דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן DS3 החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...




מי אמר שרכב יוקרתי חייב לתפוס שתי חניות? בוודאי שלא מיליוני הרוכשים של מכוניות מיני יוקרתיות כמו מיני קופר, פיאט 500 וב.מ.וו סדרה 1. המכוניות הללו, כך יספרו לכם הבעלים, מציעות מראה אופנתי ומקורי, מציעות תא נוסעים יוקרתי - ובאותה נשימה, גם מסוגלות למצוא חנייה במרכז העיר ולא מבקרות בתחנות הדלק באותה תדירות כמו אחיותיהן הגדולות.

הצלחתן של מכוניות המיני-פרימיום לא נעלמה מעיניה של סיטרואן, שהחליטה לנצל את תדמית המקוריות של החברה ולגרוף נתח מהשוק הרווחי. סיפורה של מכונית הפרימיום של סיטרואן התחיל בתערוכת פרנקפורט 2007, אז הציגה החברה את קונספט סיטרואן C-Cactus. בתחילת השנה, דלפו לתקשורת צילומים - ואחריהם פרטים ראשוניים - של סיטרואן DS3. בסיטרואן סיפרו אז כי ה-DS3 תהיה הראשונה בסדרת דגמים של סיטרואן, אשר יתבססו על פלטפורמות קיימות של החברה, ויקרצו לשוק הפרימיום באמצעות עיצוב יחודי, התאמה אישית ללקוח ותא נוסעים יחודי. השם DS הוא כמובן רמיזה לסיטרואן DS האגדית, שסימנה כיוון חדש עבור היצרנית כאשר הוצגה בשנת 1955, בכל הקשור ליחודיות ומקוריות.

סיטרואן DS3 החדשה 2010
סיטרואן DS3. עיצוב אופנתי / צילומים: יצרן

כעת, חושפים הצרפתים פרטים מלאים על מכוניות הפרימיום החדשה של החברה, אשר תוצג לציבור בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא. כנגזר משמה, תתבסס סיטרואן DS3 על מכלולי סיטרואן C3 החדשה שהוצגה לאחרונה. ולמרות זאת, המיני החדשה מבית סיטרואן אינה דומה בהכרח לאחותה השגרתית: אמנם חרטום המכונית רומז על הקשר המשפחתי, אך שאר מאפייני העיצוב שונים למדי: מרכב 3 דלתות ונגיעות מקוריות כמו פס בצבע המרכב המשלים את קורה C, עיטורי כרום על הדלתות וקווים משתפלים ברוח הקטגוריה - וכמובן, איך אפשר בלי גג בצבעים משתנים.

בסיטרואן מדגישים את חשיבות ההתאמה ללקוח, ומספרים כי כל רוכש יוכל לבחור בין 4 צבעים שונים לגג (ללא תלות בצבע הרכב), לתמוה איזה דיפון (בגוון כרום או בצבעים שונים) למפתני הדלתות ולמתלה המראה המרכזית (!) ירצה, להתבלט על צבעים שונים לגלגל ההגה ומרכזו ולבחור בין 8 גימורים שונים לדשבורד ובין 7 לידית ההילוכים - בהחלט בחירה קשה. ולמי שמתעצל, אפשר יהיה לבחור בין 7 עיצובים מוכנים מראש, שלטענת סיטרואן מותאמים לסגנונות חיים שונים.

ההבטחות של הצרפתים לא נגמרות כאן, וממשיכות בכל הקשור למה שנמצא מתחת למכסה המנוע. למרות שסיטרואן אינה מקושרת בדרך כלל למכוניות דינמיות, מבטיחים בסיטרואן התנהגות דינמית שלא תקלקל את נוחות הנסיעה המפורסמת של היצרנית. היצע המנועים יכלול 5 יחידות הנעה מדגמים קיימים של החברה: 3 יחידות בנזין ו-2 דיזל. יחידת הבנזין הבסיסית תפיק 95 כוחות סוס, כאשר 2 היחידות הבכירות יגיעו דווקא מהמתחרה מיני קופר. מדובר במנוע ה-1.6 המשותף לקונצרן PSA ומיני (ומוכר מפיג'ו 308 ופיג'ו 207 GTI), וגם כאן הוא יוצע בגרסה אטמוספרית (120 כוחות סוס) ומוגדשת (150 כוחות סוס).

היצע הדיזל, למקרה שתהיתם, כולל 2 מנועים בהספקים של 90 או 115 כוחות סוס. כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים בנות 5 או 6 יחסי העברה (בהתאם לגרסה). יחידת הביניים האטמוספרית, אגב, היא היחידה שתוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית, אך בסיטרואן לא מפרטים לגביה, ובשלב זה לא ידוע האם מדובר בתיבת ה-AL4 המוכרת או בתיבה החדשה עליה עומלים ב-PSA זה זמן מה.

סיטרואן DS3 החדשה 2010
סיטרואן DS3. הבטחות להתנהגות דינמית

איכות הסביבה לא נעלמה מעיניהם של המהנדסים, כמובן, כאשר גרסאות הדיזל פולטות 99 ו-115 גרם CO2 לקילומטר, וגרסאות הבנזין החזקות יותר - בין 136 ל-160 גרם CO2 לקילומטר. צריכת הדלק תגיע עד ל-20 ק"מ לליטר בגרסאות הדיזל, ועד 15 ק"מ לליטר בגרסאות הבנזין.

כצפוי ממכונית פרימיום - ובמיוחד מסיטרואן - תא הנוסעים יציע שפע של גאדג'טים ואבזור סטנדרטי רב. לבד מאביזרי בטיחות כמו 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP), תציע המכונית החדשה מערכת שתעזור לנהג לחסוך בדלק על ידי יעוץ בהעברת ההילוכים, מערכת בקרת שיוט, מערכת ניווט אופציונלית, מערכת בידור תומכת MP3 וחיבור Bluetooth, וכמובן מערכת הבישום האינטגרלית של סיטרואן. הצרפתים מדגישים כי המכונית תציע 5 מושבים שלמים ותא מטען נדיב בנפח של 285 ליטרים.

סיטרואן DS3 החדשה 2010
סיטרואן DS3 החדשה. תא נוסעים בהתאמה אישית

מיבואן סיטרואן לישראל, חברת לובינסקי, נמסר כי סיטרואן DS3 תגיע לישראל לקראת מאי-יוני 2010, ותוצג בתערוכת אוטומוטור באפריל הקרוב לפני תחילת שיווקה. נכון לרגע זה אין מידע על גרסאות המנוע שיגיעו, אך סביר להניח שבלובינסקי יביעו התעניינות בדגם האוטומטי בעל 120 כוחות הסוס וכי זאת תהווה את מרבית המכירות בישראל. גורלן של גרסאות הדיזל בארץ הקודש לא ידוע, אך סביר להניח שהן לא יעשו עלייה לנוכח חוסר הפופולריות של מנועי דיזל במכוניות בקטגוריה זו בישראל, ומיסוי גבוה כתוצאה מהרפורמה במיסוי הירוק.


לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה