דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פרארי רומא מפשילה את הגג

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פרארי חושפת גרסה פתוחה לרומא
  • תצויד בגג בד קל, אך עדיין תהיה איטית מאחותה הסגורה
  • צפויה להגיע גם לישראל

פרארי חוזרת אל גג הבד, מפחיתה משקל ומחזירה את הרוח לשיער: היצרנית האיטלקיה חשפה את גרסת הספיידר של פרארי רומא, שתהיה המכונית הראשונה של פרארי עם גג בג מאז ה-F430 ספיידר. יחידות ראשונות צפויות להגיע לישראל בתחילת השנה הבאה.

 פרארי רומא מפשילה את הגג

היתרונות של גג הבד ברומא ספיידר בהשוואה למנגנון הקשיח והמורכב בפרארי פורטופינו למשל הוא זמן פתיחה-סגירה קצר במקצת, במהירות גבוהה מבעבר (60 קמ"ש, 20 קמ"ש יותר) וכמובן להסיר משקל מהנקודה הגבוהה ביותר במכונית ובכך לסייע לה מבחינה דינמית.

למרות משקלו הנמוך יותר של גג הבד, היא עדיין כבדה מהקופה ב-84 ק"ג שכן מרכב האלומיניום - שלא נהנה מחלק עליון קשיח ונושא בעומס - דרש חיזוקים שונים. פרארי מבטיחה כי בידוד רעשי הרוח זהה למנגנון גג קשיח במכונית המוחלפת, ומצהירה כי מדף נפתח חשמלית (במהירות של עד 170 קמ"ש) סמוך למשענות הראש של הנוסעים מאחור, מאפשר הפחתת מערבולות ב-30% מהיושבים מלפנים.

 פרארי רומא מפשילה את הגג

מערכת ההנעה זהה לרומא, V8 כפול מגדשים קדמי בנפח 3.9 ליטר עם 620 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד מאחור והנעה אחורית. תכנון שמייצר חלוקת משקל אופטימאלית (52-48 לפנים-אחור). הזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות זהה לקופה, אבל ל-200 קמ"ש היא תהיה איטית ב-0.4 שניות (9.7 שניות) בעוד המהירות מרבית 320 קמ"ש זהה.

 פרארי רומא מפשילה את הגג

פרארי שינתה במעט את עיצוב מסיטי אוויר בתחתית הרצפה מלפנים, ואת הספוילר האחורי (בעל שלושה מצבים בהתאם למהירות, בלימה או פניה), על מנת לשמור על כוח הצמדה זהה לקופה - 95 ק"ג ב-250 קמ"ש. מערך הבלימה נותר זהה, עם דיסקים קראמיים בכל ארבעת הפינות (390 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור).

 פרארי רומא מפשילה את הגג

באופן טבעי, עיצוב הפנים זהה לקופה. בקונסולה המרכזית יש מסך מגע בגודל "8.4 לתפעול המערכות השונות (נוחות-בידור), יש לוח מחוונים דיגיטלי ("16) ומסך מגע נוסף מול הנוסע עם אפשרות לתצוגת נתוני נהיגה ושליטה במערכת שמע, ניווט ומיזוג.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה