דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משפחתיות עד 30,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

אמנם רוכשי הרכב החדש נוטים בשנים האחרונות להעדיף את רכבי הפנאי על פני המשפחתיות, אבל מי שמגיע עם תקציב נמוך יותר לא יוכל למצוא הרבה ג'יפונים מתאימים - ויפנה בדרך כלל אל קטגוריית המשפחתיות, שזכו לפופולאריות אדירה בישראל עד לפני שנים בודדות.

בכתבה זו סקרנו 12 מכוניות משפחתיות נפוצות הנמכרות בסכום של עד 30,000 שקל. סדר המכוניות אקראי. המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית). כמעט לכל המכוניות ברשימה יש 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות וציון ריסוק אירופאי של 5 כוכבים (פרט לסקודה אוקטביה עם 4 כוכבים ורנו פלואנס וקיה פורטה שלא נבחנו). מערכות בטיחות אקטיביות עדיין לא היו זמינות באותן שנים.

אופל אסטרה

מנוע: 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 15.1 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000-25,000 שקל לשנתונים 2014-2013

אחת המתחרות הבולטות של פולקסווגן גולף באירופה היא לא אחרת מאופל אסטרה. שתיהן גרמניות, איכותיות ובעלות מנועי טורבו חזקים. אך בעוד לגולף מוניטין גבוה, האסטרה לא הצליחה לכבוש את לב הישראלים ובהתאם מחירה בשוק היד השנייה נמוך משל הגולף, שלא הצליחה להיכנס לרשימה בשנתונים סבירים. האבזור אומנם לא עשיר במיוחד, אך הנוחות טובה, איכות תא הנוסעים מצוינת והיכולות הדינאמיות גבוהות. שימו לב כי אפשר למצוא גם את גרסאות הסדאן (ברלינה) ואפילו את הסטיישן השימושית בטווח מחירים דומה, כך שבתקציב נמוך תוכלו לרכוש משפחתית איכותית ומודרנית משנתון מתקדם.

אופל אסטרה

הונדה אינסייט

מנוע: 1.3 ליטר היברידי, 98 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 21.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 25,000-20,000 שקל לשנתונים 2011-2010

ההיברידית ברשימה היא הונדה אינסייט, מאחר ודגמי טויוטה הנפוצים יותר היו מאלצים ירידה משמעותית בשנתונים כדי לעמוד במסגרת התקציב. העיצוב החיצוני בהחלט מזכיר לכולם שמדובר במכונית היברידית ועיצוב הפנים נראה חינני עם מוטיבים עגולים. איכות החומרים לא גבוהה ביחס לדגמי הונדה אחרים וגם מרווח הפנים סביר בלבד, שכן האינסייט מתחרה במשפחתיות קטנות יותר כמו יונדאי i25. תא המטען שימושי עם דלת חמישית גדולה ונפח של 400 ליטרים. גם ביתר מדדי האיכות האינסייט לא מבריקה, אך היא בהחלט מצטיינת בחיסכון עם צריכה ריאלית של 17 ק"מ לליטר. החלפת סוללה בהחלט עשויה להיות הוצאה משמעותית ברכב היברידי - בדקו אם כבר הוחלפה כזו ברכב שאתם מעוניינים לרכוש.

הונדה אינסייט

טויוטה קורולה

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 124 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 13.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000-25,000 שקל לשנתונים 2011-2010

כשמחפשים באנציקלופדיה (יש עדיין דבר כזה?) את המושג "מכונית משפחתית", ככל הנראה תופיע לידו תמונה של טויוטה קורולה. בדור הזה של הקורולה איכות החומרים אינה גבוהה וגם המרווח מאחור אינו מצטיין, אך איכות ההרכבה, הנוחות והנדסת האנוש טובות. בסך הכל מדובר במכונית זריזה ונעימה לנסיעה, עם מוניטין אמינות מצוין. גם צריכת הדלק טובה יחסית, למרות נתוני יצרן לא מבריקים. שימו לב שמשנתון 2009 נכנסה תיבה אוטומטית ואילו לפני כן היתה תיבה רובוטית חד מצמדית שסבלה מהחלפת הילוכים גסה.

טויוטה קורולה

יונדאי i30

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 126 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 14.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000-25,000 שקל לשנתונים 2011-2010

ה-i30 היתה בשעתה קפיצת מדרגה עבור היצרן הקוריאני, עם אבזור מכובד ואיכות שלא נופלת מהמתחרות האירופיות. מדובר במכונית זריזה, נעימה לנסיעה ובטוחה, שגם נהנית מתדמית אמינות גבוהה. המרווח לנוסעים מצוין אך רמת הנוחות בינונית בלבד. גם ליונדאי i30 יש גרסת סטיישן שימושית (שנמכרה עם חלון שמש בגג) ואילו במתיחת תקציב קלה תקבלו את ה-i35 שתהיה חזקה יותר, נוחה יותר ובעלת תיבת הילוכים מתקדמת יותר.

יונדאי i30

מאזדה 3

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 105 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 12 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000-25,000 שקל לשנתונים 2011-2010

מאזדה 3 בשעתה הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל ובדור השני שלה גם שיפרה את נקודות החולשה של הדור הראשון בתחומי הנוחות והמרווח, אך היא עדיין לא מהנוחות או מהמרווחות בקטגוריה, בלשון המעטה. במקום זאת היא מציעה התנהגות הכביש כמעט ספורטיבית לצד עיצוב נאה. הביצועים לא רעים ב-1.6 ליטר ומשתפרים משמעותית בגרסת ה-2.0 ליטרים החזקה, אך בשתי הגרסאות צריכת הדלק גבוהה יחסית. מוניטין האמינות מצוין.

מאזדה 3

מיצובישי לאנסר

מנוע: 1.5 ליטר בנזין, 109 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 14.3 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 25,000-20,000 שקל לשנתונים 2012-2011

מסיבה לא מוצדקת הלאנסר פחות נפוצה והרבה יותר זולה מהקורולה וממאזדה 3, ודווקא בשל כך היא עשויה להתגלות כעסקה משתלמת למדי. העיצוב החיצוני המוצלח עם קריצה ספורטיבית, במיוחד בגרסת הספורטבק הנאה. גרסאות הסדאן הסטנדרטיות מסתפקות ביחידת הנעה קונבנציונאלית יותר, עם ביצועים פושרים וצריכת דלק סבירה בלבד. הלאנסר תהיה מרווחת לארבעה מבוגרים וגם תא המטען שלה לא רע. מוניטין האמינות נחשב טוב בסך הכל. שימו לב כי משנתון 2012 הוחלפו המנועים ב-1.6 ליטר עם 117 כ"ס, ואם אתם רוצים משהו קצת יותר מרגש - בתקציב דומה תוכלו לבחור בגרסאות הספורטבק (האצ'בק) עם מנועי 1.8 ליטר ו-143 כ"ס, שלרוב גם הגיעו עם אבזור עשיר יותר.

מיצובישי לאנסר

סיטרואן C4

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 120 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 14.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 25,000-15,000 שקל לשנתונים 2013-2012

לעומת הדור הראשון של סיטרואן C4, שהיה נועז וייחודי, הדור השני הציג עיצוב שגרתי וסולידי יחסית. למרות תצורת ההאצ'בק, הסיטרואן מציעה מרווח פנימי מצוין ותא מטען גדול מאוד. נוחות הנסיעה נהדרת וגם איכות החומרים טובה. המנוע חזק דיו אך התיבה האוטומטית מיושנת, ולמרות עדכונים רבים שעברה ופעולתה עודנה היא עדיין מסרסת את ביצועי המנוע ופוגעת גם בצריכת הדלק. התנהגות הכביש בטוחה ויציבה. ה-C4 הציעה גם מנועי טורבו-דיזל חסכוניים, אך גרסאות אלו נדירות למדי בשוק הפרטי ושמשו בעיקר מוניות. גרסאות הטורבו-בנזין, עם מנוע 1.6 ליטרים, הציעו ביצועים טובים אך סבלו מאמינות נמוכה יותר ומתיבה רובוטית חד מצמדית לא מוצלחת במיוחד.

סיטרואן C4

סקודה אוקטביה

מנוע: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 105 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 16.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000-25,000 שקל לשנתונים 2013-2012

הדור השני של סקודה אוקטביה היה אחראי בין היתר למהפכת הקטנת המנועים – לא עוד מנועי 1.6 ליטר אטמוספריים, אלא מנועי טורבו מתקדמים בנפח 1.2 ליטר (שמאז קטנו עוד יותר). למרות הנפח הצנוע, באוקטביה תקבלו ביצועים טובים יותר ביחס כמעט לכל משפחתית אחרת. גם צריכת הדלק טובה מאוד. המרווח הפנימי בשנים ההן היה סביר בלבד, אך תא המטען העצום של האוקטביה הפך במרוצת השנים לאגדה. רמת האמינות, על פי הדיווחים, איננה מצטיינת.

סקודה אוקטביה

פורד פוקוס

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 125 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 15.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000-25,000 שקל לשנתונים 2014-2013

בלוחות המודעות השונים נפוצות בעיקר גרסאות הסטיישן השימושיות, אך בהחלט תוכלו למצוא גם את גרסאות האצ'בק והסדאן במחירים דומים, וכן את גרסאות ה-2,000 סמ"ק החזקות. ההיצע הגדול והמחירים הנמוכים נובעים בעיקר מהאמינות הנמוכה שהציגה תיבת ההילוכים, מה שגרם ליצרנית להאריך את תקופת האחריות באופן חריג. אם תבלעו את הגלולה הזו תקבלו מכונית זריזה, מאובזרת במיוחד, חסכונית בדלק ומהנה מאוד לנהיגה. מרווח הפנים לא מהטובים בקטגוריה גם בגרסאות הסטיישן, אך עדיף כנראה על זה של מאזדה 3.

פורד פוקוס

קיה פורטה

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 126 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 14.7 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 27,000-22,000 שקל לשנתונים 2012-2011

משפחתית סולידית, יעילה ולא יקרה. קיה פורטה יוצרה בקוריאה בעוד הסיד האחות, תאומת יונדאי i30, יוצרה באירופה. איכות החומרים בפורטה לא מרשימה ותא הנוסעים מרגיש פשוט יחסית. גם נוחות הנסיעה ורמת האבזור לא מצטיינים, אך המחירים הנמוכים והאמינות הטובה מאפשרים לשנע משפחה ביעילות ובחסכון. במהלך 2011 הפורטה קיבלה תיבת הילוכים חדשה עם 6 הילוכים ששיפרה את צריכת הדלק והביצועים.

קיה פורטה

רנו פלואנס

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 115 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 15.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000-25,000 שקל לשנתונים 2014-2013

רנו פלואנס היא אחת המשפחתיות המרווחות ברשימה, עם מרווח פנימי ומימדים גדולים במיוחד שהרשימו כבר כשהגיעה לראשונה ב-2009. לשם השוואה, בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-1.7 ס"מ מזה של סקודה אוקטביה מאותו שנתון. לצד זאת הנדסת האנוש אינה מצטיינת. שימו לב כי הדגם שלאחר מתיחת הפנים של 2013 קיבל תיבת הילוכים רציפה במקום התיבה האוטומטית המיושנת עם 4 הילוכים והמנוע זכה לתוספת של 10 כ"ס – אלו שיפרו את הביצועים וצריכת הדלק. זוהי יחידת הנעה דומה לזו הקיימת בדגמי ניסאן. גרסאות הדיזל החסכוניות נמכרות במחירים נמוכים יחסית, אך מרבית המכוניות בשוק עברו קילומטרז' גבוה. קחו זאת בחשבון.

רנו פלואנס

שברולט קרוז

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 124 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 14.2 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000-25,000 שקל לשנתונים 2014-2013

שברולט קרוז היא מכונית משפחתית שנפוצה בעיקר בתצורת סדאן, אם כי היא נמכרה גם בתצורת האצ'בק וסטיישן. לקרוז מרווח פנים נדיב ותא מטען גדול. נוחות הנסיעה טובה מאוד וגם ציוני הבטיחות גבוהים - זו בהחלט מכונית שנעים לנסוע בה. האבזור עשיר בעיקר ברמת הגימור LT Platinum, הכוללת את מערכת המולטימדיה MyLink של שברולט ומושבים קדמיים עם חימום. במהלך 2014 חזרה שברולט קרוז למנוע טורבו בנפח 1.4 ליטר, כך שבחריגה לא גדולה מהתקציב תזכו למנוע המספק ביצועים טובים יותר ושומר על צריכת דלק דומה.

שברולט קרוז

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה