דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל קורסה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

הישראלים אולי לא מכירים את אופל קורסה בתור דגם דומיננטי במיוחד, אבל באירופה המצב שונה. הסופר מיני של אופל מכרה קרוב ל-14 מיליון יחידות במשך 37 שנים, ותפסה כרבע מהמכירות השנתיות של אופל. הקורסה היא אחת ממכוניות הסופר מיני הנמכרות ביותר באירופה מזה שנים רבות, אבל נראה שהפעם סימני השאלה צריכים להיות מופנים מישראל לאירופה, ולא להיפך. מה היה בקורסה שהפך אותה ללהיט גדול כל כך? 

צריך להודות שבעשורים האחרונים הקורסה לא היתה מכונית מבריקה. תחת הבעלות של GM הוציאה אופל כמה מוצרים מצוינים, בהם האינסיגניה והאסטרה שזכו לשבחים רבים, אבל הקורסה תמיד היתה אפרורית וקצת משעממת. בשנים בהן פגשנו בפיג'ו 208 הנהדרת, רנו קליאו היפהפיה וסיאט איביזה היעילה והטכנולוגית, קשה היה למצוא יתרון ממשי בקורסה.
 

לעמוד הדגם בקטלוג: אופל קורסה


אופל קורסה, 1.2 ליטרים, טורבו בנזין, אוטומטית 130 כ"ס, מ-118,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

אבזור ובטיחות

מרווח מאחור

ביצועי מנוע

שדה ראיה

התנהגות כביש

  מחירים גבוהים

צפייה בתוכן אופל קורסה - מבחן רכב


אבל עכשיו המצב שונה בתכלית. אופל כבר לא נמצאת בבעלות של GM אלא של PSA, קבוצת פיג'ו-סיטרואן, והקורסה החדשה היא מכונית מרשימה יותר מאי פעם. בחנו אותה בגרסת ה-GS ליין הבכירה, שבתמורה למחיר לא נמוך מבטיחה יתרונות רבים בביצועים, באבזור ועוד.

עיצוב

הקורסה החדשה נראית נהדר, במיוחד בצבע הכתום-שחור של רכב המבחן אבל לא רק. הפרופורציות שלה הרבה יותר ספורטיביות מבעבר, עם תוספת לא מבוטלת לאורך לצד קיצוץ של כ-5 ס"מ לגובה. אהבנו מאוד את תאורת הלד מלפנים, שמתחברת לפס הכרום על הגריל, וגם את הצביעה של חישוקי הגלגלים, הספוילר מאחור וצמד פתחי המפלט הקרביים. לעומת ה-C3 העגלגלה והחביבה וה-208 שנראית כאילו הגיעה מעולמות הגיימינג, הקורסה נראית מאוד מדויקת ונאה.
 
אופל קורסה

גם מבפנים המראה מוצלח, עם מסך המולטימדיה שפונה לכיוון הנהג, הפס האדום לרוחב הדשבורד וריפוד המושבים הנאה. 

חשוב לציין כי חלק גדול מפריטי העיצוב מוצעים רק בגרסת ה-GS ליין הבכירה. הקורסה הבסיסית נראית מעט יותר פשוטה, אך עדיין נאה. גם בנוגע לחומרי הדיפון ברכב, ה-GS ליין מציעה חומרים באיכות גבוהה יותר בחלק מהמקומות.

 
אופל קורסה

תא הנוסעים

המושבים הנאים מציעים נוחות ותמיכה ברמה בהחלט טובה. שימו לב שתנוחת הנהיגה נמוכה יחסית - לא לכל אחד זה יתאים. לוח המחוונים שנמצא מול עיני הנהג הוא אופל קלאסי, שריד לימי GM. בחו"ל מוצעות גם גרסאות עם לוח מחוונים דיגיטלי, אך אנחנו דווקא אהבנו את המחוגים הפשוטים. אלו מציגים את המידע בצורה פשוטה וברורה, וגם מחשב הדרך ותצוגות ההתרעה שעליו הם מהברורים והנהירים ביותר שפגשנו. לא תמיד דיגיטליזציה היא יתרון.
 
אופל קורסה

הדברים אמורים גם כלפי מסך המולטימדיה. מדובר במסך המוכר של פיג'ו-סיטרואן, בהבדל אחד גדול - כאן מפעילים את המיזוג מכפתורים פיזיים נפרדים ולא מתוך המסך עצמו. מעבר לזה המסך מציע תמיכה מלאה בעברית וגם קישוריות סלולאר מתבקשת, אך העובדה שהוא נשלט במגע בלבד מהווה בכל זאת חסרון מסוים. כמו תמיד, לחיצה עם 3 אצבעות פותחת תפריט קיצורים שימושי.
 
אופל קורסה

רשימת האבזור של הקורסה עשירה במיוחד. גרסת הכניסה, האדישן פלוס, כוללת מפרט נדיב בפני עצמו - ואילו ה-GS ליין הבכירה מוסיפה עוד לא מעט. מלבד המולטימדיה האמורה, כוללת האדישן פלוס גם בקרת שיוט, חיישני חניה, מצלמת רוורס, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי, 4 חלונות עם הפעלה אוטומטית, מראה נגד סנוור וחישוקי "16 קלים.

ה-GS ליין מוסיפה גם כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, מראות צד בקיפול חשמלי, משענת יד מרכזית עם תא אחסון, גג שמש פנוראמי, פריטי עיצוב ספורטיביים וחישוקי "17.
 
אופל קורסה

בתחום הבטיחות מציעה גרסת הבסיס בלימת חירום אוטונומית מבוססת מצלמה הפועלת עד למהירות של 85 קמ"ש, מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ואורות גבוהים אוטומטיים. ה-GS ליין משדרגת את הבלימה האוטונומית עם תוספת רדאר וטווח פעולה שמגיע עד ל-140 קמ"ש, וכוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים במראות. על אף המפרט העשיר, את מבחני הריסוק האירופאיים סיימה הקורסה בציון של 4 כוכבים בלבד. 
 
אופל קורסה

בהיבטים הפרקטיים הקורסה לא מצטיינת. המושבים האחוריים לא מציעים מרווח נדיב: התקרה הנמוכה מקשה על הכניסה והיציאה מהרכב, מרווח הראש מוגבל ומרווח הברכיים סביר בלבד. בנוסף, הנוסעים מאחור לא יהנו מאביזרים כמו שקעי טעינה או פתחי מיזוג.

היצע תאי האחסון דווקא לא רע וגם תא המטען סביר בגודלו, עם נפח של 300 ליטרים, אך סף הטעינה גבוה ולא מצאנו בו אביזרי אחסון שימושיים.
 
אופל קורסה

נוחות נסיעה

אופל קורסה מציעה רמת נוחות טובה מאוד. אמנם, בגלל הצמיגים נמוכי החתך וכנראה שגם בגלל כיול ספורטיבי יחסית, השיבושים הקטנים בהחלט מורגשים - אך הרכב רחוק מלהיות קופצני וחוויית הנסיעה בסך הכל נעימה מאוד. פסי האטה וגלים בכביש נבלעים בשקט יחסי מתחת לגלגלים.
 
אופל קורסה

מחוץ לעיר הנסיעה שקטה מאוד, אך משהו באופי של הקורסה מרגיש נמרץ ותזזיתי ופחות נינוח ובוגר בהשוואה לרנו קליאו או פולקסווגן פולו, למשל. זה לא בהכרח רע: הקורסה עדיין מרגישה יציבה מאוד ויש לעיתים משהו מהנה בתחושות התזזיתיות של מכוניות קטנות. 
 
אופל קורסה

מנוע ותיבת הילוכים

בחרטום של הקורסה שוכן אחד המנועים הנפוצים של קבוצת PSA. מדובר במנוע טורבו-בנזין משולש צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים, עם הספק של 100 כ"ס בגרסת האדישן פלוס או 130 כ"ס בגרסת ה-GS ליין שנבחנה. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 8 הילוכים - לא עניין נפוץ במיוחד ברכבים קטנים.
 
אופל קורסה

וכמו תמיד, יחידת ההנעה הזו מצוינת - וכאן אפילו יותר מתמיד. התגובות זריזות, הכוח קיים בשפע והקורסה מאיצה בנחישות ובקלילות. האופי של יחידת 3 הצילינדרים מדרבן את הנהג למשוך את המחט במעלה מחוג הסל"ד ולקבל את הצליל המחוספס ואת הורדת הכוח היעילה לגלגלים. בכך היא שונה ממתחרות עם מנועי 4 צילינדרים "רגועים" באופיים - למשל זה של רנו קליאו. 
 
אופל קורסה

תיבת 8 ההילוכים, באופן מעט מפתיע, פועלת כאן בצורה הרבה יותר מהירה ויעילה מכפי שזכור לנו ממפגשים קודמים איתה.
 
אופל קורסה

נציין גם כי בורר מצבי הנהיגה יוצר שינוי דרמטי בדרך בו מגיבה המכונית לדרישות הנהג. במצב החסכוני הקורסה מרגישה רגועה, כמעט אנמית. במצב הספורטיבי, לעומת זאת, מדובר במכונית שמגיבה בצורה יוצאת מן הכלל.

צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.5 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת. לא רע בהתחשב בביצועים.

 
אופל קורסה

התנהגות כביש

על הכביש המתפתל הקורסה מצדיקה את מה שהבטיח העיצוב. אמנם, ההגה קל וגם חסר תחושה - ובכך הוא פחות מוצלח מהגאים שמקובל למצוא אצל האחות פיג'ו - אך מעבר לזה מדובר במכונית עם יכולת דינאמית נפלאה. יש לה שלדה חדה ומדויקת, שמתקשרת עם הנהג ומשנה כיוון בכל הרפיית דוושה. זוויות הגלגול מינימאליות, ה-Turn in מיידי וגם אחיזת הכביש מעולה. כיף של מכונית.

 
אופל קורסה

סיכום

עם מחירים גבוהים יחסית ומותג שסבל במשך שנים רבות מהזנחה, אנחנו מעריכים שאופל קורסה לא תהפוך ללהיט מכירות בישראל. אבל שני המגבלות הללו לא יוכלו לקחת מהקורסה את היכולות הגבוהות שיש לה: מדובר במכונית נאה, מאובזרת היטב, נוחה לנסיעה, שקטה, זריזה ומאוד מהנה. המרווח המוגבל במושב האחורי הוא עניין נסבל עבור רבים מלקוחות הסופר מיני.

מי שירכוש את הקורסה החדשה יקבל חווית נהיגה מהנה ומתגמלת, שכמותה נדיר למצוא - לפחות עד שתגיע ארצה פיג'ו 208 החדשה. הגרסה החשמלית של הקורסה, שתנחת כאן בתוך מספר חודשים, תהפוך את כל זה למעניין אפילו יותר.

לצפייה בכל דגמי אופל בישראל

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה