דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו אאוטבק: דור חדש נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

הדור הראשון של האאוטבק הוצג בשנת 1994 וכבר אז שימש כגרסת הפנאי של ה-B4 (לגאסי) סטיישן בדור השני שלה. כעת נחשף הדור השישי במספר של האאוטבק וכמו ה-B4 עליה הוא מבוסס - הוא בנוי על בסיס הפלטפורמה הגלובאלית של סובארו, מה שלדברי היצרן שיפר את התנהגות הכביש ואת בידוד הרעשים בכ-3 דציבלים.

סובארו אאוטבק

מידות

סובארו אאוטבק החדש מציג צמיחה במימדים לעומת הדור הקודם. אורכו עומד על 486.0 (ארוך ב-4 ס"מ), רוחבו עומד על 185.5 ס"מ (רחב ב-1.5 ס"מ), גובהו עומד על 168.0 ס"מ (גבוה ב-7.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים נותר דומה ועומד על 274.5 ס"מ.

נתון נוסף המציג צמיחה הוא מרווח הגחון שצמח ב-2 ס"מ ועומד כעת על 22 ס"מ מרשימים.

סובארו אאוטבק

מנוע וביצועים

סובארו אאוטבק יציע שני מנועים בדומה ל-B4 החדשה. המנוע הראשון מוכר מהפורסטר החדש ומדובר במנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר המספק 182 כ"ס ומומנט מירבי העומד על  24.3 קג"מ הזמינים ב-4,400 סל"ד. צריכת הדלק העירונית עומדת על 11 ק"מ לליטר וצריכת הדלק הבין-עירונית עומדת על 14 ק"מ לליטר.

מנוע טורבו לא הוצע באאוטבק מאז שנת 2009. הפעם מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.4 ליטר המספק 260 כ"ס ו-38.3 קג"מ הזמינים מ-2,000 סל"ד. צריכת הדלק העירונית עומדת על 9.7 ק"מ לליטר וצריכת הדלק הבין-עירונית עומדת על 12.7 ק"מ לליטר.

סובארו אאוטבק

שני המנועים משודכים לתיבה רציפה בעלת חלוקה ל-8 הילוכים מלאכותיים עם מנופי שליטה מגלגל ההגה ומערכת הנעה כפולה בעלת חלוקת מומנט וקטורית. כמו כן גם לאאוטבק מערכת מתלים חדשה וקלה יותר ובדומה לפורסטר ול-XV החדשים קיימת מערכת X-Mode לשטח השולטת על תגובות המנוע, תיבת ההילוכים והעברת הכוח בין הצירים וגם מציעה בקרת ירידה במדרון.

סובארו אאוטבק

אבזור ובטיחות

בסובארו אאוטבק החדש ישנה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע אנכי בגודל 11.6 אינץ' ברזולוציית Full HD, אינטרנט אלחוטי וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בהתאם לרמות הגימור יוצעו מושבי עור קדמיים מחוממים, מאווררים ומתכווננים חשמלית, הגה מחומם, עד 4 שקעי USB ושני שקעי 12 וולט. כמו כן יוצע תא מטען נפתח חשמלית ללא מגע יד, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת מבית "הרמן קרדון" בעלת 12 רמקולים, חישוקי 17 או 18 אינץ' ועוד.

סובארו אאוטבק

מערך בטיחות EyeSight הינו סטנדרטי באאוטבק החדש וכולל התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב כולל התערבות אקטיבית בהיגוי ויכולת שמירה על מרכז הנתיב. כמו כן תוצע מצלמה קדמית בזווית של 180 מעלות לטובת תמרוני חניה או לנסיעה בשטח. מערכת נוספת היא ה-DriverFocus המתריעה על היסח דעת ועייפות של הנהג. המערכת מסוגלת לזהות פנים ומנטרת שינויים המעידים על עייפות למשל.

סובארו אאוטבק

בנוסף לכך המערכת מסוגלת לזכור עד 5 נהגים שונים ולהתאים את העדפות הנהיגה שלהם כגון כוונון המושב, בקרת האקלים ועוד. מערכות אופציונאליות נוספות כוללות התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי למניעת התנגשות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים עם תאורת עוקבת פנייה והתרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית.

מיבואנית סובארו לישראל נמסר כי סובארו אאוטבק החדש יגיע לישראל בסוף שנת 2020.

לדגמי סובארו בישראל – סובארו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה