דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב קטן עד 30,000 שקלים: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

נתח גדול מאוכלוסיית הנהגים זקוק דווקא לרכבים זולים יחסית, שיהיה קל לתמרן איתם בסביבה העירונית הצפופה אך גם יהיו נוחים ושימושיים למשימות רחוקות יותר. בחלק מהמקרים אלו משפחות שזקוקות לרכב שני לשימוש אחד מבני המשפחה, ולפעמים מדובר בבני זוג ללא ילדים. בדיוק לנישה הזו נכנסות מכוניות הסופר-מיני.

מכוניות סופר מיני - צילום פז בר

מצד אחד, הן לא מכוניות מיני קטנטנות וצפופות, ומאידך הן לא גדולות ויקרות כמו מכוניות משפחתיות. הן מתאימות בדיוק לנישה של בין שימושי לקטן.

בכתבה זו סקרנו 18 מכוניות קטנות מקטגוריית הסופר מיני הנמכרות בסכומים של 20,000 עד 30,000 שקלים כאשר סדר המכוניות אקראי. המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית).

אופל קורסה 2014-2015

מנוע: 1.4 ליטרים, בנזין, 100 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 12 ק"מ לליטר

הקורסה מהדור הרביעי היא מכונית אפרורית משהו, שלא זכתה לפופולאריות גדולה - אך בפועל מציעה פתרון שימושי, מרווח, סולידי ולא יקר. בתקציב האמור תוכלו לקבל קורסה מהשנתונים האחרונים של הדור הרביעי, כלומר רכב משנתון יחסית מתקדם. הקורסה מציגה עיצוב פשוט ואבזור דליל יחסית, אך מדובר במכונית מרווחת ונוחה עם תא מטען שימושי למדי. מנוע ה-1.4 ליטרים חזק יחסית, אך התיבה האוטומטית פוגעת בביצועים.

אופל קורסה

אלפא רומיאו מיטו 2009-2010

מנוע: 1.4 ליטרים, טורבו-בנזין, 120-155 כ"ס

בטיחות: 9 כריות אוויר בשנתונים הראשונים, 7 בהמשך, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

המיטו המעוצבת אמנם לא מציעה התנהגות כביש ספורטיבית, אך יש לה ביצועים טובים מאוד בגרסאות החזקות והגיר הידני תורם לאווירה. שימו לב - מנוע ה-1.4 ליטרים הגיע במהלך השנים בהספקים שונים, כך שכדאי לבדוק כמה כוח יש לדגם שמצאתם. בנוסף שווקה גם גרסת 0.9 ליטרים מוגדשת שנמכרת במחירים נמוכים, אך הביצועים שלה חלשים למדי. הגרסה האוטומטית נפוצה יחסית אך נמכרת במחירים מעט גבוהים יותר. למיטו יש 3 דלתות בלבד כך שהשימושיות לא גבוהה, וגם רמות הנוחות בינונית בלבד. גם איכות החומרים בפנים הרכב לא מתעלה.


אלפא רומיאו מיטו

הונדה ג'אז הייבריד 2011-2012

מנוע: 1.3 ליטרים בנזין-היברידי, 98 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 17 ק"מ לליטר

הונדה גאז' הייבריד מציעה כאן את אחד מנתוני צריכת הדלק הטובים גם בתנאי אמת, והיא אחת האופציות ההיברידיות הזולות ביותר שיש. בנוסף מציעה הג'אז גם תא נוסעים שימושי ומרווח מאוד, תא מטען גדול, יחידת הנעה זריזה וכושר תמרון עירוני מצוין. לצד זאת לג'אז איכות חומרים בסיסית ורשימת אבזור בסיסית גם כן. היא גם לא מהנה לנהיגה כמו דגמי סופר מיני אחרים.

הונדה גאז - צילום גלעד ארצי

טויוטה יאריס 2010-2011

מנוע: 1.3 ליטרים, בנזין, 100 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית מצמד יחיד, 6 הילוכים

בטיחות: 4 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי - אך הדגם הנבחן צויד ב-7 כריות אוויר.

צריכת דלק (מבחן): 14 ק"מ לליטר.

בתקציב של 30 אלף שקלים ניתן לקנות את היאריס מהדור הקודם, כלומר - לא מכונית צעירה במיוחד. היאריס ההיא נחשבת לסופר מיני מרווחת יחסית ונהנית ממנוע חסכוני למדי. לצד זאת בשנתונים הללו טויוטה יאריס צוידה בגיר רובוטי חד-מצמדי שפעולתו מעבירה טלטלה בכל העברת הילוכים. גם רמת הבטיחות לא מצטיינת. אם תצליחו למתוח קצת את התקציב, תוכלו למצוא יאריס מהדור החדש שהגיע ב-2012, ותקבלו רכב עדיף בכל פרמטר.

טויוטה יאריס

יונדאי i20 מודל 2013-2014

מנוע: 1.4 ליטרים, בנזין, 100 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר.

את יונדאי גטס לא רבים זוכרים לטובה, אך ה-i20 שהחליפה אותה כבר הציגה קפיצת מדרגה משמעותית. מדובר במכונית סופר מיני נוחה ומרווחת למדי, קלה לנהיגה ועם יחידת הנעה זריזה. גם מפרט האבזור לא רע, אך שימו לב - ישנן לא מעט גרסאות ששווקו לציי הרכב במפרטי אבזור דלים יחסית, עם שני חלונות חשמל. לתיבה האוטומטית רק 4 הילוכים, מה שמוביל לצריכת דלק סבירה בלבד. המחירים לא יקרים יחסית לדגמים אסייתיים, ולמעוניינים ישנה גם אופציה זולה וחסכונית יותר בדמות גרסת 1.2 ליטרים ידנית.

יונדאי i120 - צילום מתיו דויל

MG 3 מודל 2015-2016

מנוע: 1.5 ליטרים, בנזין, 106 כ"ס

תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 3 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

ה-MG 3 היא אחת מהסנוניות הראשונות של המותג הסיני בישראל. זו מכונית עם נקודת פתיחה מאתגרת: יש לה תיבת הילוכים ידנית בלבד. מי שיתגבר על המכשול הזה ימצא מכונית קטנה עם מרווח פנים טוב ותחושה בטוחה מאוד בנהיגה, זאת לצד אבזור מכובד שכולל מערכת שמע עם חיבורי AUX + USB, בקרת אקלים וברמות הגימור הגבוהות תמצאו אפילו מושבי בד בשילוב עור. גם הביצועים טובים מאוד ומחירי הרכישה אטרקטיביים, אך רמת הבטיחות נמוכה מהמקובל.

צפייה בתוכן רכב קטן עד 30,000 שקלים: מה כדאי לקנות?


מאזדה 2 מודל 2012-2013

מנוע: 1.5 ליטרים, בנזין, 102 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

בטיחות: 2 או 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי (לגרסה עם 6 כריות אוויר)

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר.

ה-2 נהנית מתדמית אמינות טובה לצד מחירים יחסית לא גבוהים. לצד זאת נוחות הנסיעה לא גבוהה וגם תא הנוסעים מרגיש פשוט. המרווח הפנימי מעט צפוף וגם מפרט האבזור בסיסי, אך הביצועים טובים והתנהגות הכביש מצוינת. מי שמחפש תא מטען גדול יותר יוכל למצוא את מבוקשו בגרסת הסדאן. שימו לב: הגרסאות הפשוטות של מאזדה 2, שנמכרו בציי הרכב, צוידו רק ב-2 כריות אוויר. גרסאות מאובזרות יותר (ונדירות יחסית) הגיעו עם 6 כריות.

מאזדה 2 - צילום גלעד ארצי

מיצובישי ספייס סטאר 2013-2014

מנוע: 1.2 ליטרים, בנזין, 80 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

בטיחות: 6 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 16 ק"מ לליטר.

למיצובישי אטראז' הסדאנית יש גרסה קצוצת זנב, הלוא היא הספייס סטאר. המיצובישי הקטנה מציע מרווח טוב למדי מאחור אך תא מטען צנוע מאוד - תוצאה של המימדים הקטנים שלה, שנמצאים בין קטגוריית המיני לבין הסופר מיני. כושר התמרון העירוני שלה נהדר וכך גם צריכת הדלק, אך היא לא נהנית מבידוד רעשים טוב בנסיעה בין-עירונית. כיול המתלים הרך משפיע לרעה על התנהגות הכביש. מומלץ לחפש את הגרסאות המאובזרות, שנמכרות בפער מחירים זניח.

מיצובישי ספייס סטאר - צילום פז בר

ניסאן מיקרה 2014-2015

מנוע: 1.2 ליטרים, בנזין, 80 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 14 ק"מ לליטר

כמו הספייס סטאר, גם ניסאן מיקרה נמצאת על התפר שבין מיני לסופר מיני. למיקרה אופי עירוני עם עיצוב עגלגל, תנוחת ישיבה גבוה ושדה ראיה נהדר. לצד זאת המרווח מאחור יתאים יותר לשני נוסעים וגם נוחות הנסיעה  ובידוד הרעשים אינם מצטיינים. גם בתחום הביצועים והתנהגות הכביש המיקרה לא מרשימה - מדובר במכונית בסיסית בהיבטים רבים. בתקציב הנ"ל כבר תקבלו את הדגם שלאחר מתיחת הפנים ותוכלו למצוא רבים ממנו במגרשי הליסינג וההשכרה, מה שמגדיל את הסיכויים למצוא אקזמפלר שעונה על דרישותכם ולנהל מיקוח על המחיר. אם תסתפקו בגרסה הידנית תוכלו אף לקפוץ כמה שנים קדימה. 

ניסאן מייקרה - צילום מתיו דויל

סוזוקי סוויפט 2009-2010

מנוע: 1.5 ליטרים, בנזין, 102 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

כמו טויוטה יאריס, גם סוזוקי סוויפט נהנית מביקוש גבוה בשוק המשומשות - מה שאומר שתצטרכו לחפש רכב משנתונים מאוד מוקדמים בתקציב האמור. הסוויפט היא לא מהמרווחות ברשימה ותא המטען קטנטן, וגם הנוחות לא מצטיינת - אך היא מציגה תמרון עירוני מעולה, התנהגות כביש מהנה, זריזות וצריכת דלק טובה. אגב, אם אתם לא מפחדים מהקלאץ', אז במסגרת התקציב תוכלו כבר להשיג סוויפט מהדור השלישי שמציע תא נוסעים מרווח יותר, איכות חומרים ונוחות משופרים ויחידת הנעה חסכונית יותר.

סוזוקי סוויפט

סיאט איביזה 2011-2012

מנוע: 1.2 ליטרים טורבו-בנזין, 105 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים

בטיחות: 4-6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 13 ק"מ לליטר

סיאט איביזה היא האחות הצעירה באופיה של סקודה פאביה ופולקסווגן פולו. ככזאת, היא מציגה עיצוב צעיר וספורטיבי, על אף שאין לכך בהכרח גיבוי ביכולות הדינאמיות. האיביזה מציעה תא נוסעים פשוט יחסית, עם חומרים נוקשים ומושב אחורי צפוף למדי. גרסאות 3 הדלתות נאות יותר אך שימושיות פחות. מנוע הטורבו הקטן מספק ביצועים יוצאים מן הכלל לצד צריכת דלק חסכונית (שמושפעת מאוד מאופי הנהיגה). בנוסף מוצעת האיביזה גם בגרסת סטיישן זולה יחסית, שלא משפרת את המרווח מאחור אך מגדילה משמעותית את הבגאז'.

סיאט איביזה - צילום מתיו דויל

סיטרואן C3 מודל 2013-2014

מנוע: 1.6 ליטרים בנזין, 120 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 11.5 ק"מ לליטר

בניגוד לרבים מהרכבים ברשימה שמציגים סגנון ענייני ופשוט, ה-C3 היא מכונית קצת יותר ייחודית: יותר מעוצבת, יותר מאובזרת, יותר חזקה. המנוע מייצר ביצועים טובים מאוד, אך אלו מסורסים על ידי תיבת 4 ההילוכים (AL4), שגם פוגעת בצריכת הדלק. המרווח הפנימי מוצלח בסך הכל ונוחות הנסיעה מצוינת. בנוסף נמכרה ה-C3 גם בגרסת דיזל חסכונית במיוחד, עם תיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית שלא פועלת באופן מוצלח. מרבית דגמי הדיזל שמוצעים למכירה צברו קילומטראז' גבוה.

סיטרואן C3 - צילום גלעד ארצי

סקודה פאביה 2011-2012

מנוע: 1.2 ליטרים טורבו-בנזין, 105 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים

בטיחות: 4 או 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי (לגרסה עם 6 כריות).

צריכת דלק (מבחן): 13 ק"מ לליטר

האחות הסולידית של האיביזה מציעה שימושיות קצת יותר גבוהה, אך מלבד זאת אין הבדלים משמעותיים בין השתיים. סקודה פאביה היא סופר מיני זריזה מאוד, נוחה במידה, חסכונית בדלק (כתלות בסגנון הנהיגה) וגם שקטה ונעימה. גם כאן ישנה גרסת סטיישן (בשם פאביה ספייס). בחירה בגרסה ידנית תאפשר לכם להשיג פאביה מהשנים 2013-14.

סקודה פאביה

פולקסווגן פולו 2010-2011

מנוע: 1.2 ליטרים, טורבו-בנזין, 105 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים

בטיחות: 4 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 13 ק"מ לליטר

הצלע השלישית במשפחת האיביזה-פאביה פולו מצטיינת באותם תחומים כמו אחיותיה, אבל מציעה קצת יותר מרווח פנימי ותחושת איכות מעט יותר גבוה - כאשר ברוב הגרסאות זה מגיע על חשבון האבזור ועל חשבון מחיר רכישה גבוה יותר. מנוע הטורבו גם כאן לא מאכזב, הן בביצועים והן בצריכת הדלק. גרסת 1.4 ליטרים ידנית עם 3 דלתות היא אופציה מעניינת בשנתונים מתקדמים יותר.

פולקסווגן פולו - צילום פז בר

פורד פיאסטה 2011-2012

מנוע: 1.4 ליטרים, בנזין, 96 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 11.5 ק"מ לליטר

פורד פיאסטה היא אחותה של מאזדה 2, מהתקופה בה שני היצרנים עבדו בשיתוף פעולה. עם זאת, יש לא מעט הבדלים בין שני הדגמים. לפיאסטה נוחות נסיעה עדיפה והיא מעט יותר מהנה לנהיגה. מנגד, הביצועים חלשים יותר בפער בהחלט מורגש וצריכת הדלק גבוהה יחסית. פורד פיאסטה מרשימה גם עם רמת בטיחות גבוהה ונוחות מצוינת על כבישים בין עירוניים. מתיחה קלה של התקציב כלפי מעלה תשיג לכם פיאסטה מהדגם שאחרי מתיחת הפנים, עם שיפור בביצועים ובצריכת הדלק - אך גם עם תיבת הילוכים פחות אמינה, אותה אחת שהותקנה גם בפוקוס. הגרסה הידנית זולה יותר ואולי תוכלו להשיג אחת משנת 2015, אך הביצועים חלשים אפילו יותר.

פורד פיאסטה - צילום גלעד ארצי

פיג'ו 208 מודל 2012-2013

מנוע: 1.6 ליטרים בנזין, 120 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

צריכת דלק (מבחן): 11.5 ק"מ לליטר

יורשת ה-205 הצליחה להחזיר את הצבע ללחיים עבור אוהדי פיג'ו הותיקים. ה-208 היא מכונית יחודית, נוחה ובעיקר מהנה לנהיגה, ולא רק בגרסאות הספורטיביות. אמנם, גרסת ה-1.6 ליטרים האוטומטית לא מבריקה בביצועים, בעיקר בגלל תיבת ה-AL4 המיושנת שגם פוגעת בצריכת הדלק; אך היא מציעה נוחות נסיעה מצוינת, מרווח פנימי הולם, עיצוב יחודי ואבזור יוצא מן הכלל. הגרסה הידנית תאפשר לכם להצטייד ב-208 מבציר 2014-15 וגם תציג חסכון משמעותי בתצרוכת הדלק.

פיגו 208 - צילום פז בר

קיה ריו 2013-2014

מנוע: 1.4 ליטרים בנזין, 109 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 12 ק"מ לליטר

אחותה של יונדאי i20 מציעה מרווח פנימי מוצלח אפילו יותר, שהופך אותה לאלטרנטיבה לא רעה למשפחתיות קומפקטיות. בנוסף מציעה הריו רמת בטיחות נאותה וגם הנדסת אנוש מוצלחת. מנגד, נוחות הנסיעה לא גבוהה וגם ביצועי המנוע ובידוד הרעשים לא מבריקים. לריו יש גם גרסת סדאן שנפוצה בעיקר בציי הרכב ונמכרת במחירים אטרקטיביים מאוד, לצד גרסת האצ'בק ידנית מוצלחת לא פחות וחסכונית מעט יותר.

קיה ריו - צילום פז בר

רנו קליאו 2013-2014

מנוע: 1.2 ליטרים, טורבו-בנזין, 120 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

בטיחות: 4 כריות אוויר (בתפקוד של 6), 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 13 ק"מ לליטר

זהו אחד הרכבים המודרניים והמרשימים בכתבה הזו. הקליאו מהדור הרביעי מציעה עיצוב מודרני ותא נוסעים מרשים, מנוע טורבו חזק, התנהגות כביש מצוינת וגם צריכת דלק חסכונית. מנגד, המרווח מאחור מוגבל וגם נוחות הנסיעה לא מבריקה. הגרסאות הידניות זולות יותר, אך נחותות בביצועים בפער לא מבוטל. כמו במקרה של האיביזה והפאביה, גם כאן תוכלו לקבל גרסת סטיישן שימושית.

רנו קליאו - צילום מתיו דויל

שברולט סוניק 2013-2014

מנוע: 1.6 ליטרים בנזין, 115 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

הסופר מיני של שברולט מציעה מימדים נדיבים, ביצועים לא רעים בכלל, מראה נאה וגם אבזור יחסית עשיר. מנגד, רמת הביצוע לא תמיד גבוהה: נוחות הנסיעה בינונית בלבד, התנהגות הכביש לא מוצלחת וגם צריכת הדלק גבוהה. בקצה העליון של מסגרת התקציב ניתן למצוא גם את גרסאות ה-RS, שמציעות אבזור עשיר יותר, מנוע טורבו-בנזין חזק (1.4 ליטרים, 140 כ"ס) ומראה קרבי - אך ללא יכולות דינאמיות גבוהות.

שברולט סוניק - צילום פז בר

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה