דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

Live Blog חשמלי: GAC GE3 במבחן ארוך טווח

Getting your Trinity Audio player ready...


1/2/2021, 15:14

אחרי שהחזרנו את הרכב ליבואנית, הגיע הזמן לסרטון הסיכום. צפיה מהנה!

צפייה בתוכן Live Blog חשמלי: GAC GE3 במבחן ארוך טווח

28/1/2021, 18:29

בימים האחרונים חצינו את רף 8,000 הקילומטרים, רגע לפני שמסתיים המבחן. בדרך כלל אנחנו רגילים לבצע מבחנים ארוכי טווח למרחקים ארוכים יותר - אך בשל מגבלות הקורונה, הסגרים והמעבר לעבודה מהבית, נעצרנו על מספר שקרוב לנסועה השנתית הממוצעת לרכב פרטי בישראל.

במהלך התקופה עמדה צריכת החשמל על 182 וואט-שעה לק"מ, בממוצע - כך שבסך הכל צרכנו בחצי שנה 1,456 קילוואט-שעה של חשמל, בעלות כוללת של 737 שקלים. אם היינו נוסעים למרחק הזה עם רכב בנזין בעל צריכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ לליטר, היינו משלמים על הדלק כ-3800 שקלים. 

ובצורה יותר מפורטת - ב-GAC שילמנו על החשמל 9 אגורות לכל קילומטר. ברכב עם מנוע בנזין היינו משלמים על הדלק 47 אגורות לכל קילומטר. חתיכת פער.

26/1/2021, 12:40

רגע לפני שהמבחן מסתיים ואנחנו נפרדים מהרכב, נכנסו למוסך של הילוך שישי בתל אביב לטובת בדיקת מצב הסוללה. אחרי כ-8000 ק"מ שעברנו עם הרכב, המחשב מעניק לסוללה ציון של 96% - כלומר, זו הקיבולת האפקטיבית שלה בשלב זה. לא רע בסך הכל.


24/1/2021, 16:58

בשעה טובה, הודיעה היום היבואנית על הקמה של 3 עמדות טעינה מהירה בתקן שמתאים לרכבי GAC. העמדות, שיותקנו בתל אביב, חיפה ובאר שבע, יאפשרו טעינה בקצב של 40 קילוואט ויסייעו להגדלת הטווח ב-100 קילומטרים בתוך 25 דקות.


21/1/2021, 9:42

בשלב הזה עדיין נדיר לפגוש את רכבי GAC על כבישי ישראל - לכן הופתענו למצוא שכן שהתחדש לאחרונה ב-GE3 מוזהבת, ומיהרנו לתפוס תמונה משותפת.


19/1/2021, 11:31

אם הזכרנו לאחרונה את פנסי הערפל, שווה לומר מילה טובה גם על תאורת הלד הראשית. מדובר בתאורת לד מלאה שמעניקה טווח הארה רחב עם אור בהיר, ומפחיתה משמעותית את הסנוור מטיפות הגשם, למשל. פנסי הלד גם חסכוניים יותר בחשמל לעומת נורות הלוגן - ואמנם מדובר בצריכה נמוכה, אך ברכב חשמלי כל וואט קובע.



17/1/2021, 19:43

ועכשיו - קבלו את הסרטון החמישי בסדרה - אתגר השימושיות!

צפייה בתוכן Live Blog חשמלי: GAC GE3 במבחן ארוך טווח


14/1/2021, 18:30

ועוד קצת בענייני מראות: בימים אלו, כשהחורף חוזר, אנחנו משתמשים מדי פעם בחימום למראות הצד שמסייע בהפשרה מהירה של האדים. בתקופה של הסגר, שבה אנחנו נוסעים בעיקר למרחקים קצרים, יש יתרון למערכת הזו ובכלל למערכת המיזוג, שמחממת את הרכב באופן מיידי בכוח החשמל ולא זקוקה להמתין להתחממות מנוע הבעירה הפנימית כמו ברכבים מונעי בנזין וסולר.


12/1/2021, 9:58

עוד עניין חשוב ששמנו לב אליו לאחרונה: מראות הצד ב-GAC GE3 גדולות מאוד ביחס למקובל, מה שמסייע רבות בצמצום השטחים המתים במראות. בתקופה האחרונה פגשנו לא מעט רכבים שהגיעו ארצה עם מראות קטנות יחסית, בעיקר רכבים בתקינה אמריקאית; לעומתם ה-GE3 בולט לטובה.


10/1/2021, 15:34

בסוף השבוע נכנסנו שוב לסגר הדוק, וה-GE3 התמקם בחניה הביתית כשהוא טעון כמעט לגמרי. בשבועות הקרובים נצבור כנראה מעט קילומטרים בנסיעות קצרות. נחזור על המלצות היבואנית לימים אלו: כדאי להשאיר את הסוללה במצב טעינה שנע בין 50% ל-80%.

בנוגע למצבר העזר, מצבר ה-12 וולט הרגיל שקיים גם בכל רכב שאיננו חשמלי, על מנת לשמור עליו נוודא קודם כל שכל הדלתות ברכב סגורות (כולל מכסה מנוע ודלת תא מטען), על מנת למנוע זליגת מתח. המצבר הזה נטען כאשר סוללת הרכב הראשית נמצאת בטעינה או כאשר הרכב מונע (כלומר, מצב Ready); אז במידה והרכב עומד למעלה משבוע ללא תנועה, מומלץ "להניע" את הרכב למשך שעה על מנת לטעון את מצבר העזר.

7/1/2021, 10:15

הערפל הכבד שפגש אותנו בבקרים האחרונים הביא אותנו לחיפוש אחר פנסי הערפל - יש כאלו גם מלפנים וגם מאחור, שניהם מבוססים על תאורת לד חזקה. עם קצת דמיון, אפשר להתבונן בחוץ ולחשוב שאנחנו בחורף אירופאי...


5/1/2021, 16:01

היום גילינו שבאף אחד מתאי האחסון ברכב לא ניתן להכניס בקבוק מים בנפח ליטר וחצי. חבל.


3/1/2021, 9:20

הבוקר הופתענו לגלות שחסמו את מקום החניה שלנו והרחיקו אותנו מעמדת הטעינה. למזלנו, הכבל מעמדת הטעינה מספיק ארוך (6.3 מטרים), והשקע ממוקם בחלקו האחורי של הרכב ולא בחזית כמו בדגמים חשמליים אחרים - כך שקל יחסית לתמרן אחורנית ולהתמקם קרוב ככל הניתן לעמדת הטעינה.


29/12/2020, 20:30

בשורות טובות: רשות החשמל עדכנה היום כי תעריף החשמל הביתי צפוי לרדת ב-2021 בשיעור ממוצע של 2.3%. המחיר החדש לקוט"ש יעמוד על 50.6 אגורות, לעומת 52.46 אגורות לפני העדכון. זה אומר שאם עד כה טעינה ביתית מלאה של ה-GE3 שלנו עלתה 28.7 שקלים, אז החל מהחודש הבא זה יעלה לנו שקל פחות. מה רע?


27/12/2020, 12:19

בסוף השבוע האחרון נסענו מתל אביב לעכו. מדובר בנסיעה של כ-235 ק"מ בסך הכל. בלילה שלפני הנסיעה הטענו את הרכב ויצאנו לדרך.

כדי לעמוד בטווח ולהותיר רזרבת סוללה לנסיעות נוספות למחרת, קבענו קצב של כ-100 קמ"ש ופגנשו את כל הכוכבים של הנתיב הימני. 90-100 קמש יכולים להרגיש מאוד איטיים, בטח לאור השקט מצידו של המנוע. עם זאת, לפעמים פוגשים כל מיני חייזרים שהגיעו לכביש המהיר. הופתענו לגלות שיש אנשים שנוסעים על 70 ואפילו 50 קמ"ש. 

עקיפה נעשית בקלילות בזכות הכוח הרב וזמינות המומנט. בקרת שיוט אדפטיבית היתה משדרגת את החוויה אפילו יותר. בסוף הנסיעה הגענו בחזרה לגוש דן עם טווח נותר של 71 קילומטרים.


24/12/2020, 16:46

מזג האוויר האביבי שנפל עלינו בהפתעה בסוף דצמבר, הוביל אותנו לפתוח מחדש את חלון השמש בגג. כך נכנס אור לרכב, אך לא במידה מטרידה, וכך אנחנו גם נהנים מהאוויר הנעים של הימים האביביים מבלי לסבול מרוחות מטרידות.

22/12/2020, 17:04

אתמול בילינו את שעות הערב בהמתנה ממושכת לבדיקת קורונה במתחם הדרייב-אין שבגני יהושע בתל אביב. ה-GAC התגלה כרכב המושלם לעמידה בתורים אינסופיים: קודם כל, בלם היד החשמלי עם פונקציית ה-Auto Hold מאפשר לנו לעמוד בתור מבלי לייבש את הרגל על דוושת הבלם; שנית, השקט המוחלט של הרכב הופך את השהיה בו לנעימה הרבה יותר; שלישית, טוב לדעת שאנחנו לא מזהמים לשווא בתוך אחת מהריאות הירוקות הגדולות של גוש דן; ולבסוף, חימום הכסאות נעים יותר לאורך זמן מאשר המזגן. למתעניינים, נספר כי תוצאת הבדיקה היא שלילית.

20/12/2020, 9:52

בהתנהלות יומיומית עם הרכב, מחזיקי הכוסות מתגלים כאחד הפריטים הכי שימושיים שיש. אלו של ה-GE3 עמוקים מספיק כדי להחזיק את הכוס באופן יציב, וכוללים גם "שיניים" קפיציות שמאפשרות אחיזה בטוחה גם לכוסות במידת עובי שונה. החלק שמפריד בין המחזיקים מאפשר למקם בתוכו כרטיסי חניון, למשל, וניתן גם להסיר אותו.


17/12/2020, 20:44

ועכשיו, קבלו את הסרטון הרביעי בסדרה: אתגר הטווח!

צפייה בתוכן Live Blog חשמלי: GAC GE3 במבחן ארוך טווח


15/12/2020, 18:10

הנסיעה הקבועה שלנו מהבית למשרד, בימים שבהם אין סגר, אורכת משהו כמו 30 קילומטרים לכל כיוון - כאשר מרבית הדרך מתבצעת על כביש 6 במהירות יחסית גבוהה. כאשר אנחנו נוסעים על 120-130 קמ"ש אנחנו מגיעים לצריכת חשמל של בערך 200 וואט-שעה לק"מ, גבוה מעט מהנתון הממוצע של המבחן.

היום, עם הפקקים הקבועים של חנוכה בשעות אחר הצהריים, התנהלנו רוב הדרך בקצב קבוע של  80 קמ"ש פחות או יותר, עם האטות והאצות מדי פעם. כשהגענו הביתה ראינו על מחשב הדרך נתון צריכה מעולה של 153 וואט-שעה לק"מ - ללמדכם עד כמה קריטי קצב הנסיעה לתצרוכת החשמל, ובהתאם לטווח הנסיעה.

13/12/2020, 12:49

גם בסוף השבוע האחרון עלינו לירושלים. מזג האוויר שהתקרר, והנסיעה הלילית בטמפרטורה נמוכה, אמורים להכתיב צריכת חשמל גבוהה יותר: מחקרים בחו"ל כבר הוכיחו שהפער יכול להיות ענק בהתאם לתנאי מזג האוויר, גם ללא הפעלת חימום, אך בדרך כלל מדובר בקור קיצוני אי שם בנורבגיה ופינלנד. בחורף הישראלי נערכנו לצמצום טווח צנוע יותר. כמו בפעמים קודמות, לאורך העליות לירושלים הרכב איבד טווח בקצב מהיר יחסית: למרות שמדובר בנסיעה של כ-65 ק"מ, לירושלים הגענו עם 90 ק"מ פחות על השעון.

את ירושלים עצמה חצינו בתוואי עירוני במקום בדרך בגין המהירה, ו"איבדנו" רק 3 ק"מ של טווח אחרי 8 ק"מ של נסיעה. 

את הדרך חזרה עשינו קצת יותר לאט מהרגיל - והרכב רק הרוויח קילומטרים בכל הירידות מירושלים. בהגעה בחזרה לגוש דן מצאנו פער של 2 ק"מ בלבד בין הטווח המובטח בתחילת הנסיעה לטווח שנסענו בפועל, זאת למרות מזג האוויר הקריר.

10/12/2020, 13:11

עוד יתרון של השימוש בעמדות הטעינה הציבוריות, הוא בכך שנהנים מחניה שמורה ומובטחת. אמנם, לא בכל המקומות זה נאכף וגם לא תמיד עמדות הטעינה נמצאות במיקומים הכי אטרקטיביים בחניון, אך כמעט בכל הזדמנות נהנינו מחניה פנויה שמיועדת רק לבעלי רכבים חשמליים.

8/12/2020, 17:49

בתקופה האחרונה התחלנו להשתמש יותר ויותר בעמדות טעינה ציבוריות, על מנת לבחון את יעילותן - ואנחנו מגלים שעמדות כאלה קיימות כמעט בכל מקום ציבורי שאנחנו מגיעים אליו: בחודש האחרון פגשנו עמדות כאלה בחניון בית החולים "רפאל" שבקרית עתידים, בחניון הסמוך לאולמות התצוגה של רנו וניסאן במעוין שורק, בחניה שליד המרכז המסחרי של גלידה "גולדה" (המצוינת!) באור יהודה, בקניון הפתוח החדש שבחדרה ובמגדל צ'מפיון מוטורס שבבני ברק. מסתבר שלמצוא עמדת טעינה זו כבר לא משימה מסובכת.


6/12/2020, 11:35

מתברר שעליות קצרות ותלולות לצד ירידות ארוכות וקבועות הן המתכון להארכת הטווח. אם יש לכם אפשרות לנהל את הנהיגה בדרך הזאת אתם אולי תצליחו לסחוט עוד כמה ק"מ בודדים מהרכב. כך, למשל, עדיף לעלות לירושלים בכביש מס' 1 ולא מ-443, ואפילו מכביש 395 הצדדי.


3/12/2020, 9:26

לראשונה מאז תחילת המבחן, הגענו למצב של סוללה ריקה כמעט לחלוטין. זה לא הגיע בהפתעה: אחרי כמה ימי שימוש ללא טעינה, החלטנו לנצל אותה כמעט עד תום ולבדוק מה קורה רגע לפני שמטעינים. כשנותר לנו טווח של 40 קילומטרים, הופיע בלוח המחוונים אזהרה עם המלצה לטעינה בהקדם. את האזהרה אפשר להסיר מהמסך בלחיצה על כפתור בהגה, אבל נורה צהובה ממשיכה לדלוק בחלק השמאלי של לוח המחוונים. אחרי שהגענו לטווח של 20 קילומטרים אחרונים והמשכנו בנסיעה, הרכב הפסיק להציג את הטווח הנותר והסתפק בהודעה "טווח נמוך". 

גם לאחר כמה קילומטרים נוספים הרכב נסע בצורה זהה - המהירות לא הוגבלה, והמזגן וחימום המושבים פעלו כרגיל. רגע לפני שנעצרנו (או אולי יותר מרגע, לא נדע) התחברנו לעמדת הטעינה ועלינו למשרד לעוד יום עבודה.

1/12/2020, 11:39

היום היינו צריכים להוביל זוג אופניים בתא המטען. פירקנו גלגל קדמי, קיפלנו את המושב האחורי, העברנו את כבלי הטעינה לרצפת המושב האחורי והכנסנו את האופניים בקלות יחסית, מבלי להסיר את המדף הנגלל. המבנה הריבועי של הרכב מקל על פעולות מהסוג הזה.

29/11/2020, 8:50

בסוף השבוע האחרון נסענו עם ה-GAC לכרמל. יצאנו די מוקדם בבוקר ומזג האוויר היה צונן. הפעלת החימום, גם אם בעוצמה נמוכה, משפיעה על צריכת החשמל - שכן ברכב עם מנוע בעירה פנימית החימום מגיע משריפת הדלק, אך כאן ישנו צורך בהפעלת גופי חימום עצמאיים. ואכן הרכב צרך יותר חשמל מהרגיל כך שהפער בסוף הנסיעה עמד על כ-15 ק"מ ביחס לקילומטראז' המובטח של הרכב. את הדרך חזרה עשינו מאוחר יותר. מזג האוויר היה נעים יותר וצריכת החשמל חזרה לממוצע המוכר שלנו (כ-18 קווט"ש ל-100 ק"מ).

26/11/2020, 15:37

גם ברכבים עם איכות חומרים טובה יחסית, הרבה פעמים הדלתות האחוריות מצופות פלסטיק קשיח או בד פשוט. כאן הופתענו לפגוש את דיפוני העור גם בדלתות מאחור, מה שמשפר את התחושות ובעיקר מקל על הניקיון אחרי שהילדים חגגו ברכב.

24/11/2020, 20:14

מזג האוויר מתקרר, ואנחנו מוצאים את עצמנו משתמשים שוב ושוב בחימום המושבים. עד כה לא הרגשנו עליה בצריכת החשמל בעקבות זאת.


22/11/2020, 11:26

בדרך כלל אנחנו טוענים את הרכב במשרד, באמצעות עמדה מסודרת שהותקנה שם ומאפשרת טעינה בקצב מקסימלי של 8 שעות. אבל לפעמים אנחנו זקוקים להשלמת טעינה בבית - ולשם כך אנחנו משתמשים במטען מסוג "מוד2", כזה שמסוגל להתחבר לכל שקע תעשייתי. המטען מחובר לשקע שהותקן בחניה הביתית, ומגיע עד לחלון הבית ומשם לשקע הביתי הרגיל. מדובר בשקע של 10 אמפר בסך הכל, כך שאנחנו נדרשים לכוון את המטען לעוצמה המתאימה - אפשר לבחור בין מספר עוצמות שונות - ובהתאם מתקבלת טעינה יחסית איטית. 

אתמול בערב חיברנו את הרכב לטעינה בשעה 21:30, כשעל הצג נותר טווח של 98 קילומטרים. ניתקנו אותו הבוקר בשעה 11:00 ועל הצג הופיע טווח של 218 קילומטרים. כלומר, בתוך 13 שעות וחצי "מילאנו" טווח נוסף של 120 קילומטרים - מה שאומר שקצב הטעינה הוא קצת יותר מ-8 ק"מ בשעה. זה לא יכול להחליף עמדת טעינה מסודרת, אבל זה בהחלט טוב בתור השלמה בשעת הצורך, כשנדרש מילוי חלקי לטובת הגעה למשרד.


19/11/2020, 17:42

היום הגענו לאסוף רכב ממגדל טויוטה שבתל אביב, שם גם ממוקם אולם התצוגה של GAC, ומצאנו את עצמנו חונים לצד שתי מכוניות GE3 נוספות בצבע לבן - אז רצינו לשתף אתכם בתמונה שיצאה...


17/11/2020, 16:59

כהכנה ליום צילום שיתבצע בקרוב, יצאנו עם ה-GAC לטיול בדרך הפסלים שביער צרעה. הדרך מוגדרת ככזו שמתאימה לכל רכב, ואכן ברובה הגדול היא סלולה - אך יש גם חלקים מאתגרים יותר, עם שבילים זרועי בורות ואבנים. תוספת הגובה הקלה של ה-GE3 ביחס לרכבים פרטיים, וגם הצמיגים הרחבים והגדולים, מאפשרים לעבור כאן עם קצת פחות דאגות. ובעיקר - הנסיעה השקטה בעומק היער עם רכב חשמלי היא חוויה נהדרת בפני עצמה.


15/11/2020, 11:32

בימי החורף אנחנו מוצאים כי הרכב מלוכלך מהרגיל, בעיקר בחלקו האחורי, עקב סחרור של בוץ שעולה מהכביש. על מנת לסגור את דלת תא המטען בלי ללכלך את היד, ישנה ידית שממוקמת בנקודה המדויקת על מנת שנוכל לצבור מספיק תנופה גם בלי לגעת בדלת הבגאז' מבחוץ.


12/11/2020, 22:07

ועכשיו, קבלו את הסרטון השלישי בסדרה - אתגר הביצועים!

צפייה בתוכן Live Blog חשמלי: GAC GE3 במבחן ארוך טווח

10/11/2020, 9:20

אתמול בערב מערכת המולטימדיה עדכנה את עצמה, בפעם השניה בתוך שבוע. המערכת לא מתעדכנת אוטומטית אלא מציעה לנהג להוריד עדכון - מה שכדאי לעשות בנסיעות ארוכות יחסית, מכיוון שהעדכון עשוי לקחת זמן מה וצריך להשאיר את הרכב פועל במהלך ההורדה. האמת? לא הרגשנו שינוי בפעולת מערכת המולטימדיה, שעבדה באופן תקין גם לפני וגם אחרי העדכון.


8/11/2020, 18:52

בשעה טובה הגענו ל-5,000 קילומטרים בדיוק. בדרך כלל אנחנו צוברים קילומטראז' בקצב גבוה יותר, אבל תקופת הקורונה עם הסגרים הממושכים והעבודה מהבית קיצצו את כמות הנסיעות.



5/11/2020, 14:55

בשעה טובה היורה הגיע, והפגיש בפעם הראשונה את ה-GE3 שלנו עם תנאי נסיעה שונים מהרגיל. המגבים מתפקדים מצוין במצב האוטומטי, ומחשבים את מהירותם לא רק לפי עוצמת הגשם אלא גם לפי מהירות הנסיעה. בגלל שהגשם הראשון הופך את האספלט לחלקלק מאוד, השתדלנו לנסוע באיטיות ובזהירות - אך גם כשניסינו להאיץ בחוזקה לא נתקלנו באובדן אחיזה מצד הגלגלים. נמשיך לאתגר את הרכב גם בסיטואציות חורפיות נוספות בחודשים הקרובים.


3/11/2020, 12:14

בדרך כלל המושב האחורי שלנו מאוכלס בשני כסאות בטיחות גדולים מאוד: האחד מדגם מרתון של חברת ברייטקס, שמותקן נגד כיוון הנסיעה, והשני הוא של חברת וולדון שמותקן עם כיוון הנסיעה. אנחנו מעבירים את הכסאות האלו בלא מעט רכבים שונים והרבה פעמים קשה להכניס אותם לרכבים סטנדרטיים. כאן אין לנו שום בעיה, ומה שיותר מרשים - בין הכסאות נשאר מרווח מפתיע, שיספיק בקלות לילד נוסף או לנער מתבגר.


1/11/2020, 20:52

בתקרת המושב האחורי ישנה יחידת תאורה נוספת והיום גילינו כמה היא שימושית. שעון החורף זימן לנו נסיעה בשעת ערב מוקדמת אך חשוכה עם הילדים, והמוצץ שאבד היה עלול ליצור רגעים דרמטיים - אך הודות לתאורה הצלחנו לאתר אותו בקלות. 


30/10/2020, 14:30

הבוקר יצאנו לטיול משפחתי בפארק קנדה. חלק מהשבילים באתר מרופדים בחצץ קטן שעלול להיות טובעני: בשביל לעבור כאן לא צריך מהלך מתלה מרשים או מרווח גחון גבוה; הצמיגים הרחבים של ה-GAC עושים את העבודה ומאפשרים לנו לעבור בלי "פרפורים".


27/10/2020, 17:31

השבוע דווחנו כי המותג GAC זכה שוב לדירוג גבוה בסקרי שביעות הרצון של JD Power המתבצעים בסין. המותג דורג במקום העשירי הכללי ובמקום הראשון מבין יצרני הרכב הסיניים, זו השנה השמינית ברציפות. שאפו!


25/10/2020, 8:35

בסוף השבוע עלינו לביקור משפחה בירושלים, הפעם בהרכב משפחתי מלא ועם לא מעט ציוד בתא המטען ובמושבים האחוריים. המנוע החשמלי החזק מאפשר לטפס בעליות בקלילות וללא מאמץ, ללא רעשים מיוחדים וללא המתנה להורדת הילוכים או להגעת הכוח. כל כך התרגלנו למנועים שמתאמצים ומטפסים לסל"ד גבוה בעליות האלו, שהנסיעה השקטה הופכת פתאום לחוויה לא שגרתית.

22/10/2020, 16:50

היום רצינו להשאיר את גג השמש פתוח בעת עמידה בחניה (המקורה), על מנת לאוורר את הרכב. כאשר מדוממים את הרכב עם גג פתוח מתקבלת התרעה קולית בליווי הודעה על המסך, אך הרכב מאפשר להשאיר את חלון הגג פתוח גם לאחר הנעילה. שימושי.

20/10/2020, 12:10

תודה לאל עדיין לא נתקלנו בצורך להחליף גלגל - אבל תראו מה מצאנו: בצמוד למדף של רצפת תא המטען ישנו שרוך עם וו בקצה שמאפשר לחבר את המדף לתקרת הרכב ולהוציא פריטים מהתאים התחתונים בנוחות.



ושימו לב לזה: את השרוך עם הוו אפשר ללפף על הטבעת היעודית ולחבר לקליפס, כדי שלא יסתובב בחופשיות.


18/10/2020, 9:07

במסגרת מעבר דירה השתמשנו ב-GAC לשינוע של שולחן סלון וארבעה כיסאות. השורה השנייה מתקפלת בחלוקה של 40:60 אבל לא יוצרת מפלס שטוח לחלוטין. הנפח הפנימי, בעיקר בגלל הגג הגבוה, מאוד מרשים. נציין כי אנחנו משתמשים באופן קבוע בשני כבלי טעינה (הכבל שמגיע עם הרכב ועוד מטען מוד2), ואלו תופסים מקום וצריך למצוא להם מקום כשצריך להעמיס חפצים. אולי נשקול לשים אותם בתיק יעודי.

15/10/2020, 16:30

היום שוב הטענו בעמדה ציבורית. בפעם הקודמת שעשינו זאת הרכב עמד 8 שעות ונטען לאט מאוד כך שהוספנו רק 120 ק"מ לטווח. הפעם עמדת הטעינה היתה חזקה בהרבה ובפחות מ-4 שעות הוספנו 135 ק"מ של טווח לרכב.

13/10/2020, 15:57

השבוע הכנסנו את הרכב לטיפול הראשון שלו. אמנם גמענו רק כ-3,500 ק"מ עד כה, אבל הוראות היצרן דורשות טיפול לבצע טיפול ראשון אחרי 5,000 ק"מ או 3 חודשים, המוקדם מביניהם. לאחר מכן עומד מרווח הטיפולים על 15,000 ק"מ או שנה.

קבענו את הטיפול טלפונית והגענו בשעת צהריים לאולם התצוגה של GAC  בתל אביב. הלקוחות יכולים להמתין שם בעוד נציג החברה לוקח את הרכב למוסך, אבל אנחנו בחרנו להצטרף לנציג ולהגיע למוסך "הילוך שישי" שנמצא במרחק קצר משם, מוסך מורשה טויוטה ו-GAC.


הרכיב העיקרי בטיפול הוא החלפת שמן הדיפרנציאל והתמסורת, לאחר מה שמוגדר "תקופת הרצה". הפעם הבאה שבה יוחלף הנוזל הזה היא רק לאחר 45,000 ק"מ. בנוסף בוצעה בדיקת מחשב לרכב, בדיקת לחץ אוויר בצמיגים, בדיקה כללית של חלקי הרכב, נהיגת מבחן ושטיפה חיצונית של הרכב. בסך הכל שעה ורבע (מתוך זה קרוב לחצי שעה רק על השטיפה). על פי מחירון היבואן, טיפול כזה עולה 258 שקלים, עלות העבודה והחלפים - אך כל לקוחות GAC מקבלים טיפולים חינם ל-3 שנים, כך שהמחיר הזה הוא תיאורטי לחלוטין.

הטיפול הבא כנראה כבר לא יהיה במשמרת שלנו...

11/10/2020, 18:50

היום יצאנו לנסיעה בין עירונית (הכרחית וחיונית, כמובן) והחלטנו לנסות לבודד משתנים ולבדוק את השפעת המהירות על צריכת החשמל בנסיעה על כביש 6. את הדרך הלוך עשינו רגוע, עם בקרת שיוט שמכוונת על 90-100 קמ"ש. צריכת החשמל היתה טובה מאוד - כ-163 וואט-שעה לק"מ. בחזור עברנו לנהיגה מהירה יותר, סביב ה-120 קמ"ש. הפעם צריכת החשמל ירדה משמעותית לאיזור ה-202 וואט-שעה לק"מ. יש לכך השלכות ברורות על טווח הנסיעה, כמובן.


8/10/2020, 19:47
ועכשיו - קבלו את הסרטון החדש בסדרה - ובו כל מה שצריך לדעת על הטעינה של ה-GAC. צפיה מהנה!

צפייה בתוכן Live Blog חשמלי: GAC GE3 במבחן ארוך טווח



6/10/2020, 15:31

בימים האחרונים אנחנו ממעטים לנהוג ברכב, בשל מגבלות הסגר, אבל בינתיים זהו זמן לא רע לבצע  "סיכום ביניים" ולבחון את עלויות השימוש ב-GE3 עד כה.

נתחיל מהעלויות ה"יבשות", שלא תלויות בשימוש עצמו - ובראשן עלות הרכב עומדת על 140,000 שקלים, סכום ממוצע לגמרי עבור רכב פנאי במימדים האלו. אגרת הרישוי היא הסעיף הראשון בו יש חסכון משמעותי: היא עומדת על 541 שקלים בלבד, לעומת סכום של כ-1,800 שקלים ברכב מקביל עם מנוע בעירה פנימית. 

עד כה נסענו עם הרכב כ-3,500 קילומטרים, בצריכת חשמל ממוצעת של 184 וואט-שעה לק"מ. כלומר, צרכנו בסך הכל כ-644 קוט"ש בעלות של 354 שקלים. לשם השוואה, אם היינו נוסעים למרחק הזה עם מכונית בעלת מנוע בנזין בצריכה ממוצעת של 12 ק"מ לליטר, היינו צריכים לתדלק 291 ליטרים בעלות של 1,575 שקלים. 

הפער כמעט בלתי נתפס: בנסיעה של קצת יותר מחודשיים, 3,500 ק"מ בסך הכל, שילמנו 354 שקלים במקום 1,575 שקלים - חסכון של 1,221 שקלים, שהם 77%.

נציין כי פעמיים או שלוש ביצענו טעינה בעמדות ציבוריות, מה שמוסיף כמה עשרות שקלים לעלות הכוללת.


4/10/2020, 13:02

כבר עסקנו כאן במערכת שנקראת i-pedal, המערכת לבלימה רגנרטיבית שמאפשרת לנהוג את ה-GAC מדוושה אחת. ברגע שעוזבים את דוושת התאוצה הרכב בולם באמצעות המנוע החשמלי מה שתורם רבות לטעינה ומוסיף נתח יפה לטווח.

הפעם נציין כי הבלימה עצמה משתנה בהתאם לתנאי הנהיגה. במהירויות נמוכות היא פחות מורגשת וכך גם מיד אחרי טעינה. במהירויות בין-עירוניות היא מורגשת מאוד ולמעט מקרים ממש חריגים, אפשר לנהוג את הרכב בלי לגעת בכלל בדוושת הבלמים. היתרון הברור הנוסף של המערכת הוא ירידה משמעותית בבלאי הבלמים ובהתאם חסכון בעלויות האחזקה. במרבית קטעי הנהיגה אנחנו כמעט ולא נוגעים בדוושת הבלם.


1/10/2020, 18:40

מסימני הסגר - טביעות רגליים של חתולים מופיעות על מכסה המנוע... ברגע שמכוני השטיפה יפתחו, ניקח את הרכב לרחיצה ורענון. בינתיים נעבור עליו עם מטלית.


29/9/2020, 10:57

אנחנו נכנסים בימים אלו לתקופה ארוכה יחסית של סגר. מה כדאי לעשות עם הרכב החשמלי בימים שבהם לא נוסעים בו? לרוקן את הסוללה? להשאיר מחובר לטעינה? ובכן, ב-GAC ממליצים להשאיר את הסוללה במצב טעינה שנע בין 50% ל-80%.

בנוגע למצבר העזר, מצבר ה-12 וולט הרגיל שקיים גם בכל רכב שאיננו חשמלי, על מנת לשמור עליו נוודא קודם כל שכל הדלתות ברכב סגורות (כולל מכסה מנוע ודלת תא מטען), על מנת למנוע זליגת מתח. המצבר הזה נטען כאשר סוללת הרכב הראשית נמצאת בטעינה או כאשר הרכב מונע (כלומר, מצב Ready); אז במידה והרכב עומד למעלה משבוע ללא תנועה, מומלץ "להניע" את הרכב למשך שעה על מנת לטעון את מצבר העזר.

27/9/2020, 13:02

כבכל שנה יצאנו לעשות סיבוב חלוקת תמרים מסורתי לזכר איש מיוחד. השנה החלטנו לעשות אותו באופן מחושמל, עם שני רכבים חשמליים שונים - כאשר את חציו השני של המסע עשינו עם ה-GAC שהביא איתו כמה יתרונות מעניינים. ראשית, הרבה מהחלוקה מתבצעת בערי השרון - ולא תמיד עם במקומות עם חניה שופעת. ל-GAC יש יכולת תמרון מצוינת ושדה ראיה נפלא שאפשרו לנו להיכנס בקלילות לכל מקום כמעט. 

בנוסף, תא המטען גדול יחסית - זה משמעותי כי בחלק מהחשמליות הבטריה נוגסת בתא המטען בצורה די דרמטית. החלוקה עברה בקלילות - אולם ההאצות והעצירות המרובות הובילו לצריכת חשמל מעט יותר גבוהה מהרגיל. נקודה קצת מעצבנת: כששוכחים את המפתח ברכב ומנסים לנעול את הדלתות, הרכב מגיב בצפצוף מחריש אוזניים שגורם לכולם להסתכל עלינו במבט חשדני ולנו להתכווץ במבוכה...


24/9/2020, 16:13

השבוע החלטנו לנסות ולהטעין את הרכב בעמדה ציבורית. חלק גדול מנקודות הטעינה האלו נמצא בחניונים מוסדרים ולכן גם בתשלום. מצאנו חניון לא רחוק מהבית בתל אביב, שבו אחרי 16:00 הכניסה עולה רק 12 ש"ח ליום עד למחרת בבוקר. הרכב הגיע עם כ-10 קוט"ש בסוללה והיה עלינו להטעין עוד כ-45 קוט"ש עד לסוללה מלאה. 

נכנסנו לחניון והתחלנו להטעין. הטעינה היתה איטית מהצפוי - הקצה עמד על 3.7 קוט"ש בלבד. לא ברור לנו מה הסיבה לכך. המשמעות היא זמן טעינה ארוך מהרגיל - ואכן, בדקנו את הרכב אחרי כ-7 שעות. לטווח שלנו נוספו כ-125 ק"מ והסוללה לא התמלאה. למחרת בבוקר הרכב היה טעון במלואו.


העלות לקוט"ש בעמדות הציבוריות של EV-Edge, בחניון בו בחרנו, נעה בין 0.53 ש"ח לקוט"ש בשעות השפל ל-0.69 ש"ח בשעות העומס. 

לעומת הסיטואציה הרגילה, של טעינה בחניה הביתית בתעריף החשמל הרגיל וללא עלות חניה, הפעם הטעינה והחניה עלו לנו יחסית הרבה. עכשיו בואו נשווה למכונית מאוד חסכונית, נניח רכב היברידי עם צריכה של 18 ק"מ לליטר. לפי עלות הדלק הנוכחית - מחיר התדלוק בשביל גודל ה"מיכל" של ה-GAC, כלומר 300 ק"מ, יעלה במכונית החסכונית כ-91 ש"ח. ב-GAC אם נמלא רק לפי התעריף היקר בעמדת הטעינה הציבורית - העלות תהיה 31.05 ש"ח. אם נוסיף את עלות החניון ולצורך העניין ניקח חניון יקר שעלותו 25 ש"ח לחניית לילה, העלות הכוללת של הטעינה והחניה תגיע ל-56 ש"ח.

אז מתי כדאי להיכנס לחניון בתשלום ולהטעין בעמדה ציבורית? אין כאן מסקנה ברורה. יש המון משתנים נוספים כאן, למשל עלות החניון לעומת כמות החשמל שיש בסוללה  - ככל שהסוללה במצב מלא יותר כך החלק של עלות החניון עולה. 

22/9/2020, 12:21

בזמן שהרכב בטעינה, אף אחד לא יוכל לנתק לנו אותו - מכיוון שהחיבור בין הרכב לכבל ננעל. ניתן לפתוח אותו באמצעות השלט הרחוק, ובמקרה חירום ישנה גם ידית משיכה מתוך תא המטען שמאפשרת לנתק את הכבל באופן ידני.

17/9/2020, 10:39

ב-GAC GE3 מותקנת מערכת מולטימדיה מקומית, עם מסך בגודל "8. זוהי אותה מערכת שמותקנת בטויוטה קורולה, אלא שכאן היא נשלטת גם משורת כפתורים פיזיים (מקוריים) שמותקנים מתחת למסך. הכפתורים מאפשרים מעבר ישיר לפונקציות כמו מערכת הניווט, הטלפון, הרדיו ועוד, ומקלים על התפעול של המערכת בזמן הנהיגה. במערכת ישנם גם קיצורי דרך (במגע) לטובת הניווט הביתה או למקום העבודה, על פי הכתובות שנשמרו ב-Waze, מה שחוסך התעסקות מיותרת בנסיעות הקבועות.


15/9/2020, 19:23

לנו זה נראה מובן מאליו, אבל בגלל שקיבלנו כמה שאלות בעניין - אז נרצה להתייחס לזה באופן מסודר: אין שום בעיה להיכנס למכונת שטיפה עם רכב חשמלי, בדיוק כמו עם כל רכב אחר.


13/9/2020, 8:56

מצלמת הרוורס ומצלמת העל מופעלות אוטומטית כאשר משלבים להילוך אחורי. אבל מה עושים אם רוצים להשתמש במצלמת העל בתמרון נסיעה לפנים, שאיננו מתחיל בנסיעה לאחור? לשם כך יש כפתור יעודי להפעלת המצלמות, שממוקם משמאל לגלגל ההגה ליד כפתורי המראות.

10/9/2020, 14:19

ה-GE3 מציע כידוע טווח נסיעה של 309 קילומטרים. האם זה מספיק לשימוש יום יומי ומעבר לכך? הנה מה שכבר הספקנו ללמוד במספר שבועות ראשונים של החיים איתו, אתרי הטיול אליהם ניתן להגיע ללא עצירה לטעינה, המרחקים שאפשר לצבור וצריכת החשמל האמיתית של הרכב.

8/9/2020, 10:24

אתמול אחר הצהריים הגענו לחניה הקבועה של הרכב בבניין המערכת, ופתאום גילינו שנחסמנו על ידי ארגזי ענק. התחלנו לתמרן את דרכנו החוצה, ומהר מאוד גילינו שזה לא פשוט: בנקודה שמאחורי המצלמה חנה רכב מסחרי גדול, שהותיר מעבר צר במיוחד. 


למזלנו, ה-GE3 מצויד במצלמה עילית שמתפקדת מצוין וסייעה רבות בהיחלצות ממקום החניה. בנוסף, ההגה ארוך ומאפשר פניה בזווית חדה מאוד, ובורר ההילוכים האלקטרוני מקל מאוד על המעברים המהירים בין הילוך קדמי ואחורי. אחרי 10 דקות רצופות של תמרונים, שלפנו את הרכב מהמקום ללא פגע.


6/9/2020, 11:56

כמו כל רכב בעל הנעה חשמלית, גם ה- GE3 צוברת אנרגיה המומרת לחשמל באמצעות מערכת הבלימה. וכמו בדגמים רבים אחרים, גם כאן מציעה ה-GE3 אופציה לבלימה רגנרטיבית מוגברת באמצעות עזיבת דוושת הגז - פונקציה המכונה i-Pedal.

כלומר, ברגע שמשחררים את הלחץ מדוושת הגז הרכב נבלם, באופן לינארי כמובן ובהתאם לשחרור הרגל מהדוושה, כשתהליך זה מייצר טעינה של הסוללה.

ברגע שמתרגלים לנהיגה באופן הזה זה היא מתגלה כאופציה נוחה למדי. ברוב המקרים אין כלל צורך להעביר את הרגל לדוושה השמאלית של הבלם, מאחר והבלימה שמספקת נטישת הדוושה ממש טובה. זה אמנם קצת משנה את הגישה לנהיגה אבל כשמתרגלים זה לא רע בכלל.

3/9/2020, 9:21

אמנם עכשיו אנחנו בקיץ אז עניין היציאה בבוקר לעבודה כשהמנוע קר פחות משמעותי, אבל כולנו מכירים את זה שמתניעים, במיוחד בבוקר חורפי, והמנוע ממש קר וצריך לתת לו לפעול באופן רגוע במשך כמה דקות לפני שמתחילים בנסיעה יותר אגרסיבית, אחרת הוא יכול קצת להשתנק ולשהק, שלא לדבר על כך שזה לא בריא ללחוץ אותו במצב כזה.

אז כאן ב-GE3 העניין הזה לא קיים. לוחצים על כפתור ההנעה, וכמובן שלא קורה כלום מעבר לתצוגה המופיעה בלוח השעונים. באותו הרגע אפשר כבר באופן מיידי ללחוץ על הדוושה ולקבל את אותה תגובה שאנחנו רגילים לקבל, ממש כאילו אנחנו באמצע נסיעה והמנוע כבר חם ומוכן.

1/9/2020, 20:44

בדרך כלל אנחנו מטעינים את הרכב בבית או בעמדה שנמצאת בבניין המערכת של iCar, אבל בימים האחרונים יצא לנו להיתקל בלא-מעט עמדות טעינה ציבוריות שמותקנות בבנייני משרדים באיזור המרכז. עשרות אלפי נהגים שחונים דרך קבע בבניינים אלו, או שמגיעים לשם (כמונו) לפגישות, יכולם לנצל את הזמן ובינתיים להטעין את הרכב. 

יש עוד הרבה עבודה לעשות בישראל בכל מה שנוגע לפריסת עמדות הטעינה, אבל לפחות בבנייני הענק של גוש דן אין בעיה למצוא מטען זמין בדרך כלל.

רוצים קצת דוגמאות? בבקשה: כיום ניתן למצוא עמדות טעינה בבנייני התאומים שבמתחם הבורסה ברמת גן, במגדל עזריאלי בתל אביב, במגדל טויוטה (חניון ציבורי) ביגאל אלון בתל אביב, בבניין אסותא ובמגדלי זיו ברמת החייל, בחניון המנופים ובבניין גב-ים בהרצליה פיתוח, והרשימה עוד ארוכה.

אנחנו משתמשים בעמדות האלו לא פעם כשאנחנו אוספים רכבים אחרים למבחן. לקחנו רכב מוולוו? מטעינים בינתיים את ה-GAC בהרצליה פיתוח. אספנו מכונית מטויוטה? מטעינים בחניון הצמוד.


30/8/2020, 17:06

רגע לפני שנגמר החופש הגדול, יצאנו לעוד יום טיול אחד, לא רחוק מהבית. אחד היתרונות ברכב החשמלי הוא בעובדה שלא צריך להיכנס לתחנות דלק; אבל כשמטיילים, וצריכים לעצור להפסקת שירותים / קרטיב / קפה, אין ברירה אלא להיכנס לתחנות הדלק, ולעקוף את משאבות הבנזין במבט קל של התנשאות...

27/8/2020, 14:56

נפח תא המטען של ה-GE3 עומד על 370 ליטרים, וזאת מבלי לוותר על גלגל חלופי בגודל מלא. ביחס לרבים מרכבי הפנאי הקטנים, מדובר בנתון מצוין: זהו תא מטען גדול יותר מכפי שיש לסקודה קאמיק, סובארו XV, שברולט טראקס או יונדאי קונה, וגם בקטגוריית המשפחתיות-האצ'בק זה נתון מצוין וגדול יותר מרכבים כמו מאזדה 3, פורד פוקוס, יונדאי i30 או טויוטה קורולה.

אבל אנחנו כבר יודעים שנפח זה לא הכל. המבנה של הבגאז' ב-GAC שלנו ריבועי ושימושי, נוח להכניס אליו ציוד והוא מספיק בהחלט עבור משפחה עם שני ילדים שצריכה להכניס פנימה עגלה ומזוודה או את הקניות מהסופר.



25/8/2020, 16:02

בשבועות הראשונים עם ה-GAC אנחנו נוסעים בשני סוגים של מתווים: מהבית למשרד, מרחק של כ-30 קילומטרים על כביש 6, או בנסיעות פרבריות באיזור המרכז, בין ערי גוש דן השונות. כבר הספקנו לגלות שטווח הנסיעה מושפע מהמהירות: בנסיעה בין עירונית במהירות של 120 קמ"ש הצריכה עולה והטווח יורד לסביבות ה-290-300 קילומטרים, כל עוד אין האצות קיצוניות או עליות יוצאות דופן. בנסיעה עירונית-פרברית, לעומת זאת, עם הרבה רמזורים ועצירות, אפשר לכסות מרחקים גדולים יחסית כמעט בלי שהטווח יפגע. עדיין לא יצא לנו לעבור מרחק משמעותי במתווה כזה, אבל בינתיים נראה שבנסיעה כזו ניתן להשיג טווח גדול יותר מ-309 הקילומטרים המוצהרים של הרכב.

23/8/2020, 11:40

בסוף השבוע כמובטח עלינו פעם נוספת לירושלים. בפעם שעברה נסענו באופן רגוע כדי לאמת את הטווח. הפעם החלטנו לעלות בקצב גבוה יותר ולטעון את הרכב במהלך הסופ"ש בירושלים. עד מחלף ענבה אכן נהגנו בקצב התנועה. המחיר בטווח היה ברור אך לא דרמטי. בגלל תאונה בכביש מס' 1 נאלצנו לעבור דרך מודיעין ולעלות בכביש 443 עם תנועה עמוסה יותר. בסופו של דבר על מרחק של 73.1 ק"מ איבדנו כמעט 95 ק"מ של טווח. 

באפליקציה של EV Edge ניתן לחפש את עמדות טעינה הציבוריות של החברה. אחת מהן מסומנת בבית הנציב בירושלים, ובמקרה המקום נמצא כ-500 מ' מהיעד שלנו לסופ"ש. חשבנו להניח שם את הרכב לכמה שעות של טעינה ולהביא אותו מאוחר יותר הביתה. 

כשהגענו למקום התברר שהחניון בו התכוונו לחנות סגור בשבת. גם שני החניונים האחרים בירושלים בהם מותקנות תחנות הטעינה של EV Edge בירושלים סגורים בשבת. חבל. 

בשל כך, את הדרך חזור עשינו באופן איטי ורגוע יותר. בכיוון הזה גם יורדים רוב הדרך והנתונים משתפרים בהתאם. מירושלים יצאנו עם 144 ק"מ של טווח על השעון. בנסיעה רגועה (אבל לא מדי) עברנו בדרך חזרה 74.2 ק"מ ותמורתם "שילמנו" באובדן טווח של 53 ק"מ בלבד. 

בסך הכל נהגנו בנסיעה הזאת למרחק של 147.3 ק"מ ו"שרפנו" טווח סוללה של 148 קילומטרים.

20/8/2020, 21:36

השבוע יצאנו לטיול של 3 ימים בצפון, ופגשנו את אחד החסרונות הכי בולטים של הרכב - היעדר האפשרות לטעינה מהירה (DC). בשל כך, ובשל היעדר עמדת טעינה במלון בו השתכנו, פשוט לא יכולנו להשתמש ב-GE3 לטובת הטיול ובמקומו לקחנו את הרכב הפרטי שצורך בנזין. אמנם, טווח של 309 קילומטרים היה מאפשר לנו להגיע עד למלון, אבל מכיוון שרצינו גם לטייל בסביבה ולא רצינו לחכות שעות ארוכות לטעינה בעמדות ציבוריות - העדפנו לבחור ברכב השני.

למרות זאת, אנחנו לא חושבים שזאת סיבה מוצדקת לשלול רכישה של הרכב: מרבית המשפחות מחזיקות ביותר מרכב אחד, כך שבמקרים הספציפיים בהם נוסעים למרחקים ארוכים במשך כמה ימים ברציפות ניתן לקחת את הרכב השני, ובשגרה ליהנות מהרכב החשמלי בלי בעיות מיוחדות.


18/8/2020, 07:45

לרגל חודש אוגוסט ותום תקופת הקייטנות הרשמיות שלחנו את הילדה למיני-קייטנה אצל הדודים בירושלים, ואתמול אחר הצהריים הגיע הזמן לאסוף אותה בחזרה הביתה. כביש מס' 1 היה עמוס בגלל תאונה, והווייז הוביל אותנו "מהדלת האחורית" - דרך כביש 395 היפהפה, שמטפס מכיוון כביש 38 דרך רמת רזיאל, צובה ועין כרם, עד לבירת ישראל הנצחית.

על הביצועים והתנהגות הכביש נרחיב בהזדמנות אחרת - שכן גם הכביש הצדדי הזה היה עמוס מטיילים, והתנועה בו התנהלה באיטיות יחסית. אבל הופתענו לגלות שלמרות העליה התלולה, הנהיגה דרך הכביש המפותל צרכה הרבה פחות חשמל מאשר הנהיגה בכביש מס' 1 שביצענו לא מזמן. הסיבה היא קודם כל המהירות הנמוכה יותר, אבל לא רק. הבלימות התכופות בין העיקולים תרמו לטעינת הסוללה, ולא פעם ראינו את הטווח אפילו עולה בקילומטר או שניים אחרי רצף של כמה בלימות. 

16/8/2020, 10:33

מושבי העור של ה-GE3 נוחים למדי, ויתאימו גם לבעלי גוף במימדים גדולים מהממוצע. הכוונון החשמלי מאפשר למצוא תנוחת ישיבה מדויקת יחסית בקלות. המושבים גם גבוהים, כך שלמרות שמבחןץ הרכב נראה על הגבול בין מיניוואן לג'יפון - מאחורי ההגה התחושה היא של רכב פנאי לכל דבר ועניין.

ובכל זאת, שני חסרונות בנוגע לתנוחת הישיבה: ההגה לא מתכוונן לעומק כך שאנחנו נדרשים לשבת יחסית קרוב על מנת למקם את הידיים בזווית אופטימלית. בנוסף, היינו שמחים לקצת יותר תמיכה לגב התחתון.



13/8/2020, 15:23

ועכשיו, קבלו את הסרטון הראשון בסדרה - עם הקדמה קצרה לקראת החיים עם רכב חשמלי.

צפייה בתוכן Live Blog חשמלי: GAC GE3 במבחן ארוך טווח

11/8/2020, 11:56

בינתיים שמנו לב להבדל אחד גדול בחיים עם רכב חשמלי, לעומת רכב עם מנוע בעירה פנימית: השקט. זה בולט בעיקר כאשר מתקרבים להולכי רגל בחניונים. אם ברכב רגיל ישימו לב אלינו בגלל הרעש, כאן אנחנו פשוט "שקופים". תמיד משעשע לראות איך האנשים מסביב מגיבים בהפתעה כאשר הם רואים רכב עומד צמוד אליהם, בלי ששמעו אותו מתקרב. לפעמים אנחנו צריכים לצפור כדי שיפנו לנו את הדרך - ככה זה כשלא שומעים אותנו.

ב-GAC, כמו בחשמליות אחרות, ישנו פיצ'ר שמשמיע צליל מנוע חרישי במהירות נמוכה על מנת להזהיר הולכי רגל. בנסיעה לפנים ניתן לשמוע את הצליל בעיקר בחניון מקורה וסגור. בנסיעה לאחור מתלווה אליו צפצוף שאותו ניתן לשמוע בקלות גם בחוץ. זהו פיצ'ר חשוב מאוד כדי להזהיר את הסביבה, אך ניתן גם לכבות את זה במידת הצורך.


9/8/2020, 14:25

נסיעה ראשונה מתל אביב לירושלים עם ה-GAC. האם הטווח המובטח אכן בא לידי ביטוי במציאות גם בנסיעה מהסוג הזה? התשובה הפשוטה היא כן. התשובה הפחות פשוטה לפניכם...

מתחילים עם סוללה לא מלאה ומחשב שמציג 268 ק"מ של טווח. את הדרך הלוך, מאיזור המרכז לירושלים אנחנו עושים ב-100 קמ"ש. כן, גם על כביש 6 וגם על כביש 1. החלטנו להיות סולידיים מהרגיל. זה אומר שאנחנו נוסעים בנתיב הימני, נעקפים על ידי לא מעט רכבים אבל הטווח פחות או יותר יציב. 

עם תחילת העליות מתחיל טווח הנסיעה להתחסל בקצב מהיר יותר. מבחינת הביצועים אין לרכב בעיה - לחיצה קצרה על הדוושה והרכב עוקף בקלילות ובדממה. אבל כל לחיצה כזאת באה לידי ביטוי בצניחה בטווח הפוטנציאלי. לירושלים אנחנו מגיעים עם פער של כ-17 ק"מ בין ההבטחה והמציאות, כלומר - העליות המאומצות "שרפו" לנו 17 קילומטרים יותר מהמרחק אותו נסענו.

חוזרים חזרה למחרת. הרכב משייט לו למטה לכיוון גוש דן ובירידות משואבה ועד לשער הגיא הוא נטען בבלימות ובהאטות. בסופו של יום אנחנו מגיעים למישור החוף וחוזרים לנקודת ההתחלה: עברנו בסך הכל 131 ק"מ והמחשב מצביע על טווח נותר של 137 ק"מ - בדיוק 131 ק"מ פחות מהטווח איתו יצאנו לדרך, כך שבממוצע העליות והירידיות הרכב עומד בהבטחות. בפעם הבאה שנעלה לירושלים נגביר את הקצב ונמדוד את השינוי בטווח.


6/8/2020, 13:09

אחד הדברים הראשונים שהרגשנו עם ה-GAC זו ההתעניינות האדירה שהרכב הזה מושך. כנראה שהסיבה העיקרית לכך היא העובדה שהוא מצופה במדבקות ענק שמכריזות כי מדובר ברכב חשמלי, אבל זה רק מסביר כמה הנושא מעניין את הציבור. בשבוע הראשון עוד ספרנו את מספר השומרים בחניונים, עובדי שטיפת הרכבים והשכנים ששאלו אותנו לגבי הרכב; אחרי 10 כאלו כבר הפסקנו לספור. 

אגב, מעניין שהשאלות לא מתחילות תמיד סביב הנושא החשמלי. כבר כמה אנשים פנו אלינו בשאלות על "המותג הסיני החדש שמוכרים עכשיו", התעניינו בזהות היבואן ורצו קצת מידע על GAC כחברה.


4/8/2020, 16:25

כמה ימים לפני שקיבלנו את הרכב, הגיעו נציגי חברת EV Edge (גם היא, כמו יבואנית GAC, מבית יוניון מוטורס) להתקין עמדת טעינה בחניון המערכת של iCar. עוד לפני ההתקנה הגיע סוקר מטעם החברה על מנת לבדוק את המקום, את מערכות החשמל ואת המרחק מארון החשמל עד לעמדה עצמה - על מנת להגיע ליום ההתקנה מוכנים ככל האפשר.

ביום ההתקנה עצמו הגיעו שני חשמלאים שעבדו במשך 4-5 שעות, התקינו מפסקים חדשים בארון החשמל ומשכו כבל בצורה מסודרת עד לחניה שלנו שבה הותקנה העמדה. ליד העמדה הותקן מפסק נוסף.


העמדה אותה קיבלנו היא עמדה "חכמה"', מדגם eMH2 מתוצרת ABL הגרמנית. ניתן להפעיל אותה באמצעות צ'יפ יעודי (כדי למנוע שימוש של אורחים לא קרואים) או לפתוח אותה לשימוש חופשי. היא גם מחוברת לאינטרנט באמצעות כרטיס סים ומודם, כך שניתן לצפות באמצעות האפליקציה של EV Edge  במצב הטעינה הנוכחי, כלומר - לראות האם הרכב נטען או לא, וגם לצפות בכמות החשמל שנצרכה על ידי מונה שמותקן בגוף העמדה וכך להתחשבן עם ועד הבית במקרה הצורך.

בניגוד לעמדות ציבוריות, העמדה הזו מגיעה עם כבל משלה כך שאנחנו לא נדרשים להוציא את הכבל שלנו מתא המטען בכל טעינה. קצב הטעינה המקסימלי של העמדה הוא 22 קילוואט; ה-GE3 של GAC מסוגל לקבל טעינה בקצב מירבי של כ-7 קילוואט, כך שהעמדה מסוגלת לספק את הקצב המקסימלי של הרכב וגם לתמוך ברכבים עם קצב מהיר יותר.

02/08/2020, 14:39

יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם ל-GAC GE3, רכב פנאי חשמלי שהגיע ממש לאחרונה לישראל. במהלך החודשים הקרובים נשתמש ב-GE3 באופן שוטף וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.

למיטב ידיעתנו, זו הפעם הראשונה בה מתבצע בישראל מבחן ארוך טווח לרכב חשמלי, ומבחינתנו מדובר באירוע מרגש במיוחד. מלבד הפרטים הרגילים שאנחנו בודקים במבחנים ארוכי טווח, כמו השימושיות, האבזור, ביצועי המנוע, נוחות הנסיעה ועוד, הפעם נבדוק גם את החיים עם מכונית חשמלית בישראל של 2020: טווח הנסיעה, עמדות הטעינה, העלויות והתחושות הכלליות של נהיגה יומיומית במכונית עם טכנולוגיה שבתוך מספר שנים תהפוך לנפוצה בהרבה.

GAC GE3

לקראת המבחן הצטיידנו בשתי נקודות טעינה. בבניין המערכת של iCar הותקנה עמדת טעינה של EV-Edge, כזו שמקבל ללא עלות כל לקוח שרוכש את ה-GAC. העמדה הזו מספקת טעינה בקצב מקסימלי של 22 קילוואט והיא מסוגלת להטעין את הסוללה של הרכב שלנו בתוך 8 שעות.

בנוסף יש לנו שקע טעינה בסיסי יותר בבית, מה שמכונה Mode2, שאליו אנחנו מתחברים באמצעות כבל יעודי עם קופסת ניהול שמותקנת עליו. בשל מגבלות החשמל שיש לנו בבית, הטעינה כאן צפויה להיות איטית יותר.

עד שנתחיל בדיווחים השוטפים, אתם מוזמנים לצפות בסרטון המבחן שערכנו ל-GAC לא מזמן. בקרוב נעלה כאן סרטוני וידאו נוספים. 

צפייה בתוכן Live Blog חשמלי: GAC GE3 במבחן ארוך טווח


רגע לפני שמתחילים, אנחנו חייבים לציין לטובה את תהליך המסירה של הרכב באולם התצוגה של היבואן בתל אביב. קיבלנו את הרכב כמו כל לקוח שקונה אותו , עם הדרכה מאוד מקיפה ומקצועית על כל מה שנוגע לשימוש ברכב, לטעינה וגם קצת מעבר לזה. עבור מרבית הלקוחות זהו כנראה רכב חשמלי ראשון, כך שההדרכה במקרה הזה חשובה אפילו יותר. 


הרכב גם הגיע "חגיגי" למעמד המסירה - עם סרט אדום שקשור על מראות הצד ובו כתובים איחולי הצלחה בסינית וסרט נוסף על מכסה המנוע. זהו כנראה אחד היתרונות של יבואן קטן יחסית, שיכול להעניק יחס אישי לכל לקוח.

GAC GE3

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית.

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה