דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

Live Blog: טויוטה פריוס במבחן ארוך טווח

Getting your Trinity Audio player ready...



קילומטראז' מצטבר: 16,027
צריכת דלק ממוצעת:
17.7 ק"מ לליטר



18/7/2017, 9:14
היום בבוקר הגענו למספר עגול ויפה של 16,000 קילומטר, רגע לפני שמסתיים המבחן...



16/7/2017, 12:25
כמעט פנצ'ר. הבוקר נכנסנו לרכב, ופתאום גילינו בורג נעוץ באחד הצמיגים. נכנסו לפנצ'ריה הקרובה, שם הוציאו את הבורג ותיקנו את הצמיג. בהזדמנות הזאת נחשפנו לעובדה מעניינת - לפריוס יש חישוקים קלים, שעליהם מותקנות צלחות פלסטיק. כלומר, הצלחת מגינה על החישוק ונראית טוב בפני עצמה, וזאת יחד עם היתרונות של המשקל הנמוך בחישוקי סגסוגת.



14/7/2017, 9:44
אתמול בערב יצאנו למסעדה באחד המושבים בעמק האלה. מקום פסטורלי ושקט, שהדרך אליו עוברת בשבילי עפר הסובבים את המושב. הפריוס הרגישה נוחה מאוד גם על שבילי העפר הכבושים, נסעה בשקט וברגיעה, ותאורת הלד הפגינה יכולות אדירות בתנאי החשיכה המוחלטים האלו. מרשים. בדרך חזור התרשמנו לטובה מהיכולת האוטונומית של תאורת הלד להתאים את עצמה לתנועה הבאה ממול.



11/7/2017, 18:35
אחרי העדכון של מערכת ההפעלה, ואיפוס התפריטים והיעדים המועדפים במערכת הניווט, נרשמו מספר קריסות של המערכת; היום, אחרי עדכון נוסף שהמערכת עברה, נראה שהבעיה טופלה.

9/7/2017, 11:41
אחרי ההתרשמות החיובית מהטיפול, נרשמה גם הערה אחת פחות מוצלחת: על השמשה הקדמית, בחלק הפנימי מצד שמאל למעלה, הדביקו לנו מדבקה עם התזכורת למועד הטיפול הבא. היינו שמחים לו היו שואלים אותנו קודם, לפני ההדבקה.

5/7/2017, 16:14
היום בצהריים נכנסו לטיפול 15,000 במרכז השירות של סוכנות "אוטופיה" במודיעין, כשעל הצג יש 15,024 קילומטרים בדיוק. הטיפול נקבע לשעה 13:00, והגענו באיחור של כ-10 דקות. נציג שחיכה לנו קיבל אותנו מיד, והתחיל לקחת את הפרטים: מספר הרכב, הקודן (אין), הדרישות מהטיפול, תקלות נוספות אם ישנן וכתובת מייל למשלוח משוב. הוא יצא איתנו לרכב ורשם את הקילומטראז', כמות הדלק ובדק אם יש פגיעות מסביב לרכב - כדי להימנע מטענות עתידיות.

קיבלנו הצעת מחיר כתובה של 600 שקל כולל מע"מ - סכום לגמרי סביר, אם כי ביונדאי שילמנו בזמנו מעט פחות מכך על טיפול לסונטה, מכונית מקטגוריה גבוהה יותר.

הרכב נכנס לטיפול בשעה 13:24, והובטח לנו כי הוא יהיה מוכן עד השעה 15:00.



בינתיים נשלחנו להמתין באיזור הייעודי. את הזמן העברנו עם עיתונים, מחשב עם אינטרנט, עוגיות, פירות, קפה ושתיה קרה. קצת יותר מגוון מעמדות ההמתנה של מוסכים אחרים בהם ביקרנו. באמצע התהליך ביקשנו להיכנס ולראות את הרכב בעבודה, ומנהל העבודה במוסך ליווה אותנו (שכן אסור ללקוחות להיכנס לבדם לאיזור העבודה מטעמי בטיחות).

במהלך הטיפול הוחלף גם הנתיך (פיוז) של שקע המצת שהתקלקל, ללא חיוב על העבודה ובעלות של 3.7 שקלים על הפיוז עצמו. כמו כן נתגלה כי מסנן האוויר של המזגן מלוכלך, והוא הוחלף בעלות של 43 שקלים, ללא חיוב על העבודה. בנוסף זכינו לשטיפת מנוע בחינם - צעד שאנחנו לא בטוחים עד כמה הוא הכרחי, לאור הסכנות הגלומות בו במקרה של הגנה לא מספקת על רכיבי החשמל.

בנוסף, נתגלה נזק במיגון התחתון של המנוע, ככל הנראה עקב חפץ שהיה מונח על הכביש ופגענו בו בנסיעה מהירה לפני מספר שבועות. מדובר במיגון הפלסטיק בלבד, עם שפשוף קל לתושבת הגיר, ובשלב זה הוחלט שלא להחליף את החלקים אלא להסתפק בהידוק המיגון למקומו. גם הפעולה הזו בוצעה ללא עלות.

בסופו של דבר קיבלנו את הרכב בחזרה בשעה 14:49, יחד עם שובר לשטיפת הרכב בתחנת הדלק הסמוכה. השירות היה מקצועי, ההסברים מפורטים והמחירים ידידותיים. כשצריך לפרגן - אנחנו עושים זאת בשמחה.

לצפיה בגודל מלא - לחצו על התמונה:





5/7/2017, 9:33
היום בבוקר, כשיצאנו מהבית בדרך למשרד, גילינו שמערכת הקונקטד סוף סוף עדכנה את עצמה ועברה ל-Waze בגרסה החדשה, זו שיש לכם בסמארטפון. הגיע הזמן.

2/7/2017, 14:37
הקילומטרים נצברים, ומועד הטיפול מתקרב בצעדי ענק. הבוקר החלטנו לקבוע תור למוסך - באמצעות האפליקציה של טויוטה. האפליקציה מאפשרת לבחור את מרכז השירות הרצוי, לסמן איזה טיפול מבוקש ולבחור מועד. אנחנו לא בטוחים שהיא מסונכרנת עם הלו"ז של המוסכים השונים, כי בכולם היא לא נתנה לבחור טיפול למחר - ולא הגבילה כל שעה אחרת בימים אחרים. אבל מצד שני, כשהתקשרנו למוסך לוודא, אמרו שמחר אכן הכל מלא. תוך פחות מדקה קבענו את התור, קיבלנו SMS עם פרטי ההזמנה וגם הצעה לשמור את הטיפול ביומן של הסלולארי. תוך זמן קצר גם התקשרו אלינו מהמוסך כדי לוודא את הפרטים - קצת מיותר לדעתנו, כי אם כבר עושים הכל דרך האפליקציה - אז לשם מה נדרשת שיחת טלפון נוספת?



בכל מקרה, בשיחה הסבירה לנו נציגת השירות במוסך כי השעה שבחרנו - 11:00 בבוקר - לא מומלצת, מכיוון שבשעה 12:00 יוצאים העובדים להפסקת צהריים והעבודה עלולה להתעכב. היא המליצה לקבוע לשעה 10:00 או ל-13:00, ואנחנו בחרנו באפשרות השניה.



30/6/2017, 17:42
יום שישי הגיע, והמשפחה נוסעת לחוף הים של קיסריה. כי אם כבר להתפלש בחול, אז לפחות שיהיה בחול של המעמד העליון. הפריוס משמשת בת לוויה טובה למשימה הזו: רצפת תא המטען השטוחה מאפשרת לאפסן בקלות את השמשיה הארוכה, באלכסון; תאי האחסון בחלל הרכב יארחו את הסלולארי, המצלמה ויתר הדברים שלא נרצה לקחת לחוף; ואחרי שהגענו הביתה, השטיחים הגדולים נשלפים בקלות וניתן לנער מהם את החול ללא בעיה, כמעט מבלי שישארו סימנים על רצפת הרכב.

28/8/2017, 8:45
חוזרים לפריוס אחרי יומיים עם מכונית אחרת. מתאכזבים לגלות שאף אחד לא ניקה לנו אותה בינתיים, אבל נהנים מרמת הנוחות המעולה שלא פגשנו הרבה כמותה במכוניות אחרות.

26/6/2017, 9:17
היום אנחנו נפרדים מהפריוס ל-48 שעות, לטובת מבחן למכונית משפחתית אחרת (ובאותו צבע, במקרה). לצורך העניין ירדנו שש קומות מתחת לאדמה, באחד החניונים הצפופים של תל אביב. מה נגיד ומה נאמר? זה מסוג האתגרים שממש נתפרו עבור הפריוס. במהירויות החניון היא נוסעת על חשמל בלבד, לא מרעישה ולא מזהמת את האוויר הדחוס ממילא. כושר התמרון הנהדר שלה מאפשר לרדת בין הקומות בזריזות ובעילות, ותאורת הלד עושה עבודה מצוינת בסביבה החשוכה הזו.

23/6/2017, 16:06
הנסיעה צפונה התנהלה בנינוחות. לעיתים - יותר בנינוחות מכפי שהיינו רוצים, ודווקא בכבישים הלא-מאתגרים. את העליות המאומצות לכרמל או להרי הגליל הפריוס ביצעה היטב: המנוע החשמלי מעניק מומנט נדיב, ובמאמץ מיוחד הצליל החזק שלו מתקבל בהבנה. דווקא בכבישים המהירים, כמו כביש 6 וכבישים אחרים בדרך צפונה, התחושה היתה שצריך לאמץ את יחידת ההנעה הזו כדי לשמור על קצב התקדמות מהיר. נסיעה בסגנון ש"נוח" למנוע, הובילה לקצב נסיעה איטי יחסית. הצריכה במהלך הנסיעה המפרכת עמדה על 18.1 ק"מ לליטר.



22/6/2017, 13:35
היום מצפה לפריוס אתגר ממושך: נסיעה לטיול לצפון, דרך הכרמל ועד הגליל העליון, בהרכב של 4 מבוגרים עם לא מעט ציוד. בקרוב הרשמים.

20/6/2017, 15:58
בימים אלו יוצאת טויוטה במבצע על המכוניות ההיברידיות, ומעניקה לרוכשים עד סוף החודש הטבה של "דלק לשנה במתנה". שווי ההטבה - בין 4,000 ל-5,000 שקלים, והיא חושבה באמצעות הכפלת צריכת הדלק הממוצעת של הרכבים בנסועה השנתית הממוצעת על פי הלמ"ס. ההטבה היא תוענק באמצעות כרטיס תדלוק מגנטי לתחנות "פז". מחישוב שלנו, נראה שצריכת הדלק בפריוס - שעומדת על 17.9 ק"מ לליטר - תצריך בפועל סכום של כ-5,500 שקל לנסועה שנתית ממוצעת של 16,300 קילומטרים. לעומת זאת - על פי נתוני היצרן, שעומדים על 27.8 ק"מ לליטר - היינו זקוקים לסכום של 3,500 שקל בלבד מדי שנה.



18/6/2017, 14:51
יש הרבה משפחתיות עם מערכות שמע טובות, אך זו של הפריוס היא כנראה מהיותר טובות בתחום. היא מאפשרת לשמוע מוסיקה בווליום יחסית נמוך, ועדיין ליהנות מצליל נקי ועשיר שעוטף את הנהג. אולי זה מתאפשר גם בזכות בידוד הרעשים המוצלח. הבס מורגש ונעים, וכל עוד לא מעמיסים עליו ומגבירים את הבסים באקולייזר - הצליל נותר נקי ולא צורם.



16/6/2017, 9:06
בשבוע האחרון התרוצצנו בין השקות שונות של דגמים חדשים. עמדנו שעות רבות בפקקי התנועה בכניסה וביציאה מתל אביב, והעברנו לא מעט זמן מאחורי ההגה - אך גם צברנו לא מעט קילומטרים. אחרי כל זה אפשר לומר שוב שצריכת הדלק נותרה מצוינת גם בתנאים המכבידים הללו, ושמערכת בקרת השיוט האדפטיבית פועלת מצוין בפקקים ומרגיעה מאוד את הנהג.

14/6/2017, 12:29
יש פער קצת משונה בין העיצוב הנועז והפרוע של הפריוס עצמה, לבין הצורה בה עוצבו חישוקי הגלגלים שלה. המכונית עצמה - תאהבו או לא - משדרת אוונגרד, ייחודיות, אפילו צעקנות מסוימת. והג'אנטים? רבים חושבים שאלו בכלל צלחות פלסטיק, ובכל מקרה הם מעוצבים בצורה פשוטה מאוד. חבל.



12/6/2017, 11:10
הפעם הגזמנו, והגענו לתחנת הדלק כאשר המיכל ריק לחלוטין. כמה ריק? המחוון כבר לא מציג איזור צהוב בכלל, ומד הטווח התאפס. בחרדה ובזהירות רבה נהגנו לאט-לאט לתחנת הדלק, בלי מזגן ובלי האצות מיותרות. נשמנו לרווחה כשהגענו לתחנה, ואז מילאנו במיכל 38.7 ליטרים - כלומר, נשארו בו עוד כ-5 ליטרים, שמספיקים לנסיעה של כמעט 100 קילומטרים...

9/6/2017, 6:12
הבוקר יצאנו עם אור ראשון לכביש סדום-ערד, אחד מהכבישים היותר מאתגרים ומהנים לנהיגה. הסיבה לא היתה הפריוס, אלא מכונית ספורט אחרת שהתייצבה למבחן - אך הטויוטה נקראה לדגל כרכב סיוע, ועל הדרך הפגינה איכויות דינאמיות גבוהות. היא לא מהנה לנהיגה במובן הספורטיבי של המילה, אך היא מאוד מחוברת לנהג: בזכות מרכז כובד נמוך ושלדה מצוינת, קל מאוד לשלוט בה ולהיכנס לפניות בחדות. היא יותר מעוד מכונית בטוחה - היא מצליחה לנסוך בטחון בנהג, ולגרום לו לפעמים גם לרצות ולאתגר את מגבלות האחיזה.


7/6/2017, 17:21
המושבים של הפריוס נראים קטנים ודי פשוטים, אך האמת היא שבזכות תכנון חכם ומידה נכונה של קשיות, הם מצליחים להיות נוחים במיוחד. גם אחרי שאנחנו חוזרים לפריוס אחרי מבחנים למכוניות יוקרה שעולות פי שלוש ממנה, אנחנו נהנים מחדש להתיישב עליהם ומרגישים מאוד בנוח.



4/6/2017, 9:33
עוד שבת שטופת שמש הגיעה, ולא יכולנו להרשות לעצמנו להירקב בבית. אז לקחנו את שלושת הבנות, העמסנו במושב האחורי של הפריוס שני מושבי בטיחות פול סייז וסלקל אחד ונסענו לנחל השופט: מסלול נגיש לעגלות וטבילה קלה במים. מה צריך יותר? המושב האחורי של הפריוס מספיק בדיוק לשלושת המושבים. כשהקטנה תגדל, אז מושב בטיחות שלישי בגודל מלא כבר לא יוכל להחליף את הסלקל. תא המטען מספיק גדול כדי לבלוע לתוכו עגלת תינוק עם "אמבטיה". חזרנו הביתה עייפים אך מרוצים, מוכנים להתחיל את השבוע החדש בכיף.



1/6/2017, 16:54
מערכת המולטימדיה של היבואנית, הקונקטד, מציעה מגוון רחב של פונקציות - אך עם הזמן למדנו כי השימוש בהן רלוונטי בעיקר בנקודות קצה - במקרים נדירים של טיפול, נורה שנדלקת, פניה לסוכנות או חלילה תאונה. ביומיום אנחנו משתמשים כמעט ורק בניווט של וייז.



29/5/2017, 10:03
מסך המידע המרכזי בפריוס מציג מספר גרפים שונים המלמדים על צריכת הדלק של המכונית. אחד מהם מאפשר לצפות בעלות הדלק שנשרף מאז איפוס המונה האחרון. המערכת מאפשרת צפיה בנתונים ביורו או בדולר בלבד, אז אנחנו החלטנו "לעבוד" עליה - ולהגדיר את המחיר העדכני בשקלים, כאילו הוא ביורו. כלומר - 161 שקלים נשרפו בנסיעה של כ-500 קילומטרים בתמונה המצורפת. האמת היא שהתצוגה הזו מקורית, אבל אנחנו כמעט ולא משתמשים בה.



25/5/2017, 13:53
הבוקר העמדנו את הפריוס בחניון של אחד מיבואני הרכב האחרים, בשל מבחן לרכב אחר שנערוך במהלך סוף השבוע. בדרך לשם נכנסו לתחנת דלק, פתחנו את גליונות המעקב וראינו נתון מעניין: למרות הקיץ שהגיע בשבועות האחרונים והשימוש הגובר במזגן, צריכת הדלק לא השתנתה לעומת חודשי החורף.

21/5/2017, 9:37
נוכחנו כבר לדעת שיש למערכת ההנעה ההיברידית הזו יתרונות רבים, בעיקר בכל הקשור לצריכת דלק או חווית נסיעה שקטה ונעימה. אך לאחרונה מצאנו עוד יתרון פרקטי ושימושי שדווקא לא קשור בשום אופן לביצועי מנוע או צריכה.

מי שיוצא לפזר או לאסוף ילדים באופן שגרתי ממוסדות לימוד / גנים / חוגים / חברים - מחקו את המיותר - בטח מכיר את התהליך המתיש הזה של: לשלוף מפתח, לפתוח נעילת דלתות, להכניס קוד, להמתין מספר שניות שהרכב יהיה מוכן להתנעה, לסובב מפתח, לשלב להילוך או ל-D ואז... סוף סוף להתחיל נסיעה.

בפריוס הכל קצר ומהיר יותר. אין צורך להוציא את המפתח מהכיס - הפתיחה והנעילה מתבצעת עם הנחת היד על ידית הדלת. מתיישבים ומיד לוחצים על כפתור ההנעה. שקט ודממה אך הרכב כבר מוכן לצאת לדרך.

אפילו השילוב הייחודי להילוך D כאן כל כך קליל - כך שלפני שהספקתם לומר ג'ק רובינסון הפריוס כבר בדרך לפיזור הבא. כשהפעולה הזו צריכה לקרות הלוך ושוב מספר פעמים ברצף תוך זמן קצר, מדובר בחיסכון זמן ועצבים לא קטן.



17/5/2017, 19:13
מערכת התראת העייפות בפריוס היא מהמוצלחות שפגשנו. במכוניות רבות המערכת מבוססת על ניתוחי הפעולות של הנהג, ובודקת את מידת הסטטיות של הרגל על דוושת הבלם, תזוזות ההגה ועוד. מנסיון - המערכות האלו כמעט ולא מצליחות לזהות מצבי עייפות שגרתיים, ונדיר לחזות בהתראה שלהן.

המערכת בפריוס פשוטה והגיונית בהרבה. ברגע שמערכת ההתראה על סטיה מנתיב פועלת מספר פעמים תוך זמן קצר, המכונית מבינה שהנהג עייף או לא מרוכז, וממליצה לו באופן ברור, עם צפצוף וכיתוב בולט, לעצור להפסקת קפה. פשוט, לא?



15/5/2017, 10:21
הקיץ כבר מבצבץ והיום הארוך בשנה מתקרב בצעדי ענק, מה שאומר שבשעות החזרה מהעבודה השמש נמצאת נמוך ותוקפת חזק מהצד. אתם בטח מכירים את הקטע הזה שאתם נוסעים לקראת שעת השקיעה ונלחמים עם מגני השמש רק כדי לזכות בקורטוב של הגנה על עיניכם ולהציל משהו מהיכולת לראות מה שקורה מלפנים. אז מסתבר שישנם רכבים שיעזרו לכם בכך יותר ויש כאלה שפחות... הפריוס שלנו למשל, פחות.

כבר פגשנו רכבים שמציעים מגני שמש עם הארכה נשלפת - כלומר מגשון פלסטיק שנשלף מצידי המגינים ומשמש כמעין הארכה של מגן השמש ולמעשה מגדיל את שטח ההגנה על עיני הנהג.

חבל שבפריוס לא השכילו ליישם כזו אופציה. שטח החלונות הגדול בשילוב מגני שמש קטני מידות באופן יחסי, גורמים לכך שכמעט בלתי אפשרי להסתיר את השמש כשהיא תוקפת מהצד. בפריוס דווקא יש חשיבה על הפרטים הקטנים, אך העניין הזה פוספס.

11/5/2017, 16:42
את השבוע הזה אנחנו מסיימים עם טיול אופניים בנגב. בזכות הדלת החמישית הענקית, ואחרי קיפול מתבקש של המושבים, הפריוס בלעה בקלילות את זוג האופניים. את השמיכה פרסנו כדי למנוע שריטות מיותרות ברכב, ואת הגלגל הסרנו מטעמי נוחות - האופניים היו נכנסות גם איתו. אם בעבר התלוננו על הבחירה של טויוטה במדף נגלל לתא המטען במקום אחד קשיח, במקרה הזה הבחירה הוכיחה את עצמה. מדף קשיח היינו צריכים להעלות הביתה. את הנגלל פשוט הסרנו והנחנו מתחת למושב האחורי על רצפת הרכב.



9/5/2017, 17:18
בעוד אחד הבוחנים התנייד ביאריס המחודשת במסגרת מבחן אחר, ניצל בוחן נוסף את ההזדמנות להשאיל את הפריוס לשני לילות. הפריוס מילאה יפה את המטלות: ערב עם החברים מהעבודה בפ"ת - כן, גם בעיר שאינה קיימת יש אחלה מסעדות, סידורים של בוקר שהוכיחו שהפריוס היא לא המכונית הידידותית ביותר לחניות וחגיגת יומולדת בראשון לציון עם חבורת חובבי רכב. החובבים הביעו תמימות דעים בנוגע ליופיה (או כיעורה, אם תרצו) של היפנית ההיברידית. מה שבטוח, לא קל למצוא מכונית כל כך גדולה ומרווחת שתצרוך בין 17 ל-20 ק"מ לליטר.

7/5/2017, 11:06
לקחנו את הפריוס לנסיעת שבת עמוסה ותובענית באיזור מדבר יהודה, במהלכה שני דברים צפו ועלו, ושניהם די חיוביים. ראשית, למרות שנהגנו באופן מאוד לא חסכוני, עם האצות רבות ולא מעט עקיפות (ותודה לנהגי השבת שמילאו את כביש ים המלח), הפריוס לא ירדה מצריכת דלק ממוצעת של 18 ק"מ לליטר. נתון כזה אפשר להשיג במשפחתית מהשורה רק בנסיעה ארוכה על כביש מישורי ומהיר.

דבר שני הוא הנוחות. כביש ים המלח הוא כביש רע למדי עם שלל בורות ומהמורות (למרות שעבודות תשתית מעט שיפרו אותו לאחרונה) ועדיין הטויוטה הצליחה לשכך ולהעלים את מרבית המהמורות ולספק נוחות נסיעה מפנקת גם בנהיגה ארוכה. היינו שמחים לבידוד רעשים קצת יותר מוצלח.



3/5/2017, 9:37
ביום העצמאות לקחנו את הפריוס לטיול בהרי ירושלים. הגענו עד ליד קנדי (שם צולמה התמונה), וטיילנו במסלול קצר בשביל המעיינות. הכביש המוביל ליד קנדי צר מאוד ומפותל אפילו יותר. בגלל ההרכב המשפחתי בו בוצעה הנסיעה, שמרנו על קצב מתון ולא דחקנו את הטויוטה למגבלות כפי שאנחנו נוהגים במבחני יכולת דינאמית. בתנאים האלו הפריוס שמרה על אחיזת כביש טובה, הקנתה תחושת בטחון רבה והצליחה לכפר במשהו על הביקורת שקיבלה בסעיף הדינאמי של המבחן ההשוואתי.



30/4/2017, 12:56
המערכת לכניסה והנעה ללא מפתח היא אחד הפיצ'רים האהובים עלינו במכוניות - מכיוון שהיא מקלה על החיים לא רק בנסיבות מסוימות, אלא עושה זאת בכל כניסה ויציאה מהרכב. המפתח נותר בכיס, והדלת נפתחת לבד כשמכניסים את היד לתוך הידית. רוצים לסגור? אין בעיה, החלקה של האצבע על הפסים המופיעים בתמונה תסגור את הרכב וגם תקפל את מראות הצד. כשזה מגיע בלי קודן מסורבל, זה פשוט תענוג.



27/4/2017, 16:23
בתא המטען של הפריוס יש שני ווים לתליה של שקיות סופרמרקט. אז אחרי שכבר שילמנו עליהן 10 אגורות, והתלהבנו מהעובדה שהווים מתקפלים, גילינו שהם לא מצטיינים בהחזקת שקיות. הם נוטים להתקפל פנימה תחת משקל, ולא פעם השקיות פשוט נשמטו מהם. נו, מילא.



25/4/2017, 19:36
לפריוס מערכת לזיהוי תמרורים. היא עובדת בצורה יעילה למדי, מציגה את תמרורי המהירות בצורה סטנדרטית כאשר נוסעים מתחת למהירות המותרת, ובצבע אדום כאשר עוברים אותה. אין כמעט תמרור שהמערכת מפספסת, אפילו בתנאי ראות בעייתיים - אבל לפעמים היא רואה תמרורים מיותרים. זה קורה, למשל, כשנוסעים בכביש מהיר ויש תמרור על נתיב ימני נפרד שיורד לכיוון מחלף. במקרה כזה רואים על הצג מהירות מרבית של 70 או 40 קמ"ש, בעוד המהירות המותרת בכביש היא 110 קמ"ש. ופעם אחת, מסיבה לא ברורה, קיבלנו את התצוגה שלפניכם... ולא, לא יצאנו איתה מגבולות ישראל.



23/4/2017, 8:25
בואו נדבר קצת על האפליקציה. יחד עם המכונית קיבלנו גם הנחיות להורדת אפליקציה יעודית, שמסתנכרנת למערכת המולטימדיה - הקונקטד. האפליקציה מעניקה אפשרות להזמין תור למוסך, לעיין בספר הרכב, לבדוק מה לחץ האוויר הנדרש בצמיגים או לבדוק מה משמעותן של נורות אזהרה שונות. באפליקציה יש הרבה מאוד מידע, אבל אחרי מספר חודשים אנחנו יכולים לומר שלא מצאנו אותה שימושית ביומיום. אולי במקרי חירום נזדקק לה, שלא נדע...



20/4/2017, 15:20
כושר התמרון של הפריוס בסביבה עירונית פשוט נהדר. נדמה שטווח הפניה של הגלגלים גדול משמעותית מהמקובל בקטגוריה, כך שניתן לבצע תמרונים מסובכים בפשטות יחסית. גם ההגה הקל מוסיף לתחושה, וכך גם התגובה העדינה והליניארית של דוושת הגז - לעומת מנועי טורבו למשל, איתם קשה יותר לבצע תנועות עדינות.

18/4/2017, 9:13
התמונה שלפניכם מייצגת את ההבדלים בצריכת הדלק בין נסיעות מסוגים שונים. ב-15/4 נסענו נסיעה עירונית קצרה, עם מנוע קר וכשהכביש בעיר היה פתוח - כלומר, עם הרבה האצות ועצירות, וללא פקקים. ב-16/4 נסענו מספר גדול יחסית של נסיעות בין עירוניות, כולל טיפוס לירושלים עם רכב עמוס - מה ששוב יצר צריכה גבוהה. ב-17/4, לעומת זאת, נסענו מירושלים לאיזור המרכז - והשיפוע עשה את שלו: נרשם נתון שיא של 25 ק"מ לליטר.



14/4/2017, 14:36
אחרי יום אחד במשרד, חזרנו לאווירת הטיולים - והפעם באיזור השרון. כבר ציינו שלא הספקנו לשטוף את הרכב מבחוץ לפני החג, והיתושים ושאר המעופפים שמביא איתו האביב כבר הפכו למטרד קבוע ובלתי ניתן להסרה על השמשה הקדמית. למרות זאת, מערכות המצלמה והרדאר של הרכב פועלות היטב, ולא נתקלנו בקשיים כלשהם. ולמה אנחנו טורחים לציין את זה? כי כבר פגשנו במערכות בטיחות שלא התמודדו היטב עם שמשה ופגוש לא נקיים. כאן העסק דופק כמו שעון. בכל מקרה, אחרי החג נזדרז לשטוף את הרכב.

12/4/2017, 18:13
חוזרים הביתה לאיזור המרכז, אחרי יומיים של טיול אינטנסיבי בדרום. השיוט על כביש 6 התבצע כשבקרת השיוט האדפטיבית פעילה - כלומר, הרכב שומר מרחק, ומאט ומאיץ בכוחות עצמו לפי הצורך. זה אמנם מקל מאוד על נהיגה ממושכת ודורש פחות ריכוז מהנהג, אך יש לכך מחיר: פעמים רבות מצאנו את עצמנו בנתיב הימני במהירות של 90 קמ"ש ואפילו פחות אחרי משאיות, בעוד בקרת השיוט הוגדרה למהירות של 120 קמ"ש. עם בקרת שיוט רגילה, הצורך לבלום לבד היה מתזכר אותנו לצאת לעקיפה. כאן "נזכרנו" לעקוף רק אחרי דקות ארוכות. חסרון נוסף של המערכת הוא בתאוצה היחסית אגרסיבית בדרך חזקה למהירות שהוגדרה. זה משנה את קצב הנסיעה שאנחנו אוהבים, וגם פוגע מעט בצריכת הדלק. בכל מקרה, הנסיעה לדרום הסתכמה עם צריכה נהדרת של 20.8 ק"מ לליטר.

10/4/2017, 15:53
העמסנו את המשפחה וירדנו דרומה לחופשה משפחתית בבאר שבע. בעבר התלוננו על המדף הנגלל של תא המטען, שלא מתרומם יחד עם הדלת האחורית ובכך מסרבל את העמסת הבגאז'. הפעם נחשפנו ליתרונות של זה: כשגובה הציוד חורג במעט מגובה המדף, אזי המסך הנגלל מגלה גמישות ויכול להיסגר גם כשיש בו "בליטות" של ציוד גבוה. במדפים קשיחים היינו צריכים לפרק את המדף ולמצוא לו מקום אחסון.

9/4/2017, 21:42
רגע לפני שמגיע הפסח, נזכרנו שעדיין לא ניקינו את הרכב לכבוד החג. התורים בתחנות הדלק משתרכים למרחקים ארוכים, אז החלטנו לשנס מתניים ולרדת לחניה עם שואב האבק הביתי. חצי שעה של עבודה, ותא הנוסעים של הפריוס התנקה בקלות. אהבנו את העובדה שהשטיחים נצמדים לרצפת הרכב במעין "סקוטש", וששטיח הנהג מעוגן לרצפה עם שני נועלים קטנים. השטיחים עצמם עשויים בד נעים ואיכותי, ולא גומי כמו ברכבים אחרים. למרות זאת, קל מאוד לנקות אותם - אך לא באמצעות מים, אלא עם שואב האבק.

6/4/2017, 10:30
ביומיים האחרונים הפריוס נחה אצל אחד מיבואני הרכב האחרים, בעוד אנחנו לקחנו מכונית שונה לחלוטין למבחן. לקראת הטיולים שמצפים לה בפסח, אולי דווקא כדאי שהטויוטה תנוח קצת...

4/4/2017, 16:16
האביב הגיע, היתושים חוגגים והשמשה הקדמית של הפריוס התמלאה בימים האחרונים באינספור כתמים של חרקים מסוגים שונים. אחרי כמה נסיונות לנקות אותם בעזרת המגבים, נגמר מיכל המים של המתזים. קורה. קנינו גלון חדש של 4 ליטרים, וכשמילאנו את המיכל חיכו לנו שתי הפתעות. הראשונה: למיכל יש מדיד, בדיוק כמו של שמן המנוע. זו הפעם הראשונה בה אנו נתקלים בפיצ'ר כזה. ההפתעה השניה: גלון של 4 ליטרים לא מילא את המיכל. אגב, היינו שמחים למצוא בפריוס גם נורת התראה על סיום מיכל הנוזל של המתזים.



2/4/2017, 8:12
בסוף השבוע שוב עלינו עם הרכב לירושלים. בדרך, אולי בגלל הכבישים הריקים, יכולנו להתעמק קצת יותר ברכב עצמו. לוח המחוונים נמצא במרכז הרכב וקשה למצוא היגיון באופן בו הוא מסודר. מי שלא מכיר אותו לא יבין למה מד הדלק אופקי ולא אנכי כמו במרבית הרכבים, ומדוע נורות האיתות ימינה והאיתות שמאלה קטנות, שוכנות בין הרבה נורות אחרות ונמצאות במרחק שנות אור זו מזו. למי שלא רגיל לנהוג על הרכב הרבה זה עלול להיות קצת מבלבל.

31/3/2017, 12:36
יום שישי הגיע ולאוזנינו גונבה שמועה על מכירת האביב המסורתית של אחד מיצרני המיגונים לרכבי שטח באזור התעשייה ליד מגדל העמק. למרות שהפריוס שייטה במהירות גבוהה על כביש שש, הגענו מאוחר לחגיגה ורוב המלאי כבר חוסל ע"י משכימי קום. למרות זאת הצלחנו לשים ידנו על מיגון גחון לרכב השטח הקוריאני של אחד מחברי המערכת במחיר זעום. אחד מעובדי המקום הביט בפריוס שלנו וציין שיחידות התאורה האחוריות נראות מיוחדות בחושך. על הדרך הצלחנו לקלקל את צריכת הדלק הממוצעת מ-20.5 ל-12.5 ק"מ לליטר. מבטיחים לתקן בתדלוקים הבאים.



29/3/2017, 11:50
דיווחים ברשת מספרים על תקלה מסתורית במערכות הניווט של וייז, כאלו המותקנות על מערכות מולטימדיה במכוניות. עד כה לא נתקלנו בתקלה כלשהי בפריוס שלנו.

27/3/2017, 13:48
בנסיעה ארוכה בכבישי הצפון תנאי הדרך משתנים לעיתים קרובות והמעבר בין כביש מישורי לבין כביש מפותל ומטפס נעשה באופן תכוף למדי, מה שמצריך מעבר בין מצבי הנהיגה לעיתים קרובות. על הקונסולה המרכזית לצד מוט בורר ההילוכים ניצב כפתור "DRIVE MODE" שמאפשר לברור בין שלושה מצבים ברוטציה קבועה: חיסכון, רגיל וכוח. הפערים בביצועים בין המצבים משמעותיים. בשיוט במישור נרצה אותה במצב חסכוני, ובכביש תלול ומפותל נעדיף אותה במצב כוחני. המיקום של הכפתור לא נוח. כדי לעבור ממצב חיסכון לכוח הנהג צריך להושיט את ידו, יחסית הרחק לעבר הכפתור, להפנות מבט הצידה ולמטה לעברו, ללחוץ על הכפתור פעמיים ולהביט על הצג במרכז הקונסולה כדי לוודא שנבחר המצב הרצוי. זה המקום להזכיר שברכבים אחרים המעבר למצב ספורט מצריך משיכה פשוט של מוט בורר ההילוכים אחורה או הצידה. בכבישים כאלה הסיפור הזה מתגלה כפאול של הנדסת האנוש.

26/3/2017, 10:22

בפריוס יש מספר פיצ'רים שלא מוצאים בכל רכב משפחתי, ואחד הבולטים בהם הוא זה המאפשר מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לרגילים. טיול לצפון שכלל נסיעה רבה בכבישים נטולי כל תאורה זימנו לנו אפשרות ליהנות מהיכולת הזו. בפריוס זה עובד ממש טוב, אפילו טוב מרכבי יוקרה שיצא לנו לפגוש בעבר. כדי להפעיל את הפיצ'ר, צריך פשוט לדחוף את מוט התאורה החוצה למצב של תאורה גבוהה קבועה. התאורה הגבוהה תופעל ברגע שזה יתאפשר. המעבר לאור גבוה מתרחש מיד בהזדמנות הראשונה שיש צורך בכך והרכב מזהה שזה לא יפריע לסביבה. ממרחק גדול המערכת תזהה רכב שמגיח ממול ותדאג שהנהג המתקרב לא יסונוור אפילו לשניה, על ידי חזרה מיידית לתאורה רגילה. ברגע שהוא יחלוף, במידה ולא הגיע רכב נוסף מאחוריו, מיד יוחזרו האורות הגבוהים. הביצוע כאן יעיל במיוחד, וכמו כל דבר אוטומטי בחיים - ברגע שמתרגלים, קשה בלעדיו.



24/3/2017, 8:12
הלילה הזיזו את מחוגי השעון, והפייסבוק כבר התמלא בתלונות על האתגר בכיוון השעונים ברכב. במקרה של הפריוס - הופתענו לטובה. מצאנו די בקלות את הגישה לכוונון השעון בתפריט ההגדרות של המסך העליון, ושם ניתן להזיז את השעון קדימה או אחורה באמצעות החיצים - כך שגם במעבר לשעון חורף אין צורך "להריץ" 23 שעות כדי להגיע לשעה הקודמת. פשוט ונוח.

21/3/2017, 11:58
זוכרים את הסיפור עם מערכת המולטימדיה? החלפת חיבור הרשת מכרטיס סים בחיבור ישיר לרשת אלחוטית, דרשה פתיחה של הדשבורד מהדופן הימנית שלו, והחלפה של היחידה שמודבקת לרכיבי הפלסטיקה עם דבק דו צדדי חזק. בימים האחרונים הופיע מעין זמזום-קרקוש מטריד מהכיוון הזה. אנחנו חושדים שמשהו שם התרופף.

19/3/2017, 23:14
בשעת לילה מאוחרת, יצאנו לקניות באחד ממרכזי המסחר הגדולים. הקניה היתה די גדולה: 2 ארגזי שתיה קלה ועוד 4 שקיות בד גדולות ועמוסות. תא המטען של הפריוס בלע בקלות את כל הכבודה, ועוד נשאר מקום לשני סבבי קניות נוספים לפחות. היתרון הגדול בבגאז' של הפריוס הוא הנגישות: הדלת הגדולה שנפתחת כלפי מעלה מאפשרת לראות את הכל ולהגיע לפריטים השונים ללא מאמץ.



16/3/2017, 16:29
עוד תדלוק, בתחנה הכמעט קבועה שלנו במודיעין. גם הפעם מחשב הדרך הצביע על נתון לא רע - 5.2 ליטר ל-100 ק"מ, שהם 19.2 ק"מ לליטר. הנתון שחישבנו על פי כמות הדלק שנכנסה למיכל הראה צריכה של 18.4 ק"מ לליטר. הפער לא גדול, אבל בינתיים האכזבה היא שרק פעמים ספורות הצלחנו לעבור את ה-20 ק"מ לליטר מלמעלה. זה כנראה קשור לעובדה שהנסיעה הקבועה שלנו היא על כביש מהיר, במהירות של כ-110-120 קמ"ש. בפעמים בהן עיקר הנסיעה היה פרברי, עם האטות ועצירות רבות יותר, ראינו גם מספרים של 25 ק"מ לליטר פה ושם.

14/3/2017, 9:34
עדכון בנוגע למהירות הגלישה במערכת הקונקטד: אחרי שלפני כשבועיים הגיע נציג מטעם איתורן כדי לשנות את חיבור האינטרנט ולטפל בבעיית איטיות הגלישה, נראה שחל שיפור חלקי בלבד. מצד אחד, כשהמערכת מחוברת לאינטרנט - היא פועלת בקצב מצוין. מצד שני, מרגע התנעת הרכב חולפות דקה או שתיים עד שהאינטרנט מחובר וניתן להיכנס לתוכנת הניווט. זה אמנם לא נשמע כמו הרבה זמן, אבל כשנכנסים לרכב בבוקר ורוצים להניע ולנסוע לעבודה - לאף אחד לא מתחשק לשבת ולהמתין לעלייתה של תוכנת הניווט.



12/3/2017, 17:23
פורים. במסיבות השונות של החג שתה הנהג קצת יותר יין מהרגיל, והמפתחות עברו לאישה. חוות הדעת שלה, לאחר נהיגה עירונית קצרה, לא היתה מאוד מקיפה - אבל דבר אחד הפריע לה, כמי שזו הנהיגה הראשונה שלה בפריוס כלשהי. הקורה שחוצה את החלון האחורי לרוחב חוסמת חלק משדה הראיה, ויוצרת תמונת מצב מעט מבלבלת. אנחנו אולי כבר התרגלנו, אבל מי שפוגש בפריוס בפעם הראשונה עלול להיות מופתע. קחו בחשבון.

10/3/2017, 16:58
את הסופ"ש של פורים התחלנו בסיבוב משלוחי מנות. העלייה לירושלים ביום חמישי היא אף פעם לא חוויה מרגיעה ובחמישי של פורים עוד יותר. אבל הטויוטה היא הרכב הנכון להתמודד עם זה. השקט בנסיעה והרכות של המתלים הם כמו זריקת הרגעה לורידים. נהגנו לאט, יותר לאט ממה שאנחנו רגילים. לא בגלל שהטויוטה איטית אלא בגלל שהיא מרגיעה. בדרך חזקה למרכז בשעת לילה מאוחרת, רצינו שהיא קצת תעיר אותנו. זה לא ממש עבד. היא אולי יכולה להיות מהירה מספיק אבל היא לא מרגשת בשום צורה של נהיגה. תודו שלא הופתעתם.

8/3/2017, 22:36
ברגעים אלו ממש חזרנו מסיבוב קצר באחד מישובי השפלה הנידחים. כבישים חשוכים לגמרי עלולים להיות מסוכנים או מפתיעים, אך תאורת הלד של הפריוס מציגה יתרון משמעותי לעומת פנסי הלוגן סטנדרטיים. ראשית, האלומה רחבה יותר ושדה הראיה גדול יותר. שנית, האור הבהיר לא מעייף את העיניים ומאפשר להבחין בקלות בפרטים.

6/3/2017, 11:04
מתחת לידית ההילוכים בפריוס, ישנו משטח חלקלק ודי גדול - עליו אנחנו מניחים בדרך כלל את הסמארטפון. המשטח ממוקם לפני שקע הטעינה, כך שהכבל לא צריך להתרוצץ ברחבי הרכב; עם זאת, המשטח לא סגור בדפנות גבוהות, כך שכבר קרה פעם או פעמיים שהמכשיר החליק ונפל החוצה בפניות חדות. בנוסף, המשטח עשוי פלסטיק שחור מבריק, שמתלכלך די בקלות מאבק ומטביעות אצבעות.

2/3/2017, 13:45
היום הגיע איש טכני מטעם איתורן, וניסה לטפל בבעיית האיטיות של מערכת המולטימדיה. הוא עדכן את תוכנת המערכת והחליף את תקשורת האינטרנט לכזו המבוססת על רשת אלחוטית פנימית בתוך הרכב. בינתיים נראה שאכן יש שיפור משמעותי במהירות הגלישה והניווט.

1/3/2017, 9:23
אמנם בתחילת מרץ ציפינו למזג אביבי יותר מזה שפקד אותנו הבוקר, אבל התכניות לא השתנו. היום ניסע עם הפריוס לטיול ראשון בצפון הארץ. בהמשך נחזור עם דיווחים ועדכונים מלאים.

28/1/2017, 15:58
גם אחרי חודש וקצת במחיצתה של הפריוס, עדיין לא הצלחנו להחליט אם אנחנו אוהבים את העיצוב. הוא ללא ספק שונה וייחודי - אבל האם זו הברקה עתידנית, או מוזרות כלשהי? בקרב חברי המערכת ישנה מחלוקת בעניין. על דבר אחד מסכימים הבוחנים בוודאות: תא הנוסעים של הפריוס נראה מצוין, ושילוב הצבעים השחור-לבן עושה לו רק טוב.



26/2/2017, 12:56
בפריוס שלנו הותקנה מערכת הקונקטד של היבואנית, שמוסיפה מערכת הפעלה נוספת על גבי זו הקיימת ברכב - ומציעה ניווט של וייז ועוד לא מעט אפליקציות שימושיות. בימים האחרונים מפות הניווט לא תמיד נטענות באופן מיידי, ולפעמים התוכנה נתקעת או מתקשה בחיבור לאינטרנט. בקרוב ננסה לתקן את זה בעזרת אנשי המקצוע של היבואנית.



22/2/2017, 16:41
כשנכנס לפריוס נהג שטרם התנסה בנהיגה בפריוס קודמת או בטויוטה אוריס, דרוש הסבר קצר על אופן תפעול ידית ההילוכים. זה לא עובד כמו במכונית רגילה - כאן זו ידית קפיצית, שחוזרת למקומה אחרי כל פקודה. גם הפונקציות בבורר מסודרות אחרת, ומצב P בכלל נמצא מחוץ למסילה. אבל ברגע שמתרגלים - וזה קורה מהר מאוד - נהנים מהתפעול. הרבה יותר נוח להפעיל ידית קטנטנה באמצעות האצבע, מאשר להזיז ידית גדולה ומסורבלת מהסוג שבדרך כלל קיים במכוניות. ובמכונית אוטומטית - בשביל מה בעצם צריך ידיות גדולות?



20/2/2017, 13:02
מחר בבוקר נצא עם הפריוס למבחן השוואתי ראשון. מבטיחים לחזור בהקדם עם כל התוצאות המלאות.

19/2/2017, 9:11
בסוף השבוע האחרון נסענו צפונה לביקור משפחתי, דרך כביש 6. במהירויות השיוט המקובלות של הכביש, הפריוס מרגישה לעיתים מתאמצת: זה לא שיש לה בעיה לנסוע על 120-130 קמ"ש, אבל בתנאים האלו מנוע הבנזין פועל באופן רצוף, וחווית השקט והחסכון שבנסיעה על חשמל לא באה לידי ביטוי. זה קורה בצורה טובה יותר בנסיעות פרבריות מרובות רמזורים ועצירות. ועדיין, גם בנסיעה מהירה יחסית, עם מנוע הבנזין בשימוש אינטנסיבי, צריכת הדלק עמדה על כ-19 ק"מ לליטר. מרשים.

16/2/2017, 16:25
מזג האוויר הסוער לא מפריע לאופיה השלו של הפריוס. המגבים עובדים במלוא העוצמה, והמכונית נותרת שלווה ויציבה גם תחת רוחות צד עזות וגשמים חזקים. הנמכת מרכז הכובד, אחד השינויים המרכזיים שהביאה עימה פלטפורמת ה-TNGA, היא האחראית העיקרית לתחושת היציבות המשופרת.

15/2/2017, 18:42
ימים ראשונים של מבחן, ובינתיים צריכת הדלק עומדת על 5.1 ליטר ל-100 ק"מ. כלומר: 19.6 ק"מ לליטר. יש במכונית אינספור אפשרויות להצגת נתוני הצריכה - עם הזמן נבין מהי הדרך האופטימלית לנתח את כל המידע הזה.


13/2/2017, 15:09

מבחן ארוך-טווח חדש יוצא לדרך, והפעם - עם טויוטה פריוס. זה כבר הדור הרביעי של המשפחתית ההיברידית של טויוטה, והשלישי שנמכר בישראל, וגם חגיגות העשור לפריוס בארץ כבר התקיימו זה מכבר. אבל נראה ששנת 2017 צפויה לעורר מחדש את התחרות בתחום ההיברידי, בזכות השקות של דגמים חדשים. 

צפייה בתוכן Live Blog: טויוטה פריוס במבחן ארוך טווח

טויוטה פריוס הרשימה אותנו כשפגשנו אותה בהשקה הבינלאומית בספרד, וגם לאחר מכן במבחן על כבישי ישראל. אחרי 3 דורות שהצטיינו בצריכת הדלק החסכונית, הדור הרביעי (ששיפר שוב את הצריכה) הוכיח שהוא לא רק אופציה מצוינת לחסכון - אלא גם משפחתית מתקדמת ומוצלחת למדי בפני עצמה.

המכונית שהתייצבה למבחן עלתה על הכביש בינואר 2017, והגיעה אלינו עם 55 קילומטרים על השעון. לכבוד תחילת השנה, הוסיפה היבואנית שלל מערכות בטיחות מתקדמות לפריוס, וגם צירפה למכונית המבחן את מערכת המולטימדיה החדשה שפותחה כאן בישראל - הקונקטד. גם המחיר ירד לאחרונה, והוא מתייצב על 150 אלף שקלים.

בחודשי המבחן הקרובים צפויה לפריוס עבודה לא מעטה. ניסע בה קילומטרים רבים, נבחן אותה בתנאי דרך שונים ונדווח באופן שוטף על המתרחש. אתם מוזמנים לעקוב ולבקר כאן ב-Live Blog, ובאמצעות התגובות באתר להציע ולבקש דברים שהייתם רוצים שנבדוק בפריוס. 


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה