דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נחשפה טויוטה קורולה החדשה - עכשיו גם היברידית

Getting your Trinity Audio player ready...

לאחר שבמהלך השנה נחשפו גרסאות ההאצ'בק והסטיישן של טויוטה קורולה, חושפת טויוטה את הדגם המשמעותי יותר במשפחת הקורולה - הסדאן. מדובר בדור ה-12 לאחת המכוניות הפופולאריות ביותר בכל הזמנים, שנמכרה ב-46 מיליון עותקים מאז שנת 1966. הקורולה החדשה נחשפה  הלילה (ו') בתערוכת גוואנגז'ו שבסין, אך כעת ניתן כבר לספר כי בשבוע שעבר היא נחתה בישראל לזמן קצר - מה שאפשר לנו להתרשם ממנה במציאות עוד לפני החשיפה העולמית.

טויוטה קורולה 2019 / צילום: רונן טופלברג

טויוטה קורולה החדשה תהיה גדולה במעט מקודמתה. בסיס הגלגלים אמנם לא השתנה והוא נותר באורך של 270 ס"מ, אך לאורך הכולל נוספו סנטימטרים בודדים - כשהמספר המדויק משתנה לפי השוק אליו מיועדת המכונית. כרגע אין נתוני מימדים ברורים בנוגע למכונית אשר תשווק בישראל, אך מההתרשמות הראשונית שלנו נראה כי היא תהיה צפופה מקודמתה במושב האחורי. ייתכן והסיבה לכך היא הסוללות שהותקנו מתחתיו. גם מימד הגובה קוצץ, מה שמשפיע לרעה על המרווח לראש מאחור - אך מנגד תורם לעיצוב.

העיצוב החיצוני נראה מודרני אם כי לא חדשני באופן מיוחד - תשפטו בעצמכם. בכל מקרה, הסגנון דומה מאוד לדגמי ההאצ'בק והסטיישן שנחשפו מוקדם יותר השנה. בתוך תא הנוסעים השינויים כמובן גדולים יותר, והשיפור באיכות החומרים הוא עצום - לפחות באב הטיפוס אליו נחשפנו בישראל. מערכת המולטימדיה מקבלת מסך צף שממוקם גבוה בתוך שדה הראיה של הנהג, עם כפתורים שמקלים על התפעול - לעומת משטחי המגע שבקורולה היוצאת.

טויוטה קורולה הייבריד

החידוש המשמעותי ביותר בקורולה, עליו כבר דיווחנו בעבר, הוא יחידת ההנעה ההיברידית, שתוצע לראשונה בדגם הסדאן. מדובר באותו מנוע מוכר מדגמי ה-C-HR והפריוס, עם נפח של 1.8 ליטרים והספק של 122 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.9 שניות וצריכת הדלק עומדת על 29.4 ק"מ לליטר על פי התקנים הנוכחיים, או 23.2 ק"מ לליטר על פי שיטת המדידה החדשה (WLTP).

בנוסף תשווק הקורולה גם בגרסת הבנזין המוכרת, עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים (132 כ"ס) שישודך לתיבה ידנית או רציפה. על פי הערכת היבואנית, גרסת הבנזין תתפוס בסך הכל 10% מהמכירות ותהיה רלוונטית בעיקר למכרזים ממשלתיים.

טויוטה קורולה 2019 / צילום: רונן טופלברג

הקורולה החדשה, כמו הפריוס וה-C-HR, מבוססת על פלטפורמת ה-TNGA של טויוטה. מלבד החסכון בעלויות הפיתוח, הפלטפורמה החדשה אפשרה את חיזוק המרכב ב-60% ביחס לדור הקודם - מה שאמור לשפר את התנהגות הכביש ואת נוחות הנסיעה.

גם בתחום מערכות הבטיחות עברה הקורולה שדרוג, והיא תוצע עם מערך ה-TSS של טויוטה בגרסה חדשה שנקראת 2.0. גרסה זו מאפשרת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה, זיהוי רוכבי דו גלגלי בשעות היום, בקרת שיוט אדפטיבית שמסתנכרנת עם זיהוי התמרורים ומאפשרת גם זחילה בפקקים ומערכת סטיה מנתיב משופרת אשר שומרת את הרכב במרכז הנתיב.

ברשימת האבזור מופיעים פריטים כמו משטח טעינה אלחוטי למכשירים סלולאריים ותצוגה עילית בגודל 10 אינץ', אך בשלב זה מוקדם לדעת מה יציעו המכוניות שיגיעו לישראל.


טויוטה קורולה החדשה תתחיל להימכר בישראל בסביבות פברואר-מרץ 2019. הדגם היוצא כבר אזל מן המלאי בחודשים האחרונים, כך שסביר להניח כי אלפי יחידות יעלו על הכבישים בתוך זמן קצר. כמו בעבר, הקורולה תגיע לישראל ממפעלי טויוטה שבטורקיה. גרסאות ההאצ'בק והסטיישן יגיעו לישראל בהמשך השנה, עם יחידת הנעה היברידית בלבד.

וגם - ראב 4 בדרך

על החשיפה של טויוטה ראב 4 החדש כבר דיווחנו בעבר, וגם פגשנו אותו בתערוכת הרכב של פריז - וכעת ניתן לספר קצת יותר על הדגם שיגיע לישראל. הוא ישווק כאן עם מנוע 2.5 ליטר היברידית בעל 222 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה, או 218 כ"ס בגרסת הנעה קדמית. בנוסף יוצע גם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים.


מערכת המולטימדיה החדשה של הראב 4 תציע לראשונה תמיכה מלאה בעברית. המחיר לא צפוי להיות זול - וסביר להניח שיהיה דומה לזה של הדגם היוצא, כלומר סביב ה-180-190 אלף שקלים. השיווק צפוי להתחיל כבר בינואר הקרוב.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה



למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה