דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורשה פנמרה החדשה נחשפת. ומיד מגיעה לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


אמש חשפה פורשה את הדור השני של מכונית הפאר מרובעת הדלתות שלה - פורשה פנמרה, וכבר הבוקר קיבלנו הודעה על פתיחת פנקסי ההזמנה של המכונית בישראל. המחירים יחלו ב-985 אלף שקלים לגרסת הבסיס ויגיעו עד 1.445 מיליון שקל לדגם הטורבו. כן, ברור שזה לפני תוספות.

פורשה פנמרה

הדור הראשון של פורשה פנאמרה היה רכב מעולה. ספורטיבי, יוקרתי, מרווח, מרשים. אבל הייתה לו בעיה אחת מאוד משמעותית - העיצוב, איך נאמר, לא קלע לטעמם של כולם.

אבל הפעם נראה שפורשה קיבלו כמה וכמה טיפים מצוות העיצוב של אסטון מרטין, שהצליח לגרום לראפיד להיראות כמו מכונית ספורט טהורת גזע יותר מאשר כמו גרסה מוארכת ולא הרמונית של ה-DB9 שלהם. הפנמרה החדשה מקבלת חרטום שהוא שילוב מעניין בין העיצוב של ה-911 הנוכחית יחד עם נגיעות של 918. הפרופיל, בזכות גג משתפל, נראה אתלטי וזורם, והאחוריים מציגים לראווה את הפס שנולד עם ה-718 בוקסטר (וקיימן) החדשות.
 
כמו בדגמים הנוכחיים של פורשה, גם הפנמרה מקבלת חבילת אווירודינמיות אקטיבית. אך הפעם עם טוויסט קטן. בגרסת הטורבו, הספוילר שמתרומם כשהמכונית מגיעה למהירות מסוימת (שלא פורסמה), לא רק מתרומם אלא גם "נפרש" בו זמנית, מה שמוסיף כוח הצמדה אבל בעיקר גורם למחזה הזה להיות אחד הדברים הכי מגניבים שראינו מכונית עושה (אתם יכולים לראות אותה עושה את זה בסרטון כאן למטה ב-1:56).

צפייה בתוכן פורשה פנמרה החדשה נחשפת. ומיד מגיעה לישראל



תא הנוסעים, לעומת זאת, מעולם לא היה מנקודות החולשה של הפנמרה, וגם הפעם המצב לא שונה. העיצוב מוקפד ונעים, עם הקונסולה המרכזית שיורדת באלכסון מהדשבורד ותוחמת את הנהג והנוסע במושביהם. מאידך, פורשה גם החליטה לשלב לא מעט מודרניזציה ב"תא הטייס" של הפנמרה החדשה, עם מסך 12.3 אינץ' מרכזי, מערכת בקרת אקלים - ופתחי מיזוג - שנשלטת ממשטחי מגע, כפתורי מגע על הקונסולה ולוח מחוונים שמורכב משני מסכי 7 אינץ' שנמצאים משני צדדיו של מד סל"ד אנלוגי - מחווה ל-356A משנת 1955.

פורשה פנמרה

רשימת האבזור מכובדת וארוכה, אבל היות ובל מקרה המכוניות יתפרו לרצונותיהם של הלקוחות, אין באמת להיכנס אליהם. כן נציין אבל, שהיא תגיע כסטנדרט עם קישוריות מלאה לסמארטפון דרך ממשק קאר פליי של אפל, בקרת שיוט אדפטיבית שמקבלת מידע ממערכת הניווט ויכולה להתקבע על המהירות החוקית וגם מערכת ראית לילה מבוססת אינפרא אדום.

פורשה פנמרה

הדור השני של הפנמרה מקבל היצע של שלושה מנועים, כולם כפולי טורבו. על צד הבנזין אחראים שניים - 2.9 ו-4.0 ליטר עם הספקים של 440 ו-550 כ"ס בהתאמה. שניהם מנועים חדשים, עם מומנט והספק גבוהים יותר וצריכת דלק משופרת. את נפחו של מנוע הדיזל פורשה לא מפרסמת, אך היא מציינת כי הספקו עומד על 422 כ"ס והמומנט על 86.6 קג"מ. זוהי גם הפעם הראשונה בה פורשה משדכת בפנמרה מנוע דיזל להנעה כפולה.

פורשה פנמרה

הביצועים, כצפוי, "זריזים למדי". הדיזל, שהיא האיטית ביותר, תאיץ למאה קמ"ש תוך 4.5 שניות או 4.3 עם חבילת ספורט כרונו. הבנזין ה"חלש", יעשה את אותו הדבר תוך 4.4 או 4.2 שניות, והבנזין הבכיר מקזז מהזמנים האלה עוד 6 עשיריות, ומביא את הנתון ל-3.8 ו-3.6 שניות תלושות לחלוטין מהמציאות למכונית בממדיה ומשקלה של הפנמרה.

פורשה פנמרה - מחירים:
פורשה פנמרה V6 בנזין 4S: החל מ-985,000 שקל
פורשה פנמרה V8 דיזל 4S: החל מ-1,015,000 שקל
פורשה פנמרה V8 בנזין טורבו: 1,445,000 שקל

לדגמי פורשה בישראל - פורשה

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה