דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל זאפירה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



מה כבר מבקשת משפחה עם 4-5 ילדים מהרכב שלה? לא הרבה. שיהיו מספיק מקומות ישיבה, שיהיה נוח לכולם, שיהיה תא מטען גדול ושהרכב יהיה בטיחותי. כמו בכל רכב אחר, כדאי שהוא גם יהיה חסכוני ואמין. לא יותר מזה. הלקוחות המשפחתיים לא מציבים בדרך כלל דרישות גבוהות של ביצועים, אבזור, התנהגות כביש מהנה או עיצוב נוצץ - העיקר שיהיה נוח ושימושי. האם הדרישות האלו עושות חיים קלים ליצרניות הרכב? מסתבר שלא. המיניוואנים הקומפקטיים, שהם הכלי הבסיסי ביותר שניתן לרכוש עבור משפחה ברוכת ילדים, לא מצליחים לענות על כל הדרישות: לא תמיד הם מרווחים (במיוחד בשורה השלישית), תא המטען שלהם קטנטן כשכל המושבים פתוחים, וההתלבטות בין ילדים למטען לא עושה חיים קלים לבעלי המשפחות...

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל זאפירה


אופל זאפירה, טורבו-בנזין 1.4 ליטר, 140 כ"ס, 167,990 שקל

יתרונות

חסרונות

איכות חומרים ואבזור
תא מטען קטן

שילוב מנוע - תיבה

מזגן חלש

מרווח לנוסעים בשורות הראשונות

מרווח למסכנים בשורה השלישית


צפייה בתוכן אופל זאפירה - מבחן וידאו



אופל זאפירה הוא אחד מהמיניוואנים שמנסים להתמודד עם המגבלות האלו. הוא מבוסס על הפלטפורמה המשפחתית של אופל אסטרה, אותה אחת שמשמשת גם את שברולט קרוז ושברולט אורלנדו, וזו לא נקודת פתיחה קלה - במיוחד כאשר פורד S-Max המתחרה מבוסס על פורד מונדיאו הגדולה הרבה יותר. האם הזאפירה מצליח במשימתו? והאם הוא מעניק תמורה הולמת למחיר של 168 אלף שקל?


גם מבלי שביקשנו זאת ברשימת הדרישות, אופל זאפירה מצליח להיראות טוב. העיצוב נקי ומודרני בזכות שטחי החלונות העצומים והקווים הפשוטים והזורמים. פנסי החזית, שמעוצבים בסגנון "בומרנג", מוסיפים קורטוב של תחכום לזאפירה. כניסה לתא הנוסעים מלווה בתחושה של מרחב ואווריריות: החלונות הגדולים (זו לא הפעם האחרונה שתשמעו עליהם) מכניסים המון אור, ויוצרים הרגשה של רכב גדול יותר. השמשה הקדמית נמשכת הרחק לפנים, ולפעמים נדמה שבחלל שנוצר בינה לבין הנהג אפשר היה להכניס שורת מושבים נוספת. מצד שני, המטראז' הנדיב של הזכוכיות מכניס חום רב לחלל הרכב, וכאשר מחשב הרכב מדד 42 מעלות צלזיוס ביום המבחן - גם הפעלה בעוצמה מלאה של המיזוג לא הצליחה לקרר את הרכב לגמרי.


אופל זאפירה. חכמה בשמש? / צילומים: יתיר דוידוביץ

המושבים הקדמיים של אופל זאפירה ממקמים את הנהג גבוה מעל הכביש, ותנוחת הנהיגה הזקופה מזכירה יותר וואנים אמריקאיים גדולים מאשר מיניוואנים קומפקטיים יוצאי אירופה. בזכות הישיבה הגבוהה ולמרות התחושה שמדובר ברכב ענק, הזאפירה מתנהל בקלילות ברחבי העיר. שדה הראיה מעולה (חלונות גדולים כבר אמרנו?) וההגה הקליל מאפשר תמרון נוח בין הסופר לגני הילדים. מי שהיה רגיל לטפס למושב הנהג של ג'יפון, ירגיש פה בבית.

תא הנוסעים הוא הרבה יותר אירופה מאשר אמריקה, וטוב שכך. איכות החומרים מצוינת, גם אם התחושה לא יוקרתית, ורשימת האבזור נדיבה: לזאפירה יש מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה וחיבורים לנגן MP3, בקרת שיוט, מחשב דרך מפורט, ציפוי עור להגה ובקרת אקלים מפוצלת. אותה בקרת אקלים שולחת את המיזוג למושבים האחוריים דרך פתחים שממוקמים על קורה B (המפרידה בין הדלת הקדמית לאחורית), ומפנקת את דיירי השורה השניה במעט אוויר קר. ליושבי השורה השלישית אין מענה מספק בכל מה שנוגע למיזוג האוויר, אבל הם בהחלט יכולים לצנן את עצמם עם כוס של אייס קפה או ברד ענבים: שני מחזיקי כוסות שימושיים נמצאים בין המושבים בשורה האחורית, ואליהם מצטרפים גם תאי אחסון עמוקים בדפנות הרכב ושקעי מצת שיכולים לשמש את מטעני האייפוד של הילדים. בכל מה שנוגע לאבזור, התלונה העיקרית היא בתחום הנדסת האנוש: הקונסולה המרכזית וגלגל ההגה עמוסים בכפתורים צפופים ומבולגנים, והתפעול של המערכות לא אינטואיטיבי.


תא נוסעים מרווח ואוורירי

בכל הנוגע לנוחות הנסיעה, הזאפירה מפגינה כישורים מוצלחים למדי: זו לא מכונית רכה וסופגת, כך שבידוד מוחלט של פגעי הכביש לא תמצאו, אבל המתלים מצליחים להעביר את הנסיעה בנעימים. טובה במיוחד היא הנוחות בכבישים מהירים, שם הריסון של המתלים מצליח לשמור על הרכב יציב, מאוזן ומאוד נעים לנסיעה. המושבים עצמם קשים, כמיטב המסורת הגרמנית, וגם הרוחב שלהם לא יספק נוסעים עבי בשר - אך מעבר לתלונות על עובי הריפוד, המושבים של הזאפירה באמת נהדרים. היתרון האבסולוטי הוא במודולריות: בשורה השניה ניתן לכוונן כל כיסא לפנים ולאחור, לכוון את זווית המשענת ואף לקפל לחלוטין את המושב עד לקבלת חלל העמסה שטוח וענק. המושבים בשורה השלישית מתקפלים אף הם ויוצרים נפח הטענה מכובד מאוד. כשהם בשימוש, לא נותר כמעט מקום למטען - אך גם במצב זה יש יותר מקום לציוד מאשר במתחרות כמו טויוטה ורסו או שברולט אורלנדו. אבל אין סיבה להתלהב: ההבדל הוא בין שקית שוקו שתיכנס בבגאז' של המתחרות, לעומת שקית חלב שתצליחו להעמיס בזאפירה. נחמת עניים.

משפחה עם 5 ילדים, כאמור, תתקשה להסתדר עם מה שמציעה הזאפירה (או כל מיניוואן אחר בקטגוריה הזו). שורת המושבים השלישית נמוכה וצפופה מאוד, ותתאים לילדים בלבד. ניתן להגדיל את המרווח לרגליים על ידי הזזה לפנים של מושבי השורה השניה, אך שיפור משמעותי לא יושג. עם זאת, משפחה עם 4 ילדים וקצת יצירתיות תצליח להעמיס את היקר לה על הרכב: קיפול של מושב אחד מאחור יאפשר העמסה של חפצים בסמוך לילד שבעונש באותו היום, ואת המטען ניתן לקשור לטבעות עיגון ייעודיות שממוקמות ברכב - כך שהילד יישב בבטחה מבלי לחשוש ממזוודה תועה. הורה שיצא לטיול אופניים עם שניים מילדיו יוכל לקפל את כל המושבים בצד ימין או שמאל של הרכב, להכניס פנימה את האופניים (או את ציוד הסקי) ולהושיב את הצאצאים בצד שמנגד. לא נופתע אם נגלה שברנש יהודי היה אחראי על תכנון הפנים המקורי של הרכב.



אם נחזור לרשימת הדרישות של המשפחה, נגלה שסעיף צריכת הדלק ממוקם בעדיפות גבוהה בדרך כלל. לקוחות שעוברים ממשפחתית עם מנוע 1,600 סמ"ק חוששים לא פעם מצריכת הדלק של מיניוואן גדול ומגושם, ולפחות על הנייר הזאפירה נראית כמו פתרון הולם. אבל מה לעשות שהמנוע לא פגש את הנייר? כיוון שמדובר במנוע טורבו (1,400 סמ"ק לא מסוגלים להזיז את המיניוואן לבדם), צריכת הדלק נוטה להיות אופטימית בדף הנתונים ופסימית במציאות. מגדש הטורבו נושף וגודש ללא הרף, גם בנסיעה מתונה יחסית, וכך מתקבלת צריכה בינונית של 8 ק"מ לליטר במהלך המבחן. קצת יותר מ-300 קילומטרים חלפו מאז היציאה מחניון היבואן במיכל מלא ועד לרגע בו נדלקה נורית התדלוק.

מצד שני, המנוע הקטן מספק ביצועים טובים מאוד. הזאפירה מרגישה נמרצת בכל מצב, גם במהירויות גבוהות, וחסרון ההספק אל מול המתחרות לא מורגש כמעט. אשרי הטורבו ואשרי יולדתו. לא מדובר בטיל קרקע-קרקע כמו פורד S-Max וגם לא במטוס כמו פיג'ו 5008, אבל לאופל אין במה להתבייש. תיבת ההילוכים כמעט לא מורגשת, וזו המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לתיבת הילוכים. ההחלפות חלקות, מהירות ומתוזמנות היטב.



מי שחושש לנסוע במיניוואן מגודל, שמא יתנדנד הרכב על צידו ויפול ארצה במפגש עם רוחות צד - יכול להיות רגוע. התנהגות הכביש של הזאפירה בטוחה מאוד, והרכב מרגיש קטן ממידותיו גם בנהיגה דינאמית. אם תדחקו אותו לקצה הוא גם יהיה מהנה לפרקים, אבל צריך לזכור שנהיגה דינאמית ממילא לא מופיעה ברשימת הדרישות ממיניוואן.
בסופו של יום, אופל זאפירה הוא מיניוואן טוב מאוד, אפילו מצטיין. מוזר לומר את זה על רכב לשבעה נוסעים שלא מכיל כמעט תא מטען וגם לא מאפשר ישיבה נוחה בשורה השלישית לנוסעים מעל גיל 10, אבל כל עוד המתחרים בקטגוריה לא יעלו את הרף בתחומים אלו - נוכל להמליץ על הזאפירה בפה מלא. הוא מתמודד בכבוד עם כל החסרונות הנובעים מעצם היותו מיניוואן, ומצליח לספק שירות הולם למשפחה.


לדגמי אופל בישראל - אופל

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה