דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A4 (מנוע 2.0 ליטר) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


אז מה, אתם עדיין חושבים שמכונית מנהלים של אודי ב-235 אלף שקל לא יכולה להסתפק במנוע 1.4 ליטר? קודם כל, אם לא נהגתם במנוע ההוא - יש סיכוי לא רע שאתם טועים. אבל אם כבר בדקתם וריחרחתם, ועדיין מתחשק לכם קצת יותר, אז הנה הכתבה בשבילכם. אחרי שהתוודענו כבר לדור החמישי של אודי A4 (העונה לקוד הדגם B9) בגרסתו "הבסיסית" עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש, הגיע הזמן להכיר את גרסת ה- 2 ליטר טורבו. סופ"ש בהיר אחד קיבלנו למבחן A4 לבנה ברמת גימור Design עם תג מחיר של 277 אלף שקל, בתוספת חבילת Luxury שעלותה 30 אלף שקל. האם תוספת הכוח והאבזור שווים את תג המחיר של 307 אלף שקל? יצאנו לבדוק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי A4


אודי A4, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, כפולת מצמדים, 190 כ"ס, מ-276,900 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה
אבזור בטיחות

תא נוסעים איכותי
מחיר לחבילות האבזור

איכות נסיעה גבוהה
לא מרגשת


אודי A4

עיצוב
אז מה אתם אומרים על העיצוב שלה? תסתכלו על הגריל הזה. אין מצב שמישהו יתבלבל ויחשוב שה-A4 היא לא אודי. אם חשבתם שעיצוב הפרונט מוכר לכם מאיפשהו, מגיע הישבן ומזכיר לכם שסקודה סופרב מיוצרת ע"י אותו קונצרן. גם פרופיל הצד עם קו החלונות הישר והחלון הקטן בקורה C הוא כבר משהו שראינו בדגמי אודי בעבר.
ולמרות כל זה, עיצוב ה-A4 עדיין נראה הרמוני ומכובד, בייחוד בצבע לבן. ביחד עם זוג מפלטים שמנים מאחור של מנוע ה-2 ליטר, גרסת ה-Luxury מקבלת גלגלי 19 אינץ' יפיפיים עם תגיות RS שמוסיפים מעט פלפל חריף למראה המכובד, קצת כמו סניקרס אופנתיות עם חליפת שלושה חלקים.

אודי A4

תא הנוסעים
כפי שנוכחנו לראות, אודי A4 מציעה לנוסעיה תא נוסעים מוצלח. הגה עור נעים ואיכותי עם כרית אוויר קטנטנה במרכזו נוחת לידיו של הנהג. שילוב הצבעים נעים לעין. העיצוב לא מסעיר את העין ועיצוב צבירי השעונים דומה לדגמים קודמים של אודי, אבל איכות ההרכבה והחומרים פשוט מצוינת. האלמנט הבולט ביותר בגרסה זו הוא פס העץ הנאה העובר לאורך כל לוח המחוונים.

למרות שניסינו "להרגיש את העוצמה הטכנולוגית" כמאמר המפרסם, לא הצלחנו למצוא אותה במפרט האבזור, בטח שלא במפרט האבזור הבטיחותי. אל תחפשו מערכת לסטייה מהנתיב או בקרת שיוט אדפטיבית, כי אין אותן ב-A4 שלנו. אל תנסו גם למרוח את האצבעות על הצג המרכזי, הוא אינו מסך מגע. חבל גם שעם תג מחיר כזה לא גיירו את המערכת והתקינו מערכת ניווט הולמת. מערכת השמע המשודרגת של באנג & אולפסן בחבילת ה-luxury קצת אכזבה עם צליל רזה ולא מספיק עמוק, אבל ייתכן וזה כבר עניין של טעם. חבילת התאורה הפנימית מדליקה ומוסיפה טוויסט לאווירה.

והאם היא מתאימה למשפחה? כן, אבל לא מרובת ילדים. האודי מציעה לנוסעיה מרחב טוב מלפנים אך מאחור היא מזכירה שמדובר ב"משפחתית גדולה", עם מושב אחורי שמתאים לשני מבוגרים ואולי איזה גוזל קטן ביניהם. תא מטען מכובד בנפח 480 ליטר משלים חבילה משפחתית שימושית.

אודי A4

נוחות נסיעה
מתניעים עם כפתור ההתנעה הכסוף ויוצאים לדרך. ה-A4 מוכיחה את עצמה כשותפה נאמנה לנסיעות ארוכות עם נוחות נסיעה בינעירונית מעולה, למרות שמרגישים את מערכת המיתלים העסוקה. על האספלט העירוני נוחות הנסיעה עדיין טובה אבל קצת פחות מצטיינת. התלונות מגיעות בעיקר כאשר הגלגלים הספורטיביים פוגשים מפגעי אספלט שהעיריות היו צריכות לתקן כבר מזמן. ה-A4 מפגינה איכות נסיעה מצוינת עם בידוד רעשים מצוין ברוב סוגי הדרכים. המשפט האחרון מרשים שבעתיים אחרי שמעיפים מבט על הצמיגים דקיקי החתך (חתך 35!) שנועלת הגרסה הזו.

אודי A4

מנוע ותיבת הילוכים
עכשיו לסיבה שכולכם הגעתם עד הלום: המנוע הנמצא בחרטום של אודי A4 שלנו הוא מנוע חדש לגמרי. הוא הושק ביחד עם ה-A4 והוא הוגדר על ידם כמנוע ה-2 ליטר המוגדש היעיל בקבוצה. על הנייר, המנוע מספק 190 כ"ס ב-4200 סל"ד נמוכים ומומנט של 32.6 קג"מ ב-1450 סל"ד והוא משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה. אודי נפרדו לאט לאט לשלום מתיבות ההילוכים הרציפות שלהם, עברו לסטנדרט ה-DSG בקונצרן והצמידו לו את השם S-Tronic.

איך זה על הכביש, אתם שואלים? מעביר את ידית ההילוכים האלקטרונית ל-D ולוחץ על דוושת התאוצה. ה-A4 מזנקת היטב מהמקום בלי ההססנות שאפיינה בעבר את ה-DSG7. העברות ההילוכים חלקות מאוד, גם בפיקוד הידני. המנוע מושך בעוז לאורך כל קשת הסל"ד ותמיד זמין להעיף את הטון וחצי של האודי קדימה. ה-A4 היא לא מטוס קרב אבל מעטפת הביצועים של יחידת הכוח תספק את רוב נהגיה. התלונה היחידה שעלתה מספר בודד של פעמים היא גמגום קל מצד התיבה בעת עצירה ברמזור ממהירות בינעירונית. בשורה התחתונה, ל-A4 יש יחידת הנעה מלוטשת ומוצלחת מאוד.

בסיום נסיעת המבחן המאומצת מדדנו צריכת דלק של 11.2 ק"מ לליטר.

אודי A4

התנהגות כביש
תגיות RS על חישוקי 19 אינץ' מרשימים וצמיגי הנקוק דביקים ברוחב 245 מעוררים איזושהי תקווה שאולי אודי A4 תפתיע בכבישים הדינאמיים. אז נתחיל בחדשות הטובות: ל-A4 יש אחיזת כביש גבוהה מאוד והיא מצליחה לגהץ לא מעט פניות, גם ללא הנעה כפולה. מגבלות האחיזה שלה גבוהות משמעותית מדרישות רוב הנהגים והיא מעבירה תחושת בטיחות טובה. החדשות הפחות טובות? האודי רחוקה מלהיות משפחתית דינאמית אמיתית, כמו שהורגלנו מיצרן בווארי אחר. היא לא מרגשת, לא מצליחה להעביר היזון חוזר לנהג ולא מגיבה מספיק לנהיגה עם הדוושות בפניות. מרשימה? כן. מרגשת? ממש לא.

אודי A4

סיכום
מה שבטוח הוא שהתחרות בסגמנט של מכוניות המנהלים לא פשוטה בכלל. באותה רמת מחירים של אודי A4 תוכלו למצוא את ב.מ.וו סדרה 3, לקסוס IS300h, וולוו S60 ואינפיניטי Q50. אם תוסיפו עוד כמה רבבות שקלים אפשר לרכוש את מרצדס C קלאס ויגואר XE. לעומת שאר המתחרות הללו, אודי A4 מציעה עיצוב צנוע למדי, איכות נסיעה מצוינת תדמית גרמנית טכנוקרטית ויחידת כוח מרשימה.

לסיכומו של מבחן, אודי A4 בגרסת ה-2 ליטר היא מכונית מנהלים מצוינת למנהל הממהר ובהחלט כדאי להכניס אותה לרשימת האופציות לרכישה. קחו בחשבון שתוספת חבילת ה-luxury מוסיפה 30 אלף שקלים לחשבון הסופי, מקפיצה את ה-A4 לקבוצת שווי שימוש 7 ומעלה את מחיר אגרת הרישוי השנתית.


בסרטון הוידאו - גרסת ה-1.4 ליטר של אודי A4:

צפייה בתוכן אודי A4 (מנוע 2.0 ליטר) - מבחן רכב




לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה