דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q7 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


עשר שנים הם הרבה זמן בכל אמת מידה. כלומר, אלא אם כן אתם עץ, ואז זה פחות נורא. אבל בשביל רכב כמו אודי Q7, שצריך להוות את חוד החנית של יצרנית היוקרה ולהילחם מול מתחרים לא פשוטים בכלל ופופולאריים לא פחות ממנו, עשר שנים הם יותר מחיים שלמים.

אז מה קרה שם באודי שגרם להם להמתין כל כך הרבה זמן עם הצגת הדור השני של ה-Q7 בזמן שהם יורים דגמים חדשים ומתיחות פנים בקצב של מכונת ירייה? כנראה שאת התשובה לזה לא נדע לעולם. אבל מה שכן אפשר לראות, ודי בקלות אפילו, זה איך עשר השנים הללו השפיעו על הקרוסאובר הגדול ביותר בהיצע של אאודי.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar:
אודי Q7

אודי Q7, טורבו-בנזין 3.0 ליטר, 333 כ"ס, אוטומטית, החל מ-557,000 שקל

יתרונות

חסרונות

איכות חומרים והרכבה
עיצוב

נוחות
הנאה מנהיגה

מרווח (מלבד שורה אחרונה)
מושבים (למעט בגרסת Premium)


אודי Q7
אודי Q7. עשר שנים הן המון זמן

עיצוב

בעוד קודמו היה אחד הרכבים הגדולים ביותר בנמצא (508.9 ס"מ לאורך ו-198.3 ס"מ לרוחב), אודי Q7 החדש נותן במבט ראשון תחושה שהוא הצטמק משמעותית במידות, תחושה שגם נתון המשקל שקוזז ב-310 ק"ג (2,105 ק"ג בסך הכל) מאשר. הפרופורציות כאן נעימות יותר לעין, הרבה פחות בובמסטיות ומוחצנות. מכסה המנוע נמוך יותר וקו החלונות מעט גבוה יותר ביחס למרכב, שני דברים שמעניקים לו - לפחות בתמונות - מראה של רכב פנאי נורמטיבי לחלוטין ולא של ג'מוס עצום ממדים.

אבל כשמגיעים לדף הנתונים, מגלים שה-Q7 החדש אמנם באמת צר וקצר, אך רק ב-3 ו-1.5 ס"מ לאורך ולרוחב בהתאמה. בפגישה פנים מול פנים המצב מתחוור עוד יותר. ה-Q7 החדש, בדיוק כמו ה-Q7 הקודם - הוא רכב ענק (!!).

בדיוק כמו קודמו, אודי Q7 משאיר המון רושם כשהוא מגיע. או נוסע. או עומד במקום, זה לא באמת משנה. אנחנו נוטים להאמין שזה בעיקר בגלל גודלו, כי העיצוב החיצוני לא מאוד מעניין או מיוחד. הוא מאוד רבוע, כמו שאודי אוהבים לעשות נכון לשנת 2015, ולמעט הגריל הקדמי הכסוף והבולט, קשה לשים את האצבע על פרטי עיצוב יוצאי דופן. בחוץ בכל אופן.

אודי Q7
אודי Q7. הרושם מגיע בעיקר בזכות המידות

תא הנוסעים

בתוך תא הנוסעים של אודי Q7 התחושה הסתמית משהו של העיצוב החיצוני מתחלפת בהתרוצצות אחוזת אמוק של העיניים בין הפרטים השונים. מתקבלת כאן תחושת עושר (ובהתאם לכך גם אושר, לפחות אצל מי שלא יצטרך להחזיר אותו אחרי סוף שבוע) מדהימה. כל חלק וחלק מרגיש כאילו הוא פוסל מחומרים באיכות מהמעלה הראשונה, וכמובן כאילו הכל רותך למקום ביד אומן.

כבר ברגע הראשון לוכדת את העיניים תצוגת לוח המחוונים החדשה של אודי, מה שהם מכנים "תא טייס וירטואלי". מדובר בעצם במסך LCD שמשמש כלוח מחוונים ויכול להראות לכם שני שעונים גדולים (מהירות וסל"ד) וביניהם מידע סטנדרטי הכולל גם ניווט, או להקטין את שני השעונים למטה ולצדדים להציג המון נתונים על שאר המסך. זה עובד נהדר (אבל באמת נהדר) עם מערכת הניווט, אבל מרגיש קצת גימיקי, מיותר ועמוס מדי בשאר המצבים (מחשב דרך, דיבורית ושמע). המסך הזה, שמציג כמעט את כל הנתונים והאופציות האפשריות, הופך את המסך המרכזי לכמעט מיותר וזה האחרון מצא את עצמו מורד לאחר כבוד לתוך הדשבורד. חשמלית כמובן.

אבל עם כמה שתא הנוסעים כאן מרשים, את ה"וואו" האמיתי תפלטו כשתרד החשיכה. אז נדלקת תאורת האווירה - שאמנם לא מחדשת הרבה בעצם נוכחותה, אבל מצליחה לגרום לי לחייך הרבה יותר ממה שהגיוני שכמה פסי LED יצליחו. יש כאן שלושה סוגי של תאורה, אחד לבן קבוע ושניים שהצבע והבהירות שלהם ניתנים לכיוונון מלא. כלומר, אם תחליטו שאתם רוצים תאורה צהובה וסגולה, קיבלתם.

המושבים הם הדבר היחיד בתא הנוסעים שמרגיש רק "בסדר". הם נוחים ונעימים מספיק, אבל לא יותר מזה. היה יכול להיות מאוד נחמד אם היו למושבים עוד כמה צירי כוונון, כמו למשל הארכת בסיס המושב או פתיחה/סגירה של תמיכת הצד לגב לישבן. בגרסת פרימיום הבכירה תקבלו מושבי קומפורט טובים משמעותית עם שפע של אפשרויות כיוונון.

בכל הנוגע למרווח, בשתי השורות הראשונות יש שפע לא נורמלי של מרווח. אם זה לא יספיק לכם, כנראה שתצטרכו לעבור למיניוואן נוסח הגרנד וויאג'ר של קרייזלר. המושבים בשורה האמצעית קטנים יחסית, אך הם כולם באותו גודל ולא בתצורת שניים גדולים ו"חצי מושב" באמצע. המושבים האחוריים מתאימים - כרגיל - מקסימום למתבגרים. מרווח הרגליים והראש דווקא סבירים, אבל מרווח הברכיים כמעט ולא קיים, וחבל.

בתא המטען של אודי Q7 יש עוד כפתור מעניין מאוד, שנמצא ליד הכפתורים של הפתיחה החשמלית (כן, חשמלית) למושבים האחוריים. בלחיצה על הכפתור הזה, מתלי האוויר שהגיעו עם חבילת Luxury האופציונלית מנמיכים את הישבן של המכונית ועוזרים להעמיס את 295 הליטרים שנותרו אחרי שפתחנו את שבעת המושבים.

בגרסת פרימיום הבכירה תוכלו לקבל בין היתר גם שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כגון שמירה על נתיב נסיעה, "טייס אוטומטי" שעוקב אחרי הרכב שלפניכם בפקק (או לא בפקק) והתראה על עצמים בשטח המת. אך גם גרסת הביניים לא מרגישה עירומה מאבזור וכוללת את מערכת המצלמות ההיקפיות המעולה שמרגישה כמעט הכרחית על ספינת משא שכזו, כוונון חשמלי מלא למושבים, חלון שמש פנורמי נפתח ענקי ועוד ועוד ועוד.

אודי Q7
אודי Q7. תא הנוסעים עשיר, מוקפד ואיכותי

נוחות נסיעה

בסעיף הזה יש לי רק מילה אחת להגיד. או ליתר דיוק שתיים – מתלי אוויר. כל מי שנסע על מכונית עם מתלי אוויר מכיר את ההרגשה ולמי שלא, מומלץ בחום לנסות. שימו את בורר המצבים ב-Comfort והאודי Q7 הזו תגהץ פחות או יותר כל שיבוש שתוכלו לחשוב עליו. כמעט. אין כאן את תחושת הריחוף של מערכת ה-Magic Body Control של מרצדס, ופה ושם עדיין עוברות חבטות קטנות משיבושים גדולים במיוחד לתוך התא, אך כל עוד לא תבקשו ממנה להעלים לחלוטין את האספלט הישראלי, אתם לא תתאכזבו. התלונה היחידה כלפי נוחות הנסיעה באודי Q7 היא בכלל לא לנוחות הנסיעה, אלא לרעש הצמיגים שלא מבודד מספיק במעבר על שיבושים חדים. אתם אמנם לא מרגישים שום דבר אבל הצליל שחודר לתוך הסלון מעט לא נעים.

יתרון נוסף של מתלי האוויר הוא כמובן היכולת לשנות את גובה המרכב בהתאם למה שאתם רוצים לעשות באותו הרגע. רוצים לרדת מהכביש? שימו במצב Off road וצאו לדרך. המערכת גם תראה לכם שפע נתונים כמו זוויות המרכב וההיגוי כדי שתוכלו להבין אם אתם באמת עומדים להתהפך או שזה סתם מרגיש מפחיד. היה לכם יום מעצבן בעבודה ואתם רוצים לתקוף כמה פניות, או לחילופין לשייט על כביש 6 עד שנגמר האספלט ולהמשיך עוד קצת אחר כך? מצב ספורט ינמיך ויקשיח את המכונית ובמצב אוטומטי היא כבר תטפל בהכל.

אודי Q7
אודי Q7. מתלי האוויר ירימו או יורידו את המרכב

מנוע ותיבת הילוכים

אז זה קרוסאובר יוקרתי, גדול, מפואר, כבד וגבוה, אז איזה מנוע יש לו? רוב הסיכויים שהתשובה שלכם תהיה "מה זה משנה?". וזה נכון. כל עוד המנוע מספק את מה שדורשים ממנו – כלומר להאיץ, כל השאר פחות חשוב.

וזו בדיוק הפילוסופיה בה נקטה אודי עם המנוע של ה-Q7. יש כאן נפח של 3.0 ליטר, כפול מגדשים, 333 כ"ס ו-44.8 קג"מ של מומנט שמשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. יש כאן גם כח, ובכלל לא מעט ממנו, אבל הוא לא מרגש. אין צליל מנוע, אין דחיפה, אין כח מתפרץ. המנוע מרגיש באופן כללי כאילו הוא מנגן כינור שני לכל המכונה הזו שכל מטרתה היא ניתוק טוטאלי מהסביבה, נוחות, נינוחות ופינוק. בכלל, כל מערכת ההנעה מרגישה כמו רב-משרתים שנמצא במשפחה כבר 40 שנה, עושה את מה שנרדש ממנה על הצד הטוב ביותר ולא עושה מזה סיפור.

צריכת הדלק של אודי Q7 עמדה בסוף המבחן על 7.8 ק"מ לליטר לא מאוד מרשימים ביחס לאופי הנהיגה הרגוע.

אודי Q7
אודי Q7. הכל מתבצע מהר ובלי דרמה

התנהגות כביש

את נימוסי הכביש של אודי Q7 קשה מאוד לנתק מסעיף הנוחות.. ההתנהגות של המכונית הזו היא בדיוק מה שהייתם מצפים לקבל מבהמה כפולת טונות (ועוד קצת) שיושבת על מערך מתלי אוויר. היא נוחה, מאוד נוחה, והיא יכולה להנמיך את עצמה ולהתקשח מעט - אבל אם תזרקו אותה לתוך פניה תבינו שאפילו פולקסווגן עדיין לא יכולים לחוקי הפיזיקה.

אך יחד עם זאת אי אפשר להגיד שה-Q7 הוא לגמרי נטול יכולות. יש לו מספיק אחיזה כדי לנסוע מספיק מהר, אבל הוא דואג להזכיר שזה "לא הקטע שלו". ההגה מעביר בדיוק אפס פידבק למה שקורה והמרכב המגודל נוטה לרכון על מתלי האוויר ולפגוע בתחושת הבטחון. נסיעה מהירה – כן, נהיגה מהנה – לא ממש.

אודי Q7
אודי Q7. יכול לנסוע מהר, אבל לא ממש רוצה לעשות את זה

סיכום

אודי Q7 הוא מכונה מרשימה מאוד. הוא נוח מאוד, מבודד מאוד, מספק יוקרה ואיכות מהמעלה הראשונה והוא שימושי לעילא ולעילא. הוא לא מאוד דינאמי ולא מאוד נאה, אפילו מעט גמלוני, אבל אפילו למרות זאת הוא מהווה בלי צל של ספק שיפור ענק על פני קודמו. אם ג'יפון יוקרתי נמצא ברשימת הקניות שלכם והתקציב שלכם נע סביב חצי מליון שקל, אודי Q7 צריך להיות גבוה מאוד ברשימת ה"לבדוק" שלכם.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה