דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פנאי 7 מושבים: הרכבים החסכוניים בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

המשפחה התרחבה ואתם זקוקים לרכב עם שבעה מושבים. האופציה הקלאסית עד לפני כמה שנים היתה לפנות אל קטגוריית המיניוואנים, אך אופנת רכבי הפנאי השתלטה כבר מזמן על התחום. בעבר כבר סקרנו את רכבי הפנאי הקטנים החסכוניים ביותר ואת עשרת רכבי הפנאי החסכוניים ביותר, וכעת הגיע תורם של רכבי הפנאי הגדולים.

תדלוק

בכתבה זו סקרנו את חמשת רכבי הפנאי בעלי 7 מושבים החסכוניים ביותר בישראל. אמנם, בתקציב של חצי מיליון שקל ניתן לרכוש דגמי יוקרה היברידיים שיהיו חסכוניים יותר, אך בחרנו להישאר בטווח מחירים נמוך יותר ולא לחרוג מ-300 אלף שקלים - כאשר מרבית הדגמים זולים יותר מ-200 אלף.

הדירוג נקבע על פי נתוני היצרן, שאמנם אינם משקפים באופן מוחלט את תצרוכת הדלק בתנאי אמת - אך הם מהווים בסיס מהימן להשוואה בין הרכבים השונים.

מקום ראשון: פיג'ו 5008

יחידת הנעה: 1.6 ליטר טורבו דיזל 120 כ"ס, תיבה אוטומטית, 6 הילוכים

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 23.2 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: פיג'ו 5008 בדור השני הוא כבר לא מיניוואן אפרורי אלא רכב פנאי מעוצב ומודרני. עמדת הנהג טכנולוגית עם תצוגת לוח שעונים דיגיטאלית ורשימת האבזור עשירה. ל-5008 בסיס הגלגלים הגדול ברשימה - 284 ס"מ, ושלושת המושבים בשורה השנייה מתקפלים ונעים על מסילה כל אחד בנפרד. צמד המושבים בשורה השלישית מתקפל לתוך הרצפה לטובת הגדלת תא המטען, אך המושבים עצמם יתאימו בעיקר לילדים.

מחיר: מ-179,990 שקל.

פיגו 5008

מקום שני: סקודה קודיאק

יחידת הנעה: 2.0 ליטר טורבו דיזל 150 כ"ס, תיבה רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 20.0 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: סקודה קודיאק הוא רכב פנאי אלגנטי. לצד העיצוב שאינו פורץ דרך, הנדסת האנוש טובה וקל להתאקלם. סקודה דאגה שגם הקודיאק יהנה מלא מעט מאפייניSimply Cleaver כמו תא מודולרי בין המושבים, מחזיק כוסות עם בליטות כך שניתן לפתוח את בקבוק השתיה ביד אחת ועוד. סקודה קודיאק, בניגוד למקבילו הצרפתי, מציע גם אפשרות להנעה כפולה קבועה - אך אל תצפו ממנו ליכולות שטח מרשימות.

מחיר: מ-179,990 שקל.

סקודה קודיאק

מקום שלישי: ניסאן אקס טרייל

יחידת הנעה: 1.6 ליטר טורבו דיזל 130 כ"ס, תיבה רציפה

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 19.6 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: ניסאן אקס טרייל עבר מתיחת פנים ב-2018 והעיצוב הפך קשוח יותר. למרות שבעת המושבים חלקו האחורי לא רבוע כמו רכבי הפנאי האחרים, מה שיוצר שורה שלישית צפופה במיוחד ולא נוחה לנסיעות ארוכות. לצד זאת המרווח לחמישה טוב יחסית. בנוסף לכך, לאקס טרייל מרווח גחון של 21 ס"מ, הגדול ביותר מבין רכבי הפנאי שברשימה, כך שנסיעת שבילים לא תגרום לחששות מפגיעות בתחתית המרכב. גם לניסאן אקס טרייל גרסה כפולת הנעה, אך היא מגיעה בשילוב למנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל שאינו חסכוני כמו אחיו הקטן.

מחיר: מ-176,990 שקל.

ניסאן אקס טרייל

מקום רביעי: מיצובישי אאוטלנדר

יחידת הנעה: 2.0 ליטר בנזין 150 כ"ס, תיבה רציפה

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 16.6 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: מיצובישי אאוטלנדר הוא מלך המכירות של רכבי 7 המושבים. לצד זאת הוא רכב די ותיק, המשווק בישראל משנת 2013. מיצובישי אאוטלנדר עבר לאחרונה מתיחת פנים קלה שהוסיפה אביזר משמעותי למובילי נוסעים - פתחי מיזוג ליושבי השורה השנייה. תא המטען (כאשר כל המושבים בשימוש) הוא הקטן ברשימה, 128 ליטר בלבד. האאוטלנדר מציע גם הוא גרסת הנעה כפולה. מערכות בטיחות מתקדמות קיימות כבר מרמת הכניסה. ברמות הגימור היקרות תמצאו גם תאורת לד מלאה, מושבי עור  ועוד.

מחיר: מ-169,900 שקל.

מיצובישי אאוטלנדר

מקום חמישי: יונדאי סנטה פה

יחידת הנעה: 2.2 ליטר טורבו דיזל 200 כ"ס, תיבה אוטומטית 8 הילוכים

נתוני יצרן לצריכה משולבת: 16.6 ק"מ לליטר

כדאי לדעת: יונדאי סנטה פה הוא רכב הפנאי הגדול מבין אלו שבצמרת החיסכון. הסנטה פה הגיע לישראל לאחרונה בדור הרביעי והחדש והביא עימו חידושים רבים. המימדים צמחו בכל הפרמטרים, המנוע התחזק ב-3 כ"ס וצריכת הדלק השתפרה. בנוסף לכך הצטרפו מערכות בטיחות מתקדמות כגון בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, התרעת רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי ואפילו מערכת המונעת פתיחת דלתות במצב של רכב החולף בסמיכות. קיה סורנטו הוא אח כמעט תאום של הסנטה פה, אך הנתונים מראים שהוא קצת פחות חסכוני ממנו.

מחיר: מ-267,900 שקל.

יונדאי סנטה פה

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה