דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קבריולטים עד 80,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

כמעט ואין אדם שלא רצה בשלב כזה או אחר בחייו לרכוש רכב עם גג נפתח, לחוש את האוויר בשיער (או במה שנשאר ממנו) וליהנות מתחושת החופש ממש כמו ב"תלמה ולואיז". את הגג הנפתח והנחשק ניתן למצוא החל ממכוניות מיני כדוגמת סיטרואן C1 ופיאט 500, דרך מכוניות סופר  מיני, מכוניות ספורטיביות כמו מאזדה MX5 מיאטה ועד למכוניות יוקרה ופאר. גם לסגנונות הגג עצמו יש תצורות ושמות שונים - קבריולה (מצרפתית, לכן האות T היא שקטה), קופה-קבריולה שלרוב יהיו עם גג נפתח קשיח, קונברטיבל הנפוצה בקרב האמריקאיות, גג "סרדינים", רודסטרים דו מושביות וכו'.

בתחום הרכבים החדשים כמעט ואין עוד קבריולטים עממיות, כאלו שאינן ספורטיביות באופן מובהק. האחרונה שעוד נמכרת כאן היא אופל קסקדה (הגרסה הפתוחה של האסטרה) וגם גורלה נגזר על ידי היצרן שהפסיק את יצורה. לצד זאת, בקרב יצרני היוקרה נוכל למצוא גרסאות פתוחות למכביר. במרצדס, למשל, יש לא פחות מ-5 דגמים עם גג נפתח, ובלנדרובר יש אפילו רכב פנאי - איווק קבריולה (זוכרים את ניסאן מוראנו קבריולה?).

צפייה בתוכן קבריולטים עד 80,000 שקל: מה כדאי לקנות?


כאשר רוכשים רכב פתוח יש לקחת בחשבון מספר דברים:

1. ונדליזם - גג בד "מזמין" לא פעם התעללות ונתקלנו במקרים בהם נחתכו גגות.

2. ביטוח - רכבים בעלי גג בד לעיתים ישלמו יותר בביטוח הרכב או שחברת הביטוח לא תכליל את הגג במקרה תביעה. גם קבריולטים עם גג קשיח ישלמו הרבה בביטוח.

3. חדירת מים - מאחר והגג הינו חלק נפרד מגוף הרכב, יש לבדוק בעת הרכישה האם ישנן חדירות מים או נזילות (במכון שטיפה, למשל).

4. התנהגות כביש - רכבי קבריולה לרוב עוברים חיזוקים מבניים והתנהגות הכביש שלהם שונה מהגרסאות הרגילות, כך שלא פעם הגרסה הפתוחה תהיה יותר כבדה ופחות מהנה לנהיגה מהגרסה הסגורה של אותו דגם.

5. מכאניקה - ברכבים בהם הגג נפתח/נסגר חשמלית, מומלץ לבדוק את תקינות המנגנון. עלות התיקון יכולה להגיע לאלפי שקלים.

בכתבה זו נסקור מספר מכוניות קבריולה בתקציב של עד 80,000 שקל. סדר המכוניות אקראי, וקיימים עוד מספר דגמים מוצלחים בנוסף לאלו שמצוינים כאן. עוד נזכיר כי המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית). בכל מקרה ההיצע אינו רחב, כך שלא תמיד הדגמים יהיו זמינים למכירה.

סמארט פורטו קבריולה

מנוע: 1.0 ליטר, בנזין, 71 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 23.2 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 45,000-50,000 שקל לשנתונים 2011-2012

סמארט הוא מותג הקטנות של מרצדס, אבל זה לא אומר שתקבלו את איכות החומרים וההרכבה של מרצדס. סמארט פורטו (For Two) היא מכונית קטנטנה, בעלת שני מושבים בלבד ותא מטען צנום מאוד. לצד החסרונות המובנים, המכונית הזעירה מאפשרת חניה בניצב למדרכה גם כאשר החניה היא במקביל, ובנוסף צריכת הדלק מצוינת. לפורטו קבריולה יש גרסאות חלשות יותר עם 61 כ"ס או גרסאות טורבו עם 84 כ"ס ואפילו גרסת בראבוס עם 102 כ"ס (שווה לשמור על קשר עם מרצדס). הגג בפורטו נפתח בסגנון "קופסת סרדינים" אך ניתן גם להסיר את קורות הדלתות ליצירת מראה פתוח יותר. קחו בחשבון שתיבת ההילוכים הרובוטית פועלת בצורה לא חלקה, וגם שחלק גדול מהמכוניות נמכרו ללא הגה כוח (!).

סמארט פורטו קבריולה

פיאט 500C

מנוע: 1.2 ליטר, בנזין, 69 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 20.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 70,000-80,000 שקל לשנתונים 2016-2017

פיאט 500C היא מכונית מיני בעיצוב רטרו מקסים וכמובן עם גג נפתח. בדיוק כמו אחותה בעלת הגג הקשיח, ה-500C שומרת על כל התכונות של המכונית הקטנה והחמודה; המנוע אומנם מרגיש חלש והתיבה הרובוטית אינה מצטיינת, אך צריכת הדלק המצוינת והמימדים הקטנים מסייעים להתניידות בתחום העירוני. הגג בפיאט 500C נפתח בסגנון "קופסת סרדינים", כלומר כל הגג והשמשה האחורית נגללים כלפי מטה, בעוד קורות הצד נשארות במקומן. היתרון המשמעותי שלה הוא ביכולת לקנות מכונית פתוחה וכמעט חדשה במחיר מצחיק.

פיאט 500C

טויוטה אייגו Open Top

מנוע: 1.0 ליטר, בנזין, 69 כ"ס

תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 24.4 ק"מ לליטר

טווח מחירים: מ-69,900 שקל לחדשה 2018

טויוטה אייגו היא המכונית הפתוחה הזולה בישראל. האייגו היא חלק משלישיה יחד עם סיטרואן C1 ופיג'ו 108 שגם להן גרסה פתוחה המשווקת בישראל. כמו הפיאט גם היא העתק של הגרסה הרגילה. המנוע באייגו אינו חזק ואם תבחרו בגרסה האוטומטית קחו בחשבון שהתיבה הרובוטית חד מצמדית ולא חלקה, אך צריכת הדלק המצויינת ומרכב 5 דלתות הופך אותה לשימושית יותר. גם באייגו Open Top הגג נפתח בסגנון "קופסת סרדינים". הבחירה בסוג זה של גג נובעת בעיקר מהצורך לחסוך בתוספת חיזוקים למרכב, שכן קורות הצד נותרות במקומן ובנוסף גם מנגנון הפעולה שלו פשוט יותר ממנגנונים של קבריולטים בעלות גג בד או קשיח.

טויוטה אייגו קבריולה

ניסאן מיקרה C+C

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 110 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 13.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 40,000-50,000 שקל לשנתונים 2007-2008

ניסאן מיקרה C+C כבר מביאה לנו תצורת קבריולה מוכרת יותר. הגג הקשיח מתקפל אל תא המטען ולכך שני יתרונות בולטים; תא המטען שומר על נפח סביר והוא אינו פגיע כמו גג בד. המיקרה הפתוחה לא נוחה במיוחד ובטח שאין לה יומרות ספורטיביות; היא תתאים בעיקר למי שמחפש להתנייד בעיקר בסביבה עירונית, בסטייל כמובן.

ניסאן מיקרה CC

פיג'ו 207 CC

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 120 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 13.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 45,000-55,000 שקל לשנתונים 2008-2009

פיג'ו 207 CC החליפה את ה-206 CC שהייתה למכונית העממית הראשונה שעשתה שימוש בגג נפתח קשיח, פריט שהיה "שמור" לרכבי יוקרה עד לאותה תקופה. ה-207 CC היא מכונית סופר מיני בעלת מנוע משיתוף הפעולה עם ב.מ.וו, שקיים גם במיני. השם CC מסמל קופה-קבריולה, לאור תצורת הקופה שמתקבלת כאשר הגג הקשיח סגור. ה-207 CC אינה ספורטיבית וזוג המושבים מאחור יתאימו לילדים קטנים או לשקיות מהשופינג (אך הם לפחות קיימים). מחפשי המציאות או בעלי תקציב נמוך יותר, יוכלו למצוא את מבוקשם ב-206 CC שזולה באלפי שקלים וגם היא כאמור עם גג קשיח.

פיגו 207CC

מיני קופר קבריולה

מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 120 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 14.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 50,000-60,000 שקל לשנתונים 2007-2008

רטרו שיק יוקרתי. למיני קופר קבריולה עיצוב קבריולה קלאסי, כאשר כל גג הבד מתקפל לאחור אל תוך תא המטען. המיני קופר קבריולה, לעומת הגרסה הרגילה, עלתה במשקל לנוכח חיזוקי המרכב  - מה שאומר שבגרסת ה-1.6 ליטרים לא תקבלו ביצועים מסעירים. היא עדיין מהנה מאוד לנהיגה, אך גרסת ה-S עם מנוע הטורבו זריזה משמעותית. רמת הנוחות בינונית וגם האבזור סביר בלבד. אם תחרגו מהתקציב, תוכלו למצוא גם את המיני רודסטר - עם יכולות ספורטיביות משופרות.

מיני קופר קבריולה

פולקסווגן איוס

מנוע: 3.2 ליטר בנזין, 250 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 10.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 55,000-65,000 שקל לשנתונים 2007-2008

פולקסווגן איוס היא גרסת הקבריולה של הגולף והג'טה, מה שמעניק מרווח פנימי לא רע. האיוס קרויה על שם אלת השחר מהמיתולגיה היוונית וכנראה שבפולקסווגן התכוונו שתוכלו להנות ברכב מעלות השחר והזריחה כשאין גג שיפריע למחזה. הגג הנפתח קשיח ונכנס כולו אל תא המטען ולמרות זאת העיצוב נותר סולידי. המנוע גדול, חזק ועוצמתי, אך צריכת הדלק גבוהה בהתאם. לצידו שווקה האיוס גם בגרסת 2.0 ליטר זולה וחסכונית יותר.

פולקסווגן איוס

פיג'ו 307 CC

מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 143 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 11.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000-40,000 שקל לשנתונים 2006-2007

פיג'ו 307 CC קבריולה, כמו האחות הקטנה 207 CC, מגיעה גם היא בתצורת קופה קבריולה עם גג קשיח. היתרון של הגגות הקשיחים בא לידי ביטוי בבידוד רעשים טוב יותר ובבידוד חום/קור טוב יותר, בנוסף כמובן להגנה מפני ונדליסטים שיגרמו לקרע בגג בד. ל-307 CC גם גרסאות ידניות, זולות יותר ומהנות יותר, אך נדירות יותר. יורשת ה-307 CC הייתה כמובן ה-308 CC המעוצבת, המאובזרת והחזקה יותר, ששווקה עם מנוע טורבו בהספק 156 כ"ס ותיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים וכללה אפילו מערכת חימום לצוואר מהכיסאות.

פיגו 307CC

אודי A3 קבריולה

מנוע: 1.8 ליטר טורבו-בנזין, 160 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 13.1 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 55,000-65,000 שקל לשנתון 2008-2009

אודי A3 קבריולה היא מכוניות יוקרה עם גג נפתח שמאפשרת ליהנות מכל העולמות. העיצוב החיצוני והפנימי נאה, איכות החומרים גבוהה וכך גם גג הבד שהינו בעל יכולת בידוד משופרת. השימושית טובה יחסית, כאשר שני מבוגרים יוכלו לשבת בנוחות יחסית גם מאחור ותא המטען בנפח סביר של 265 ליטר. מנוע הטורבו חזק ונעים לנסיעה, וגם צריכת הדלק סבירה לגמרי. אופי ספורטיבי אין לה, אבל התחושה בנהיגה מצוינת.

אודי A3 קבריולה

פורד מוסטנג קונברטיבל

מנוע: 4.0 ליטר בנזין, 210 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 9.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 75,000-80,000 שקל לשנתונים 2007-2008

פורד מוסטנג היא המכונית שהמציאה את הכינוי "מכוניות פוני" - מכונית ספורט אמריקאית ומעוצבת עם מנוע גדול (שהצטמצם עם השנים בעקבות מחירי הדלק ותקנות זיהום האוויר). הדור החמישי יצר מהפיכת עיצוב והציג עיצוב רטרו קשוח שהזכיר את הדור הראשון האייקוני. המנוע הגדול לא תורם לצריכת הדלק, אך הוא חזק ומגרגר. פורד מוסטנג קונברטיבל היא מכונית GT מהירה ופחות ספורטיבית. המוסטנג הגיעה לישראל ביבוא אישי בלבד והגרסאות הפתוחות בעלות גג בד (שלרוב גם זולות יותר) תפסו נפח מכובד מהמכירות.

פורד מוסטנג קונברטיבל - CC Carl Attali - PACHA -  CarlaliasPacha

מאזדה MX-5 מיאטה

מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 161 כ"ס

תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 12.1 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 75,000-80,000 שקל לשנתונים 2007-2008

מאזדה MX-5 מיאטה בדור השלישי שלה (NC בפי חובבי המותג), היא אחת מהמכוניות בעלות גג נפתח המהנות ביותר לנהיגה. רודסטר אמיתית. אז נכון, השימושיות נמוכה, הנוחות אינה מצטיינת והיא גם לא חזקה במיוחד, אבל כשגג הבד מופשל ונכנסים לקצב הנכון באחד ממסלולי הנהיגה, אפשר פשוט לשכוח מהכל ולספוג עוד ועוד מתחושת החופש וההנאה שבנהיגה. אם חפצה נפשכם במאזדה מיאטה והתקציב שלכם נמוך יותר, תמיד אפשר לרדת בשנתונים לדור ה-NB. ההנאה מהנהיגה מובטחת גם שם.

מאזדה MX-5 מיאטה

קרייזלר קרוספייר קבריולה

מנוע: 3.2 ליטר בנזין, 218 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 9.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-75,000 שקל לשנתונים 2006-2007

לקרייזלר קרוספייר יש גם גרסה פתוחה, דו מושבית, בעלת עיצוב מושך מבטים. כבונוס היא מבוססת על פלטפורמת מרצדס SLK (מהדור הקודם ביחס לאותן שנים), זכר לתקופה בה מרצדס היו הבעלים של קרייזלר. המנוע חזק ויחד עם המרכב הקל יחסית ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות. לקרוספייר אחיזה גבוהה, אך התנהגות הכביש לא מדויקת כמו במיאטה למשל.

קרייזלר קרוספייר

מיצובישי אקליפס ספיידר

מנוע: 2.4 ליטר בנזין, 162 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 9.0 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 70,000-75,000 שקל לשנתונים 2007-2008

האקליפס היא האם הרוחנית של רכב הפנאי מיצובישי אקליפס קרוס, אך אין ביניהן קשר ממשי פרט לעיצוב מיוחד. ואם הזכרנו עיצוב, הוא ללא ספק מושך את העין ומיוחד בפני עצמו. האקליפס הוצגה לראשונה בשנת המודל 1990. היא זכורה לרבים מסרטי "מהיר ועצבני" והדור האחרון יוצר בשנים 2006-2012, גם כן בגרסאות קופה וספיידר הפתוחה שהגיעו ארצה רק בייבוא אישי.

מיצובישי אקליפס ספיידר

מרצדס SLK

מנוע: 2.3 ליטר בנזין, 197 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 11.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-75,000 שקל לשנתון 2002

כפי שציינו בפתיח, קטגוריית רכבי היוקרה עמוסה ברכבי קבריולה והעלויות בהתאם. מרצדס החלה לשווק את ה-SLK אי שם בשנת 1996, כך שאחרוני הרכבים מהדור הראשון מצליחים להיכנס בתקציב. ראשי התיבות של SLK הם Sportlich Leicht Kurz, כלומר ספורטיבי, קל וקצר (בניגוד למשל ל-SL). ה-SLK  היא רודסטר, דו מושבית עם גג נפתח קשיח. העיצוב הפנימי והחיצוני כבר מיושן, אך היא עדיין משדרת יוקרתיות בזכות סמל הכוכב הגדול שבחזית.

מרצדס SLK

אודי TT רודסטר

מנוע: 1.8 ליטר טורבו-בנזין, 180 כ"ס

תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 8.2 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 45,000-55,000 שקל לשנתונים 2000-2001

אודי TT הוצגה לראשונה בשנת 1998 ומיד סובבה ראשים. גם היום הדור הראשון עדיין שומר על עיצוב הקופה המרשים והגרסאות הפתוחות בעלות גג בד מרשימות לא פחות. התנהגות הכביש, למרות השם "רודסטר", אינה מרשימה במיוחד, אך הסגנון והנוכחות מחפים על כך. המושבים מאחור סמליים, אך לזוג היא מכונית שאפשר לחיות איתה גם ביום-יום. למחפשי הביצועים - ישנן גם גרסאות בעלות 225 כ"ס, שבהחלט נכנסות בתקציב שקבענו.

אודי TT

תע"ר סופה פתוחה

מנוע: 3.9 ליטר בנזין, 180 כ"ס

תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 9.0 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 50,000-60,000 שקל לשנתונים 1994-1995

ג'יפ סופה הוא אחד מרכבי השטח ש"זכאים" להשתמש בשם ג'יפ מפאת היותו גרסה ישראלית לרנגלר האמריקאי. הוא הורכב בישראל במפעלי "תעשיות רכב נצרת". כמו לרנגלר, גם לסופה גרסאות פתוחות ויכולות שטח אמיתיות. לא מעט מה"סופות" נמכרו לכוחות הביטחון ולאחר שירות תובעני, חלק מהרכבים מצאו את דרכם לידיים פרטיות שלרוב דאגו לשחזר, לשפץ ולשפר את הרכב. ה"סופה" היא קיבוץ גלויות אמיתי עם מרכב אמריקאי, תיבה יפנית (ידנית), מנוע גרמני (דיזל מבית פולקסווגן) והיא כאמור הורכבה ממש כאן - גאווה ישראלית.

תער סופה - CC David King

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה