דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה סיד חדשה: אצלנו עוד השנה

Getting your Trinity Audio player ready...


זה מרגיש כאילו זה היה אתמול, אבל קיה סיד הושקה בדור הראשון שלה לפני 12 שנים, ומאז נמכרו 1.28 מיליון יחידות ברחבי העולם. כעת מוצג הדור השלישי של המשפחתית הקומפקטית ובקיה מציינים כי כמו הדגם הקודם, גם הדור החדש תוכנן, פותח וייוצר באירופה (תוכנן ועוצב במרכז קיה בגרמניה וייוצר במפעל בסלובקיה לצד קיה ספורטז'). כל זאת במטרה להדגיש את חשיבות הדגם עבור החברה והתחזקות המותג ביבשת הישנה. הרכב יוצג ביחד עם קיה ריו GT-Line בתערכות ז'נבה שתיפתח ב-8 במרץ, כאשר היצור יתחיל ברבעון השני השנה.

קיה סיד חדשה


מידות

מידותיה של קיה סיד החדשה השתנו במעט. האורך הכללי נותר זהה ועומד על 431 ס"מ וכך גם בסיס הגלגלים שעומד על 265 ס"מ. הסרח הקדמי התקצר ב-2 ס"מ והסרח האחורי התארך ב-2 ס"מ, מה ששינה מעט את הפרופורציות. הרוחב צמח ב-2 ס"מ ועומד על 180 ס"מ בעוד הגובה קוצץ ב-2.3 ס"מ ועומד כעת על 144.7 ס"מ. קיה מציינים כי שופר מרווח הכתפיים ליושבים מאחור ומרווח הראש ליושבים מלפנים. נפח תא המטען עומד כעת על 395 ליטר, צמיחה של 15 ליטר.


מנוע וביצועים

קיה תציע בסיד את מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר, שעבר עדכון קל ומספק כאן 120 כ"ס. כמו כן יוצע מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין המספק 140 כ"ס, שיחליף את מנוע ה-1.6 ליטר. בנוסף יוצע מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטר, שגם עבר עדכונים להתאמה לתקני הזיהום "יורו 6" והוא מגיע בשני הספקים של 115 ו-136 כ"ס עם מומנט של 28.5 קג"מ. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים, בעוד מנוע ה-1.4 טורבו-בנזין ומנוע ה-1.6 דיזל ישודכו לתיבת הילוכים דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים.

בשלב זה קיה לא פרסמו את הנתון ההאצה ל-100 קמ"ש או את נתוני צריכת הדלק ופרטים מלאים יפורסמו לקראת ההשקה הרשמית ב-8 במרץ.


אבזור ובטיחות

קיה סיד החדשה תציע מסך מגע "צף" בגודל 5 או 7 אינץ', ובגרסה הכוללת מערכת ניווט יוצע מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם אפשרות התאמת מערכת קול מבית JBL. קיה סיד תציע כסטנדרט חיישני אורות וכניסה ללא מפתח. כמו כן יוצעו אפשרויות אבזור שונות וביניהן משטח הטענה אלחוטי לטלפון הסלולרי, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, מושבים אחוריים מחוממים ובורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה בין מצב רגיל לספורט. במצב ספורט תחודד תגובת דוושת הגז וההגה יקבל משקל שונה ותגובתו תהייה חדה יותר. בהתאם לפיתוח האירופאי, תוצע הסיד עם מערכת חימום והפשרת קרח מהשמשה הקדמית (פריט אבזור שכנראה לא יגיע לישראל). 

קיה תציע בסיד גם חבילת "אקו", אשר כוללת כונס אוויר אשר נפתח ונסגר אוטומטית בהתאם לטמפרטורת המנוע ומשפר את האוירודינאמיות, זאת לטובת שיפור בצריכת הדלק. כמו כן חבילת "אקו" כוללת גם צמיגי מישלין עם התנגדות נמוכה לגלגול, כיסוי לתחתית הרכב ומתלים המנמיכים את הרכב – לטובת שיפור זרימת האוויר.

קיה סיד חדשה

בתחום הבטיחות תציע הסיד החדשה 7 כריות אוויר כסטנדרט, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת סטייה מנתיב והתרעת התנגשות מלפנים עם בלימת חירום אוטונומית.
מערכות בטיחות נוספות שיוצעו כאופציה הן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור וזיהוי הולכי רגל למערכת הבלימה האוטונומית.

לראשונה בקיה, תוצע בסיד אופציה למערכת נהיגה אוטונומית בדרגה 2 (ישנן 5 דרגות, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר היא רכב ללא נהג). המערכת מסוגלת לשמור על נתיב הנסיעה, לבלום, להאיץ ולשלוט בהגה וזאת במהירות שבין 0 ל-130 קמ"ש.

עיצוב

קיה מציינים כי הסיד החדשה נמוכה ורחבה יותר מהדור השני, ליצירת מראה זורם ואתלטי יותר. פנסי ערפל בסגנון "קוביות קרח" (בדומה לקיה ספורטז' GT) יוצעו כסטנדרט. לסיד החדשה 12 צבעים שונים והלקוחות יוכלו לבחור בין חישוקי ברזל בקוטר 15 אינץ', חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ' או חישוקי סגסוגת דו-גווניים בקוטר 17 אינץ'.

פנים הרכב, כך על פי קיה, מציע כעת הנדסת אנוש משופרת, מבנה ארגונומי יותר ובעל חומרים איכותיים ונעימים יותר. הקונסולה המרכזית מוטה קלות לכיוונו של הנהג לטובת נוחות התפעול. כמו כן משטחים שונים ברכב יהיו בגימור כסוף או כרום, הגה וידית הילוכים מצופים עור יוצעו כאופציה והלקוחות יכולו לבחור מושבים בריפוד בד, עור סינטטי או עור אמיתי.

בנוסף גם שם הדגם מקבל שדרוג קל, והגרש (') האופייני לשם הושמט וכך השם Cee'd הפך רשמית ל- Ceed. קיה טוענים כי השם החדש משקף את חשיבות הדגם באירופה והוא ראשי תיבות של Community of Europe, with European Design (קהל אירופאי עם עיצוב אירופאי).

קיה סיד חדשה


מייקל קול, סמנכ"ל תפעול קיה אירופה: "קיה סיד היא חלק חיוני בצמיחה העקבית של המותג ברחבי באירופה כבר יותר מעשור. הרכב תוכנן עבור הלקוחות האירופאיים, עוד בהצגת הסיד ב-2006, והוא קו פרשת מים מבחינת קיה. על בסיס היסודות המוצקים האלו, קיה סיד החדשה מציגה עיצוב מזוהה ועכשווי וטכנולוגיות מתקדמות לשיפור הנוחות, המרווח והבטיחות. המנועים והמתלים החדשים יהפכו אותה למחוברת יותר ומהנה יותר לנהיגה, והיא תמשיך להציע את אותה איכות גבוהה לה מצפים הלקוחות מקיה. היא תהיה אחת המכוניות החדשניות בקטגוריה".


מיבואנית קיה בישראל, חברת טלקאר, נמסר כי קיה סיד החדשה תגיע לישראל במחצית השניה של שנת 2018.


לדגמי קיה בישראל – קיה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה