דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פרארי מייצרת מעט, אך שוברת שיאי רווחיות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פרארי חוגגת עם רווחי שיא
  • שווי החברה בבורסה - גבוה משל קונצרן סטלנטיס
  • היקפי המכירות נותרו זעומים

שבע שנים אחרי שנפרדה מקונצרן סטלנטיס, או יותר מדויק מבעלת הבית פיאט, עברו רווחיה של פרארי את אלו של קונצרן הענק. השווי של יצרנית האקזוטיקה האיטלקית עומד כעת על 53.9 מיליארד דולר, בעוד סטלנטיס מסתפקת ב-51.5 מיליארד. למי ששכח, נזכיר כי הקונצרן כולל מותגים כמו פיג'ו, סיטרואן, אופל, פיאט, קרייזלר, ג'יפ, דודג', ראם, אלפא רומיאו, מזראטי ועוד. למעשה, פרארי מתברגת בשמיניה המובילה של יצרניות הרכב, בכל הנוגע לשווי המניה. מעליה ברשימה: ב.מ.וו, פולקסווגן, מרצדס, BYD, פורשה, טויוטה וראשונה - טסלה.

ושימו לב להבדלים העצומים בהיקפי הפעילות בין היצרנית הקטנה (זעירה במונחי עולם הרכב) לקונצרן הרכב הרביעי בגודלו בתעשייה. ב-2022 ייצרה פרארי 13,221 כלי רכב - מספר שיא עבור היצרנית הוותיקה, אך כמות זניחה של עשיריות אחוזים בודדות בהשוואה ל-5.84 מיליון כלי רכב שייצרה קבוצת סטלנטיס בתקופה המקבילה.

הסיבה לשווי הגבוה - שזינק ב-34% ב-2022 - לפי נתוני חברת המחקר JATO, פרארי היא יצרנית הרכב הרווחית ביותר בתעשייה, ובפער עצום. ב-2021 הרוויחה כ-106 אלף דולר על כל רכב שמכרה, לשם השוואה, טסלה המאוד-רווחית בפני עצמה, מרוויחה לפי אותן הערכות כ-6,700 דולר על רכב.

ב-2022 היה הרווח הנקי של פרארי מעט יותר ממיליארד דולר, לעומת כ-900 מיליון ב-2021. את 2023 היא צפויה לסיים עם עם זינוק אדיר ברווחים. פרארי מסרה בארבעת החודשים הראשונים של השנה כ-3,500 כלי רכב חדשים, עלייה של כ-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לדברי החברה, רשימות המתנה לדגמי החברה נמתחת עד 2025.

לצד זאת, קונצרן סטלנטיס ירוויח מהצלחת היצרנית ממנה נפרד. שכן 80% ממניות היצרנית מוחזקות שם עדיין. 10% ממניות החברה נמכרו בעת ההנפקה לציבור ו-10% האחרונים נמצאים בידי יירו פרארי, בנו של אנזו פרארי המייסד.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה