דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A1 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

גן עדן, התקופה הזאת, למי שרוצה לבחור לעצמו מכונית מיוחדת. כל כך הרבה נישות ותתי נישות יש בעולם והמגוון עצום. ובכל זאת, אם אתם מחפשים מכונית פרימיום קטנה, במימדי סופרמיני - שם המבחר מצומצם מאוד. יש את רכבי המותג "מיני", שהוא לא בדיוק מותג יוקרה קלאסי (ותתעלמו רגע מהמחיר…) אלא מותג רטרו; יש גם את אלפא מיטו שאוטוטו תרד מפס הייצור. חוץ מזה? רק אודי A1. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי A1


אודי A1, מנוע 1.0 ליטר, רובוטית כפולת מצמדים, 116 כ"ס, מ-149,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

מנועים

מחיר רכישה

אחיזת כביש

אבזור

אופציה יחידה לרכב יוקרה קטן

  שדה ראיה

צפייה בתוכן אודי A1 - מבחן וידאו


עיצוב

הדבר שקופץ לעין בעיצובה של אודי A1 הוא שבירת המסורת המעט חדגונית בעיצובי העבר של אודי. ה-A1 עם אחותה לפלטפורמה, Q2, מזוהות מאוד כאודי, אבל הן גם מעניקות ניצוץ ברור של שינוי וגיוון. מספיק להציץ במבנה הכללי המעט רבוע ובפס "פתחי האוורור" מלפנים, או בפנסים ההייטקיסטיים מלפנים ומאחור, כדי להבין שיש קו חדש. המכונית הקטנה מצליחה להיראות מכובדת ובת טבעית לעולם הפרימיום, אבל במקביל להיות קלילה ואופנתית.

אודי A1

תא הנוסעים

עיצוב הפנים מצליח, למרות המימדים הקטנים, לשמור על חוויית שימוש מיוחדת. המכונית נראית קטנה כמכונית סופרמיני, ואפילו חלק מהחומרים מזכירים יותר פולקסווגן מאשר אודי. יוקרה לא כל כך משתפכת מהמכונית, אבל טכנולוגיה כן. זאת בשל צמד המסכים הענקיים שמקיפים את הנהג, מסך המגע המרכזי ולוח המחוונים שהפך למסך גדול שמתאים את עצמו לשימוש. ברוח הזמן, לנהג ולנוסע שלצידו לא מוצע רק שקע USB, אלא גם שקע מתקדם יותר, USB-C.

הנדסת האנוש לא תמיד מושלמת, כמו הכפתור המרכזי של מערכת הסאונד שמסתתר מאחורי ידית ההילוכים, או ההגה, שנע פנימה והחוצה, אבל הייתי שמח לו היה יוצא יותר החוצה לטובת תנוחת נהיגה יותר מדויקת. הזכרתי את תנוחת הנהיגה אז אפרט עוד: המושבים כאן נוחים בהחלט, גם לנסיעות ארוכות יחסית ואפשר להתאים אותם בצורה טובה למגוון גדלי גוף. למרות ש-A1 היא מכונית קטנה, המרחב לנהג ולנוסע מצוינים.

אודי A1

בתחום האבזור, ה-A1 הבסיסית לא נותנת המון וכדי להתפנק צריך להוסיף לא מעט כסף. ברמת הבסיס יש לצד מערכת המולטימדיה עם המסך הגדול, בלימה אוטונומית ובקרת שיוט שומרת מרחק. חבילת סטייל (בצילומים) מוסיפה תא בין המושבים, תאורת LED וצביעה דו-גונית. חבילת קומפורט מוסיפה מפתח חכם, חיישני חניה ובקרת אקלים מפוצלת. חבילת העל נקראת Epic. היא כוללת את סטייל, קומפורט, מערכת סאונד מתקדמת יותר וכל מיני פריטי עיצוב נוספים. מחיר החבילה הזו קרוב למחצית ממחירה של A1 בסיסית.

הגישה אל המושבים האחוריים עוברת במסגרת צפופה וראשיהם של נוסעים גבוהים עלולים לפגוש בה. המרחב בפנים טוב לנוסעים מבוגרים שאינם גבוהים במיוחד. שלושה מושבי בטיחות עלולים קצת להצטופף כאן מדי, אבל שלושה ילדים בגילאים שאחרי מושבי הבטיחות יסתדרו כאן מצוין. רוצים יותר מרחב? לאודי יש מכוניות הרבה יותר גדולות. אגב, הייתי שמח לפגוש במושב האחורי של מכונית כזו שקע USB או 12V, כדי שיהיה אפשר לטעון כאן מכשירים.

תא המטען כאן מרווח ושימושי מספיק לשימוש יומיומי, וגם כדי להעמיס עליו מזוודה ו/או עגלה ולנסוע אל ההורים בסוף השבוע. אם צריך עוד מרחב, אפשר לשנות את גובה הרצפה וגם להשכיב מושב או את שני המושבים האחוריים וכך להגדיל דרמטית את השטח המוקצה לציוד.

אודי A1

נוחות נסיעה

אחד התחומים שבהם A1 מצטיינת לעומת מרבית שאר דגמי אודי, גם בלי קשר למחיר, זאת קלות התמרון והחניה שלה בעיר. עם זאת, לנהג קשה קצת להבין מה קורה מאחוריו או מצדדיו, בגלל חלון אחורי צר וגם בשל קורות רוחב אחוריות וצדדיות שהן מעט עבות ומגבילות את הראייה. כדי לחפות על זה כדאי שתהיה מצלמת נסיעה לאחור או חיישני חניה, רכיבים שאינם סטנדרטיים בכל גרסאות המכונית. אם תרכשו A1, אמליץ בחום להוסיף אותם. ובכל זאת, קשה לקחת למכונית את המימדים הצנועים, שייאפשרו לה להסתדר בקלות גם בסביבה צפופה.

אודי A1

נוחות הנסיעה של מכונית קטנה וקלה אינה יכולה לעמוד בסטנדרטים של אודי A4 או A6, אבל בכל זאת, יחסית לממדים האלה ה-A1 נוחה בהחלט בעיר, בעיקר עם גלגלי ה-16 אינץ' שברוב הגרסאות. ריסון המהמורות טוב למדי ולא מרגישים יותר מדי את השברים והבורות שעל הכביש.

מחוץ לעיר רמת הנוחות אפילו טובה יותר. נהנים כאן מיציבות רבה מאוד שהצליחו להקנות לה מהנדסי אודי. עבודת הרכבה ודיפון טובות יצרו סביבת נסיעה שקטה מאוד. השילוב של היציבות והשקט מוצלח לא רק ביומיום, אלא גם כשרוצים לצאת עם המכונית הקטנה לנסיעה ארוכה ושלווה.

אודי A1

מנוע ותיבת הילוכים

את המכונית הזו אפשר לקבל עם שני מנועים, 1,000 סמ"ק הבנוי משלוש בוכנות, שמייצר 116 כ"ס ו-1,500 סמ"ק, או ארבעה צילינדרים, שמספק 150 כ"ס. אל המבחן התייצבה ה-A1 עם המנוע הקטן מבין השניים. זהו מנוע מאוד "חי", מגיב מהר וטוב, קצת מחוספס אבל רענן ודינמי. 

אודי A1

תיבת ההילוכים היא אוטומטית רובוטית כפולת מצמד. תוך כדי תנועה תיבת ההילוכים מגיבה לרוב מהר, חלק וטוב, אבל כשיוצאים איתה מהמקום, ולפעמים גם כשצריך בפתאומיות האצה חזקה במיוחד, התיבה מגיבה לעתים קצת לאט מדי ויוצרת מין פילטר בין פעולת הנהג ותגובת מערכת הכוח.

צריכת הדלק היתה באזור 12 ק"מ לליטר. גרסת ה-1,500 צפויה להיות בזבזנית יותר. כדאי לזכור שבעיקר בדגמי הטורבו-בנזין, ישנו גיוון גדול בצריכת הדלק בין סגנונות נהיגה שונים.

התנהגות כביש

על כבישים הרריים כיף לנהוג ב-A1, למרות שהיא לא ממש ספורטיבית. השלדה כאן מצוינת, אבל ההיגוי ותגובות תיבת ההילוכים קצת מרחיקים מהנהג את תחושת השליטה המיידית. בכל מקרה, שילוב של ממדים קטנים ומנוע זריז, יחד עם שלדה מוצלחת, מייצר הנאה. עם אחיזת הכביש הגבוהה, אודי A1 היא גם בטיחותית מאוד.

אודי A1

סיכום

אודי A1 נראית לא כחלופה יוקרתית למכוניות סופרמיני עממיות כמו סיאט איביזה ופולקסווגן פולו, היות שפער המחירים ביניהן מאוד גדול ובכל הקשור באבזור ובתמורה, היא לא באמת הופכת פה את העולם. היא כן נראית אחות קטנה, בת משפחה טבעית, לאודי A4 או Q3. לכן נראה שעיקר הלקוחות של המכונית הזו יהיו אלו שבחניה הביתית שלהם כבר חונה אודי (או מתחרה שלה) גדולה והם מעוניינים במכונית קטנה לבן משפחה נוסף שתהלום את הסגנון והרמה.

הקטנה-פרימיום הזו מרווחת מלפנים, שימושית למשפחה קטנה וגם מהירה ובטוחה. היא חברה בנישה ייחודית ועם העיצוב החדשני, במונחי אודי, יש לה אופי משלה. 


לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה