דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן 2020: שנת הפריצה החשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

"יש כאן מהפכה חשמלית. הרעיון הוא שאתה תגיע לסיטרואן או לפיג'ו כי אתה רוצה את המכונית שלהם, ואז תבחר בסוג ההנעה שמעניינת אותך, למשל הנעה חשמלית". כך אמר לנו דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן (וגם DS, אופל, MG ומותגי רכבי שטח ודו גלגליים).

הדברים נאמרו במסגרת אירוע בינלאומי בפריז, שנועד להפגיש אותנו עם הפילוסופיה החשמלית של סיטרואן ולא פחות מכך, להפגיש אותנו עם מכונית המיקרו העירונית, אמי (AMI). האמת שהיה שם מפגש משמעותי נוסף - עם מנכ"ל סיטרואן החדש, וינסנט קוביי, שזה עתה נכנס לתפקידו לצד בעלי תפקידים נוספים, במקום לינדה ג'קסון המפורסמת ואנשיה. שיחה עם קוביי נפרסם בקרוב בכתבה נפרדת.

סיטרואן חשמליות

המנכ"ל החדש קוביי: חשמל הוא הזדמנות בתחום הנוחות

על הבמה המרכזית באירוע עלו בזה אחר זה אישים מרכזיים בהנהלה הטרייה של סיטרואן, המנכ"ל קוביי, מנהלת המוצר והאסטרטגיה, לורנס הנסן, המעצב הראשי פייר לקלרק ומנהל השיווק הגלובלי של סיטרואן, ארנו בלוני. 

קוביי הסביר כי המותג סיטרואן נהנה מ-DNA ברור בעל מסורת של 101 שנים. הרכיבים הטבועים בדמו של המותג, לדבריו, הם: חדשנות, עממיות, עיצוב ונוחות. מול העולם ואירופה, שבה נראות כרגע בעיקר ירידות, בסיטרואן הצליחו דווקא להתקדם, לא מעט בזכות קו מוצרים מעוצב וצעיר.

החשמל, לדברי המנכ"ל הטרי, הולך ותופס אחיזה חזקה בדגמי סיטרואן, אבל לא רק בשל תקנים וחוקים. כניסת ההנעה החשמלית מהווה לא רק חובה, אלא הזדמנות למותג, ולצד ההזדמנות לחדשנות, דגש מרכזי עבור המותג הוא תחום הנוחות. מכונית חשמלית היא שקטה במיוחד ונטולת רעידות, ומאפשרת להשיג שיפור כולל בתחום הנוחות (NVH). היות שנוחות הנסיעה היא מאפיין קבוע ברכבי סיטרואן, כך קוביי, הרי שכניסת מערכת חשמלית תשפר את המצב עוד יותר.

וינסנט קוביי

מכונית האצ'בק משפחתית חשמלית לגמרי כבר השנה

לורנס הנסן, כמי שאחראית על המוצרים, הצהירה כי שנת 2020 היא שנת פריצה בסיטרואן לתחומי ההנעה החשמלית. לדבריה, במהלך השנה הקרובה ישיק היצרן לא פחות מ-6 דגמים חשמליים או מחושמלים. בין הדגמים הללו מכונית האצ'בק משפחתית מעט מוגבהת, עם אופציה חשמלית לגמרי, שתחליף במידה מסוימת את ה-C4 והקקטוס, גרסה חשמלית לגמרי של סיטרואן ג'מפי שצפויה לקראת סוף השנה, גרסה היברידית-נטענת PHEV של רכב הפנאי C5 איירקרוס, עם טווח חשמלי של 55 ק"מ, וכמובן - אמי, שעליה אפרט מיד.

בהתאם לפילוסופיה החשמלית של סיטרואן, הכוונה היא לגוון את האפשרויות של הלקוחות בסוגי ההנעה, כשהם בוחרים לעצמם את הסיטרואן שירצו. לדברי הנסן, עד לשנת 2025 כל דגמי סיטרואן יהיו מחושמלים ברמה זו או אחרת.

סיטרואנים חשמליות

אחרי דה-שבו, מהארי וברלינגו, מחפשים את האייקון הבא

המעצב הראשי, פייר לקלרק ומנהל השיווק הגלובלי, ארנו בלוני, הציגו את מכונית המיקרו החדשה, סיטרואן אמי, ודרכה הם דיברו על המותג ועל ההתמודדות עם המעבר האפשרי מעידן ה"מכונית כמוצר" ל"מכונית כשירות".

אי אפשר לשכוח את סיטרואן DS האגדית שהיתה מכונית יוקרה, דווקא, אבל לקלרק ובלוני דיברו על אייקונים היסטוריים אמיתיים של המותג, ששילבו בין חדשנות ועיצוב ייחודי ובין הנגשה לציבור הרחב. הדגמים המרכזיים שהוזכרו - דה-שבו המשפחתית החקלאית, מהארי ההרפתקנית וברלינגו, הטנדרון האחוד ששינה את תחום המסחריות הקטנות.

סיטרואן אמי נועדה להמשיך את הקו היצירתי-אייקוני-נגיש. עם זאת, הפעם ההנגשה כוללת באירופה אפשרויות חדשות - למשל, אפשר לרכוש אותו ב-6,000 אירו (אחרי הפחתת תמריץ אנטי זיהום של 900 אירו) או לא לרכוש ולהשתמש בו בתשלום חודשי מזערי של כ-20 אירו. היות שהחשמל זול במיוחד ואפשר לטעון אותה בשקע ביתי סטנדרטי, והיות שבצרפת אפשר לנהוג ברכב כזה בלי צורך ברשיון נהיגה כבר מגיל 14 (בשאר אירופה מ-16), הרי שהמכונית הזו היא אחת הנגישות בהיסטוריה האירופית. 

סיטרואן אמי

מכונית במקום קורקינט

כדי לשפר עוד יותר את הדינמיקה הזו של הנגישות, המכונית בנויה להשכרה הלאה באמצעות אפליקציה, ב-26 סנט אירופי לדקה, מחיר דומה, ולעתים אף זול יותר, משכירת קורקינט חשמלי.

האם העיצוב אייקוני? הדבר יתברר מן הסתם במהלך השנים, אך זוהי מכונית כל כך מתוקה שאם אתה דוד, מתחשק ממש לצבוט לה בלחי. למרות הממדים המזעריים שלה, המרווח בפנים מצוין גם לשני מבוגרים גדולים. אחת הסיבות לכך היא שהנוסע יושב אמנם לצידו של הנהג, אבל משוך בכמה סנטימטרים אחורה.

סיטרואן אמי

ככלי רכב שמיועד להחליף קורקינט או אופניים חשמליים, אין בו מזגן ורמת הבטיחות שלו מסתפקת, פחות או יותר, בחגורות בטיחות ובעצם התקנת המרכב ("Space frame") סביב הנהג והנוסע. לשאלתי על רמת הבטיחות ענה מנהל המוצר של אמי כי "אמי עומד בסטנדרטים של הקבוצה. הכוונה היא לספק הגנה טובה יותר מזו של סקוטר או רכבי 2-3 גלגלים". עם זאת, כדאי להזכיר שכלי הרכב אמנם אינו מיועד לנסיעות בינעירוניות מהירות, אך הוא נוסע בין מכוניות ומשאיות במהירויות עירוניות ופרבריות.

סיטרואן חשמליות

אמי בישראל: נתמודד עם הרישוי ונתקין מזגן

בשיחת הסיכום עם דני שביט, הוא ציין כי הגרסה ההיברידית הנטענת של סיטרואן C5 איירקרוס צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה. בשלב זה לא ברורות הכמויות שיימכרו. עתידה של הגרסה הזו תלוי בין היתר בקבוצת הזיהום שאליה תשתייך. 

בהתייחסות לעולם המכוניות העירוניות הקטנות (דוגמת סיטרואן C1) שהולך ודועך באירופה בשל יעדי הזיהום החדשים, בעיקר, העריך שביט כי לא נראה כלי רכב כזה אצל סיטרואן בטווח הנראה לעין.

דני שביט, וינסנט קוביי
בתמונה: דני שביט (מימין) ו-ווינסנט קוביי

האם יש סיכוי שנפגוש את סיטרואן אמי בישראל? לדברי שביט זו בהחלט אפשרות, אם כי כרגע עומדים בפני סיטרואן אמי והיבואן בישראל שני אתגרים: האחד, כיצד תוגדר המכונית הקטנטנה לצורכי רישוי והשני, כיצד יהיה אפשר להתקין בה מזגן. ייתכן, כך שביט, שיימצא פתרון מקומי.


לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה