אחרי טפטוף של רכבים בודדים שהגיעו ארצה במהלך החודשים האחרונים, גרסת המייבאך האולטרא-מפוארת של מרצדס GLS600 נחתה באופן רשמי באולם התצוגה של היבואנית בהרצליה. תג המחיר ההתחלתי של הרכב עומד על 1.76 מיליון שקלים - מחיר של דירה צנועה לא רחוק ממרכז הארץ. ביבואנית
מרצדס מדווחים כי לשנה הבאה נרשם מספר דו-ספרתי של הזמנות, כולל אחת עם תוספות שהזניקו את המחיר ל-2.5 מיליון שקלים. דגם התצוגה, אגב, כולל תוספות בקצת פחות מרבע מיליון שקלים - וגם הוא כבר נמכר ללקוח אנונימי ומאושר.
לעומת גרסת הדיזל הסטנדרטית של
מרצדס GLS, שמשווקת עם 7 מקומות ישיבה במחיר של 930 אלף שקלים, לגרסת המייבאך אפשרות לבחירה בין חמישה או ארבעה מושבים בלבד - כאשר בשורה השניה מותקנים מושבי "מחלקת עסקים" מתכווננים עם הדום חשמלי לרגליים, ריפודי עור נאפה ועם מגוון אפשרות עיסוי, חימום, קירור וצמד כריות שינה ייעודיות.
בתמורה למחיר הבסיס יקבלו הרוכשים גם פריטים כמו מחזיקי כוסות עם יכולת שליטה בטמפרטורת המשקה, מערכת ניווט עם תצוגת מציאות רבודה, טעינה אלחוטית למכשירים סלולאריים גם מאחור, מגבים מחוממים, מבשם אוויר, חבילת בידוד רעשים ייחודית ומתלי אוויר מתכווננים המאפשרים את הנמכת הרכב לטובת גישה קלה, וגם הגבהה לטובת נסיעת שבילים. למי שיעיז לסכן כך את צמיגי הענק ("21).
רוצים תוספות? בבקשה: בתמורה ל-12,200 שקלים תקבלו תא קירור במושב האחורי עבור בקבוקי השמפניה, ואילו תמורת 20.5 אלף שקלים נוספים יותקן גם שולחן מתקפל מאחור. 44 אלף שקלים עולים צמד המושבים הנפרדים מאחור, למי שיוכל להסתדר ללא המושב החמישי, ואילו חישוקי "23 יוצעו תמורת 66 אלף שקלים. מערכת מתלים אדפטיביים המבוססת על מצלמה המזהה את תנאי הדרך תעלה עוד 71.5 אלף שקלים, צביעה ייחודית בגווני כחול או כסוף תוצע במחיר של 210 אלף שקלים ואילו מושבי עור נאפה בגוון "לבן-קריסטל" יוכלו להיות שלכם תמורת 366 אלף שקלים - מחיר דומה לזה של מרצדס C קלאס בסיסית.
בחרטום שוכן מנוע בנזין V8 בנפח 4.0 ליטרים, עם הספק מירבי של 557 כ"ס ומומנט של 74.4 קג"מ. הכוח יורד לארבעת הגלגלים דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית ומאיץ את רכב הפנאי העצום - כמעט 2.8 טונות - בתוך 4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. סביר להניח שהלקוחות פחות יטרידו את עצמם בזוטות כמו צריכת דלק, אך נתון יצרן של 7.4 ק"מ לליטר - ובמציאות ודאי הנתונים יהיו פסימיים יותר - יטריח את הבעלים לתחנות הדלק בתדירות גבוהה למדי.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות