דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

איווייז U5 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

נראה ששוק הרכב הישראלי חיכה בשנתיים האחרונות למוצר כמו איווייז U5. עדיין לא מדובר בשורת הסיכום של המבחן - בשביל זה תצטרכו לעבור עוד כמה מאות מילים - אבל כבר במפגש הראשוני עם הרכב באולם התצוגה, אנחנו מבינים שיש כאן משהו אחר.

היצרנים הסיניים סבלו בראשית דרכם ממוזרויות כאלה ואחרות, בין אם בעיצוב ובין אם בתפעול או באיכות המוצר. נסו להיזכר, למשל, בדגמים הראשונים של MG וגרייט וול שהגיעו ארצה לפני כמעט עשור. אבל תהליך ההתמערבות המואץ שהתעשיה הסינית עוברת, בחסות ההנעות החשמליות כמובן, הופך את המוצרים לאטרקטיביים הרבה יותר. היצרנים הסיניים הצעירים - איווייז נוסדה רק ב-2017, וכמותה יש עוד כמה חברות הזנק - משוחררים ממחויבויות קודמות לערכים של מותג ותיק, ולא סובלים מאותם מערכים כבדים ומסורבלים של פיתוח, ייצור ושיווק. לכן הם יכולים לפתח רכבים על דף חלק ולהציג לעולם מוצרים מסקרנים ומפתיעים. אחד מהם הגיע אלינו בשלב מוקדם לנהיגה ראשונה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: איווייז U5

 איווייז U5, הספק 204 כ"ס, החל מ-157,500 שקלים

יתרונות

חסרונות

מרווח פנימי

הנדסת אנוש

אבזור

מעט תאי אחסון

איכות נסיעה

  ציון ריסוק נמוך (בינתיים)

איווייז U5

עיצוב

לטעמנו, ה-U5 נראה נהדר. הוא מודרני ועתידני מבלי להיגרר למחוזות המראה הגרוטסקי, גדול ומרשים מבלי להיראות מסורבל. כמות השאלות שקיבלנו מהעוברים והשבים תעיד על העניין שהרכב הזה מושך.

החזית חלקה, ללא גריל מדומה ועם יחידות תאורה בעיצוב מתוחכם; הצללית מוארכת, עם חצאיות שחורות ופסי גגון שמעניקים את אווירת הפנאי, ועם קורה C מושחרת ועבה במיוחד שקצת "מקטינה" את המימדים של הרכב, ואילו החלק האחורי מציג פנסי לד גדולים שמחוברים ביניהם בגוף תאורה רוחבי, בהתאם לטרנד העכשווי. 

 איווייז U5
 

המראה מבפנים מרשים אפילו יותר, עם סגנון נקי וכמעט "טסלאי". במרכז יש מסך מולטימדיה רחב ומול הנהג יש לוח מחוונים שמחולק ל-3 מסכי תצוגה. כפתורים פיזיים כמעט ואין כאן - בהמשך ניגע במשמעויות של זה - אבל התוצאה היא מראה היי-טקי ומודרני. איכות החומרים מצוינת עם שפע של דיפוני עור, אך הפלסטיק השחור-מבריק שבמרכז יאסוף מהר מאוד סימני אצבעות ולכלוכים אחרים.
 
איווייז U5

תא הנוסעים

לפעמים עיצוב הפנים מתגלה כמינימליסטי מדי. היצע תאי האחסון מצומצם מאוד, וכולל בעיקר תא אחד בין המושבים ועוד תא מתחת לקונסולה המרכזית. מחזיקי הכוסות קטנים ולא יאכלסו סלולארי ממוצע, ולפני ידית ההילוכים יש תא נוסף שמגיעים אליו אם מרימים מעלה את לוח המגע של פקדי המיזוג - שם תמצאו גם טעינה אלחוטית ומקום לסלולארי, אבל אז כבר לא ניתן יהיה לתפעל את לוח הפיקוד. תא כפפות, באופן תמוה, נעדר.
 
 איווייז U5

מסך המולטימדיה גדול ונאה, אך מעט מסורבל לתפעול. הוא מגיב לאט ללחיצות והתפריטים שלו לא מפסיק אינטואיטיביים. תפעול מוזר מצאנו גם במחשב הדרך, על אחד משלושת המסכים של לוח המחוונים: נדרשת לחיצה ארוכה מאוד כדי לדפדף בין התפריטים השונים, שכתובים בגופן זעיר. 

מערכות הבטיחות הקלאסיות פועלות היטב: ההתרעה על שמירת מרחק יעילה, כך גם המערכות לניטור שטחים מתים, תיקון סטיה מנתיב ובקרת השיוט האדפטיבית. אל הרשימה הזו הוסיפו באיווייז גם מצלמה שממוקמת על קורה A וסורקת את פני הנהג, ואחת לכמה דקות משתיקה את מערכת השמע ונותנת הערה קולנית במקרה שהצצנו במסך המולטימדיה ולא על הכביש, נוזפת בנו אם העזנו לפהק ומזכירה שמסוכן לעשן ברכב למרות שבכלל נגסנו במלפפון טרי (האמת היא שזה היה בורקס, אבל נדמה שהמאפה החביב יצא לאחרונה מגבולות הפוליטקלי קורקט).
 
 איווייז U5

עם זאת, חשוב לציין שה-U5 זכה בציון של 3 כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופי, שכן לא כל המערכות שלו פעלו כראוי בעת המבחן. ביבואנית מסבירים לנו שהליקויים כבר תוקנו והרכב יעמוד למבחן חוזר לקראת סוף השנה. כמובן שנעקוב ונדווח.

ברשימת האבזור הנדיבה ניתן למצוא עוד פריטי אבזור רבים ומגוונים. כבר בגרסת הבסיס יש חישוקי "17 קלים, מראות צד עם קיפול חשמלי, תאורת לד מלאה, תאורת אווירה, מושבים קדמיים בכוונון חשמלי, חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס עם תצוגת 360 מעלות, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3 אינץ' וכונן קשיח בגודל 32 ג'יגה-בייט.
 
 איווייז U5

גרסת הפרימיום הבכירה שנבחנה מוסיפה גם מוסיפה למפרט גם ריפודי עור, חימום למושבים מלפנים, חיישני חניה מלפנים, גג שמש פנוראמי, טעינה אלחוטית לסלולארי, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהושטת רגל ומערכת לחניה אוטומטית. מפרט די נדיר ביחס למחיר של הרכב.

נציין כי לגג השמש הפנוראמי יש וילון דק שלא מצטיין בבידוד החום. חלק מהבוחנים התלוננו גם על תפקוד לא מושלם של בקרת האקלים.

 איווייז U5

המרווח שמציע ה-U5 לנוסעים הוא נדיר בכל קנה מידה. מלפנים המושבים גדולים ונוחים, תנוחת הישיבה גבוהה יחסית ושדה הראיה מעולה לכל הכיוונים. מאחור מדובר כבר במרווח שכמעט לא נתקלנו בו ברכבים מהקטגוריה הזו, הן מבחינת המרווח לרגליים והן במרווח לראש וברוחב המושב. איכות החומרים טובה מאוד גם ליושבים מאחור, אך פתחי מיזוג לא תמצאו שם.

תא המטען מציע נפח רשמי קטן יחסית של 432 ליטרים, אך כמו שתוכלו לראות בתמונות - הנתון הקטן הוא בגלל מיקום נמוך יחסית של המדף הנגלל. הנפח השימושי בפועל גדול בהרבה.

 איווייז U5

נוחות נסיעה

רמת הנוחות טובה מאוד בסך הכל. בעיר אמנם הנסיעה מעט נוקשה בגלל חישוקי 19 אינץ' נמוכי חתך, אך רמת הריסון גבוהה מאוד. מחוץ לעיר הנסיעה נוחה אפילו יותר, וגם בידוד הרעשים מעולה. לא פעם ברכבים חשמליים נשמעים רעשי רוח וכביש במידה מוגברת בגלל היעדר רעשי המנוע; כאן זהו לא המצב. רמת הבידוד פשוט טובה.

 
 איווייז U5

יחידת הנעה

נכנסים לרכב ומחפשים את כפתור ההנעה. אין כזה. הפעם האחרונה שבה נתקלנו ברכב ללא כפתור הנעה היתה במבחן לטסלה מודל 3, אז העברנו לא מעט זמן בחיפושים אחרי הכפתור החסר. הפעם נציגי היבואן סייעו לנו להניע את הרכב בצורה מהירה יותר, וגילו לנו שכל מה שנדרש מהנהג זה פשוט ללחוץ על הבלם. דימום הרכב גם הוא לא נדרש: פשוט יוצאים מהרכב ונועלים אותו. המערכות כבר יכבו לבד.
 
 איווייז U5

המנוע החשמלי של איווייז U5 מציע הספק של 204 כוחות סוס לצד מומנט של 31.6 קג"מ. אלו נתונים מעולים, במיוחד בהתחשב במשקל עצמי נמוך יחסית של 1.77 טונות. לשם השוואה, ה-U5 כבד רק ב-100 ק"ג מהגרסאות החשמליות של פיג'ו 2008 או GAC GE3, והוא גם גדול מהם משמעותית ומציע סוללה בקיבולת גדולה יותר. 

במצב "אקו" מציג ה-U5 ביצועים טובים מאוד, עם תאוצה חלקה וליניארית שמאפשרת להגיע בקלות למהירויות גבוהות מאוד. מצבי "נורמל" ו"ספורט" הופכים את תגובת הדוושה למיידית בהרבה, כמעט עצבנית, והתחושה היא של רכב מהיר אפילו יותר.
 
 איווייז U5

מנגד, הבלימה הרגנרטיבית כמעט ולא מורגשת גם במצב היותר חזק שלה, ויש גם לה 3 עוצמות לבחירה.

נתוני היצרן, בתקן ה-WLTP החדש והמחמיר, מבטיחים טווח נסיעה של 400 קילומטרים. זהו נתון שכיום לא נמצא ברכבים חשמליים עממיים, אלא רק בדגמי טסלה, יגואר, אודי ומרצדס. על מנת להשיג טווח כזה ברכב עם סוללת 63 קוט"ש אנחנו צריכים להשיג צריכת חשמל ממוצעת של 157 וואט-שעה לק"מ. 

 איווייז U5
 

לצערנו, זה לא קרה. בנהיגה בין עירונית ארוכה, במהירות שנעה בין 100 ל-120 קמ"ש, הגענו לצריכה של 205 וואט שעה לק"מ, מה שמצביע על טווח של קצת יותר מ-300 קילומטרים בתנאים האלו. בנהיגה פרברית איטית יחסית ועתירת רמזורים השגנו צריכה של 176 וואט-שעה לק"מ, נתון שמתורגם לטווח של כמעט 360 קילומטרים. בכל מקרה מדובר בנתונים טובים יותר ממה שאפשר להשיג במרבית הרכבים החשמליים-עממיים, גם אם נתוני היצרן מבטיחים יותר מזה.

ה-U5 תומך בטעינה אולטרא-מהירה בקצב של 90 קילוואט. עמדות כאלה עדיין נדירות יחסית; מרבית עמדות ה-DC בישראל תומכות בקצב טעינה מירבי של 50 קילוואט. בעמדות כאלה הצלחנו למלא כ-80% מקיבולת הסוללה בתוך כ-45 דקות.

 
 איווייז U5

התנהגות כביש

איווייז U5, כצפוי, לא מבטיח התנהגות כביש ספורטיבית - אך תחת הציפיות האלו הוא בסך הכל מציג יכולת דינאמית סבירה בהחלט. יש רכינת מרכב לא מוגזמת וגם אחיזת כביש טובה, אך התחושות מהשלדה ומההגה לא עוברות לידי הנהג. מילא. נתקלנו גם ברגישות מסוימת לרוחות צד.

 
 איווייז U5


סיכום

מתחשק לנו לסכם את המבחן הזה במשפט "עזבו אתכם מטסלה", אבל האמת היא שלכל מוצר יש את המקום שלו בשוק, את היתרונות והחסרונות שלו וגם את קהל הלקוחות שלו. זה של טסלה, לתחושתנו, מחפש משהו מעבר לרשימת המאפיינים הרגילה של מכונית.

בכל מקרה, איווייז U5 הצליח להרשים אותנו במיוחד, ולא היינו מרימים גבה גם לו היו מספרים לנו שהוא עולה 300 אלף שקלים. זהו רכב מעוצב ומודרני, מרווח במיוחד, מאובזר היטב, חזק, שקט, נוח לנסיעה ועם טווח נסיעה נדיב למדי.

החסרונות נמצאים בעיקר בהנדסת האנוש המרגיזה, בהיצע המצומצם של תאי האחסון ובהתנהגות הכביש הפושרת. אלו, לטעמנו, לא מונעים ממנו להפוך לאחת החבילות המרשימות ביותר בקטגוריית הרכבים החשמליים ובשוק הרכב בכלל.

 איווייז U5

.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה