דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט קאמרו ZL1 נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...


שברולט קאמרו, שהושקה לא מכבר גם במחוזותינו, היא מכונית הרבה יותר רב-גונית ממה שאתם עלולים לחשוב. בעוד שבישראל היא נמכרת בגרסה אחת בלבד, בניכר היא נמכרת באין ספור וריאציות. כל כך הרבה גרסאות היו לקאמרו, שנראה כאילו שברולט ייצרו גרסה מיוחדת לכל שבוע בשנה או לכל אירוע קצת מיוחד. היו לה גרסאות מיוחדים ל"סתם" ביצועים, למסלול, כמכונית בטיחות במירוצים שונים, ואפילו גרסה מיוחדת שנבנתה במיוחד לג'יי לנו, ואחת אחרת לסדרת סרטי הרובוטריקים.

שברולט קאמרו גרסת הרובוטריקים
שברולט קאמרו. גרסת הרובוטריקים / צילום: שברולט

היום חושפת שברולט את הגרסה שככל הנראה תהיה זו הסדרתית החזקה ביותר של הקאמרו הנוכחית - להוציא ה-Z/28 שלא ידוע אם תחזור.
קוראים לה שברולט קאמרו ZL1 והיא מובחנת מזו ה"רגילה" בטיפול קוסמטי שונה ואגרסיבי הרבה יותר, אך כזה שלא נועד רק להיראות אחרת, אלא גם עבר מעל 100 שעות של בדיקה במנהרת אוויר לשיפור יכולתה של המכונית לחבוק את האספלט. בפנים השינויים עדינים יותר וכוללים הגה וידית הילוכים שעטופים אלקנטרה, ומושבים מבית היוצר של רקארו.

שברולט קאמרו ZL1
שברולט קאמרו ZL1. עיצוב אגרסיבי שמספק הצמדה

אבל פגושים ועור הפוך הם ממש לא הסיבה לשמה התכנסנו כאן. לסיבה האמיתית קוראים LT4. היא מגיעה משברולט קורבט Z06, יש לה 6.2 ליטרים שמתחלקים על פני שמונה צילינדרים, מגדש על, ו-640 כוחות סוס ו-88.5 קג"מ שנבעטים לגלגלים האחוריים. הקאמרו ZL1 תקבל כסטנדרט תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים, אבל תוצע גם עם תיבה אוטומטית עם עשרה הילוכים. זו האחרונה היא תולדה של שיתוף פעולה בין פורד לג'נרל מוטורס והיא למעשה תיבת ההילוכים הראשונה (במכונית נוסעים) שמקבלת מספר דו ספרתי של הילוכים.

שברולט קאמרו ZL1
שברולט קאמרו ZL1. מושבים מבית היוצר של רקארו

עוד צעצועי מסלול שמקבלת ה-ZL1 כוללים בלמים בקוטר 390 מ"מ שמוצאים את מקומם בתוך חישוקי 20 אינץ', דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, בקרת שיגור ועוד. הקשר בין הקאמרו לכביש נעשה בעזרתם האדיבה של רביעיית גודייר F1 Supercar במידות מופרכות לחלוטין של 285/30 מלפנים ו-305/30 מאחור.

שברולט קאמרו ZL1
שברולט קאמרו ZL1. חישוקי ענק וצמיגים במידות מופרכות

עכשיו אתם בטח חושבים לעמכם "איפה בכלל אפשר לנהוג בדבר כזה חוץ ממסלול מרוצים?", ובכן, לשאלה הזו שברולט עונה במשפט "הקאמרו ZL1 החדשה נועדה להצטיין בהכל". היא מגבה את האמירה בעזרת סט של מתלים אדפטיביים ובורר מצבי נהיגה שמאפשרים ך-ZL1 להיות גם קשיחה להחריד - באופי שמתאים למסלול, וגם רכה יותר כך שעמוד השדרה שלכם לא יתפורר לאבקה במעבר על מהמורות.

שברולט קאמרו ZL1
שברולט קאמרו ZL1. "תצטיין בהכל"

שברולט עדיין לא חושפת את הביצועים (ככל הנראה יהיו מופרכים כמיטב המסורת) או את נתוני צריכת הדלק (שכנראה לא בדיוק יזכו בפרסים על שמירה על איכות הסביבה). אלה כנראה ייחשפו בתערוכת ניו-יורק בתחילת החודש הבא, שם תוצג שברולט קאמרו ZL1 לראשונה.


לדגמי שברולט בישראל - שברולט

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה