דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רבעון ראשון 2020: האטה במסירות הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...

85,168 רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל ברבעון הראשון של 2020, ירידה של 7.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש מרץ לבדו נמסרו 18,595 רכבים חדשים, ירידה של 36% לעומת חודש מרץ אשתקד. עם זאת, יש לציין שחודש מרץ 2019 היה חודש עם מסירות גבוהות במיוחד, בשל עדכון המס הירוק שחל בחודש אפריל 2019 - כך שבפועל ההאטה פחות דרמטית משנדמה. גורמים בשוק הרכב מעריכים כי הירידה המשמעותית יותר תגיע בחודש אפריל.

מובילת השוק היא עדיין יונדאי, על אף הירידה במסירות, שנגרמה בין היתר בשל ההמתנה לתחילת המסירות של ה-i10 החדשה. זו, יחד עם יונדאי ווניו שתושק בהמשך השנה, צפויה לשפר את המצב בכלמוביל. 

טויוטה שומרת על המקום השני ואחריה ניצבות קיה וסקודה כרגיל. בהמשך הרשימה ישנם מספר שינויים, עם טיפוס בולט של סיאט ושברולט לצד ירידות בסוזוקי, ניסאן ורנו.

בקרב יבואני הרכב, שביעות רצון יכולה להירשם אצל צ'מפיון מוטורס שרשמה עליה בכל המותגים על אף הירידה הכללית בשוק. גם אצל UMI נרשמו עליות בכל המותגים, בעוד מנגד קרסו ודלק מוטורס חוו ירידות משמעותיות במכירות, וכך גם לובינסקי (למעט ב-MG שעלתה). עם זאת, בלובינסקי מצפים להמשך שנה מוצלחת יותר הודות להשקה האחרונה של פיג'ו 2008 ואחותה הקטנה 208 שתצטרף בהמשך השנה.

סקודה קאמיק

מותגי היוקרה

לאחר שבשנה שעברה נרשמו ירידות אצל 3 המותגים הגרמניים המובילים, אודי היא הראשונה להתאושש מהמשבר הודות לסדרת דגמים שהושקו בישראל במחצית השניה של 2019. אצל מרצדס ישנה התייצבות בעוד ב.מ.וו ממשיכה לרדת, על אף ההשקות המשמעותיות של סדרה 1 וסדרה 3.

וולוו ממשיכה בטיפוס העקבי ועליות נרשמו גם אצל ג'יפ, לנדרובר ויגואר - כאשר זו האחרונה מסרה לא פחות מ-40 יחידות מדגם ה-i-Pace החשמלי, קרוב למחצית ממסירות המותג.


הדגמים הנמכרים בישראל

הבשורה המעניינת ביותר היא חזרתה של יונדאי איוניק למקום הראשון בשוק, על חשבונה של טויוטה קורולה. הפיקנטו של קיה שומרת על מעמדה בתור המכונית הקטנה הנמכרת בישראל, בעוד קיה נירו הוא רכב הפנאי המוביל. יונדאי טוסון וקיה ספורטז' ממשיכים להיות צמודים, אם כי במספרים נמוכים מבעבר.

הספארק של שברולט רשמה טיפוס בולט מתחילת השנה, הקודיאק של סקודה מתקרב מאוד למיצובישי אאוטלנדר ואילו האוקטביה ממשיכה לשמור על מיקום גבוה למרות שדור חדש כבר הוצג.

בהמשך הדו"ח שפרסם איגוד יבואני הרכב ניתן למצוא עוד כמה מספרים מעניינים. מתוך הדגמים החדשים שהושקו לאחרונה בישראל, הספיקו כבר לעלות על הכביש 234 יחידות של יונדאי i10 החדשה, 683 יחידות של מאזדה CX-30 החדש, 179 יחידות של ניסאן מיקרה ו-59 של ניסאן ג'וק, 16 יחידות של אופל קומבו ו-82 יחידות של הקורסה החדשה, 276 יחידות של רנו קליאו (מתוכן 22 ידניות), 74 יחידות של רנו גרנד סניק וכמות זהה של רנו קולאוס, 384 יחידות של סקודה קאמיק ו-570 יחידות של סקודה סקאלה ו-186 יחידות של פולקסווגן טי-קרוס.

בגזרת החשמליות, בנוסף ל-40 היחידות של יגואר i-Pace, ישנו אודי e-tron שמסר 206 יחידות, מתוכן 186 בינואר בלבד; בתחום החשמלי-עממי עלו על הכבישים 294 יחידות של MG ZS החשמלי, 16 יחידות של המותג החדש GAC (אשר הושק רק בפברואר), 15 יחידות חשמליות של יונדאי איוניק, 36 יחידות של ניסאן ליף ו-20 יחידות של רנו זואי.


בתחום הספורטיביות נמסרו מתחילת השנה 3 יחידות של הונדה סיוויק טייפ-אר, 13 יחידות של אבארט 500, שתי יחידות של יונדאי i30N, חמש יחידות של מאזדה MX5, שלוש יחידות של ניסאן GTR, שמונה יחידות של רנו מגאן ספורט, 24 יחידות של קופרה אטקה, 36 יחידות של סיאט לאון קופרה ו-39 יחידות של גולף GTI, כל זאת לצד כמות גדולה של דגמי ספורט-יוקרה.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה