דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עד החגים הם כאן: הרכבים שבדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


כבר תקופה ארוכה שדגמים חדשים מתעכבים באופן משמעותי בהגעה לישראל, בשל משבר השבבים וחומרי הגלם הפוקד את תעשיית הרכב העולמית. בתחילת השנה הנוכחית הבטיחו היבואנים כי אוטוטו יגיעו ארצה דגמים חדשים ומסקרנים כמו פיג'ו 308 החדשה, אודי Q4 אי-טרון, קדילאק אסקלייד ודאצ'יה ספרינג החשמלית, אך המציאות טפחה על פניהם, אולמות התצוגה נותרו ריקים (או מאוכלסים בדגמים ותיקים) ורשימת הדגמים החסרים עוד ארוכה.

עם זאת, שורת האכזבות לא מונעת מהיבואנים להמשיך ולפזר הבטחות. בשל אי-הודאות השורר בענף הרכב, בחרנו להתייחס הפעם רק להבטחות לטווח הקצר, שיש סיכוי גבוה כי אכן ימומשו. כל הדגמים ברשימה הקצרה שלפניכם צפויים להגיע לישראל עוד לפני סוף ספטמבר, או במילים אחרות: עד החגים הם כאן.
קיה נירו פלוס - בין המתעכבים הבולטים של השנה ניתן למנות את הדור החדש של קיה נירו, שאמור היה להגיע ארצה כבר ברבעון השני, אך כרגע מסתמן כי יגיע רק בשנה הבאה. לאחר שהסתיים המלאי של הנירו היוצא בשבועות האחרונים, יגיע בחודש הבא דגם ביניים בשם נירו פלוס. מדובר למעשה בדור הקודם של הנירו, שזכה להגבהה של 8 ס"מ בחלק האחורי לטובת שיפור המרווח הפנימי. קהל היעד מבחינתה של היצרנית הם נהגי המוניות ברחבי העולם, אך בישראל יוצע הנירו פלוס גם ללקוחות פרטיים - וכמובן, לציי הרכב. היצע המנועים יהיה זהה לדור היוצא, עם גרסה היברידית רגילה, היברידית-נטענת וחשמלית מלאה.

קיה נירו פלוס

הונדה סיוויק הייבריד - לאחר שהתרגלנו בשנים האחרונות לקבל דגמים חדשים של הונדה בעיכוב משמעותי, בשבועות הקרובים צפויה לנחות אצלנו הסיוויק החדשה - עם הנעה היברידית - במקביל לתחילת השיווק באירופה. מדובר בדור ה-11 למשפחתית הקומפקטית, שנמכרה בישראל עם הנעה היברידית כבר לפני למעלה מ-15 שנה. כמו במקרה של הג'אז הנוכחית, גם הסיוויק ההיברידית נעזרת במנוע בנזין שמשמש כמעט ורק לטעינת הסוללות, ואלו מפעילות צמד מנועים חשמליים שמייצרים הספק מירבי של 182 כוחות סוס. ההבטחה היא לצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר.

הונדה סיוויק הייבריד

אופל אסטרה - שם מוכר שיגיע אלינו בדור חדש לחלוטין בשבוע השני של חודש ספטמבר. האסטרה החדשה היא הראשונה בשושלת האסטרות שמבוססת על פלטפורמות של פיג'ו-סיטרואן, וחולקת מכלולים רבים עם פיג'ו 308 החדשה (שהגעתה נדחתה לשנה הבאה). בשלב הראשון היא צפויה להגיע לישראל בגרסת הטורבו-בנזין בלבד, בעוד גרסת הפלאג-אין הייבריד עשויה להצטרף רק במועד מאוחר יותר.

אופל אסטרה

פולסטאר 2 - השבועות הקרובים צפויים להיות עמוסים אצל היבואנית מאיר, שמלבד הסיוויק ההיברידית תשיק גם את מותג החשמליות של וולוו, העונה לשם פולסטאר. הדגם שישווק בישראל הוא הפולסטאר 2, משפחתית גדולה דמויית קופה שתוצע עם הנעה קדמית ו-231 כ"ס או בגרסת ביצועים עם הנעה כפולה ו-470 כ"ס. המחירים ינועו בין 280,000 ל-340,000 שקלים.

פולסטאר 2

רנו קולאוס - רכב הפנאי הגדול, שלא זכה כאן להצלחה כאשר שווק עם מנועי דיזל, חוזר לסיבוב נוסף - הפעם עם מנועי בנזין. מדובר במנועים שמוכרים היטב מהליין של רנו-דאצ'יה-מרצדס, עם נפח של 1.3 ליטרים, מגדש טורבו והספק של 158 כוחות סוס. המחירים צפויים להישאר דומים לאלו של גרסאות הדיזל, כלומר סביב ה-170,000 שקלים.

רנו קולאוס

טויוטה קורולה קרוס - רגע אחרי ארוחות החג של ראש השנה, תגיע לישראל המנה העיקרית: רכב פנאי חדש של טויוטה, על בסיס הקורולה המוכרת והפופולארית. הוא יהיה גדול יותר מה-C-HR וקטן מהראב 4, ויציע מנוע היברידי חדש עם נפח של 2.0 ליטרים והספק של 171 (בהנעה קדמית) או 197 כוחות סוס (בהנעה כפולה). בטויוטה מצהירים כי מדובר בהנעה היברידית מדור חדש, עם סוללת ליתיום-יון חזקה וקלה יותר באופן משמעותי.

טויוטה קורולה קרוס

BYD - מותג סיני חדש שיגיע לישראל באמצע ספטמבר וישווק בישראל על ידי "שלמה מוטורס", חברה בבעלות משותפת של קבוצת שלמה וצ'מפיון מוטורס. BYD היא אחת מענקיות הרכב של סין, שמייצרת סוללות גם עבור יצרניות אחרות - בהן לא אחרת מאשר טסלה. רשימת הדגמים עדיין לא פורסמה, אך לא נופתע אם החברה תתחיל את דרכה בישראל עם רכב פנאי בשם "טאנג", שיציע 7 מושבים ומימדים גדולים למדי.

BYD

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה