דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל גרנדלנד X - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...
כתב וצילם סטילס: אסף בר-שי

צילם וערך וידאו: שלו שטיינבאום

אחת משיחות המסדרון בין חובבי הרכב באירופה בשנים האחרונות, היתה על העסקה הבלתי שגרתית, שבמסגרתה פיג'ו-סיטרואן הצרפתית רכשה את אופל הגרמנית. לא מפתיע לכן לגלות עכשיו כלי רכב של אופל שמבוססים על דגמי פיג'ו-סיטרואן, ממש כמו שאופל גרנדלנד X שבמבחן מבוסס על פיג'ו 3008.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל גרנדלנד X


אופל גרנדלנד X, מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 130 כ"ס, מ-149,900 שקל

יתרונות

חסרונות

איכות ייצור והרכבה

צריכת דלק לא מהטובות

נוחות נסיעה

תגובות תיבת הילוכים

מרווח מאחור ותא המטען

  התנהגות לא ספורטיבית

צפייה בתוכן אופל גרנדלנד X - מבחן וידאו


אבל זה לא בדיוק ככה. ההחלטה לייצר ביחד רכבי פנאי קדמה בהרבה להחלטה על הרכישה. אולי תוך כדי שיחות בני אופל מצאו חן בידי בנות פיג'ו-סיטרואן וכך נולדה החתונה, אבל החיבור הזה, גרנדלנד X ל-3008, או קרוסלנד X ל-2008 - לא ממש קשור.

אזזז… הגרנדלנד (לצורך הזרימה, ה-X ינשור משם הרכב בהמשך הכתבה, ברשותכם) מתחיל בעמדה טובה וגם רעה בדיוק מאותה הסיבה: הרכב שעליו הוא מבוסס לא סתם מוצלח, אלא לטעמו של כותב שורות אלו, זהו הפיג'ו הטוב ביותר מזה שנים. איך זה משפיע על הגרנדלנד? מצד אחד לרעה, כיוון שיש מי שיחשוב לעצמו, 'אם הפיג'ו כל כך טוב, למה לקנות משהו אחר בפלח השוק הזה'. מצד שני גם לטובה, כי הפלטפורמה, הבסיס ההנדסי של כלי הרכב הזה, הוא אחד המוצלחים שנראו כאן לאחרונה.


עיצוב

לעומת ה-3008 המהפכני (וכאן אני עוזב את הפיג'ו, אני מבטיח), העיצוב בגרנדלנד פחות דרמטי, מסעיר ומהפכני, מבפנים וגם מבחוץ. הוא כן אלגנטי מאוד, נעים מאוד לעין. שילוב הגג בגוון שונה, כמו ברכב המבחן, משפר עוד יותר את החזות הנעימה שלו ויוצר עיצוב שנעים להביט בו.

אופל גרנדלנד X

כשנכנסים פנימה מגלים תא נוסעים לא מהפכני, אבל אחד מהיותר אלגנטיים ונעימים. תבנית העיצוב כאן מודרנית, בכיוון מעט יוקרתי אפילו. איכות החומרים גבוהה וכך גם ההרכבה, רמז לכך שתא הנוסעים הזה עשוי להישאר במצב טוב גם אחרי שנות שימוש.

הגרסאות המאובזרות כאן מציעות כמה רכיבים שמשדרגים את האווירה: מסך מולטימדיה מוצלח בשילוב אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושבים בשילוב עור, טעינה אלחוטית (אם כי הטלפון מונח באלכסון, דבר שלעתים פוגע בפעולת המטען), חלון פנורמי ענק שדווקא לא נפתח אלא נשאר קבוע ומוסתר לפי הצורך מאחורי וילון (שעלול לחמם את התא מעט יותר מהרגיל בקיץ ישראלי) ואפילו תאורת אווירה.

אופל גרנדלנד X


תא הנוסעים

אביזרי בטיחות לא חסרים כאן, בכל גרסאות הרכב ולאו דווקא ביקרות, כמו אצל כמה מהמתחרים. יש כאן בלימה אוטונומית, תיקון סטייה אקטיבי מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעות שטח מת והתרעת ערנות, מראה מתכהה, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חניה מלפנים ומאחור.

מרחב הפנים טוב מלפנים ומאחור. במושבים האחוריים ייסעו שני מבוגרים בנוחות ובמרחב גדול מהממוצע בקבוצה, אם כי הרגליים שלהם יהיו מוגבהות מעט. ליושבים מאחור יש גם פתחי מיזוג, שקע טעינת USB ונוריות קריאה.

תא המטען מצוין. הנפח שלו גדול והוא בנוי באופן קובייתי ונגיש להעמסה ופריקה. אפשר מאחור להפיל את המושבים האחוריים כדי להגדיל את נפח ההעמסה, ישנם 'כיסי' אחסון בצדדים וגם אפשרות לתליית שקיות ותיקים.

אופל גרנדלנד X

נוחות נסיעה

ההגה קל יחסית ונעים לשימוש בסביבה העירונית. תנוחת הנהיגה ברכב גבוהה ושולטת וקל להבין מה קורה בחוץ. הוסיפו לזה את מערכות הסיוע לחניה ותקבלו כלי רכב שנוח לתמרן איתו בעיר הצפופה וגם להשחיל אותו לחניות בלתי אפשריות.

נוחות הנסיעה בסביבה העירונית המאתגרת - טובה מאוד. הוא מרסן את תנאי הנסיעה הרגילים ורק בפסי האטה או טלטלות משמעותיות מרגישים את זה בתא הנוסעים באופן ברור, אבל גם אז, לא באופן מטריד.

מחוץ לעיר רמת הנוחות משתפרת. בלימת הזעזועים המוצלחת נמשכת, אם כי במהירות גבוהה מרגישים יותר שינויי כיוון, אם הנהג לא מעדן מדי את אופי ההתנהלות שלו. רעשים של רוח ודרך כמעט ואינם נוכחים, עדות לבידוד מוצלח.

 אופל גרנדלנד X

מנוע ותיבת הילוכים

גם המנוע הוא פרי שיתוף הפעולה עם קונצרן PSA. מדובר במנוע 3 צילינדרים, 1,200 סמ"ק טורבו שמייצר 130 כ"ס. הוא טוב ומודרני, נותן דחף חזק עם צליל נעים, וכל זאת בפעולה חלקה וטובה. הביצועים כאן טובים, פחות מ-11 שניות מעצירה מוחלטת למאה קמ"ש ומהירות מרבית מוצהרת (לא ניסינו) של כמעט 190 קמ"ש. בזכות כל הבידוד שהזכרנו, בקושי מרגישים את היכולת של המנוע, אז תצטרכו להאמין לנו, או לדפי הנתונים.

אופל גרנדלנד X

תיבת ההילוכים היא אוטומטית קלאסית (לא רובוטית או רציפה, למשל) ובדרך כלל היא פועלת באופן חלק וטוב, בעיקר תוך כדי נסיעה רגועה. בהאצות מהירות, מהמקום או תוך כדי תנועה, היא מגיבה לעתים מעט לאט.

צריכת הדלק במהלך המבחן נעה באזור 11 קילומטר לליטר בנזין, פגשנו טובות ממנה.

 אופל גרנדלנד X

התנהגות כביש

באופל גרנדלנד אין מאפייני נהיגה אתלטיים-ספורטיביים. הוא לא נועד לזה, וגם אינו מרשים ביחס לקבוצה. אם לא מחפשים את האלמנטים הספורטיביים, ההתנהגות שלו דווקא מצוינת וזאת בהיבט הבטיחותי. אחיזת הכביש של הגרמני-צרפתי מצוינת, הוא מגיב באופן בטוח וצפוי וגם במהירות גבוהה בתנאים מפותלים אפשר לנסוע איתו בנינוחות.

אופל גרנדלנד X

סיכום

שיתוף הפעולה של אופל עם קבוצת פיג'ו-סיטרואן עושה טוב לפיתוח רכבי הפנאי, שזוכים לבסיס הנדסי מוטורי משובח מאוד. אופל גרנדלנד הוא בן טבעי לשת"פ הזה. מי שלא מחפש התרגשות, עיצוב מרהיב עין או חוויות ספורטיביות ימצא באופל גרנדלנד רכב מצוין. הוא בטיחותי, מרווח, נוח מאוד לנסיעה, מספק ביצועים טובים ובנוי באיכות מעוררת הערכה.

לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה