דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן מציגה: ג'יפון היברידי

Getting your Trinity Audio player ready...

סיטרואן C5 איירקרוס הוא לא רכב הפנאי הראשון של סיטרואן בעידן המודרני. הראשון היה סיטרואן C-Crosser שהתבסס על מיצובישי אאוטלנדר ויוצר בין השנים 2007-2012 ואפילו נמכר אצלנו במשך זמן קצר. רכב הפנאי הקומפקטי והחדש של סיטרואן הוצג כבר בשנה שעברה בתערוכת שנחאי והמכירות החלו בסתיו 2017. באירופה הוא הוצג בתערוכת ז'נבה שנערכה בחודש מרץ והמכירות יתחילו עד סוף השנה הנוכחית.

סיטרואן C5 איירקרוס PHEV

לקראת תערוכת פריז שתיפתח בחודש הבא, חושפת סיטרואן את גרסת הפלאג-אין הייבריד של ה-C5 איירקרוס ששיווקה יחל בשנת 2020, זאת כחלק מהתכנית האסטרטגית של היצרן להציע לכל דגם גם גרסה חשמלית עד שנת 2025. עוד מספרים בסיטרואן כי דגם זה יוגדר כספינת הדגל של היצרן ויציע גם את מערכת הבולמים החדשנית של סיטרואן. מערכת זו תחליף את המערכת ההידרופנאומטית המורכבת, זו שהייתה קיימת עד לאחרונה ב-C5. על קצה המזלג – שמה של המערכת הוא Progressive Hydraulic Cushions ומדובר במערכת פשוטה יחסית בה קיים בולם בתוך בולם ואלו מבודדים על-ידי כריות ריכוך. לאור כך נוצרת תחושת שיכוך מפגעים גבוהה במיוחד.

מידות ועיצוב

אורכו של סיטרואן C5 איירקרוס עומד על 450 ס"מ, רוחבו עומד על 184 ס"מ, גובהו (כולל פסי גגון) עומד על 167 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 273 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 580 ליטר, הודות להתקנת הסוללה מתחת לרצפת תא הנוסעים. מרווח הגחון עומד על 23 ס"מ מרשימים.

ה-C5 Aircross חולק פלטפורמה משותפת עם פיג'ו 3008, אך העיצוב סיטרואני וכולל את כריות ההגנה בתחתית הדלתות והחזית העדכנית של שאר דגמי סיטרואן העכשווים כמו ה-C3 למשל. בהתאם לרוח היצרן, גם ה-C5 איירקרוס יציע 30 אפשרויות שונות של התאמה אישית עם 7 צבעי מרכב, אפשרות לגג בצבע שחור, 3 חבילת צבע חיצוני (למסגרת כריות ההגנה, למסגרת כונסי האוויר ולפסי הגגון) ו-5 אפשרויות עיצוב פנים.

סיטרואן C5 איירקרוס PHEV

מנוע וביצועים

בנוסף לגרסאות הבנזין והדיזל, שהוצגו עם השקת הדגם, מוצגת כעת גרסת ה-PHEV המסקרנת. גרסת הפלאג-אין הייבריד תעשה שימוש במנוע הטורבו-בנזין בהספק 180 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי בהספק 80 קילוואט. ההספק המשולב יעמוד על 225 כ"ס והמומנט על 34.3 קג"מ הזמינים כמעט באופן מידי. נסיעה על חשמל בלבד תתאפשר לטווח של כ-50 ק"מ ובמהירות של עד 135 קמ"ש. ההנעה קדמית בלבד בשלב זה וצריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 50 ק"מ לליטר.

זמן הטעינה עם מטען ביתי עומדת על 2-4 שעות (תלוי סוג המטען) ובעמדת טעינה מהירה על שעתיים בלבד.

סיטרואן C5 איירקרוס PHEV

אבזור ובטיחות

האיירקרוס תציע לוח המחוונים דיגיטאלי בגודל 12.3 אינץ' ומערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל 8 אינץ'. בלוח המחוונים הצטרפה תצוגה חדשה בהתאם ליחידת ההנעה ההיברידית שתציג את נתוני צריכת החשמל, הטעינה, דיאגרמת זרימת החשמל ובאירופה תציע מערכת הניווט אפשרויות מסלול הכוללות עמדות טעינה. בתחום הבטיחות תציע ה-C5 איירקרוס את מיטב מערכות הבטיחות האקטיביות, כולל מערכות אוטונומיות בדרגה 2, כמו למשל אפשרות נהיגה אוטונומית בכביש מהיר.

מקבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן בישראל, טרם נמסרו פרטים אודות ההגעה של סיטרואן C5 Aircross לישראל.

לדגמי סיטרואן בישראל – סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה