דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח

Getting your Trinity Audio player ready...



פיאט 500X - מבחן ארוך טווח

30/12/2018, 9:52
לפני כשבועיים החזרנו את המכונית וסיימנו את המבחן. בינתיים הספקנו לחשב את העלויות, לסכם את התקופה ולערוך את הוידאו האחרון בסדרה. לפחות עבורנו זה היה מבחן בהחלט מעניין.

צפייה בתוכן Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח

13/12/2018, 11:54

אתמול בערב חזר הגשם לכמה שעות בודדות, אחרי כמעט שבוע של הפוגה. הכבישים התכסו בשכבה דקה של בוץ, ואנחנו החלטנו לנסות את מצב All weather - שמיועד לתנאי מזג אוויר קשים יותר מטפטוף של דצמבר בישראל. במצב הזה הכל קצת מאולחש והמנוע לא מגיב בנמרצות יתרה, על מנת להימנע מסחרור גלגלים. גם בקרת המשיכה נדרכת בצורה טובה יותר ומאפשרת תאוצות זריזות גם על מצע חלקלק.


11/12/2018, 18:10

מזג האוויר הופך קר בשבועות האחרונים ולא פעם אנו זקוקים להפשרת אדים יעילה. התהליך הזה די פשוט: מושיטים יד אל הגלגלת הימנית של המיזוג ופשוט מסובבים אותה ימינה עד הסוף. לחיצה על הגלגלת מפשירה את האדים גם בשמשה האחורית. פשוט, מהיר ובלי להוריד את העיניים מהכביש.


9/12/2018, 8:44

בשבת האחרונה ארזנו את הילדה, לקחנו מזוודה וכמה שמיכות פוך ונסענו לאכול חמין אצל ההורים בצפון. אנחנו חייבים להודות - לא היה קל להכניס הכל ל-500X. אל הרכב הועמסו מזוודה גדולה, 3 שמיכות פוך בשקיות, מעילים, עוד כמה שקיות נוספות וגם אריזת סופגניות, כמובן. אם היתה יותר מילדה אחת, זה כבר לא היה נכנס לרכב. ככה עוד הצלחנו איכשהו.

6/12/2018, 17:59

סערת הגשמים הגדולה בעיצומה. לפיאט אין חיישני גשם, ואת המגבים לא מפעילים בהזזה של המנוף כלפי מעלה - אלא על ידי סיבוב של קצה המנוף עצמו. כמו הפעלה של אורות במרבית כלי הרכב. במהירות האיטית והבינונית הקצב נמוך מדי לטעמנו, כך שיותר מדי פעמים מצאנו את עצמנו מעבירים לקצב המקסימלי בלי שהיה צורך אמיתי בכך. נציין גם שנחמד מאוד לראות את טיפות הגשם מצטברות על חלונות השמש בגג.


4/12/2018, 15:14
ועכשיו, הסרטון החמישי בסדרה - אתגר הבטיחות. צפייה מהנה.

צפייה בתוכן Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח


2/12/2018, 16:21

היום נסענו למספר פגישות בירוחם. בכבישים הצרים והארוכים של הדרום המנוע החזק מאפשר לעקוף בקלות, מה שהופך את הנסיעה ליותר בטוחה (כן, כן). נוחות הנסיעה על הכבישים הלא מדהימים של הדרום סבירה. הפיאט קופצנית כשהכביש ממש לא טוב אבל בשאר הזמן, ובטח שבשיוט על כביש שש, אין תלונות. 

30/11/2018, 14:55

הבוקר נסענו לקולנוע לצפות בסרט, ונקלענו ללוח זמנים צפוף. הסרט הסתיים בסמוך לשעת סיום גן הילדים, מה שאילץ אותנו לצאת במהירות שיא לכיוון הבית. קודם כל - הכניסה לרכב מהירה מאוד בשל המערכת לכניסה ללא מפתח, וגם ההנעה בכפתור מתבצעת במהירות - כשהמפתח נותר בכיס כל הזמן הזה. מערכת האנדרואיד עולה באיטיות - לזה אנחנו כבר רגילים. הפיאט הצליחה להשתחל בקלילות ובמהירות בעומסי התנועה של גוש דן. המימדים הקטנים, המנוע הזריז והמערכת לניטור רכב בשטח מת במראות מאפשרים תמרון זריז בין הנתיבים הצפופים. הגענו באיחור של דקה אחת. מתנצלים.

27/11/2018,  13:46

אתמול, היום וגם מחר מתוכננים לנו ביקורים בחניונים שונים ברחבי גוש דן. המשותף לכולם - מערכות אוטומטיות להנפקת כרטיסי חניה. המימדים הקטנים יחסית של הפיאט, יחד עם הישיבה הגבוהה, מקלים על שליפת הכרטיסים מהמכונה ולא דורשים התכופפות או התמתחות.

25/11/2018, 7:20

בסוף השבוע האחרון טיפסנו לירושלים. על הביצועים של הפיאט כבר דיברנו, עסקנו גם ביכולת שלה לטפס לעיר הבירה - עכשיו נותר רק ליהנות מהתמונות על רקע העיר העתיקה.



22/11/2018, 09:34

ואחרי סופ"ש קריר ומרענן, בחזרה לפקקי השגרה של המרכז. כפתור הסטארט-סטופ ממוקם בצורה בולטת ונוחה לתפעול במרכז הדשבורד.

למה זה חשוב? באופן כללי אנחנו בעד הפעלת המערכת הזו מאחר והיא חוסכת בזיהום אוויר וגם קצת בדלק. אך במצב של פקק המתקדם באיטיות, כזה שנע בין מהירות 0-20 קמ"ש, הכיבוי וההדלקה בכל כמה שניות בהחלט מיותרים, לכן הגישה הקלה לכיבוי או הדלקת המערכת מאפשר שליטה יעילה ונוחה.

פיאט 500X

20/11/2018, 19:34
הימים הגשומים של תחילת החורף חושפים יתרון נוסף של חלון הגג הנפתח.

כשהחימום פועל ויש צורך בריענון האוויר והעלאת רמת החמצן ברכב, מצב פתיחה חלקי של הגג מאפשר הכנסת אוויר טרי, גם כשהמהירות גבוהה, ואפילו תחת ממטרים נחושים.

זה בהחלט עדיף ונעים יותר מפתיחת חלון צד שמכניסה גשם ורעש רב.

פיאט 500X

18/11/2018, 11:20

אפשר כבר להכריז כמעט סופית שהחורף כאן. אחד הלוקיישנים האדיאליים לבלות סופ"ש חורפי ואפרורי שפקד אותנו הוא איזור רמת הגולן. מעבר לצבעים הסגריריים והמחמיאים לפיאט הג'יפונית שלנו, גם הכבישים הצפוניים המתפתלים מחמיאים לה בהקשר של התנהגותה הטובה.

אותו מצב ספורט בתפקוד הגיר שדובר כאן לא פעם, מתגלה כאן כפונקציה הכרחית בסוג נהיגה שכזה. הנהיגה בכבישים המטפסים במעלה ההר במצב AUTO מייצרת תחושה של מאמץ וצורך חוזר לנעוץ את הדוושה אל הקצה.

המעבר למצב ספורט מציב מיד את מחט מד הסל"ד באיזור הנכון של רצועת הכוח וגם תגובות הגיר הופכות למיידיות יותר, מה שמאפשר שליטה טובה יותר ופחות מאומצת ותחושה מספקת של כוח להתמודד עם עלייה או ביצירת בלימת מנוע יעילה בירידה. עם זאת כמובן שיש לכך משמעות שלילית בהיבט של צריכת הדלק.


פיאט 500X

15/11/2018, 09:43
לבוקר חורפי שכזה, קבלו את הסרטון הרביעי בסדרה - אתגר השטח!

צפייה בתוכן Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח



13/11/2018, 16:23
פאנל כפתורי החלונות בדלת הנהג של ה-500X מתאר שרק צמד החלונות הקדמיים הם אוטומטיים, כלומר לחיצה אחת ארוכה גורמת לחלונות לעלות או לרדת עד הסוף.
החלונות האחוריים אינם אוטומטיים, אך בכל זאת גילינו שהם בעצם "חצי אוטומטיים" - לחיצה ארוכה גורמת לחלון לרדת עד הסוף, אך סגירה שלו מצריכה החזקה של הכפתור.
לחובתם של החלונות האחוריים נציין שבנוסף לשטח החלונות הקטן יחסית, הם גם לא יורדים עד הסוף. זה טוב בעיקר אם רוצים למנוע מהילדים להוציא ידיים מהחלון (אבל בשביל זה יש את כפתור נעילת החלונות), אך למבוגרים התחושה תהייה קצת פחות אוורירית.

פיאט 500X

11/11/2018, 17:29

ביום חמישי יצאנו בשעות הערב המאוחרות לנסיעה ארוכה לצפון הרחוק. את מרבית הנסיעה עברנו דרך כביש 6. נסיעה במהירות כביש מהיר לא מאתגרת במיוחד את מנוע הטורבו הקטן של ה-500X והג'יפון האיטלקי עבר אותה בקלות. נוחות הנסיעה היתה טובה הן מבחינת תנודות המרכב והן מבחינת נוחות המושבים. מנגד, רעשי הרוח והכביש חדרו לתא הנוסעים וקולם נשמע היטב, מה שקצת העיב על התחושה הכללית.

פיאט 500X - מבחן ארוך טווח

בשבת בבוקר יצאנו לטייל באיזור גבולה הצפוני של המדינה. מזג האוויר היה מושלם וה-500X הייתה בת לוויה נהדרת בנסיעה בכבישי הכורכר בדרך למצפים השונים. בניגוד לג'יפונים קטנים אחרים, מרווח הגחון של הפיאט מכובד ולא היה חשש משום אבן או בור קטן שיפריעו לנסיעה ממש עד התצפית עצמה.

פיאט 500X - מבחן ארוך טווח

8/11/2018, 16:50

אנחנו אוהבים לשמוע מוזיקה ב-500X. הישיבה הגבוהה, גגות השמש הכפולים והסטייל הנהדר (שהוזכר כבר לא פעם), יחד עם מוזיקה טובה הופכים כל נסיעה למשהו קצת יותר כיפי. לשמחתנו, גם בלילה פיאט דאגו שנוכל למצוא בקלות את שקע ה-USB וכל שלושת השקעים מרוכזים במקום אחד ודי נגיש. אבל הכי חשוב - מסגרות השקעים מוארות באור לבן, ובקלות אפשר לאתר את השקע ולהכניס את הדיסק-און-קי או לחבר את כבל ה-AUX ואפילו את המטען לשקע המצית.


6/11/2018, 9:34

הבוקר נכנסנו שוב למוסך כדי להרכיב את החלק שנשבר לסוכך השמש. למעשה, בטיפול ביום ראשון החלק הוזמן, וכבר ביום שני הודיעו לנו שהחלק הגיע. מהיר ויעיל.

04/11/2018, 17:54

היום הגענו למוסך פיאט ברחובות בשעה שנקבעה. ברגע שסיימנו להחנות את הפיאט ניגשו אלינו לבירור צרכים. הקבלה הייתה מהירה ודקות לאחר מכן ה-500X כבר הייתה על הליפט. במוסך ישנה פינת המתנה קטנה יחסית, אך היא כוללת את כל מה שצריך: זוג ספות, רשת אלחוטית, טלוויזיה ועמדת שתיה. מפינת ההמתנה ניתן להביט אל תוך המוסך ולעקוב אחר הטיפול ברכב.

פינת המתנה מוסך פיאט

מאחר וזהו הטיפול הראשון, מדובר בטיפול קטן שכולל החלפת שמן מנוע ומסנן שמן. אך בכל אופן נזקקנו לכמה תיקונים נוספים. לרכב הייתה קריאת שירות בנוגע לתפס חגורת הבטיחות במושב האחורי - מדובר בכיסוי הפלסטיק עליו מונחת החגורה כאשר היא לא בשימוש, אך בזמן תאונה חלילה החגורה עלולה להיתפס בו ולגרום לקיפול המושב. החלק הוחלף בחלק חדש בעל עיצוב שונה. כמו כן, שקע המצת הפסיק לעבוד עקב מטען סלולרי סורר והחלפת פיוז מהירה פתרה את הבעיה. בנוסף לכך גם תפס סוכך השמש נשבר, הוזמן החלק ובהמשך נגיע למוסך להחלפתו. בסך הכל שהינו במוסך פחות משעתיים מרגע ההגעה.

פיאט 500X בטיפול ראשון

עלות הטיפול (חלקים ועבודה) כולל מע"מ עמדה על 562 שקל בלבד. מדובר במחיר סביר בהחלט לטיפול קטן. המחיר זול מטיפול שערכנו בפברואר 2018 לסיאט לאון 1.0 ליטר שעמד על 611.90 שקל או כ-600 שקלים ביולי 2017 לטיפול ראשון בטויוטה פריוס. בנוסף לעלות הטיפול, מחירו של תפס סוכך השמש עמד על כ-80 שקל.

לחצו על התמונה להגדלה:
חשבונית טיפול ראשון - פיאט 500X

31/10/2018, 12:33
הפיאט אצלנו כ-4.5 חודשים והיא נושקת כבר ל-15,000 ק"מ, מה שאומר שהגיע הזמן לבצע טיפול ראשון. תיאמנו כניסה לאחד ממוסכי הרשת ליום ראשון הקרוב וכמובן שנחזור עם דיווחים מהשטח.

28/10/2018, 10:47

הנה שוב הגיע היום בו השעון מכריז על בוא החורף וגם הפיאט זקוקה לכיוון ידני של השעון במערכת המולטימדיה המקורית – עניין שמתגלה כפשוט מאוד. זה מסתכם בתהליך קצר הכולל מספר לחיצות בודדות: מעבר ממסך ההגדרות להגדרת השעה – פשוטו כמשמעו. אה רגע, יש בעצם גם את מערכת האנדרואיד שמותקנת על גבי המערכת המקומית – כאן העניין פשוט אף יותר. כמו בכל מערכת אנדרואיד, היא כבר דואגת לעדכן את השעה הנכונה על פי האיזור המוגדר וגם נזכיר שיש כאן חיבור קבוע לאינטרנט אשר תורם את שלו לעדכונים השוטפים.


25/10/2018, 14:32

כמו במכוניות רבות, גם ב-500X ניתן להגדיר מצבי נהיגה המשפיעים בעיקר על מערכת ההנעה. אך בהקשר זה הפיאט מסתירה באמתחתה שעשוע נחמד שמתגלה כאשר משחקים עם צג מחשב הדרך שבלוח השעונים.

פיאט 500X - מצב ספורט

באחת התצוגות ניתן לראות ביטוי חביב למצב הרכב שנקבע. כאשר בוחרים במצב ספורט, מציג מחשב הדרך את השינוי שחל ברכב – עניין שמוכר מרכבי יוקרה או ספורט. המחשב מצהיר שהמנוע עבר למצב ביצועים וההיגוי במצב ספורט. כמובן שיש לזה גם ביטוי בפועל - זה לא אומר שהפיאט הפכה לפרארי אך היא בהחלט מגיבה אחרת מבחינת הגיר והמנוע וגם ההיגוי הופך למעט כבד יותר.

פיאט 500X - מד טורבו

אם ממשיכים לדפדף בין המסכים אפשר לפגוש את מסך כוחות ה-G  – ממש כמו במכוניות ספורט קיצוניות. כאשר בתצוגה זו נמדדים כוחות ה-G המופעלים על הרכב בסיבובים – גימיק חמוד. ולבסוף, צג נוסף משמש כמד טורבו למי שחפץ לדעת עד כמה מגדש הטורבו גודש בכל רגע נתון. סך הכל שעשוע נחמד לדרך.


צפייה בתוכן Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח


23/10/2018, 10:03

מכירים את זה שאתם מגיעים לאסוף מישהו אבל הוא מצדו עוד בביתו, מתמהמה להנאתו, ואז צריך לחכות לו בחניה למטה מספר דקות? מבאס.ואז יש דילמה: לדומם (מנוע) או לא?

אז בהקשר זה נספר לכם על הפיצ'ר הבא של ה-500X. מדובר בבלם היד החשמלי. ישנם רכבים בהם ניתן להגדיר את בלם היד החשמלי כך שייכנס באופן אוטומטי לפעולה באמצעות כפתור המכונה Auto Hold. במקרה של הפיאט אין כפתור כזה, ולכן המחשבה הראשונית היא שמדובר בבלם יד חשמלי, בעל תפקוד סטנדרטי אותו יש להעלות ולהוריד "ידנית" על פי הצורך. אך עם הזמן למדנו להבין שהוא מתוחכם יותר. אז נכון, אין לו את היכולת להיכנס לפעולה סתם כך בעצירה ברמזור במצב דרייב, אך במידה ומעבירים את הגיר למצב פארקינג (בחניה), ייכנס בלם היד לפעולה באופן אוטומטי. ויותר מזה, במידה ומעבירים שוב למצב דרייב, אין צורך ללחוץ על הכפתור על מנת לבטלו. מספיקה טיפונת גז כדי לשחרר את בלם היד ולהתחיל בנסיעה.

אז למה סיפרנו את כל סיפור ההמתנה המייבשת למטה ובלם היד החשמלי?

אז כאן הכל מתחבר: התנהלות בלם היד החשמלי משתלבת היטב עם מערכת ה"עצור וסע". עם ההגעה ליעד אנחנו מעבירים לפארקינג, הרכב נכבה (במסגרת תפקוד מערכת "עצור וסע") וגם בלם היד נכנס לפעולה אוטומטית. והנה החבר ה... והמייבש הגיע, אז עם סיום ההמתנה, מעבירים לדרייב, הרכב מונע מיד ובלם היד משתחרר – מהיר ונוח וחוסך דילמה קיומית לגבי כיבוי המנוע.

פיאט 500X


21/10/2018, 9:26

בקרת שיוט אדפטיבית נחלקת לשני סוגים עיקריים: המתוחכמת יותר מספקת יכולת זחילה בפקקים – כלומר עד עצירה מלאה ותחילת נסיעה אוטונומית בהתאם להתקדמות התנועה או על-ידי לחיצה על כפתור. והפשוטה יותר - שמפסיקה לתפקד מתחת למהירות עירונית מסוימת.

בפיאט, בקרת השיוט האדפטיבית היא מהסוג הפחות מתוחכם ומתנתקת עצמאית במהירות עירונית נמוכה (כלומר בפקק). הבעיה שזה קורה תוך מתן התראה מאוד צנועה מצד הרכב והנהג עלול ממש בקלות לפספס את ההודעה ואת העובדה שכרגע הרכב מתקדם ללא בקרת שיוט שאמורה לבלום או להאיץ במקומו.

התוצאה, במידה והנהג לא מודע לכך וסומך על המערכת שתבלום עבורו או יגלה זאת מאוחר מדי, כשמערכת הבלימה האוטונומית תבצע בלימת חירום מבהילה במקומו. לשמחתנו זה עוד לא קרה לנו אבל אנחנו יכולים לדמיין את זה קורה לנהגים שלא מודעים למגבלות מערכת השיוט האדפטיבי. 


בקרת שיוט - פיאט 500X

18/10/2018, 14:15

צ'ק ליסט של מערכות הבטיחות האקטיביות הפך לשיקול מהותי בתהליך בחירה של רכב - ובצדק. המערכות המתוחכמות הופכות לנפוצות יותר ויותר, גם ברכבים עממיים וזולים. עם זאת אנו נתקלים לא פעם ברכבים שמפתיעים אותנו בהחסרתה של מערכת בטיחות מתקדמת כזו או אחרת, ולפעמים אף בחוסר מוחלט ומפתיע של מערכות כאלה.

ה-500X מהמצטיינות בסעיף זה ומציעה כמעט כל מה שנמצא על המדף בשוק. אחת המערכות הבולטות בנדירותה ברכבים עממיים יותר היא מערכת ה-Blind Spot להתראה על רכב ב"שטח מת" במראות. המערכת הזו פשוט תזהיר את הנהג מלבצע טעות של חיתוך נהגים בנתיבים המקבילים. אם לא תרצו להסתפק בנקודה המוארת במראות, ניתן אף להגדיר התראה קולית שעולה מתוך מערכת הסאונד. ההתראה הזו אף מחלישה לאותו רגע את קול מקור המוזיקה שבחר הנהג על מנת להזהירו לפני הטעות הגורלית.


פיאט 500X

16/10/2018, 13:21
בכל רכב ניתן למצוא חסרונות אישיים. מה הכוונה? למשל תנוחת נהיגה לא נוחה במיוחד עבור הנהג או תמיכה לא מספקת בחלק גב תחתון וכיוב'. מכיוון שמדובר בעניין מאוד סובייקטיבי, חשוב מאוד, לפני שרוכשים רכב, לבצע נסיעת מבחן.

אז גם ב-500X פגש אחד הבוחנים שלנו בחיסרון אישי. מדובר בבחור גבוה למדי והתלונה שלו היא על בליטת הפלסטיק שמקיפה את כפתורי בקרת המיזוג לכיוון ברך ימין שלו. הברך שפוגשת את הפלסטיק הבולט מייצרת תחושת אי-נוחות וכופה הקפדה על הרחקת הברך מהפלסטיק הבולט. אז ברור שלא כל נהג שיושב ברכב יסבול מכך, אבל זאת אפשר לדעת רק לאחר שנוהגים ברכב בתנוחת הנהיגה האופטימלית עבור אותו נהג.


פיאט 500X

14/10/2018, 12:30

בסוף השבוע האחרון נסענו לאחד מישובי השומרון הקרובים, בהרכב מלא של נהג + 4 מתבגרים בגילאי 8 עד 20. הפיאט אכלסה את כולם בקלות: כפי שראיתם בסרטון האחרון, המושב האחורי מפתיע עם מרווח לא רע. בעליות סיפק מנוע הטורבו ביצועים לא רעים, וכדי למקסם אותם העברנו את הבורר למצב הספורטיבי. בירידות נאלצנו לבטל את המצב הספורטיבי מכיוון שהתיבה סירבה להעלות להילוך השישי כשהיה ניתן, ועשתה זאת רק לאחר שיוט ארוך במישור.

הזריזות של תגובות התיבה, יחד עם המנוע החזק יחסית, סייעו בעקיפות מאתגרות: בחלק מהכבישים באיזור ישנם קטעים קצרים מאוד בהם ניתן לעקוף, בשל מגבלות שדה ראיה ותנועה שמגיעה ממול. המוצקות של המתלים העניקה תחושה בטוחה ומרוסנת גם כאשר האספלט היה גרוע במיוחד.


11/10/2018, 17:22
רגע לפני שהשבוע מסתיים, קבלו את הסרטון השלישי בסדרה - אתגר השימושיות!

צפייה בתוכן Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח

9/10/2018, 15:29

זוכרים שסיפרנו לכם על השעון של מערכת האנדרואיד, שעבר מוקדם מדי לשעון חורף על דעת עצמו? אז היום קיימנו שיחה טלפונים עם נציג של גיל-קאר, שפתר את הבעיה בקלות. מסתבר שבצד ימין של המסך בחלקו העליון ישנו כפתור שמאפשר כניסה להגדרות המערכת, רק לאחר הקשת קוד (אותו קיבלנו במהלך השיחה). שם נפתחו לנו אופציות מגוונות של מערכת האנדרואיד, ואחרי כיוון השעון גילינו עוד לא מעט אפליקציות מעניינות - למשל עמוד ענן לניווט בשטח, רסט למציאת מסעדות ועוד.


7/10/2018, 19:12

היום אחר הצהריים יצאנו לסיבוב קניות. סופרמרקט, פיצוחים, כלי עבודה. כל החנויות סמוכות זו לזו ולכן חנינו את הפיאט בחניון של המרכז המסחרי ויצאנו לסידורים. על גבי דלת תא המטען ישנו כפתור לפתיחה וסגירה של הרכב - וסוף סוף הבנו מה תפקידו. יצאנו מהסופר עם ידיים עמוסות שקיות ופתחנו את תא המטען בלחיצה על הכפתור (יתר דלתות הרכב לא נפתחות). הכנסנו את השקיות ונעלנו שוב את תא המטען בלחיצה על הכפתור על מנת להמשיך בקניות, מבלי להוציא את המפתח מהכיס ומבלי להגיע לכפתור שעל דלת הנהג. שימושי.

4/10/2018, 8:47

בימים האחרונים אנחנו מבקרים בתערוכת פריז, ובינתיים הפיאט נחה לה עד לסוף השבוע. מגיע לה, לא?

2/10/2018, 11:22

את הסופ"ש והחג בילינו בנסיעות ארוכות עם הפיאט. לכבוד פתיחת כביש 10 לנסיעה בחג (קורה בדרך כלל בסוכות / חנוכה / פסח) החלטנו אחת ולתמיד לעשות אותו מצד אחד לצידו השני.

כביש 10 הוא כביש הגבול עם מצרים. הוא מתחיל עקרונית באזור רפיח, כרם שלום, אך בפועל הוא פתוח רק בעזוז, אי שם באזור שבטה. הכניסה לכביש מעזוז מזמנת לנו דרך עפר לא נוחה. הפיאט שלא תמיד מפנקת בנוחות הנסיעה מצליחה לספוג את כביש ה"קורדרוי" באופן טוב יחסית. בפעם שעברה היינו פה עם סופר-מיני שעמדה אף היא במבחן ארוך טווח. הנסיעה אז הייתה מאוד איטית בגלל תנאי הכביש, אבל הפיאט עם מרווח הגחון המוצלח מאפשרת להיפטר מהקטע המשעמם במהירות.

עולים לכביש 10, לא לפני שחבורת חיילים נחמדה בודקת מי אנחנו. החלק הצפוני של הכביש משגע. פה ושם יש עלייה שמספקת תצפית נפלאה על האיזור והנוף של צפון סיני מרהיב. כביש 10 הוא כביש צר יחסית, מכונית וחצי או קצת יותר. השוליים ברוב המקומות נמוכים. שוב מרווח הגחון מציל אותנו. במקום עצירה וירידה איטית לשוליים בכל פעם שאיזה משוגע מגיע ממול במהירות, אפשר פשוט לרדת הצידה ולהמשיך בנסיעה בלי חשש.

פיאט 500X

ממשיכים דרומה ועוברים את הר חריף. זאת ההזדמנות האחרונה לצאת מהכביש לפני שממש מדרימים. מחוג הדלק נראה בסדר בשלב הזה - את התדלוק האחרון עשינו באיזור בית קמה. הנוף הופך מבותר יותר ומרהיב לא פחות - הפעם בצד הישראלי. בהר שגיא אפשר לקבל תצפית מרהיבה על הר עריף והר כרכום - יש הטוענים שזהו הר סיני המקראי. הכביש שבור, אבל דווקא במהירויות של כביש 10 (60-80 קמ"ש בדרך כלל) הפיאט מתמודדת עם האספלט הגרוע טוב מאוד.

אחרי הר שגיא ממשיכים עוד ומגלים שפני השטח הופכים שטוחים ופחות מיוחדים. פה אנחנו גם מגלים שקצת טעינו בתכנון. לתומנו חשבנו שהיציאה מהכביש היא באיזור נאות סמדר אבל בפועל יש לנו עוד כמה עשרות ק"מ להדרים כדי לעלות חזרה על הכביש שמוביל צפונה.

פיאט 500X

בתחילת תקופת המבחן הפיאט הציגה צריכת דלק ממש לא מוצלחת, והזכרונות הללו יחד עם העובדה שלמעט אילת (אליה לא נגיע היום) תחנת הדלק הבאה היא רק במצפה רמון - התחלנו לדאוג. באופן מפתיע, לסוף כביש 10 בו הוא נפגש עם כביש 12 הגענו עם יותר מחצי מיכל. מתברר שעם הזמן צריכת הדלק של הפיאט השתפרה ובסוף הנסיעה התקבל נתון סביר ואפילו לא רע לרכב עם שלושה אנשים, מזגן והרבה זמן עמידה מונע (כשמכינים את הקפה). סך הכל בערך 1 ל-11.

טיול פיאט 500X


27/9/2018, 13:55

כבר עסקנו לא פעם במערכת המולטימדיה של הפיאט, ובמערכת האנדרואיד הנפרדת שמותקנת עליה במקביל. בימים האחרונים החליטה האחרונה לעבור על דעת עצמה לשעון חורף, כך שהזמן המוצג באפליקציית ה-Waze הוא למעשה מוקדם בשעה מכפי שמופיע בשעון האמיתי. עדיין לא הצלחנו למצוא את הדרך לכוון את השעון בעצמנו.

25/9/2018, 8:34

בערב חג סוכות דחסנו את שלושת הצאצאיות למושב האחורי ויצאנו לארוחת ערב החג. הבנות היו בתפקיד האושפיזין תחת הסכך של הגג הנפתח. פותחים את הגג הנפתח כדי לבלגן לבנות קצת את השיער. תיכף מזג האוויר בלילות ישתפר ואז נהנה הרבה יותר מנסיעה עם גג פתוח. בניגוד לראש השנה, הפעם הכבישים האירו לנו את פניהם ולא הצקנו לפיאט עם עמידה בפקקים מעיקים. תיבת ההילוכים הרובוטית מסרה לנו את תודתה. בדרך חזרה מארוחת ההאבסה, הבנות נרדמו ואפשר לסמן V על חג נוסף שעבר, שמקרב אותנו ההורים לתקופת "אחרי החגים" הנכספת. אמן.

פיאט 500X - מבחן ארוך טווח

23/9/2018, 10:12

משלוחי ארבעת המינים הגיעו השנה בכמות גדולה מהרגיל. אחרי שהעברנו את הלולבים והאתרוגים לחברים ובני משפחה, נותרנו עם כמות גדולה של קרטונים שצריך להעביר לפח המחזור השכונתי. בשני קליקים פשוטים הסרנו את המדף של תא המטען, ובמשיכת ידית קלה קיפלנו את המושב האחורי - לפחות שני-שליש מתוכו, כדי להשאיר מקום לכסא הבטיחות. 8 ארגזים צרים וארוכים נכנסו בקלות לפיאט, ולצידם עוד 3 קרטונים מרובעים שנחתכו ושוטחו. מי אמר שזה רכב קטן?

פיאט 500X - מבחן ארוך טווח

20/9/2018, 11:02

25 תדלוקים כבר מאחורינו, ועם הזמן הנתונים הולכים ומשתפרים. ב-10 התדלוקים הראשונים, הצריכה הממוצעת שמדדנו היתה 9.1 ק"מ לליטר; ב-10 התדלוקים שאחריהם, עמד הממוצע על 9.8 ק"מ לליטר. ב-5 התדלוקים האחרונים כבר הגענו לממוצע של 10.8 ק"מ לליטר, וזה כבר סיפור אחר לגמרי מזה שאיתו התחלנו את המבחן. מסוג הדברים שניתן למדוד רק במסגרת מבחן ארוך טווח.

18/9/2018, 9:56

בשעה טובה הגענו אתמול בלילה ליעד הראשון של המבחן - 10,000 ק"מ. עוד 5,000 ק"מ מחכה לנו הטיפול הראשון!

16/9/2018, 17:16

יום הכיפורים נמצא כבר ממש מעבר לפינה, וצריך להתחיל להכין את הגלגלים של הילדים למאורע. האופניים הספציפיים שלנו אמנם קטנים אבל הכידון הרחב לא אפשר לסגור את דלת תא המטען, לכן נאלצנו לקפל את חלק ה-שני-שליש של הספסל האחורי. במצב הזה ניתן להכניס את האופניים לרכב ללא פירוק, לצד מושב אחד שנותר זמין לילד לשבת מאחור (על השליש שנותר לא מקופל). כבר אמרנו זאת בעבר: מבחינה פרקטית - אין על רכב במבנה של חמש דלתות.


12/9/2018, 10:01

לרגל השנה החדשה נתנו לפיאט לגלגל אותנו אל ארוחת החג. עמדנו ביחד עם כל עם ישראל בפקקים, כאילו היה זה בוקר יום ראשון בדרך לעבודה. בפעם הראשונה ניסינו ואף הצלחנו לדחוס שלושה מושבי בטיחות בגודל מלא לספסל האחורי של ה-X. זה לא היה קל אבל אף פעוט לא ניזוק בדרך.

כאילו לא אכלנו מספיק בערב החג, בחג עצמו קפצנו למלא את הלכות החג במלואן במושב: טבילה בבריכה ונתח סינטה במשקל 1.6 ק"ג על האש. שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה ודיאטותיה. אמן.

9/9/2018, 12:09

אחרי אינסוף ביקורים בסופרמרקט, אצל הקצב, הירקן ובעוד השלמות שונות, סיימנו סוף סוף את הקניות לחג. מסקנות ביניים: תא המטען של ה-500X לא ענק, אבל הוא מספיק בהחלט גם לקניות אינטנסיביות. הגישה אליו נוחה ואהבנו את זה שאפשר לפתוח ולנעול אותו מכפתור על דלת תא המטען, בעוד דלתות הרכב נותרות נעולות. זה שימושי במיוחד כשאנחנו מטעינים את הבגאז' ואז הולכים להחזיר את העגלה, ורוצים שבינתיים הרכב ישאר נעול.


6/9/2018, 09:10
כפי שכבר סיפרנו לכם, ל-500X יש מערכת אנדרואיד בהתקנה מקומית וכאשר ה-Waze פועל יש צורך במספר פעולות במסך המגע כדי להחליף תחנה ברדיו למשל ואז שוב לחיצה ארוכה על מקש האפליקציות כדי לחזור לניווט. נכון, ניתן להחליף תחנות באמצעות המקשים שמאחורי ההגה, אבל אז לא תמיד יודעים לאיזה תחנה הגענו וצריכים להוריד מבט אל לוח השעונים ושם לדפדף בתפריט מחשב הדרך כדי להגיע אל מסך תחנות הרדיו.

לכן החלטנו לנסות את מזלנו בתפעול מערכת הפקודות הקוליות. המערכת לא דורש מבטא בריטי כבד או אנגלית מושלמת, אך מנגד היא גם די בסיסית באפשרויות העומדות בפנינו הנוגעות בעיקר להחלפת תחנות ברדיו. בכל הפעמים שניסינו להחליף תחנות באמצעות פקודה קולית, המערכת התבלבלה רק פעם אחת ובסך הכל היא פועלת בצורה טובה, וכך זה נשמע:

צפייה בתוכן Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח



4/9/2018, 10:49

ימי הולדת הם סיבה טובה להעמיס את כל המשפחה על הרכב ולנסוע לאכול בחוץ. מכיוון שהילדים כבר גדולים, היתה זו הזדמנות מצויינת לבדוק איך מסתדרת השלישיה מאחור.

אז קודם כל, לא שמענו טענות שזו כבר אינדיקציה טובה בהתחשב בזה ששלושתם עדיין יכולים להחשב מתבגרים, למעט בעל הרגלים הארוכות שאילץ אותנו לקחת את הכיסא שליד הנהג קדימה.

אמנם הנסיעה לא היתה מאוד ארוכה, אבל נראה שניתן להשתמש בפיאט גם עם 5 מבוגרים (או במידת מבוגרים) ויכול להיות שהנוחות אף משתפרת תחת עומס משקל שמרכך את המתלים.

2/9/2018, 8:53

קצת לפני הסופ"ש יצאנו לנסיעה ארוכה ורגועה דרומה. זו היתה הזדמנות טובה לבדוק את צריכת הדלק הכי טובה שנצליח להגיע אליה בנסיעה בין עירונית טיפוסית.

כדי לא להגזים לשום כיוון, שמנו את הקרוז קונטרול על 95 קמ"ש והפננו את חרטום הרכב דרומה. קצת כביש 6 והרבה כביש 40. מחשב הדרך התחיל את הנסיעה ב-11.3 ק"מ לליטר שנמדדו בעיקר בנסיעות עירוניות קודמות, ותוך כדי הנסיעה המצב החל להשתפר.

לאחר כשעה הממוצע בתצוגת שעון צריכת הדלק עמד על 15.2 ק"מ לכל ליטר, נתון טוב בכ-60% ביחס לממוצע המבחן עד כה!


30/8/2018, 17:33
רגע לפני שמתחיל סוף השבוע, קבלו את הסרטון השני בסדרה - אתגר הביצועים:

צפייה בתוכן Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח



28/8/2018, 09:26
למרות העיצוב המוצלח עליו דיברנו כאן לא מעט, פיאט הציגה כעת את מתיחת הפנים לג'יפון הקטן והאופנתי 4 שנים לאחר השקתו. לשמחתנו העיצוב הנאה נשמר ועבר רענון קל מבחוץ ומבפנים. ה-500X התחדשה גם בשני מנועי טורבו-בנזין חדשים; 1.0 ו-1.3 ליטר המספקים 120 ו-150 כ"ס בהתאמה. לפרטים המלאים על ה-500X המעודכנת היכנסו לכתבה>>> פיאט 500X מתחדשת

פיאט 500X - מתיחת פנים

26/8/2018, 9:41

סוף סוף רואים את האור בקצה החופש הגדול, אבל ממש לפני סיומו, יצאנו בסופ"ש לטיול התשת ילדים, כדי לוודא שהשבוע האחרון של החופש יהיה נטול אנרגיות שליליות. לשם כך הפנינו את חרטום הפיאט לכיוון דרום ומשם ירדנו ממש נמוך, אל המקום הנמוך בעולם - ים המלח. 

זה נכון שהפיאט 500X הוא לא רכב הספורט האולטימטיבי לירידות/עליות של כביש סדום-ערד, אבל גם נוסעים הקרויים משפחה הם לא בדיוק השותפים הטבעיים לאתגרים מסוג זה. מצד שלישי גם עומס תנועת המטיילים לא ממש אפשר זאת.

אבל למרות המגבלות, אפשר בהחלט היה לחוש שכבישים כאלה מוציאים לא מעט חינניות מהפיאט הג'יפונית. המתלים הנוקשים וההגה כבד-המשקל מתחברים בהרמוניה בקטעי האספלט המפותלים.

מצב-נהיגה-ספורט מתגלה כאן כהכרחי וסוחט את המקסימום ממערכת ההנעה, כך שאפילו תחת עומס של משפחה + מטען, הביצועים היו טובים וסיפקו יכולת סחיבה מצוינת, גם בעליות התלולות ביותר בחזרה לכיוון המרכז.

23/8/2018, 16:24

לקראת סוף השבוע, הנה אנקדוטה משעשעת: על מסך מערכת האנדרואיד שהותקנה ברכב, מופיע בגדול לוגו פיאט - ומתחתיו סמלי האפליקציות שמותקנות במערכת. ככה זה נראה:

לגמרי במקרה, גילינו כפתור שמאפשר את החלפת לוגו פיאט בלא מעט סמלים של מותגי רכב אחרים - כאלו שעובדים ככל הנראה עם גיל קאר, החברה שמתקינה את מערכת האנדרואיד ברכב. אפשר למשל לבחור בסמלים של טויוטה, לקסוס, מרצדס, סיאט, פולקסווגן, איווקו ועוד. אז החלטנו להחליף לכמה ימים את לוגו פיאט ולשים במקומו את הלוגו של מותג המסחריות "ראם"... :)

21/8/2018, 14:51

לאורך תקופת הלייב בלוג כבר הזכרנו מספר פעמים את נחיצותו של מצב ספורט בתפקוד מערכת ההנעה. ישנם למעשה שלושה מצבים בבורר הנהיגה: Auto, Sport ו-All Weather. המצבים השמישים יותר בארצנו הם הספורט והאוטו (כלומר, מצב אוטומטי).

חוגת בורר המצבים נראית נפלא ומרגישה איכותית, אך מיקומה ותפעולה פחות נוח ויעיל. מעבר בין המצבים מצריך סיבוב והחזקה במשך שניה על מנת להורות למחשב הרכב על שינוי המצב.

במידה ורק נסובב את החוגה ללא ההחזקה המצב לא ישתנה. בנוסף, מיקום החוגה מצריך לפעמים הורדת המבט אל הקונסולה שבין המושבים כדי לוודא שהסיבוב נעשה לכיוון הנכון.

בדרך כלל התפעול היעיל ביותר למצב הספורטיבי הוא באמצעות הסטת מוט בורר ההילוכים אחורה/הצידה כדי לעבור למצב ספורט. חבל שכאן זה לא מיושם בפורמט הזה.

19/8/2018, 10:11

את שישי האחרון בילינו בסידורים מהסוג שמצריך נסיעה לדרום תל אביב - איזור שוק לוינסקי. דיברנו פה לא מעט על המזגן המצוין, אבל הוא כל כך חזק שאין ברירה אלא לציין שוב שגם בין החניות והחזרות לרכב שעמד בשמש, המזגן מיהר מאוד להגיע לטמפרטורות מצננות ומחסלות לחות אכזרית שרק דרום תל אביב יודעת לספק.

דבר נוסף ששמנו לב אליו הוא ההתנהגות העירונית של ה-500X בכבישים הצפופים והשבורים של דרום תל אביב.

נכון, לא מדובר ב-500 קטנה, אבל עדיין המימדים החיצוניים (מלבד הגובה) הם יחסית מינימליים ומאפשרים השתחלות קלילה יחסית לחניות או מעבר לצד טור פקוק על חצי נתיב פנוי - בקיצור, יא חביבי תל אביב.

גם ההתנהלות העירונית כאן שונה לעומת נסיעה בינעירונית. הנוחות שאינה מהמשובחות בכבישים מהירים בינעירוניים מתגלה כאן כמספקת בהחלט במיוחד על רצף טלאי האספלט. בזחילה עירונית הפיאט לא מענישה על מחדלי העירייה וכשהרכב סגור והמזגן דולק החוויה אף מנתקת ונעימה למדי.


16/18/2018, 15:11

הבעיה במערכת הניווט נפתרה בשיחת טלפון אחת. מסתבר שבסך הכל נגמרה חבילת הגלישה בכרטיס הסים שברכב. חידשנו את החבילה והמשכנו להשתמש בווייז כרגיל.


14/8/2018, 14:01

מערכת האנדרואיד, בהתקנה מקומית, מספקת לנו ניווט של וייז - כמו שהישראלים אוהבים. השבוע המערכת הזו הפסיקה לעבוד, כנראה בשל תקלה בחיבור לאינטרנט. נשתדל בקרוב לתקן אותה ולעדכן באשר לסיבות התקלה.

12/8/2018, 11:14

שבוע עבודה חדש מתחיל. אחרי ביקור מרענן במכון שטיפה, נסענו להרצליה לשתי פגישות ונתקלנו - למרות ימי החופש - בפקקי תנועה רציניים. מסתבר שהעירייה החליטה לנצל את הרוגע היחסי של אוגוסט על מנת לבצע עבודות בכביש. בין כל מכוניות היוקרה של הרצליה פיתוח, חלקן של הסוכנויות וחלקן של תושבים ועובדי המקום, לפעמים מרגיש קצת מוזר לנסוע במכונית פשוטה או ישנה. עם הפיאט שמחנו לעבור שם - לא כי היא יוקרתית כמותן, אלא כי יש לה את הסטייל שמעניק לה מעמד משלה. וכשהיא נקיה ונוצצת זה כיף אפילו יותר.

9/8/2018, 20:46

אחרי מנוחה של שבוע בבסיס צהל"י אי שם, חזרנו עם הפיאט הביתה. המעבר מרכבי צה"ל הספרטניים אל ה-500X הרגיש כמו מעבר מאוהל סיירים למלון הילטון. אבל זאת באמת לא חוכמה גדולה. בדרך הארוכה הביתה, כשהעייפות גברה, הצליחה הפיאט לשמור על רמת בטחון גבוהה הודות למערכות הבטיחות האקטיביות: בקרת השיוט האדפטיבית, המערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ובקרת הרכב בשטחים מתים במראות. המערכות הקנו תחושת שלווה נדרשת.


5/8/2018, 15:25

הבוקר עלינו שוב עם הפיאט צפונה, להמשך שירות המילואים. בסיסי צה"ל, כידוע, לא נמצאים במרכזי הערים - כך שיצא לנו לנסוע גם בכמה שבילים סלולים יותר וסלולים פחות, זרועי בורות ומהמורות. הפיאט, בהיותה ג'יפון, צלחה בקלות את האתגרים.

כל מכונית פרטית היתה גם כן עוברת בקלות את השבילים האלו, אלא שלרכב פנאי יש שני יתרונות בתנאים כאלה: הנוחות ו"הראש השקט". ה-500X ספגה היטב את הבורות העמוקים והנהיגה היתה קלה במיוחד. ברכב פרטי כנראה שהיינו צריכים להיות זהירים ואיטיים יותר.

בדרך צפונה יצאנו לעקיפה והעלינו מהירות מ-90 ל-110 קמ"ש. עם הלחיצה על דוושת הגז הורידה הפיאט שני הילוכים, משישי לרביעי, והעלתה אותם בהדרגה בסיום העקיפה. ואז, בלי התרעה מוקדמת, התרחשה פתאום החלקה של המצמדים: בהילוך שישי במהירות של 110 קמ"ש זינק פתאום מד הסל"ד לשניות ארוכות, שלאחריהן "השתחרר" ההילוך בחבטה מוחשית. התופעה לא חזרה על עצמה בהמשך הדרך. נמשיך לעקוב ולעדכן.


פיאט 500X במילואים

2/8/2018, 14:47

אתמול עלינו לרמת הגולן עם הפיאט, לטובת שירות מילואים. באמצע הדרך הודיעו ששעת ההגעה נדחתה (כמה מפתיע), כך שהחלטנו להאריך את הדרך, לשלב למצב הספורטיבי ולעלות לרמת הגולן דרך חמת גדר.

את העליות התלולות טיפסה הפיאט ברגשות מעורבים: כאשר היתה ישורת של מאה מטר או יותר, הספיק מנוע הטורבו הקטן לצבור קצב לא רע; אך בסדרת הפיתולים הצפופים, כאשר פניה רדפה פניה, לפעמים תיבת ההילוכים הציבה את המנוע בתחום הלא יעיל שלו וקצב הנסיעה ירד.

התנהגות הכביש היתה בהחלט מצוינת: אחיזת הכביש טובה מאוד, ההגה מעט ארוך אך מדויק והמתלים הנוקשים לא התרגשו מהעברות המשקל התכופות.

פיאט 500X - רמת הגולן

31/7/2018, 16:41
בשבועות האחרונים נסענו עם הפיאט בעיקר למשימות השגרתיות: מהבית למשרד ובחזרה, לגני הילדים, לקניות ולסידורים. בשבועיים הקרובים מצפה לה עבודה מעניינת יותר. היא תצא לשירות מילואים ברמת הגולן, תטפס בעליות, תעמיס ציוד ותצבור אתגרים. אנחנו, כמובן, נדווח על היכולות שלה. שפשוף נעים...

29/7/2018, 18:26

בפוסט הקודם התלהבנו מהמזגן המקפיא, אבל שורת המעברים בין המזגן שבמשרד וברכב לבין החום שבחוץ גרמה להצטננות קלה...

את חבילת הטישו הכנסנו בתא שמעל תא הכפפות. זהו מקום נגיש במיוחד בזמן נהיגה, ובכלל - שני תאי הכפפות מאפשרים לשמור על הרכב מסודר יחסית כאשר כל החפצים מאוחסנים בחללים סגורים.

26/7/2018, 14:51

החום הגדול של הימים האחרונים הגיע גם אלינו, ועל לוח השעונים של הפיאט הוצגה טמפרטורה מבהילה של 45 מעלות. אנחנו לא לגמרי משוכנעים שזאת היתה הטמפרטורה המדויקת באיזור המרכז, אבל כך או אחרת - ה-500X מתמודדת מצוין עם החום הכבד. קודם כל, יש לה שטח חלונות קטן יחסית מה שאומר שהרכב הרבה פחות מתחמם בחניה - למרות צמד גגות השמש. דבר שני, יש לה מזגן מעולה שמקפיא את הרכב בתוך זמן קצר. פשוט תענוג.

24/7/2018, 09:14

חבר שעובד באזור שדה בוקר נשאר ללון בקיבוץ, ועבורנו זו היתה הזדמנות מצויינת לנסיעת מבחן לילית דרומה. יצאנו בערב לקראת חשיכה. הכבישים היו פנויים, חוץ מאזור צומת להבים כמובן. בנסיעת לילה שקטה (ובלילה בכלל) ניתן להבחין בדברים אחרים מאשר ביום.

הכל שקט ורגוע, לכן ניתן להבחין טוב יותר למשל במה שנוגע לרעשי רוח וכביש שנכחו רק במידה מועטה ברכב. הנסיעה היתה שקטה וניתן להקשיב לרדיו בכיף בלי להתאמץ. אבחנה נוספת שקיבלנו בנסיעת הלילית הזו היא שהישיבה הגבוהה מאוד מסייעת במצבים בהם צריכים לראות קדימה בחשיכה, למשל תוך ביצוע עקיפה. בסה"כ בילינו כשלוש שעות וחצי על הכביש וחזרנו לגמרי בסדר מבחינת עייפות גופנית, בהתחשב בנהיגה הארוכה, וללא תופעות גב תחתון מיוחדות. 


22/7/2018, 11:06

ביום שישי מצאנו חניה קרוב לבית. בשלב מסויים ראינו שמאחורי ה-500X חנתה סיטרואן קקטוס ולפניה החליטה לחנות (סיפור אמיתי) סיאט ארונה. אפילו שהפיאט שלנו היא לא המכונית הכי חדשה בקטגוריה, העיצוב שלה נותר ייחודי ומתוק להפליא - גם ליד שתי מתחרות צעירות. זאת אולי הנקודה החזקה ביותר של הפיאט וזה עושה חשק לקחת את המפתח ולצאת לנסיעה ארוכה.

אז יצאנו. הנסיעה שלנו כללה בעיקר שיוט רגוע ונינוח על כבישים מהירים. בסוף הנסיעה הלוך, שהיתה מאוד רגועה, צריכת הדלק עמדה על כ-11 ק"מ לליטר. בחזור הגברנו קצב, הכביש היה יותר עמוס וצריכת הדלק ירדה לאזור ה-10.2. 

בכבישים המהירים הפיאט מרגישה אחלה. תנוחת הישיבה הגבוהה והנוחות היחסית במהירויות אלו הופכים אותה לבת לוויה נחמדה. גם מנוע הטורבו מרגיש בשרני מספיק כדי לטפל בעקיפות מהירות.


19/7/2018, 17:31

השבוע עזבנו את פיאט 500X ליומיים לטובת מבחן לג'יפון אחר מאותה הקטגוריה. ברגע שחזרנו לפיאט, הבנו בדיוק "מה הקטע שלו" - או לפחות אחד מהקטעים. הישיבה בו פשוט מאוד גבוהה, כמו ברכבי פנאי מקטגוריות גדולות יותר. ביחס לרכבי פנאי הפיאט מרגיש כמו ג'יפ אמיתי.


17/7/2018, 14:25
זוכרים שבתחילת הדרך דיברנו על ביצועים פושרים יחסית? אז בימים האחרונים עברנו להשתמש באופן קבוע במצב הספורט, שבעיקר מחדד את תגובת הדוושה והופך את ה-500X למכונית הרבה יותר נמרצת. הרכב כמעט ולא מושך הילוכים במצב הזה כך שאין השפעה לרעה על צריכת הדלק, ואולי אפילו חל שיפור מסוים בצריכה בשל העובדה שהמכונית מרגישה קלילה יותר ודורשת פחות מאמץ. ייתכן ובזה נפתרה הבעיה?

15/7/2018, 11:02
מהדברים שמגלים במבחנים ארוכי טווח. בנסיעות ארוכות (וגם בקצרות) לא תמיד חגורת הבטיחות נשארת מתוחה ולפעמים זה קצת מציק. בחלק מרכבי היוקרה יש אפילו מתיחה אוטומטית לחגורת הבטיחות, אך בפיאט מצאו פיתרון פשוט - בחלקו האחורי של תפס החגורה ב-500X יש מעיין מעצור שנתפס כאשר מושכים את החגורה בכיוון הנגדי. הפיתרון הפשוט הזה עוזר לשמור את החגורה במקומה בהתאם לעוצמת ההידוק (ורק אם זזים באופן נחוש זה משתחרר). 

תפס חגורת בטיחות - פיאט 500X

12/7/2018, 15:19
לפני כחודש, כאשר היינו בתחילת דרכו של המבחן, סיפרנו לכם על כך שהמנוע עוד לא "נפתח" ושלא הצלחנו להוציא נתוני צריכת דלק טובים מספיק. בינתיים מצאנו את האפליקציה החביבה הזו שמדרבנת לנסיעה חסכונית. האפליקציה נמצאת בתוך תפריט ה-Apps (שלחיצה ארוכה עליו מובילה להתקנה המקומית של אפליקציות חניה ו-Waze שעוד נרחיב עליהן בהמשך) והיא משנה את צבע מדדי הנסיעה (האצה, בלימה, מהירות והעברת הילוכים) בהתאם לאופי הנהיגה, מאדום כהה לירוק כהה. בצידו הימני של המסך ישנו את "עץ הכסף" - לא זה שמקבלים כמתנה לחג ואמור להביא אותנו אל העושר, אלא כזה שככל שאנו משיגים מדדי נסיעה חסכוניים יותר, מתגמל אותנו בדמות צבירת נקודות. אם תרצו, תסעו חסכוני = תחסכו כסף.

פיאט 500X - אפליקציית חיסכון בדלק

10/7/2018, 07:50
כמו רובנו, אנו חווים בעיות חניה בארצנו הקטנה. בין אם זה ברחוב בו אנו גרים או אפילו בעבודה. אבל עם ה-500X לא מסובך להשתחל לחניות צפופות. הראות החוצה טובה  למדי, יש מצלמת רוורס עם קווי הנחיה דינאמיים וההגה רך. או הו כמה שהוא רך, פשוט תענוג בזמן תמרוני חניה. מנגד, כשהנסיעה זורמת יותר, זה לפעמים מפריע. אבל בדיוק בשביל זה יש פה בורר מצבי נהיגה. בלא מעט מכוניות בימינו יש כפתור "ספורט", לרוב הוא מחדד את תגובת דוושת הגז ולא יותר מזה. לפיאט 500X שלנו יש בורר עם 3 אפשרויות שונות. במצב הרגיל ההגה רך כאמור, אך במצב ספורט - לא רק שתגובת דוושת הגז מתחדדת, גם ההגה מקבל משקל כבד יותר (ועל כמה כיף להחזיק אותו כבר דיברנו).

פיאט 500X - בורר מצבי נהיגה

8/7/2018, 14:03

ה-500X יכולה לספק את ההסבר להבדל בין קנייה של מוצר כמו מקרר או תנור, לבין בחירת מכונית. עבור רבים מאיתנו המכונית מהווה חיבור רגשי ולא רק מוצר טכני ופרקטי, ומכוניות כמו ה-500X מצליחות לפרוט על הנימים הללו.

היא לא עושה זאת עם ביצועים חריגים או עם חווית נהיגה יוצאת דופן, אלא באמצעות אבזור, מראה ואווירה ייחודיים.

אחת התוספות שתורמות לכך רבות הוא מערך של 2 חלונות השמש בגג, כאשר הקדמי ביניהם נפתח. אמנם מדובר בפריט בתוספת תשלום, אך התמורה גבוהה - התוספת הזו תורמת למראה, ולא רק. בשעות ערביים כשהטמפרטורות יורדות והשמש נעלמת, מתגלה הכיף השני הנלווה לתוספת הזו: התענוג שבלפתוח את כל החלונות ולתת לבריזה המלטפת לחדור מכל הכיוונים לתא הנוסעים.

כך קרה שביום שישי אחה"צ החלטנו להמחיש את ההשראה שקיבלנו - כובע מצחיה על הראש, כל החלונות פתוחים, מוזיקה כיפית במערכת המולטימדיה, ואנחנו וה-500X בנסיעה ספיישל לצילום של שקיעה בטיילת של תל אביב.

5/7/2018, 17:23

הפיאט שלנו עוברת בין הבוחנים, וכשצריך לחזור אליה לאחר מספר ימים ולמצוא מחדש את תנוחת הנהיגה המתאימה - אנחנו מרוצים מאוד מהכפתור החשמלי לכיוון התמיכה לגב התחתון. מרבית המכוניות בסביבת המחיר שלה כלל לא מצוידות בתמיכה כזו, ואלה שכבר מציעות את הפיצ'ר - עושות זאת בדרך כלל עם ידית ידנית שלא תמיד נוחה לתפעול. הכפתור הקטנטן הזה מקל על מציאת התנוחה המתאימה מאחורי ההגה.


3/7/2018, 12:29
פיאט 500X היא לא רק פנים יפות, היא קודם כל משמשת כרכב המשפחתי. ל-500X מבנה מוגבה עם מפתח דלת רחב וגבוה, מה שהקל מאוד על התקנת כיסא הבטיחות (אל עיגוני האיזופיקס המוסתרים). בנוסף לכך, המושב האחורי שטוח למדי, מה שיקל גם על התקנת כיסאות או בוסטרים נוספים. לא רק ההתקנה קלה, גם הכנסה והוצאה של הילד התבצעה בקלות הודות לדלת אחורית שנפתחת בזווית של כמעט 90 מעלות.

פיאט 500X - מושב אחורי עם כיסא בטיחות

1/7/2018, 17:00
סרטון ראשון למבחן ארוך הטווח ל-500X המתוקה. והפעם, שיעור היסטוריה!

צפייה בתוכן Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח



28/6/2018, 14:16
למרות הקילומטרים שמצטברים, בעיקר בנהיגה בין עירונית, אנחנו עדיין לא מצליחים להוציא נתוני צריכת דלק טובים מהפיאט הזו. אנחנו מעריכים שעם הצטברות הזמן והקילומטרים הנוספים המנוע עוד יפתח, אבל כרגע היא לא מאוד חסכונית.

מעבר לזה, אחנו בסך הכל מרוצים מהאיטלקיה הזו. הטמפרטורות הגבוהות בימים האחרונים יוצרות חום גבוה בתוך המכוניות, אך במפתיע - הפיאט לא מתחממת יתר על המידה. בטח שלא ביחס למכוניות אחרות שאנחנו נוסעים בהן ביומיום, וזאת למרות שני גגות השמש הנפתחים. אנחנו מעריכים שהטמפרטורה הסבירה יחסית נשמרת בזכות בידוד מוצלח של הגגות, ובעיקר בזכות שטח חלונות קטן יחסית של הרכב. 

26/6/2018, 16:36
אנחנו נוהגים יום יום ב-500X וככל שהימים עוברים אנחנו לומדים להעריך וליהנות יותר מאיכות החומרים של הפיאט. כמובן שגם עיצוב וסטייל יש כאן בשפע, בהם התאהבנו ממבט ראשון. אבל איכות החומרים וההרכבה, כמו תכונות אופי, מורגשים ומוערכים יותר לאורך זמן. הוותיקים ביניכם יפשפשו בזיכרונם אל עבר שנות ה-80 וה-90 וידעו לספר שאיכות חומרים ופיאט זה לא משהו שהלך ממש ביחד - וזה נכון עד לפני 15 שנה בערך. בהמשך ישיר לטיעון זה, חד משמעית הפיאט 500X מהווה קפיצת מדרגה גם מבחינה זו - קודם כל מבחינת המותג, וגם ביחס לכלל חברותיה בקטגוריית הגי'פונים הקטנים.

כצפוי, אין אחידות מלאה ברמת החומרים ויש פה ושם אזורים פחות מושקעים, כמו למשל מגן השמש של לוח השעונים, אבל באופן כללי ניכרת כאן השקעה משמעותית. כמה דוגמאות לכך אפשר למצוא כבר בתחושה שנותן המפתח החכם שעשוי פלסטיק מוצק וכבד או בצליל טריקת הדלתות האחוריות (בד"כ נושא מוזנח יותר) וכן בחומרים ייחודיים דמויי עור, כגון היריעה שעוטפת את מוט ההילוכים. גם המשובים מכפתורים ומתגים שונים מעניקים תחושה של "יותר", כמו למשל כפתור נצרת בורר ההילוכים שמגיב בקליק איכותי, כך גם אבזם החגורה או כפתור תפעול התאורה. החומרים הרכים שפוגשים המרפקים בדלתות ובמשענת היד המרכזית, ומטראז' גדול של פלסטיק רך ואיכותי שעוטף את איזור הקונסולה הקדמית. לסיכום, שאפו לפיאט על רמת ההגשה כאן.


פיאט 500X

24/6/2018, 10:52

כיאה לימים החמים של סוף יוני, גם יום שישי הזה היה חם ולח בסגנון תל אביבי טיפוסי - והמזגן הוכיח את עצמו בעיקר במובן של מהירות התגובה. האוויר החם הופך לקריר שניות לאחר הפעלת המיזוג ותוך דקות גם תא הנוסעים מצליח להתקרר, זאת למרות החום הבלתי נסבל שהרכב הצליח לצבור בין נסיעה לנסיעה. ואם נותנים לו עוד כמה דקות, הוא מצליח ממש להקפיא את תא הנוסעים, זאת למרות השמש הקופחת בהתרסה.


22/06/18, 14:10

ה-500X ליוותה אותנו ביום שישי עמוס בסידורים. אין ספור של חניות, התנעות, יציאה וכניסה מהרכב. איסוף של ההוא והקפצה לזה. וגם לא מעט העמסות של קניות, שקיות וארגזי ירקות ופירות.

היתרון של המפתח החכם מוכיח את עצמו בימי סידורים שכאלה. אילולא הקודן, תהליך היציאה לדרך כל פעם מחדש בכלל היה זריז ומהיר אף יותר. לזכותו של הקודן נאמר שהוא נדרך וננעל מחדש רק לאחר דקות ארוכות של כיבוי הרכב, כך שלא בכל כניסה לרכב צריך לקודד מחדש.

פתיחת הרכב מתבצעת עם הנחת היד על ידית הרכב (כמובן שהמפתח צריך להיות בתיק או בכיס) וזה כל כך נוח, במיוחד שכשהידיים עמוסות בכל טוב.

הנעילה אמנם קצת פחות נוחה מאחר והיא מצריכה לחיצה של ממש על הכפתור שעל הידית (יש רכבים שמציעים מעין משטח מגע קטן לביצוע הנעילה), אבל האמת שעכשיו אנחנו סתם מתפנקים. מערכת הכניסה וההנעה ללא מפתח היא פיצ'ר מעולה שלא קיים בכל דגם בקטגוריה.



21/6/20018, 13:00

אנחנו עדיין בשלבי היכרות עם ה-500X. אחד הדברים שיש להם חשיבות עד שמתרגלים לכל רכב, הוא נושא הנדסת האנוש. עם הזמן אפשר להתרגל כמעט לכל שגיאת הנדסת אנוש וללמוד להתעלם ממנה ולחיות איתה בשלום יחסי. לכן כל עוד ה-500X מרגישה לנו חדשה, זהו חלון זמן טוב עבורנו לבחון אם יש שגיאות. אז נוכל כבר לציין שלמרות הסטייל, עיצוב הפנים הייחודי והמאמץ להיראות ולהרגיש מיוחדת, נשמרת חווית משתמש ברמה טובה. כלומר לא נתקלנו (בינתיים לפחות) בבאגים משמעותיים בחוויית המשתמש. ההשתלטות על כל המערכות היתה מהירה ולמדנו לתפעל את כולן, ונזכיר שיש לא מעט מערכות ברכב הזה.

נציין בכל זאת שני דברים שהפריעו לנו: מערכת המולטימדיה קטנת ממדים יחסית – הווה אומר כפתורים קטנים, גם הפיזיים וגם אלה שמשולבים במסך המגע, ויש לדייק עם האצבע בלחיצה עליהם.

דבר שני שהפריע לנו הוא ריבוי הכפתורים על ההגה השמנמן. למה ציינו שהוא שמנמנמן? מאחר שאפילו עבור אצבעותיו הארוכות של כותב שורות אלה, זה קצת אתגר להגיע לכל הכפתורים תוך אחיזת ההגה. ודוגמא לכפתור מיותר על ההגה: הפעלת בקרת השיוט מופעלת משני כפתורים שונים, כשאחד מפעיל את הבקרה האדפטיבית והשני את הבקרה הרגילה.  

פיאט 500X

19/6/2018, 12:37
קצת רצנו קדימה עם סיפורי הנסיעה בסוף השבוע, אבל לפני כן צריך לספר כמה מילים על ההיכרות שלנו עם המכונית. זה לא שאנחנו לא מכירים אותה - היא כבר היתה אצלנו גם במבחן רגיל וגם במבחן השוואתי, אבל כבר הרבה זמן שלא נהגנו בה. ההתמקמות בכסא הנהג היתה קלה ומהירה - תנוחת הישיבה גבוהה, עם זה אין הרבה מה לעשות, אבל להגה יש טווח כוונון רחב ודי בקלות מצאנו את התנוחה הרצויה. המושבים של הפיאט נוקשים יחסית - בהתחלה זה עלול להרגיש קצת פחות נוח, אבל מהר מאוד לומדים להעריך את היתרונות של מושבים נוקשים בכל מה שקשור לנוחות ותמיכה לאורך זמן. זה כמו עם מזרון קשה: בתחילת הלילה אולי תתלוננו, אבל בבוקר תגידו תודה.

פיאט 500X מושבים

17/6/2018, 16:05

את סוף השבוע פתחנו בנסיעה ארוכה עם הפיאט. בנקודת הזמן הזו ל-500X יש פחות מ-2,000 ק"מ על השעון והמנוע עדיין לא נפתח. בנקודה שמתחת לשיא ההספק הוא מרגיש אנמי וקצת פחות מגיב, אך ככל שהנסיעה נמשכת והקילומטרים נצברים המנוע מרגיש יותר גמיש.

ואי אפשר בלי מילה על העיצוב. מצד אחד, זו כבר לא מכונית חדשה. מצד שני, היא לא נמכרה בכמויות עצומות והיא עדיין יוצאת דופן על הכביש. התגובות שהיא מקבלת פשוט נפלאות גם שנים אחרי השקתה, ולמרות שהגרסה שאצלנו היא לא המאובזרת ביותר. כנראה שחישוקים קלים ומעוצבים, גג פנוראמי ומעל הכל העיצוב החינני גורמים לה להיות מושכת מספיק.

14/6/2018, 11:23

יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם לפיאט 500X, רכב הפנאי הקטן והמעוצב להפליא. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בפיאט באופן שוטף, וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.

אז בואו נכיר את הפרטנרית: מדובר בג'יפון הקטן של פיאט, שמבוסס עיצובית על ה-500 הקטנה - אך למעשה יושב על פלטפורמת ה-SCCS שמשותפת לפיאט ולג'נרל מוטורס, עליה מבוססות גם פיאט פונטו, פיאט 500L, אופל קורסה, אלפא רומיאו מיטו, פיאט טיפו, ג'יפ רנגייד ועוד.

פיאט 500X

ה-500X הוצג לראשונה בתערוכת פריז בשנת 2014, ונחת בישראל בחודש יוני 2015 - לפני 3 שנים בדיוק. כיום הוא מתמודד בקטגוריה צפופה ורבת מתחרים, שכוללת גם דגמים כמו מאזדה CX3, הונדה HR-V, אופל מוקה, סיטרואן C3 איירקרוס ואחרות.

רכב המבחן שלנו הגיע ברמת הגימור "פופ סטאר", השניה מתוך 4 גרסאות שמוצעות כיום - והנמכרת ביותר מביניהן. הוא מצויד במנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין בהספק של 140 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. עוד נדבר בהמשך המבחן על האביזרים השונים, אבל כבר עכשיו נספר שיש לו מפרט מלא ועשיר במיוחד של מערכות בטיחות, וגם אביזרים כמו כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, מחשב דרך עשיר במיוחד ועוד.

ברכב המבחן הותקנו שתי תוספות אופציונליות: האחת היא מערך של 2 חלונות שמש בגג, כאשר הקדמי מביניהם נפתח; השניה היא מערכת אנדרואיד ש"מתלבשת" על המולטימדיה המקורית ומאפשרת לנו שימוש בניווט של ווייז. 

קיבלנו את הרכב כאשר הוא חדש כמעט לחלוטין, עם כ-850 קילומטרים על השעון. למרות שיש לו לוחית רישוי בעלת 7 ספרות, מדובר ברכב שעלה על הכביש בחודש מאי 2018.

ואולי הדרך הטובה ביותר להסביר מי זה בעצם פיאט 500X היא באמצעות הסרטון הזה - פרסומת נהדרת של פיאט שצולמה עבור הסופרבול האמריקאי לפני 3 שנים וזכתה מאז לכ-14 מיליון צפיות.

צפייה בתוכן Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח


כמו בפעמים קודמות, יתקיימו כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הפיאט תיבחן גם יונדאי i30 החדשה.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הפיאט את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.

לדגמי פיאט בישראל - פיאט

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה