דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משפחתיות סטיישן עד 60,000 שקלים: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

רק לפני קצת יותר מעשור, מכוניות סטיישן לא היו מחזה נפוץ בישראל. התדמית היתה של "רכב לאינסטלטורים" והיצע הדגמים היה אפסי, אך בשנת 2009 חל מהפך כאשר פורד החלה לשווק את הפוקוס סטיישן במחיר זהה לגרסת הסדאן, ואילו יונדאי השיקה את ה-i30CW. בתוך זמן קצר הטרנד סחף יבואנים רבים ומשפחתיות הסטיישן הפכו נפוצות בציי הרכב.

כיום היצע הסטיישנים באולמות התצוגה הצטמצם משמעותית,  אך זה לא מונע מהן להישאר מבוקשות ונפוצות בשוק היד השנייה בעקבות מחירים שפעמים רבות יהיו נמוכים משמעותית מאלו של גרסאות הסדאן או ההאצ'בק עליהן הן מבוססות, ובעקבות התמורה העדיפה בהיבטי השימושיות.

בכתבה זו סקרנו 10 מכוניות משפחתיות סטיישן נפוצות הנמכרות בסכום של עד 60,000 שקלים כאשר סדר המכוניות אקראי. המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית).

לכל המכוניות ברשימה יש לפחות 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות וציון ריסוק אירופאי של 5 כוכבים. מערכות בטיחות אקטיביות לא היו נפוצות באותן שנים.

אופל אסטרה ספורט טורר

מנוע: 1.4 ליטרים טורבו-בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 17.9 ק"מ לליטר

נפח תא מטען: 505 ליטרים (1,595 ליטרים בקיפול מושבים)

טווח מחירים: 55,000-45,000 שקלים לשנתונים 2017-2016

אופל אסטרה לא זכתה להצלחה בישראל, בעוד באירופה מדובר באחת המתחרות הבולטות בקטגוריה. גרסאות הסטיישן בישראל מצאו דרכן בעיקר לשוק המוסדי ותוכלו למצוא אותן בהיקפים גדולים יחסית במגרשי "שלמה סיקסט", שיבאה את דגמי אופל באותן שנים. בתקציב נמוך יחסית תוכלו להשיג אסטרה מודרנית מהדור הנוכחי, שגם זכה בתואר "רכב השנה" באירופה לשנת 2016. איכות תא הנוסעים גבוהה, התנהגות הכביש בטוחה והנוחות טובה גם כן. צריכת הדלק בפועל סבירה בלבד ומערכות בטיחות אקטיביות תוכלו למצוא רק בגרסת ה"אינוביישן" הנדירה מאוד.

 

הונדה סיוויק טורר

מנוע: 1.8 ליטרים בנזין, 142 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 15.4 ק"מ לליטר

נפח תא מטען: 573 ליטרים (1,160 ליטרים בקיפול מושבים)

טווח מחירים: 60,000-50,000 שקלים לשנתונים 2016-2015

הונדה סיווק סטיישן מבוססת על גרסת ההאצ'בק הבריטית (בניגוד לסדאן הטורקית) כאשר העיצוב נראה עדכני גם מבחוץ ובטח מבפנים. המנוע האטמוספרי מספק ביצועים לא רעים (אם כי פחות ממנועי הטורבו המתחרים). נוחות הנסיעה לא מצטיינת וצריכת הדלק בתנאי אמת עומדת על כ-11 ק"מ לליטר. תא המטען שלה הוא אחד מהגדולים בקטגוריית הסטיישנים וגם המחירים נמוכים ביחס למקובל בהונדה.

 

טויוטה אוריס TS

מנוע: 1.8 ליטרים היברידי, 136 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 24.4 ק"מ לליטר

נפח תא מטען: 530 ליטרים (1,658 ליטרים בקיפול מושבים)

טווח מחירים: 60,000-50,000 שקל לשנתונים 2016-2015

האוריס TS (רש"ת של Touring Sport) זוכה למערכת ההנעה ההיברידית המוכרת מהפריוס (הקודמת). המרווח מאחור מצומצם באופן מפתיע, אך תא המטען גדול למדי. איכות תא הנוסעים מוצלחת, נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים טובים וצריכת הדלק בתנאי אמת עומדת על כ-18 ק"מ לליטר. מנגד, הביצועים לא מבריקים ותיבת ההילוכים הרציפה רועשת במאמץ.

 

יונדאי i30 CW

מנוע: 1.6 ליטרים בנזין, 135 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 7 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 17.2 ק"מ לליטר

נפח תא מטען: 528 ליטרים (1,642 ליטרים בקיפול מושבים)

טווח מחירים: 55,000-45,000 שקל לשנתונים 2016-2015

יונדאי i30 CW (רש"ת של Cross Wagon) היא כל מה שטוב ב-i30 רק עם הרבה יותר מקום. בזכות תצורת המרכב הסטיישנית, המרווח ליושבים מאחור עדיף, בעיקר לראש, ואילו לתא המטען נוספו עוד 150 ליטרים. נתוני הביצועים זהים וגרסת הסטיישן אף מציגה נוחות עדיפה. ל-i30 סטיישן בדור הזה איכות חומרים והרכבה טובה והתחושה בתא הנוסעים חסונה, גם בראי הזמן. אומנם לא תמצאו כאן אבזור עשיר (יש מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית ומצלמת רוורס), אך תזכו למכונית שימושית ויעילה. השיווק של הסטיישן נעצר ב-2016 והיצע הרכבים מהמודלים המתקדמים לא גדול מאוד.

 

סיאט לאון ST

מנוע: 1.2 ליטרים טורבו-בנזין, 110 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 7 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 20.4 ק"מ לליטר

נפח תא מטען: 587 ליטרים (1,470 ליטרים בקיפול מושבים)

טווח מחירים: 55,000-45,000 שקל לשנתונים 2016-2015

סיאט לאון סטיישן, לעומת המכוניות האחרות ברשימה מציגה על הנייר נפח מכובד, אך בפועל היא קטנה יחסית, בטח אם משווים אותה לאוקטביה או למגאן. המרווח מאחור סביר בלבד וגם תא המטען לא ענק כמו בחלק מהדגמים האחרים ברשימה. מצד שני ללאון הסטיישנית עיצוב צעיר ותדמית ספורטיבית. עיצוב תא הנוסעים פחות אטרקטיבי אך הוא איכותי ובעל הנדסת אנוש טובה. מנוע הטורבו הקטן מייצר ביצועים נהדרים ושומר על צריכת דלק נמוכה, התנהגות כביש בטוחה ומהנה ורשימת האבזור נאה (וכוללת אפילו גג פנורמי בחלק מהדגמים). גם איכות הנסיעה גבוהה, בכל הנוגע לבידוד רעשים וספיגת שיבושים.

 

סקודה אוקטביה Space

מנוע: 1.2 ליטרים טורבו-בנזין, 110 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 7 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 20.8 ק"מ לליטר

נפח תא מטען: 588 ליטרים (נפח בקיפול מושבים 1,718 ליטרים)

טווח מחירים: 60,000-50,000 שקל לשנתונים 2016-2015

סקודה אוקטביה קומבי, שזכתה כאן לכינוי "ספייס", מציעה מרווח פנימי נדיב ותא מטען ענק - שמתעלים אפילו על אלו שבאוקטביה הרגילה. גם נוחות הנסיעה טובה מאוד והתנהגות הכביש בטוחה. למנוע ביצועים טובים עם צריכת דלק טובה גם בתנאי אמת של מעל 14 ק"מ לליטר. למי שמחפש קצת יותר, ישנן גם גרסאות 1.4 ליטרים חזקות יותר עם 150 כ"ס. ברשימת החסרונות ניתן למנות את העיצוב השמרני - שלא לומר משעמם.

 

פורד פוקוס Tourer

מנוע: 1.5 ליטרים טורבו-בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 16.1 ק"מ לליטר

נפח תא מטען: 476 ליטרים (1,502 ליטרים בקיפול מושבים)

טווח מחירים: 60,000-50,000 שקל לשנתונים 2017-2016

בתקציב הנ"ל אפשר כבר לקבל את הדגם שלאחר מתיחת הפנים של הפוקוס, שלא מצויד בתיבה הרובוטית הבעייתית אלא בתיבה אוטומטית-פלנטרית. אם תבחרו בפוקוס תזכו במערכת בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, אך האבזור בגרסת הכניסה בסיסי לעומת גרסת ה"טיטניום" המאובזרת. מנוע הטורבו מספק ביצועים מעולים אך צריכת הדלק שלו סבירה בלבד. המרווח מאחור בינוני גם הוא, אך נוחות הנסיעה גבוהה והתנהגות הכביש מעולה. בנוסף שווקה הפוקוס סטיישן גם בגרסת דיזל חסכונית שנמכרה במספרים נמוכים מאוד.

 

פיג'ו 308 SW

מנוע: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 130 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 19.2 ק"מ לליטר

נפח תא מטען: 599 ליטרים (1,613 ליטרים בקיפול מושבים)

טווח מחירים: 55,000-45,000 שקל לשנתונים 2017-2016

גם במקרה של הפיג'ו תוכלו להתחדש ברכב משנתון מתקדם במחיר נמוך. ה-308 סטיישן מציעה מושב אחורי מרווח בהרבה מזה של גרסת ההאצ'בק וגם תא מטען ענק. מנוע הטורבו מייצר ביצועים מעולים והוא משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית "איסין". בהמשך שווקו גם גרסאות דיזל חסכוניות יותר, אך אלו נדירות בהרבה. ה-308 סטיישן מציעה נוחות נסיעה והתנהגות כביש מהנה. הנדסת האנוש דורשת הסתגלות, בין היתר בנושאים של תפעול המזגן ממערכת המולטימדיה או תנוחת הישיבה הייחודית כאשר לוח השעונים מעל ההגה.

 

קיה סיד SW

מנוע: 1.6 ליטרים בנזין, 135 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 16.9 ק"מ לליטר

נפח תא מטען: 528 ליטרים (1,660 ליטרים בקיפול מושבים)

טווח מחירים: 50,000-40,000 שקל לשנתונים 2016-2015

הדור השני של המשפחתית הקוריאנית מצליח להיכנס לתקציב נמוך בשנתון די מתקדם. הסיד סטיישן מציעה מרווח פנימי גדול ותא מטען נדיב, אך עיצוב הפנים פשוט ורשימת האבזור בסיסית מאוד. הביצועים סבירים ונוחות הנסיעה לא רעה. נציין גם כי בחלק לא מבוטל מהדגמים ישנה מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית. את הסיד סטיישן תוכלו למצוא גם בגרסת דיזל חסכונית ובמחירים נמוכים, אך הקילומטרז' גבוה בהתאם.

 

רנו מגאן אסטייט

מנוע: 1.5 ליטרים טורבו-דיזל, 110 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 25 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 45,000-35,000 שקל לשנתונים 2016-2015

רנו מגאן סטיישן יועדה במקור לשווקי מערב אירופה, לעומת הפלואנס הסדאנית שלא נמכרה שם. בהתאם לכך הכיול בטעם אירופאי – הנוחות עדיפה והתנהגות הכביש טובה עוד יותר מגרסת 4 הדלתות. האבזור מכובד עם בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, חיישני רוורס, בקרת שיוט וגם חישוקים קלים. חשוב לשים לב כי רוב הגרסאות המוצעות למכירה בעלות מנוע דיזל. מנוע זה לכשעצמו הוא מנוע טוב וחסכוני למדי, אך מצד שני יש לקחת בחשבון שמרבית הרכבים בלוחות המכירה עברו כמות נסועה גבוהה מאוד העלולה להשפיע על מצבו המכני של הרכב. גרסאות הטורבו-בנזין, עם מנוע 1,200 סמ"ק, יהיו נדירות יחסית אך יציעו ביצועים עדיפים וגם פעולה שקטה יותר.

 

ומזווית אחרת

בנוסף לכל המשפחתיות המופיעות בכתבה, ישנן גרסאות סטיישן גם לרכבים מקטגוריות אחרות. בתקציב הנתון תוכלו לרכוש כמה דגמים מעניינים לא פחות:

דאצ'יה לוגאן MCV בגרסת הטורבו דיזל הרובוטית נמכרת בסכומים של בין 43,000 שקלים ל-59,000 שקלים לשנתוני 2017-2018. הלוגאן MCV מציעה מימדים נדיבים וצריכת דלק מעולה, אך רמת הבטיחות שלה נמוכה יחסית ותיבת ההילוכים פועלת באופן לא חלק.

רנו קליאו סטיישן שווקה בעיקר בגרסת טורבו דיזל בהספק של 90 כ"ס עם תיבה כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. המרווח הפנימי מצומצם אך תא המטען גדול יחסית וצריכת הדלק נהדרת. שנתוני 2016-2017 נמכרים במחירים של 55,000-45,000 שקלים.

לעומת מכוניות הסופר-מיני גם לחלק ממכוניות המנהלים ששווקו בארץ הוצעו גרסאות סטיישן כמו למשל לפיג'ו 508, סקודה סופרב אופל אינסיגניה ועוד. מאזדה 6 סטיישן נפוצה מעט יותר ובשנתונים 2014-2013 נמכרת במחירים של 55,000-45,000 שקלים.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. קיה סיד 
    בני, 16-03-2020

    יש לנו קיה סיד את הדגם של ה 5 דלתות -דיזל, היא חסכונית מאוד ובמחיר הכי נוח מהאופציות שבדקנו..
    מי שרוצה רכב אמין, חסכוני ולא יקר למשפחה אני ממליץ!

    סגור תגובה

  • 2. לא מסכים כל כך 
    אלי, 16-03-2020

    אני עוקב קבוע שלכם והכתבות בדרך כלל יותר מקצועניות...
    2 הערות שאני חושב
    1. סיאט לאון כתבתם שהמרווח מאחור מצומצם , זה ממש ממש לא נכון היא אחת המרווחות ביותר יש מרווח רגליים נדיב מאוד (אולי לראש קצת פחות כשיש גג זכוכית) !
    2. פורד פוקוס אין כמעט שום הבדל בן גירסת הטרנד הבסיסית לגירסת הטיטניום, אמנם בעבר קודם מתיחת הפנים היה הבדל, אבל משנת 2016 ההבדלים קטנים עד בלתי נראים. מלבד מושבים עם כוונן לגב תחתון, חישוקי 18 אינ', תאורת אוירה... אין כמעט עוד שום הבדל כמדומני

    סגור תגובה

  • 3. ל-3 
    עמית, 16-03-2020

    חישוקי 18 להרבה אנשים זה וואו אפקט רציני. ןכמובן שזה עושה את הרכב הרבה יותר ספורטיבי.
    במראה ובאחיזת כביש.

    סגור תגובה

  • 4. ל-3 אתה גולש באייקאר ולא עשית השוואה? 
    יורי, 17-03-2020

    תעשה השוואה בין הטרנד לטיטאניום, יש עוד דברים חוץ מז'אנטים

    סגור תגובה

  • 5. השוואה לקויה 
    א, 17-03-2020

    מאד לקוני
    השוואת עלויות מלאה נדרשת
    גם צרי כ ת דלק נאמר כאן חצי
    בממוצע במהירות ממוצעת 35 קמש מעריך
    לאון ואוקטביה 1:14
    308 1:13
    סיד 1:12.5
    אוריס 1:18
    מגאן דיזל 1:17
    פוקוס ואסטרה 1:11
    הונדה 1:11.5
    פוקוס והאסטרה יחד עם 308 מובילות בתמורה
    האוקטביה המרווחת ביותר
    הונדה מיושנת אבל תא מטען גדול
    האוריס הכי זולה לאחזקה

    סגור תגובה

  • 6. השוואה לקויה 
    א, 17-03-2020

    מאד לקוני
    השוואת עלויות מלאה נדרשת
    גם צרי כ ת דלק נאמר כאן חצי
    בממוצע במהירות ממוצעת 35 קמש מעריך
    לאון ואוקטביה 1:14
    308 1:13
    סיד 1:12.5
    אוריס 1:18
    מגאן דיזל 1:17
    פוקוס ואסטרה 1:11
    הונדה 1:11.5
    פוקוס והאסטרה יחד עם 308 מובילות בתמורה
    האוקטביה המרווחת ביותר
    הונדה מיושנת אבל תא מטען גדול
    האוריס הכי זולה לאחזקה

    סגור תגובה

  • 7. שברולט קרוז 
    דידי, 17-09-2023

    לא רעה. בהחלט אמינה יחסית לדורות קודמים. מחיר בדיחה.

    סגור תגובה

חזור למעלה