דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משרד התחבורה: רכבים מיקרו-היברידיים לא יזכו להטבות מס

Getting your Trinity Audio player ready...


באופן חריג, הדגמים של סוזוקי המצוידים במערכת "מיקרו-היברידית" (Mild Hybrid, היברידית-מתונה) הוכרו עד כה בישראל כדגמים היברידיים לכל דבר ועניין, על אף שהם מצוידים במערכת מיקרו-היברידית הפועלת במתח נמוך של 12 או 48 וולט והשפעתה על צריכת הדלק זניחה. זאת מכיוון שהיצרנית היפנית סיפקה מסמכי תקינה המציגים את הרכב כהיברידי, בעוד רכבים אחרים בעלי מערכת הנעה דומה מתוצרת סקודה, סיאט, קיה, פורד ועוד - לא השיגו את האישור המתאים.

מכיוון שרכבים היבריידים כבר לא נהנים מהטבות במס הקניה החל מינואר 2022, והרכבים המיקרו-היברידיים של סוזוקי (איגניס, סוויפט, ויטרה ו-S קרוס) ממילא לא השתייכו לקבוצת הזיהום השניה שהיא היחידה שהיתה זכאית להטבות האלו, נותרה רק משמעות עיקרית אחת לעצם הגדרת הרכב כהיברידי: הנחה של 500 שקלים בחודש בשווי השימוש, עבור מי שמקבל את הרכב ממקום העבודה.

שימו לב: לאחר פרסום הכתבה משרד התחבורה חזר בו. הפרטים כאן

משרד התחבורה: רכבים מיקרו-היברידיים לא יזכו להטבות מס

כעת גם ההטבה הזו תסתיים, לאחר שמשרד התחבורה הודיע ליבואנים כי החל מינואר 2023 גם רכבים שמצוידים במסמכי תקינה המגדירים אותם כהיברידיים, יוכלו להיחשב ככאלו בישראל רק אם המתח החשמלי במערכת ההינע שלהם עולה על 50 וולט - זאת במטרה להחריג את הרכבים המצוידים במערכת היברידית מתונה. ההחלטה לא תחול על דגמים שעלו על הכביש בשנים קודמות. ביבואנית סוזוקי בחרו שלא להגיב לדברים.

נציין כי בשנתיים האחרונות הוגשו מספר תביעות יצוגיות כנגד יבואנית סוזוקי וכנגד מדינת ישראל, בהן הועלו טענות על כך שהיבואנית מטעה את הציבור בכך שהיא מציגה את הרכבים כהיברידיים, וכי המדינה נוקטת באפליה כלפי בעלי רכבים אחרים המצוידים במערכות הנעה דומות ואינם זוכים להטבות המס.  
 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה