דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן ברלינגו: הדור השלישי נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

סיטרואן ברלינגו הושקה לראשונה בעולם בשנת 1996, לאחר שהחליפה את סיטרואן C15. החידוש העיקרי היה רכב מסחרי שתוכנן מראש ככזה, בניגוד למסחריות אחרות מאותה תקופה שהתבססו על מכוניות סופר-מיני. מאז השקתה, מכרה הברלינגו 3.3 מיליון יחידות ברחבי העולם.

סיטרואן ברלינגו החדשה - דלת צד

מאז הדור הראשון של הברלינגו הושקה במקביל גם פיג'ו פרטנר, כך שבימים הקרובים יחשף גם הדור השלישי של האחות לבית פיג'ו. האחות השלישית והחדשה בקבוצת פיג'ו-סיטרואן היא אופל, וגם היא תחשוף בימים הקרובים את הטנדרון שלה - דור חדש לאופל קומבו, שעד כה הייתה מבוססת על פיאט דובלו, ומעתה תהיה מבוססת על סיטרואן ברלינגו. בהתאם להצהרת אופל, העיצוב החיצוני והפנימי ישמור על הקו הגרמני.

סיטרואן ברלינגו החדשה, בדומה לקודמתה, עושה שימוש בפלטפורמה המשפחתית של קונצרן פיג'ו-סיטרואן. בדור החדש היא משתמשת בפלטפורמת EMP2 שנמצאת גם בפיג'ו 308 ו-3008. הברלינגו החדשה תיחשף באופן רשמי בתערוכת ז'נבה שתיפתח ב-8 במרץ והשיווק בעולם יחל במחצית השניה של השנה.

צפייה בתוכן סיטרואן ברלינגו: הדור השלישי נחשף


מידות

כמו בעבר, הברלינגו החדשה תוצע בשתי מידות אורך: מדיום ואקסטרה-לארג'.

הברלינגו החדשה בתצורת אורך "מדיום", הקצרה, מציגה צמיחה מרשימה במידות. האורך הכללי עומד כעת על 440 ס"מ (צמיחה של 2 ס"מ), הרוחב עומד על 185 ס"מ (צמיחה של 4 ס"מ), הגובה עומד על 181 ס"מ ללא מוטות גג (צמיחה של 0.9 ס"מ), ועם מוטות הגובה עומד על 184 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 278 ס"מ (צמיחה של 5.2 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 775 ליטר (100 ליטר יותר) לפני קיפול המושבים.

אורכו של דגם האקסטרה-לארג', הארוך, יעמוד על 475 ס"מ (12.2 ס"מ יותר מהגרסה הארוכה של הדור השני) ובסיס הגלגלים עומד על 297 ס"מ. נפח תא המטען של הגרסה הארוכה עומד על 1050 ליטר לפני קיפול המושבים. לשם השוואה, סיטרואן ג'מפי במידה הקטנה ביותר קצרה ב-15 ס"מ מהברלינגו הארוכה.

בגרסאות מסויימות, עם קיפול הספסל האחורי יחד עם מושב הנוסע הקדמי, מתקבל שטח הטענה באורך 2.7 מטר, שמגיע עד 3.05 מטר בגרסה הארוכה.

סיטרואן ברלינגו החדשה - אחור

מנוע

סיטרואן ברלינגו החדשה תציע את מנועי הדיזל המוכרים (75 ו-100 כ"ס), אך בנוסף אליהם תקבל גם צמד מנועים ותיבות הילוכים חדשות. הראשון הוא מנוע הדיזל החדש של היצרן, בנפח 1.5 ליטר, המספק 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית חדשה בעלת 8 הילוכים או ידנית עם 6 הילוכים. המנוע השני הוא מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר המוכר משאר דגמי היצרן, בהספק של 110 כ"ס עם תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים. אותו מנוע יוצע גם בהספק של 130 כ"ס ועם תיבת 8 הילוכים אוטומטית (זמין מהמחצית השניה של 2019).

עיצוב 

הברלינגו החדשה מקבלת גם היא את שפת העיצוב החדשה של היצרן, שהחלה בסיטרואן קקטוס והמשיכה מאז לדגמים נוספים. גם בברלינגו אנו עדים לתצורת הפנסים בשלוש קומות – תאורת לד יום, פנסי ראשיים ופנסי ערפל. בצידי הרכב מותקן פס "איירבאמפס" להגנה מפני שריטות ושפשופים. בניגוד לקקטוס, הפס בברלינגו עבר הקטנה לטובת מראה קל יותר לעיכול. לעומת החזית, עיצוב חלקו האחורי של הברלינגו החדשה דומה יחסית לדור הנוכחי, אך הפנסים האחוריים קיבלו עיצוב מעט שונה.

פנים הרכב קיבל עיצוב חדש לחלוטין, שגם הוא שואל מאפיינים ברורים מה-C3 כמו למשל לוח השעונים, ההגה ואפילו אפשרויות שילוב הצבעים למושבים. לברלינגו יש גם מערכת מולטימדיה חדשה, אך בניגוד לדגמים אחרים של הקבוצה, פקדי המזגן מקבלים כאן תפעול פיזי בכפתורים נפרדים. שינוי מבורך שיפתור את הנדסת האנוש הבעייתית.

גם הברלינגו החדשה תציע תצורת מולטיספייס, אשר מתאימה בעיקר למי שרוצה לשלב בין עבודה ומשפחה. הספסל האחורי בגרסה הזו מורכב משלושה מושבים נפרדים הנעים על מסילה ואף ניתנים לפירוק מלא והם כמובן מעוצבים בקפידה, בהתאם לרוח המותג.

סיטרואן ברלינגו החדשה - שורת מושבים שניה

אבזור 

בין האפשרויות שיוצעו בברלינגו החדשה ניתן למנות מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, דלתות צד עם פתיחה חשמלית, חלונות חשמליים בדלתות האחוריות, תצוגה עילית, מסך תצוגה צבעוני בגודל 3.5 אינץ' במרכז לוח השעונים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי ועוד.

תא המטען יציע שני גבהים לכיסוי המטען ואף החלונות האחוריים בדלתות האחוריות ניתנים לפתיחה, זאת לטובת נגישות מיטיבית. עוד תציע הברלינגו שני תאי כפפות גדולים ומקוררים בדשבורד. התא הנוסף מתאפשר הודות להעברת כרית האוויר של הנוסע אל התקרה (בדומה לסיטרואן קקטוס). בנוסף ישנם 28 תאים שפזורים בתא הנוסעים, בנפח כולל של 186 ליטר. בגרסאות הנוסעים ישנם אפילו מגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים.

סיטרואן ברלינגו החדשה עושה את הקפיצה הנדרשת גם בתחום מערכות הבטיחות. היא תציע מגוון רחב של מערכות מתקדמות וביניהן התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, התרעת עייפות לנהג, התרעת זהירות לנהג המזהה נהיגה לא זהירה, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה (בגיר ידני תפחית מהירות עד 30 קמ"ש), התרעת רכב בשטח מת, בלימה לאחר התנגשות (המערכת מתפעלת את הבלמים גם לאחר התנגשות, על-מנת לצמצם נזק משני), מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעה על חפצים בצידי הרכב בעת תמרון של הרכב בחניה למשל, מצלמת רוורס עם תצוגת "מבט על" של 180 מעלות, בקרת ייצוב לנגרר (לרכבים עם התקנה מקורית של היצרן), חנייה אוטומטית ומערכת Grip Control לשיפור האחיזה בתנאי דרך שונים כגון בוץ או חול.

סיטרואן ברלינגו החדשה - דשבורד

בשני העשורים האחרונים נמצאת סיטרואן ברלינגו במרבית הזמן בצמרת טבלת המכירות של קטגוריית המסחריות הקטנות. בשנת 2017 נמכרו בישראל 3,749 יחידות של סיטרואן ברלינגו, נתון המהווה נתח שוק של 46% מהסגמנט.

מקבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן בישראל, נמסר כי סיטרואן ברלינגו החדשה תגיע לישראל בתחילת 2019.

לדגמי סיטרואן בישראל – סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה