דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכבי שטח עד 100,000 שקלים: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

הקיץ כבר כאן ואלפי משפחות על ילדיהן יצאו לחופש הגדול. רבים בוחרים בחופשה משפחתית בחו"ל, אבל אם אתם מהמשפחות שמוותרות על הדיוטי-פרי ומעדיפות לתור את שבילי הארץ לאורכה ולרוחבה, אתם בוודאי עשויים לחפש רכב שטח מתאים.

בכתבה זו סקרנו 11 רכבי שטח הנמכרים בסכום של עד 100,000 שקלים. סדר המכוניות אקראי והמחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים, בנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית).

נדגיש כי בכלי רכב שמיועדים לנסיעה בשטח, חשוב במיוחד לבדוק לעומק את מצבו המכאני של הרכב. כלי רכב רבים עברו שיפורים - בדקו את החוקיות שלהם ואת רמת הביצוע. מומלץ גם לבדוק היטב את המרכב התחתון של הרכב ולחפש סימנים לפגיעות או לנזקים אפשריים. בכל מקרה, קחו בחשבון שעלות האחזקה של רכב שטח גבוהה משמעותית מזו של מכונית משפחתית רגילה.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי

מנוע: 3.7 ליטרים בנזין, 215 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 7.9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 95,000-85,000 שקלים לשנתונים 2011-2010

הג'רנד צ'ירוקי הוא רכב שטח קשוח, אבל גם כזה שמספק איכות נסיעה טובה על אספלט. הביצועים טובים מאוד וגם נוחות הנסיעה לא רעה. בשטח תגלו כי מהלכי המתלה לא ארוכים, ודאי שביחס לרנגלר או ללנדקרוזר, אך לגרנד צ'ירוקי מהשנים האלו יש סרן אחורי חי וגם מערכות אלקטרוניות שמסייעות לו לעבור בהצלחה בתנאי שטח קשים. המרווח לנוסעים מצוין, תא המטען גדול ותמצאו גם אבזור מכובד כמו בקרת אקלים, מושב נהג עם כוונון חשמלי, פתחי מיזוג לאחור ובגרסאות "לימיטד" גם ריפודי עור, חיישני גשם ותאורה וחיישני חניה אחוריים.

גיפ גרנד צירוקי

ג'יפ רנגלר (קצר)

מנוע: 3.8 ליטרים בנזין, 199 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 8.4 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 100,000-90,000 שקלים לשנתונים 2007-2006

הרנגלר הוא הדגם שהכי מזוהה עם Jeep והוא צאצא ישיר של הג'יפ המפורסם ממלחמת העולם השנייה. על יכולות השטח נראה שאין מה להרחיב: מדובר בכלי כמעט חסר מתחרים. יש לו שלדת סולם, סרנים חיים, הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית. רבים מהכלים בשוק עברו שיפורים מאסיביים. לרנגלר יש גם גרסה ארוכה עם תא מטען גדול משמעותית, ככה שתוכלו להעמיס את כל המשפחה והציוד בנוחות, אך היא יקרה יותר באופן משמעותי. פיצ'ר אחד הוא המדליק מכולם - לרנגלר יש אפשרות לפרק כמעט כל פאנל ברכב וליהנות ממשב רוח טבעי, ולא משנה על איזה סלע אתם מטפסים בדיוק.

גיפ רנגלר

דאצ'יה דאסטר 4X4

מנוע: 1.5 ליטרים טורבו-דיזל, 109 כ"ס

תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 21.3 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 85,000-75,000 שקלים לשנתונים 2017-2016

ג'יפון ה"לואו קוסט" המוכר מפתיע ביכולתיו כאשר יורדים מהכביש, אם כי לא מדובר בכלי שיאיים על רנגלר או לנדקרוזר. לטייל - כן, אבל את האתגרים הקיצוניים הוא יתקשה לעבור. הדאסטר מרווח דיו למשפחה ומציע תא מטען גדול ושימושי. ישנה בשוק גם גרסת 4X4 בעלת מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטרים (125 כ"ס) אך צריכת הדלק פחות טובה ומנוע הבנזין אינו גמיש כמו הדיזל. שימו לב לחבילות האבזור השונות שהוסיפו אבזור פנים או אבזור שטח. גם רמת הבטיחות פחות גבוהה ביחס לג'יפונים מודרניים אחרים, אך כלל לא בטוח שהדאסטר יהיה בטיחותי פחות מרכבי שטח גדולים וישנים. אם אתם לא מפחדים להשתמש בקלאץ', הדאסטר יציע תמורה גבוה לכסף.

צפייה בתוכן רכבי שטח עד 100,000 שקלים: מה כדאי לקנות?


טויוטה לנד קרוזר

מנוע: 3.0 ליטרים טורבו-דיזל, 173 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 11.2 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 100,000-90,000 שקלים לשנתונים 2007-2006

הלנדקרוזר של טויטה הגיע לעולם בתחילת שנות ה-50 כדי להסתכל לג'יפ וללנדרובר בלבן של העיניים. הלנדקרוזר קנה את שמו בזכות יכולות שטח מעולות, הודות למהלכי מתלה מרשימים ומערכת בקרת משיכה מצוינת. מדובר באחד מכלי השטח הטובים ביותר בסביבה עוד לפני שיפורים כאלו ואחרים, כל זאת מבלי לוותר על רמת חיים לגמרי סבירה על הכביש. רמות הגימור הבכירות צוידו באבזור עשיר למדי, אך ביצועי המנוע אינם מבריקים. הלנדקרוזר נהנה מתדמית מצוינת של אמינות ושמירת ערך גבוהה, גבוהה מאוד: מרבית הרכבים נמכרים מעל המחירון, ועבור לנדקרוזר שמור במחיר טוב תצטרכו להרחיק לשנתונים מוקדמים במיוחד.

טויוטה לנד קרוזר פראדו

לנדרובר דיסקברי 3

מנוע: 2.7 ליטרים, טורבו-דיזל, 190 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 9.3 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 90,000-75,000 שקלים לשנתונים 2009-2007

דיסקברי 3, אצילות בריטית עם יכולות שטח מרשימות. העיצוב תכליתי אבל אלגנטי ופרט לגרסה הבסיסית לכולן 7 מקומות ישיבה. תא הנוסעים מודרני, אם כי איכות החומרים לא גבוהה במיוחד ולא נדיר למצוא חלקי פלסטיק מתפרקים. למרבית הגרסאות יש מתלי אוויר התורמים גם לאיכות הנסיעה בכביש ומאפשרים כוונון מתאים בשטח. מערכת ה-Terrain Response (ברוב הגרסאות) שולטת על מאפייני הרכב (מנוע, גיר, בקרת משיכה ומתלי האוויר) ומסייעת במעבר תנאי שטח קשים. מוניטין האמינות ושמירת ערך פחות גבוה מזה של הלנדקרוזר, מה שמאפשר לרכוש רכב יוקרתי ומודרני בתקציב יחסית סביר.

לנד רובר דיסקברי

מיצובישי פאג'רו

מנוע: 3.2 ליטרים טורבו-דיזל, 200 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 11.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 95,000-85,000 שקלים לשנתונים 2009-2008

הפאג'רו הוא המתחרה הישיר של הלנד קרוזר. בדור הרביעי שלו הוא יוצר משנת 2006 כאשר יחידות אחרונות ירדו מפס הייצור ביפן השנה, ללא יורש באופק. לפאג'רו עיצוב קופסתי ותא נוסעים מרווח, אם כי שורת המושבים השלישית פחות נוחה לשימוש ולקיפול. לפאג'רו יכולות שטח טובות למדי בזכות נעילת דיפרנציאל אחורית והילוכי כוח, אך מצד שני מהלכי המתלה הקצרים ואופי פעולת בקרת המשיכה אינם מצליחים להקנות לו את יכולת העבירות בדומה ללנד קרוזר או לדיסקברי. נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים פחות טובים מאלו של הלנדקרוזר, אך התנהגות הכביש עדיפה בשל השלדה האחודה למחצה. ישנן בשוק גם גרסאות עם מנועי בנזין גדולים, חזקים ובזבזניים, אשר לרוב נמכרות במחירים נמוכים יותר מהדיזל.

מיצובישי פאגרו

ניסאן פאת'פיינדר

מנוע: 2.5 ליטרים טורבו-דיזל, 171-190 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 11.1 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 95,000-45,000 שקלים לשנתונים 2012-2008

לניסאן יש את הפטרול, רכב שטח שזכה לתדמית של לועס סלעים, אך מעטים מהם נמצאים בלוחות המכירה ברשת ומחירם גבוה. לצד זאת לניסאן יש רכב שטח קטן יותר שמתחרה בפאג'רו ובלנד קרוזר – הפאת'פיינדר. הניסאן הקשוח מצויד כמותם בשלדת סולם והילוכי כוח, אך ללא נעילת דיפרנציאל. הספק המנוע שודרג במהלך 2011. דגמי 2007-2008 נמכרים בטווח מחירים של 55,000-45,000 שקלים ואילו דגמי 2011-2012 נמכרים בטווח של 95,000-85,000 שקלים. גרסאות ה-LE המאובזרות משדרגות את איכות החיים עם פריטים כמו גג שמש, מושבי עור עם כוונון חשמלי וחימום, פנסי קסנון והנעה ללא מפתח.

ניסאן פאתפיינדר

סאנגיונג רקסטון

מנוע: 2.7 ליטרים טורבו-דיזל, 165 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 10.1 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 60,000-50,000 שקלים לשנתונים 2011-2010

אז מרצדס G קלאס אמנם לא נכנס לתקציב שהוגדר לכתבה, אבל הרקסטון כן. ומה הקשר? לרקסטון הקוריאני יש מנוע וגיר מתוצרת מרצדס. הרקסטון פחות מרשים על הכביש בהשוואה לכלים היפניים, אבל ביחס למחיר מקבלים רכב עם יכולות שטח טובות למדי וגם 7 מושבים. שלדת סולם, הילוך כוח וגם בקרת גלישה במדרון מאפשרים יכולת עבירות לא רעה בכלל. המתלים רכים כך שנוחות הנסיעה בשבילים טובה, אך מהלכם יחסית קצר. רמת הבטיחות לא גבוהה - במרבית השנתונים שווק הרקסטון עם 2 כריות אוויר בלבד. בשנת 2014 עבר הרקסטון עדכון מקיף שכלל שינויים עיצוביים, תוספות אבזור ובעיקר מעבר למנוע ותיבת הילוכים מעודכנים יותר, גם הם מתוצרת מרצדס - מנוע 2.2 ליטרים בהספק 178 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 7 הילוכים. את הדגמים האלו תוכלו להשיג בתקציב של 80-90 אלף שקלים, אך הם קצת פחות נפוצים.

סאנגיונג רקסטון

סובארו פורסטר

מנוע: 2.0 ליטרים בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק (יצרן): 15.3 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 95,000-85,000 שקלים לשנתונים 2015-2014

הדור הקודם של סובארו פורסטר, זה שנמכר כאן עד 2018, כבר היה שם נרדף למכונית משפחתית מרווחת עם יכולות שטח ראויות. אמנם אין לו שלדת סולם והילוכי כוח, אך מרווח גחון של 22 ס"מ ומערכת X-Mode (בקרת משיכה ובקרת גלישה במדרון) המדמה פעולה של נעילת דיפרנציאל מספקים לו יכולת שטח לא רעה בכלל. בשטח הוא קרוב יותר לדאסטר מאשר לפאג'רו, קחו בחשבון, אך על הכביש הוא מציע חווית נסיעה יוצאת מן הכלל. לפורסטר גרסאות ידניות זולות יותר וגם גרסת טורבו כמעט-ספורטיבית עם 240 כ"ס ו-7.5 שניות ל-100 קמ"ש, שתהיה פחות מוצלחת בשטח.

סובארו פורסטר

סוזוקי ג'ימני

מנוע: 1.3 ליטרים בנזין, 85 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 13.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 95,000-85,000 שקלים לשנתונים 2017-2016

קטן אבל ממזר. סוזוקי ג'ימני לא מתיימר להיות נוח או מאובזר, חזק, מרווח או שימושי; הוא כאן כדי להיות האלטרנטיבה הכי קשוחה לרכבי השטח הגדולים, כמו הלנד קרוזר או הרנגלר, רק בקטן ובזול. בהתאם לכך הוא מצויד במה שרכב שטח יעיל צריך - שלדת סולם? יש. הילוכי כוח? יש. מהלכי מתלה ארוכים? יש. מרווח גחון מכובד? יש. זווית גישה ונטישה מכובדות? יש גם יש. ערכות שיפור נמצאות ברבים מהכלים שתמצאו בשוק והמחירים הנמוכים מאפשרים לרכוש רכב בשנתון גבוה מאוד. שימו לב רק לאיכות החיים בכביש, היציבות ובידוד הרעשים - כל אלו נחותים משמעותית ביחס לכל מכונית אחרת, כמעט.

צפייה בתוכן רכבי שטח עד 100,000 שקלים: מה כדאי לקנות?


סוזוקי גרנד ויטרה

מנוע: 2.4 ליטרים, בנזין, 166 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

צריכת דלק (יצרן): 10.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 100,000-85,000 שקלים לשנתונים 2014-2012.

עוד רכב פנאי-שטח קטן יחסית, אך ממוקד מטרה. הגרנד ויטרה שווק בתצורת 3 דלתות קצרה עם יכולות שטח עדיפות (בזכות זוויות המרכב) אך עם שימושיות נמוכה, או בתצורת 5 דלתות ארוכה עם תא מטען גדול (שגם היא לא מרווחת במיוחד). נוחות הנסיעה וצריכת הדלק של הגרנד ויטרה נחותה ביחס לרכבים משפחתיים וגם ביחס לפורסטר, אך בניגוד לסובארו - לגרנד ויטרה יש שלדת סולם, מרווח גחון נאה והילוכי כוח, שמקנים לו יכולת שטח טובה מאוד.

סוזוקי גרנד ויטרה

אופציה נוספת: טנדרים

לטנדרים של העשורים האחרונים יש יכולות שטח מרשימות. לעומת העבר הרחוק (מאוד), אז כל מטרתם של הטנדרים הייתה קיומו של ארגז פתוח להעמסת ציוד, כיום כמעט כל הטנדרים מציעים גרסאות עם הנעה כפולה, הילוכי כוח, הגבהות מרכב ואפילו נעילות דיפרנציאל. רק קחו בחשבון שאיכות הנסיעה בכביש פחות טובה בהשוואה לרכבי השטח וגם האבזור אינו עשיר - אך הם מציעים שימושיות גבוהה להעמסת כל הציוד שתצטרכו ללילה משפחתי בשטח.

טנדרים

כך למשל תוכלו למצוא טויוטה היילקס (2009-2008) במחירים של 95,000-80,000 שקלים או מיצובישי האנטר משנתונים מתקדמים יותר (2014-2013) בטווח מחירים דומה. ניסאן נבארה (2012-2011) נסחר בטווח מחירים של 85,000-75,000 ואיסוזו די-מקס, אחד מהטנדרים המבוקשים בישראל, מוצע למכירה במחירים של 95,000-90,000 שקלים לשנתונים 2013-2012. אם תמתחו את התקציב תוכלו למצוא את פולקסווגן אמארוק, רכב שטח איכותי למדי, כאשר שנתוני 2014-2013 מוצעים במחירים של 115,000-105,000 שקלים.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מאיפה הבאת את הנתוני דלק? 
    שניר, 02-08-2019

    כמעט כל הרכבים שהמלצתם עליהם עדיף לקנות חמור במצב טוב מאשר לגעת בהם,רכבים ישנים שבדרך כלל במחירים שהצגתם אתם מקבלים שנתון יותר ישן,תקלות ותחזוקה שהמשפחה לא תסבול,לגבי טנדרים במחירים האלו תמצאו גם סוסים גמורים עם מאות אלפי קילמטרים,והנתוני צריכת דלק שהצגתם ממש לא אמיתיים,סובארו פורסטר 1:15 חחח

    סגור תגובה

  • 2. מאיפה הבאת את הנתוני דלק? 
    שניר, 02-08-2019

    כמעט כל הרכבים שהמלצתם עליהם עדיף לקנות חמור במצב טוב מאשר לגעת בהם,רכבים ישנים שבדרך כלל במחירים שהצגתם אתם מקבלים שנתון יותר ישן,תקלות ותחזוקה שהמשפחה לא תסבול,לגבי טנדרים במחירים האלו תמצאו גם סוסים גמורים עם מאות אלפי קילמטרים,והנתוני צריכת דלק שהצגתם ממש לא אמיתיים,סובארו פורסטר 1:15 חחח

    סגור תגובה

  • 3. תשובה לשניר 
    מערכת iCar, 02-08-2019

    שניר שלום,
    לשאלותיך, נתוני צריכת הדלק הם נתוני היצרן (כפי שכתוב בכתבה), חלקם קרובים יותר למציאות וחלקם פחות.
    מחירי הרכבים השונים הם טווח המחירים המופיע באתרי מכירת רכבי יד שנייה (כפי שכתוב בפתיח הכתבה) לשנתונים המוצגים.

    סגור תגובה

  • 4. חבל שלא הכנסתם יונדאי טראקאן אופציה מצויינת 
    , 03-08-2019

    רכב מדהים עם הילוך כח . מנוע טורבו דיזל2.9 ליטר 165 כס צריכת דלק לא רעה בכלל ביחס לקטגוריה. אמין מאוד במנועי הדיזל ,עלות אחזקה זולה מכלולים מרכזיים כמו גיר ודיפרנציאל הם של הפאג'רו החסרון היחיד שהפסיקו לייצר ב2007 יש דגמי 7 מושבים. מחיר רכישה מצויין ביחס לאחרים.

    סגור תגובה

  • 5. כתבה טובה רק  
    , 04-08-2019

    היה תורם יותר אם הייתם חוקרים לעומק ומספקים מידע על אמינות כל דגם לאורך השנים.

    סגור תגובה

  • 6. מה שטח 
    אי אהה, 04-08-2019

    מרבית הרכבים שהוזכרו בכתבה אינם רכבי שטח.
    יומרה אינה מספקת יכולת
    לשם כך אפשר להתיחס ללנד רובר דיפנדר ולג'יפ רנגלר בלבד אם השאר כדאי לצאת לקניות בסופר אפשר להעמיס בקלות בדלץ אחורית להנאתכם

    סגור תגובה

  • 7. תשובה ל-5 
    , 04-08-2019

    מה יש לחקור לעומק לגבי אמינות? הג׳יפים היפנים יותר אמינים. נקודה. כל היתר money pits. בעיקר הלנד רוברים על נגזרותיהם: עדיף לקנות מניות של הטיטאניק מאשר לרכוש לנד רובר משומשת. שמירת הערך בהתאם: לנד קרוזר מוביל בגדולים, פורסטר בביניים והג׳ימיני בקטנים. כולם שותים כמו חמורים אבל לדגמים האמריקאים יש כאן יתרון אחד מובהק- הם יהפכו אותך לחבר הכי טוב של תשובה ובינו. בהצלחה.

    סגור תגובה

חזור למעלה