו למצוא גם דגמים כמו טויוטה C-HR, מיצובישי אאוטלנדר PHEV המאפשר גם נסיעה חשמלית לגמרי או רכבים מיוחדים ומפנקים יותר כגון מרצדס S400.


מכוניות קטנות

הונדה ג'אז
מנוע:
1.4 ליטר, 98 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 22.2 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-55,000 שקל לשנתונים 2015-2014

הונדה ג'אז היא המכונית הקטנה בהיצע של הונדה בישראל, אך למרות זאת היא מציעה מרחב פנימי נדיב יחסית לקטגוריה. להונדה ג'אז ביצועי מנוע טובים למדי שמסייעים לשמור על ההתנהגות הזריזה שאופיינית למכוניות סופר-מיני. המנוע החשמלי פועל תמיד במקביל למנוע הבנזין ומסייע בצריכת הדלק הנמוכה, אך הוא אינו מאפשר נסיעה על חשמל בלבד. בתקציב נמוך יחסית תוכלו לרכוש ג'אז צעירה, מהשנתונים האחרונים לפני השקת הדור הנוכחי (שלא הגיע בגרסה היברידית). מנסיוננו, ניתן להגיע לצריכת דלק ריאלית של כ-17 ק"מ לליטר.

הונדה גאז

טויוטה יאריס

מנוע: 1.5 ליטר, 100 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 27.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 75,000-65,000 שקל לשנתונים 2016-2015

טויטה יאריס היא מכונית סופר-מיני קלאסית בעלת יכולת תמרון טובה בעיר. העיצוב החיצוני נעים לעין אך אינו מיוחד, מצד שני העיצוב הפנימי מודרני ומזמין. הגרסה ההיברידית של טויוטה יאריס מצליחה להעצים את אותם יתרונות של הגרסה הרגילה עם צריכת דלק טובה עוד יותר, נסיעה שקטה הודות ליכולת לנסוע על חשמל בלבד לטווחים ופרקי זמן קצרים ובנוסף לכך המנוע החשמלי גם מסייע לביצועים. מנגד, נוחות הנסיעה אינה מצטיינת וגם המושב האחורי לא מרווח במיוחד. צריכת הדלק הריאלית נעה סביב ה-20 ק"מ לליטר ואפילו למעלה מכך.

טויוטה יאריס

מכוניות משפחתיות

הונדה אינסייט

מנוע: 1.3 ליטר, 98 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 24.3 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 50,000-40,000 שקל לשנתונים 2014-2013

הונדה אינסייט היא המכונית שנושאת את דגל הנעת הכלאיים בהונדה. בניגוד להונדה ג'אז או הונדה סיוויק הייבריד, האינסייט מעוצבת באופן שונה שבא להדגיש שהיא לא סתם עוד מכונית. בנוסף גם עיצוב הפנים מודרני עם פתחי המיזוג העגולים וצבר הפקדים העגול שבמרכז הקונסולה. בדומה לג'אז, גם להונדה אינסייט מערכת הנעה היברידית אשר בה המנוע החשמלי פועל במקביל למנוע הבנזין (בניגוד לטויוטה פריוס למשל) ואין לה אפשרות לנסיעה על חשמל בלבד. הונדה אינסייט קטנה ביחס למשפחתיות סטנדרטיות  - היא מקבילה בגודלה, וגם במרבית מאפייני האיכות, לדגמים כמו יונדאי i25 ופיג'ו 301. מרווח הפנים מכובד ביחס למידות החיצוניות ובדגמים שלאחר מתיחת הפנים הנוחות והאבזור עברו שדרוג משמעותי. גם פה, כמו בג'אז, צריכת הדלק הריאלית היא באיזור ה-17 ק"מ לליטר. מחירי השוק נמוכים בהחלט.

הונדה אינסייט

 
יונדאי איוניק

מנוע: 1.6 ליטר, 141 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 25.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-90,000 שקל לשנתון 2017

הלהיט של השנתיים האחרונות, ולא רק בצריכת הדלק. האיוניק מציעה מרווח פנימי ושימושיות ברמה גבוהה. רשימת האבזור עשירה וכוללת מולטימדיה מצוינת לצד מערכות בטיחות מתקדמות. תוסיפו לכך צריכת דלק מצוינת גם בתנאי אמת (ניתן להגיע בקלות ל-20 ק"מ לליטר) ותקבלו מכונית משפחתית שמסמנת V על כל הפרמטרים החשובים. מכוניות ראשונות מתחילות לזרום בימים אלו למגרשי היד השניה של חברות הרכב, והמחירים לא רעים.

יונדאי איוניק

טויוטה פריוס

מנוע: 1.8 ליטר, 136 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 25.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-75,000 שקל לשנתונים 2015-2014

כשתחפשו במילון את המושג "הנעה היברידית", ככל הנראה תופיע שם תמונה של טויוטה פריוס. העיצוב החיצוני והפנימי העתידני דאג לכך שלא נתבלבל עם דגמי טויוטה אחרים והדור השלישי של הפריוס כבר הציג יחידת הנעה מתקדמת יותר שהיא גם חזקה וחסכונית יותר. אומנם איכות החומרים אינה גבוהה והנוחות העירונית אינה מצטיינת, גם התנהגות הכביש לא מושלמת בדור הזה, אך הפריוס חסכונית מאוד, זריזה בעיר בזכות המנוע החשמלי והנוחות הבין-עירונית טובה. צריכת הדלק הריאלית היא סביב ה-18-19 ק"מ לליטר. ב-2016 כבר התחילו לשווק את הפריוס החדשה והאיכותית בהרבה, אך המחירים עדיין גבוהים.

טויוטה פריוס

טויוטה אוריס סטיישן

מנוע: 1.8 ליטר, 136 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 25.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-75,000 שקל לשנתונים 2016-2015

טויוטה אוריס סטיישן מצוידת ביחידת ההנעה זהה לזו של הפריוס. תא המטען בסטיישן ההיברידת עומד על 530 ליטר ובקיפול מושבים הוא גדל עד ל-1658 ליטר. העיצוב שמרני יותר מהפריוס, אך נוחות הנסיעה טובה בהרבה ובידוד הרעשים טוב גם הוא. המושב האחורי מעט צפוף. למתעניינים נספר על גרסת Sky View שכוללת גם גג שמש פנוראמי שיוסיף לתחושה האוורירית בנסיעה המשפחתית. בקיץ של 2015 נחתה בישראל מתיחת הפנים של האוריס, ששדרגה משמעותית את איכות הנסיעה. מערכות בטיחות נוספו רק בדגמי 2017. 

טויוטה אוריס סטיישן

מכוניות מנהלים

טויוטה קאמרי

מנוע: 2.5 ליטר, 200 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 20.4 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-75,000 שקל לשנתונים 2014-2013

טויוטה קאמרי היא מכונית מנהלים שמצליחה לבלוט בזכות המימדים שלה ולא בכדי - היא מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי חובב הגודל. הקאמרי מציעה נוחות נסיעה טובה ובידוד רעשים מוצלח, מרווח פנימי נדיב ואבזור מכובד. למרות המנוע החזק, לקאמרי אין אופי ספורטיבי. בשל הביצועים המצוינים צריכת הדלק איננה אופטימלית - נתון של 15.5 ק"מ לליטר יהיה הישג. אם תמתחו קצת את התקציב תוכלו לרכוש טויוטה קאמרי משנתון 2015 שלאחר מתיחת הפנים. העיצוב חדש לגמרי וברמת הבסיס האבזור עשיר יותר.

טויוטה קאמרי

יונדאי סונטה

מנוע: 2.0 ליטר, 193 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 17.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 90,000-80,000 שקל לשנתון 2016-2015

יונדאי סונטה החליפה את ה-i40 וגם היא בדומה לקאמרי מוכוונת לשוק האמריקאי. צריכת הדלק בתנאי אמת עומדת על כ-15.5 ק"מ לליטר ובשיוט הנתון משתפר עוד יותר. הסונטה ההיברידית מספקת נוחות נסיעה מצוינת, מרווח פנימי נדיב ואבזור עשיר למדי. שימו לב כי ישנן שתי רמות גימור, כאשר ברמת "לימיטד" מקבלים גם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות וגם לא מעט אבזור נוחות. למרות מחירים לא נמוכים, זו אחת מההיברידיות הנפוצות כאן בשנים האחרונות.

יונדאי סונטה

מיניוואן

טויוטה פריוס פלוס

מנוע: 1.8 ליטר, 136 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 24.4 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 90,000-85,000 שקל לשנתונים 2015-2014

טויוטה פריוס+ נושאת בגאווה את השם פריוס על מנת להדגיש את יכולות ההנעה ההיברידיות. הפריוס+ הוא מיניוואן המציע שבעה מקומות ישיבה ומושבים נפרדים בשורה השניה והשלישית. טויוטה פריוס+ אינה מרווחת במיוחד וגם לא זריזה כל כך, אך יכולת התמרון העירוני שלה טובה, הנסיעה שקטה יחסית וצריכת הדלק מצוינת. בנהיגה מתונה ניתן גם לראות 16-17 ק"מ לליטר. טויוטה פריוס+ היא המכונית ההיברידית היחידה שמציעה 7 מקומות ישיבה בטווח המחירים העממי.

טויוטה פריוס פלוס

יוקרתיות

לקסוס CT200h

מנוע: 1.8 ליטר, 136 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 24.4 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 90,000-80,000 שקל לשנתון 2014-2013

אמנם הלקסוס הקומפקטית עושה שימוש ביחידת ההנעה של בעלת הבית טויוטה עם נתוני ביצועים דומים לאלו של האוריס והפריוס, אך היא עושה את זה עם תחושת יוקרה, אבזור עשיר ואיכות חומרים גבוהה. למעשה, זו מכונית יוקרתית שעולה כמו מכוניות עממיות - והיא גם ההיברידית היחידה בקבוצתה.

לקסוס CT200h

לקסוס GS450h

מנוע: 3.5 ליטר, 345 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 12.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 90,000-85,000 שקל לשנתון 2010-2009

לקסוס GS450h היא הגרסה ההיברידית החזקה של ה-GS. מדובר במכונית סאלון מפוארת שמתחרה באודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. ללקסוס GS450h תא מטען קטן עקב מיקום הסוללות וגם צריכת הדלק לא בדיוק מתקרבת לשאר ההיברידיות ברשימה. הדגש כאן הוא על ביצועים ולא על החסכון, כמו שאפשר להבין מנתון האצה ל-100 קמ"ש של 5.9 שניות. נוחות הנסיעה גבוהה, בידוד הרעשים מעולה והאבזור עשיר. רק קחו בחשבון עלויות אחזקה יקרות, כמצופה ממכונית ברמה זו.

לקסוס GS450h

ספורט

הונדה CR-Z

מנוע: 1.5 ליטר, 124 כ"ס

תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 20.0 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-55,000 שקל לשנתון 2012-2011

הונדה CR-Z שווקה בישראל משנת 2010 ובמשך 3 שנים בלבד (בעולם הייצור נמשך 3 שנים נוספות) והציעה שילוב נדיר למדי בין יחידת הנעה היברידית לתיבת הילוכים ידנית. העיצוב החיצוני בתצורת הקופה, ועיצוב הפנים העתידני, מושכים מבטים גם היום. לצד זאת, העיצוב מרשים יותר מנתוני הביצועים וה-CR-Z לא ממש ספורטיבית. אבל בכל זאת היא מציעה התנהגות כביש טובה ותגובות זריזות בזכות התגבור מהמנוע החשמלי. רק שימו לב שה-CR-Z בעלת 4 מושבים בלבד והמרווח מאחור מצומצם, כך שהיא תתאים יותר למי שמחפש את העיצוב המדליק ואת החסכון.

הונדה CRZ

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה