לפני כחצי שנה, בתערוכת הרכב של דטרויט, השיקה קיה את הפורטה המחודשת, והיום היא הגיעה לישראל. לצד שינויים קוסמטיים שכוללים בעיקר פנסים חדשים וחומרי דיפון איכותיים יותר בתא הנוסעים, מקבלת קיה פורטה לראשונה גם מנוע טורבו דיזל.
בעוד גרסאות הבנזין ימשיכו להיות משווקות ללא שינוי ברשימות האבזור, בהיררכיית הגרסאות או במחירים, גרסת הדיזל מצטרפת להיצע וטורפת את הקלפים.
מנוע הטורבו דיזל של הפורטה מפיק 136 כ"ס - נתון משפחתי בכל רמ"ח איבריו - מנפח של 1.6 ליטר. אבל נתון המומנט שלו, 30 קג"מ - גבוה בערך פי שתיים מזה של משפחתיות סטנדרטית. המנוע של הפורטה דיזל משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. הביצועים מספרים על 10.8 שניות סבירות לחלוטין למאה קמ"ש, וצריכת דלק פנומנאלית של 20.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
קיה פורטה דיזל תשווק בשלב זה ברמת גימור LX הבסיסית בלבד. היא כוללת מזגן אנלוגי עם פתחי מיזוג למושב האחורי, מערכת שמע עם דיבורית בלוטות', כונן קשיח לאחסון מוזיקה ושקעי USB ו-AUX, בקרת שיוט, 6 כריות אוויר ובקרות יציבות אלקטרוניות. נכון לרגע זה, מערכות הבטיחות האקטיביות שהשיקה קיה עם הספורטאז' בישראל ובחו"ל גם עם הפורטה, לא מגיעות אל הפורטה הישראלית.
מחירה של קיה פורטה דיזל יעמוד על 133,900 שקל, מחיר ששם אותה בלב קטגוריית המשפחתיות וכמעט בקו אחד עם משפחתיות דיזל אחרות שמתחרות על הלקוח הפרטי. מכוניות דוגמת פורד פוקוס (136 אלף שקל), קיה סיד (139) ורנו פלואנס (החל מ-131) בגרסאות הדיזל שלהן.
לדגמי קיה בישראל -
קיה למאמר זה התפרסמו 1 תגובות