דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עקרב על חשמל: אבארט 500e נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

אבארט 500e החדשה נחשפה ב-22 בנובמבר, היום האחרון של מזל עקרב, מזלו של קרלו אבארט מייסד חברת המרוצים ושיפורי המכוניות שנמכרה ב-1971 לפיאט. זהו הדור השלישי של ה-500 הספורטיבית מאז זו המקורית של שנות ה-60, ובדומה לדורות הקודמים גם זו מבוססת על גרסתה הסטנדרטית - והמשמעות כיום היא הנעה חשמלית בלבד.

אבארט 500e זוכה להיות החשמלית הראשונה של חטיבת הביצועים של פיאט וגם זו שתגיע לראשונה לשווקי יפן וברזיל (בברזיל אגב פיאט מוכרת היטב עם מגוון דגמים ייעודיים לשווקי דרום אמריקה). גם לישראל האבארט החדשה והחשמלית תגיע, אך רק בעוד כשנה.

אבארט 500e

למנוע החשמלי הספק של 155 כ"ס, 37 כ"ס יותר מה-500e הרגילה, ו-10 כ"ס יותר מגרסת אבארט 500 "סקורפיונה", המקבילה הבנזינית. נתון המומנט עומד על 23.9 קג"מ (1.5 קג"מ יותר מה-500e ורק 0.4 יותר מה"סקורפיונה"). ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת באבארט החשמלית 7 שניות – 2 שניות מהר יותר מה-500 החשמלית, 8 עשיריות מהר יותר מה"סקורפיונה" ורחוקה 3 עשיריות בלבד מגרסת ה"קומפיטיציונה" הבכירה.

גם בתאוצות הביניים אבארט 500e מפגינה את כישוריה. מ-20 ל-40 קמ"ש - היא מהירה בשניה שלמה. מ-40 ל-60 קמ"ש - היא מגיעה למהירות היעד 15 מטרים לפני לוגמת הבנזין, ובזמן שהיא תאיץ מ-60 קמ"ש ל-100 קמ"ש - הבנזין תגיע רק ל-90 קמ"ש ומבחינת זמנים, גם כן מדובר בפער של שניה. באבארט לא עשו חיים קלים לעקרב החשמלי וגם במסלול באלוקו שבאיטליה הוא הצליח להשיג תוצאה טובה בשניה שלמה לעומת גרסת הבנזין המוכרת.

אבארט 500e

הביצועים המשופרים הגיעו למרות תוספת משקל צפויה של כ-300 ק"ג. אבארט לא פרסמו את נתון המשקל אך לשם השוואה, פיאט 500e שוקלת 1,365 ק"ג בעוד אבארט 500 מונעת בנזין שוקלת 1,035 ק"ג בלבד. בפיאט מתגאים שהאבארט החשמלית מצויידת בבלמי דיסק גם בסרן האחורי (לעומת בלמי תוף בפיאט 500e), יש לה חלוקת משקל מאוזנת יותר בין החלק הקדמי לאחורי, בסיס גלגלים ארוך יותר (+2.2 ס"מ), רוחב סרנים רחב יותר ומרכז כובד נמוך יותר – כל אלו תרמו לשיפור התנהגות הכביש.

אבארט 500e

הסוללה בגודל 42 קוט"ש, זהה לזו של הגרסה הבכירה של ה-500. טעינת DC מהירה בקצב של עד 85 קילוואט, תאפשר הוספת 40 ק"מ ב-5 דקות ול-80% היא תגיע בתוך 35 דקות. לאבארט 500e בורר נהיגה עם 3 מצבים - מצב Turismo לנסיעה חסכונית המגביל את ההספק ל-136 כ"ס ו-22.4 קג"מ, מצב Scorpion Street ללא הגבלת הביצועים, יחד עם בלימה ריגנרטיבית גבוהה, ומצב Scorpion Track לביצועים מירביים וללא בלימה ריגנרטיבית.

אבארט 500e

גרסת ההשקה עונה לשם Scorpionissima (מזל עקרב) והיא תיוצר ב-1,949 יחידות (שנת ההקמה של אבארט). היא תשווק בצבעי ירוק "חומצה" או כחול "רעל", תצויד בחישוקי "18 ייחודים בצבע אפור עטופים צמיגי ברידג'סטון פוטנזה ספורט דביקים במידה 205/40, גג פנוראמי קבוע, דוושות אלומיניום, מושבי ספורט בריפוד עור ואלקנטרה, הגה עם שלושה חישורים בשילוב בדים דומה ואלקנטרה שעוטפת גם את הדשבורד.

אבארט 500e

רשימת האבזור ארוכה משמעותית מזו הספרטנית של האבארט 500 הנוכחית, וכוללת גם מושבים ושמשה קדמיים מחוממים, מסך מולטימדיה "10.25 עם מערכת ניווט, קישוריות אלחוטיות לטלפון הנייד ומשטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי "7, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, מצלמות היקפיות עם מבט-על ומערכת שמע של JBL. בבטיחות ישנן 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת זיהוי תמרורים, התרעת עייפות והתרעת רכב בשטח מת.

אבארט 500e

העיצוב מבוסס כאמור על האחות השגרתית לצד תוספות ספורטיביות מתבקשות כמו פגוש קדמי עם סבכה מעוצבת ומסיט רוח תחתון, כיתוב ABARTH מושחר במקום "500", סמלי עקרב בכל פינה, ספויילר ומסיט רוח בפגוש האחורי. באבארט לא מוותרים על הסאונד, ובדומה ל-500e שמנגנת צלילי אזהרה חיצוניים מאת המלחין האיטלקי נינו רוטה (הלחין את נעימת "הסנדק"), גם העקרב המחושמל קיבל פס קול ייחודי בליווי גיטרות לצליל ההנעה, צלילי אזהרה ולמהירות. אך לאלו שמעוניינים בצליל מנוע מוכר יותר, במקום שדרוג לאגזוז "מונזה" הם יוכלו להפעיל את מחולל הצלילים המדמה את צליל מנוע הבנזין. אמיתי לגמרי.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה