דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עד 130,000 שקל: רכבי הפנאי הבטיחותיים ביותר

Getting your Trinity Audio player ready...


נושא הבטיחות הוא אחד העניינים שמוזכרים הכי הרבה פעמים בשיחות שמגיעות למוקד היעוץ של iCar - ולדעתנו בהחלט בצדק. כלי רכב רבים כיום מציעים מערכות בטיחות מתקדמות שהוכחו כבר ככאלו שמסוגלות למנוע תאונות ולהציל חיים, ולעומתם יש דגמים רבים אחרים שאינם מצוידים כלל במערכות כאלו.

החלטנו להצליב בין המגמה המבורכת של הוספת מערכות הבטיחות לבין המגמה הצרכנית הבולטת של מעבר לרכבי פנאי - ובדקנו את מערכות הבטיחות שמציעים רכבי הפנאי הקטנים, עד לסכום של 130,000 שקל (שווה ערך לרכב משפחתי ממוצע). מתוך 20 רכבי פנאי שמוצעים בישראל בטווח המחירים הזה, רק ב-5 כלי רכב מצאנו מערכות אקטיביות - כאלה שמסוגלות להתערב בנהיגה, לבלום את הרכב ולמנוע תאונה. מתוכם, רק בדגם מצאנו גם מערכת אקטיבית שמתערבת בהיגוי ומסוגלת למנוע סטיה מנתיב ולא רק להתריע עליה. 

הדירוג שלפניכם נקבע על פי מערכות הבטיחות האקטיביות - אך התחשבנו גם בקיומן של מערכות התרעתיות ושיקללנו גם את ציוני מבחן הריסוק האירופי.

רכבי פנאי בטיחותיים

מקום ראשון: קיה סטוניק


מה יש כסטנדרט: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית הפעילה עד למהירות של 80 קמ"ש, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב, התרעת שמירת מרחק, זיהוי הולכי רגל, התרעת עייפות, חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס. 

מה מוצע כאופציה: אין.

מה חסר: בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת במראות, זיהוי תמרורים.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2017)

ציוני משנה: 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, 59% בסעיף מערכות הבטיחות.

ובכמה מילים: קיה סטוניק משלים את החסרון המהותי ביותר של ארבעת הרכבים האחרים כאן, ומציג מערכת חשובה לתיקון אקטיבי של סטיה מנתיב הנסיעה - מערכת שנפוצה יותר בקטגוריית המשפחתיות, למשל.

בנוסף יש לו מערכות חשובות של בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל והתרעת עייפות, וכשכל אלו מגובים בציוני ריסוק גבוהים ובמחיר רכישה נמוך - קל להבין מדוע זה הרכב שמוביל את הרשימה של רכבי הפנאי הבטוחים ביותר בתקציב של עד 130,000 שקל.


קיה סטוניק, צילום: רונן טופלברג

מקום שני: סיאט ארונה


מה יש כסטנדרט: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית הפעילה בכל מהירות, התרעת שמירת מרחק, זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות, מערכת למניעת תאונות משניות (בולמת את הרכב לאחר ההתנגשות), מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

מה מוצע כאופציה: בגרסת ה-FR תקבלו גם ניטור רכב בשטח מת במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור וחיישני חניה מאחור. בכל הגרסאות ניתן להוסיף מצלמת רוורס בתשלום נוסף.

מה חסר: התרעה מקורית לסטיה מנתיב, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים מקורי.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2017)

ציוני משנה: 95% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, 60% בסעיף מערכות הבטיחות.

ובכמה מילים: הסיאט זוכה במקום השני, על אף שאין לה אפילו התרעה מקורית על סטיה מנתיב. ההסבר הוא שההתרעה עצמה, שקיימת כצפצוף בלבד בסיטרואן ובאופל, נמצאת כאן בדמותה של מערכת המובילאיי - ומספקת הגנה דומה. ואילו בסיאט, לעומת האופל והסיטרואן, יש כמה תוספות חשובות: ראשית יש לה בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית שפועלת בכל מהירות, בגרסת ה-FR (שעדיין מתומחרת נמוך) יש גם מערכת חשובה לניטור רכב בשטחים מתים), וציוני הריסוק שלה הם הגבוהים ביותר ברשימה הזו.

סיאט ארונה

מקום שלישי: סיטרואן C3 איירקרוס


מה יש כסטנדרט: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית הפעילה עד למהירות של 85 קמ"ש, התרעת סטיה מנתיב, התרעת שמירת מרחק, זיהוי הולכי רגל, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, זיהוי תמרורים. 

מה מוצע כאופציה: גרסת ה-Shine כוללת בנוסף גם מצלמת רוורס עם פונקציית "מבט על".

מה חסר: תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת במראות.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2017)

ציוני משנה: 85% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, 60% בסעיף מערכות הבטיחות.

ובכמה מילים: לעומת האחות לבית אופל, הסיטרואן אמנם לא מציעה חיישני חניה מלפנים, וגם מצלמת הרוורס היא אופציונלית בלבד; אך יש לה מערכת מקורית לזיהוי תמרורים וכן מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מה שמעניק לה יתרון על פני האחות הגרמניה. גם כאן התרעת הסטיה מנתיב לא כוללת היגוי אקטיבי.

סיטרואן C3 איירקרוס

מקום רביעי: אופל קרוסלנד X


מה יש כסטנדרט: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית הפעילה עד למהירות של 85 קמ"ש, התרעת סטיה מנתיב, התרעת שמירת מרחק, זיהוי הולכי רגל, התרעת עייפות, חיישני חניה מלפנים ומאחור ומצלמת רוורס. 

מה מוצע כאופציה: אין.

מה חסר: תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, ניטור רכב בשטח מת במראות, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2017)

ציוני משנה: 85% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, 57% בסעיף מערכות הבטיחות.

ובכמה מילים: האופל והסיטרואן שבמקום השלישי הם רכבים-אחים, וגם ציוני הריסוק שלהם כמעט זהים, ושניהם מוצעים עם מפרט בטיחות דומה ומוצלח למדי: כמעט כל המערכות הנפוצות מוצעות כאן כבר מגרסת הבסיס (בניגוד לסיטרואן), אך שימו לב - בכל הנוגע לסטיה מנתיב יש כאן התרעה בלבד, ואין אפילו אופציה לניטור רכב בשטחים מתים. 

אופל קרוסלנד

 

מקום חמישי: פיג'ו 2008


מה יש כסטנדרט: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית הפעילה במהירות עירונית, מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

מה מוצע כאופציה: גרסת הפרימיום כוללת גם חיישני חניה מאחור. בכל הגרסאות ניתן להוסיף מצלמת רוורס בתשלום נוסף.

מה חסר: בלימת חירום אוטונומית הפעילה גם במהירות בין עירונית, התרעה או תיקון לסטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת במראות, התרעת עייפות ועוד.


ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה במבחן הישן של 2013).

ציוני משנה: 88% בהגנה על מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל, 70% בסעיף מערכות הבטיחות.

ובכמה מילים: הג'יפון הקטן של פיג'ו הוא כבר רכב ותיק, שנמצא איתנו לא מעט שנים. הוא מצליח להשתחל לרשימה הזו בזכות מערכת הבלימה האוטונומית שנוספה לו לאחרונה, אבל צריך לזכור שהיא בולמת במהירות עירונית בלבד ושמלבדה אין מערכות אקטיביות נוספות. בנוסף, ציוני הריסוק שלו שייכים למבחן ה"ישן" - בעוד הדגמים האחרים ברשימה עמדו במבחן מחמיר הרבה יותר.

פיג'ו 2008

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה