דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X3 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


כשבוחנים את היסטוריית רכבי הפנאי - יוקרה, לב.מ.וו מקום של כבוד וחלוציות בתחום. היצרן עשה זאת תחילה עם ה-X5 הגדול שהפציע בסוף האלף הקודם, אותו המשיכה שושלת ארוכה ועשירה של רכבי פנאי יוקרתיים מכל הסוגים והגדלים - כולל גם את רכב הפנאי-קופה הראשון (X6). ב.מ.וו X3, ילד הסנדוויץ' במשפחת רכבי הפנאי של ב.מ.וו, הושק כארבע שנים לאחר ה-X5, אך בתחילת דרכו הוא היה רחוק מלשחזר את ההצלחה של אחיו הגדול. גם זה השתנה מהר מאוד - כבר בדור השני הוצג X3 טוב בהרבה מקודמו, ומאז ה-X3 הוא אחד מהרכבים המצליחים ביותר בקטגוריה שלו.

הדור הנוכחי השלישי, שהושק ב-2017, עבר לאחרונה מתיחת פנים שאמורה לסייע לו בהתמודדות מול המתחרים, גם אלו הותיקים של מרצדס ואודי וגם המצליחנים החדשים מבית וולוו, לקסוס וג'נסיס. פגשנו אותו בגרסת הפלאג-אין הייבריד ובדקנו מה השתנה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X3

ב.מ.וו X3, מנוע 2.0, טורבו-היברידי-נטען, 292 כ"ס, מ-393,900 שקלים
יתרונות חסרונות
תא נוסעים מרשים הנדסת אנוש
איכות נסיעה אין בקרת שיוט אדפטיבית
ביצועים עדיין שמרני

ב.מ.וו X3

עיצוב

ב.מ.וו X3 נותר סולידי כתמיד, וההתפתחות העיצובית של הדגם היא בעיקרה אבולוציונית. ובכל זאת, מתיחת הפנים שיפרה את אפקט ההגעה של ה-X3. זה קורה בזכות עיצוב ספורטיבי יותר מבעבר. הפגושים מלפנים ומאחור עוצבו מחדש, גריל הכליות הוגדל וההפרדה בין שתי הכליות טושטשה, הפנסים הקדמיים קיבלו את חתימת תאורת היום העדכנית של ב.מ.וו, הפנסים האחוריים עודכנו וחישוקי הגלגלים זכו לעיצוב מחודש.
בפנים הרכב רוב הנגיעות העיצוביות הן באזור הקונסולה המרכזית שכוללת את צג המולטימדיה ופקדי בקרת האקלים. באופן כללי נוספו נגיעות מתכתיות רבות, הצג המרכזי גדל ל-12.3 אינץ' ולוח המחוונים הדיגיטלי מגיע עכשיו כסטנדרט בכל הגרסאות. גם בורר ההילוכים עודכן. גם אם לא מדובר במהפך, התחושה עדכנית ויוקרתית יותר מבעבר: גימורי עץ מרשימים, עור איכותי ונגיעות שחור בשילוב מתכת, בהחלט עושים את העבודה. אין כאן את ההייטקיות המודגשת של אאודי או את היוקרה מנקרת העיניים של מרצדס, אך הכל מאוד "פיין". כנדרש, איכות החומרים וההרכבה גבוהה.

ב.מ.וו X3

תא הנוסעים

ה-X3 הוא רכב גבוה והגישה אל מושב הנהג נוחה. המושב מצופה עור איכותי, תומך היטב ומציע כוונונים רבים באופן חשמלי, כולל כרית גב תחתון המפוצלת לכוונון תחתון ועליון (בגרסת ה-M-Sport). ניתן גם להאריך או לקצר (במנגנון ידני) את התמיכה בירכיים. אין תלונות.

ממשק המשתמש קצת פחות מושלם. ישנן פעולות מסוימות שמצריכות לא מעט שלבים, בעיקר בתפעול מחשב הדרך או בהגעה לפעולה או הגדרה מסוימת דרך הצג המרכזי.

ב.מ.וו X3

גרסת הפלאג-אין הנבחנת כאן מכונה 30e וכוללת גם את חבילת האבזור M-sport. המפרט כולל גג שמש פנוראמי, ריפודי עור, מושבים מחוממים ומתכווננים חשמלית עם זכרונות, תאורת לד, חניה אוטומטית (כולל זיכרון לנסיעה לאחור), לוח מחוונים דיגיטלי, 12 רמקולים, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית ועוד. אז מה חסר? טעינה אלחוטית למכשיר הנייד, קישוריות אנדרואיד אוטו (אפל קארפליי כן נתמך) ובקרת שיוט אדפטיבית (!). לטענת ב.מ.וו, זו האחרונה נעדרת עקב המחסור העולמי בשבבים. רשימת אביזרי הבטיחות ארוכה גם היא וכוללת אפילו התרעה למניעת פגיעה מאחור וכן בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

בהתאם למימדים החיצוניים המרשימים, תא הנוסעים מרווח. הנוסעים מאחור יהנו ממרווח מספק ואף יותר מכך, וגם מפתחי מיזוג עם שליטה נפרדת.

ב.מ.וו X3

דגם הפלאג-אין אמנם מאבד 100 ליטרים מנפח תא המטען לטובת המערכת החשמלית, אך עדיין נתון של 450 ליטרים הוא סביר. מערכת החשמל גם מייצרת מעין מדרגה שמגביהה מעט את רצפת התא ופוגמת במשהו בנוחות הטעינה.

ב.מ.וו X3

נוחות נסיעה

בכל הקשור לנוחות הנסיעה, מכוניות מסוגה של X3 לא יכולות להרשות לעצמן לא להיות נוחות. ואכן, ה-X3 מציע איכות נסיעה גבוהה מאוד. כיול המתלים נוטה לקשיחות ובעיר זה בא לידי ביטוי בתחושה מאוד מרוסנת. פסי האטה נספגים בנונשלאנט וללא נדנוד מיותר אך בורות ביוב, למשל, מעט מורגשים. מחוץ לעיר הנוחות גבוהה מאוד.

מבחינת בידוד הרעשים, השקט נשמר בתא הנוסעים מרשים בכל מובן. פעולת המתלים כמעט אילמת, ושאון הרוח והכביש מבודד כמעט לחלוטין.

ב.מ.וו X3

מנוע ותיבת הילוכים

מתיחת הפנים לא הביאה עמה שינוי ביחידת ההנעה של גרסת הפלאג-אין, אולי פשוט כי אין צורך בכך. ההספק המופק משילוב שני המנועים עומד על 292 כ"ס והמומנט גבוה - כמעט 43 קג"מ שמגיעים לשיאם כבר ב-1,350 סל"ד. כל הכוח הזה מתווך לארבעת הגלגלים באמצעות תיבה פלנטרית בעלת 8 הילוכים.

ב.מ.וו X3

הנתון הרשמי בהאצה מאפס למאה הוא 6.4 שניות, וזה בהחלט מורגש. יש כאן כוח, הרבה ממנו ובכל מצב. התיבה מגיבה היטב ומאפשרת עקיפות זריזות והאצות מרשימות מהמקום. זו לא מכונית ספורט אבל אפשר לקבל כאן תחושות מצוינות בהאצה.

את המבחן התחלנו עם סוללה טעונה במלואה שהספיקה לנו לטווח של כ-35 ק"מ לפני שהמערכת עברה להנעה היברידית סטנדרטית. בסופו של מבחן נתון צריכת הדלק התייצב על 12.5 ק"מ לליטר. בהתחשב בתנאי הנסיעה שכללו גם נסיעה עירונית מרובה, הנתון מוצלח.

ב.מ.וו X3

התנהגות כביש

נכון, זו ב.מ.וו, אך ה-X3 היא לא מכונית ספורטיבית. תגובות המרכב והשלדה טובות וישנן לא מעט תחושות המשודרות לישבן הנהג, אך המאסה הגדולה של הרכב מורגשת תחת לחץ וגם ההגה פחות שותף לעניין ומרגיש מנותק ביחס לשאר המרכיבים, כך שבסוף לא מדובר במכונית מתגמלת מאוד בהקשר להנאה מנהיגה. עם זאת, בהחלט אפשר לנהוג אותה מהר ובביטחון, כי בסופו של יום יש כאן אחיזת כביש מצוינת - בין היתר בזכות הנעה כפולה יעילה - ששומרת את הרכב במרחב הבטוח.

ב.מ.וו X3

סיכום

ב.מ.וו X3 שלאחר מתיחת הפנים הוא מוצר משופר. נראה שהיצרן הפנים את הביקורות וטיפל בדיוק בנקודות התורפה, ומצד שני לא נגע במה שעבד טוב. העיצוב החיצוני ותא הנוסעים היו שתי נקודות שזכו לביקורות, ושתיהן טופלו היטב במסגרת מתיחת הפנים. נכון שחיצונית לא מדובר במהפך, אך הנגיעות הקלות הצליחו לגבש רכב בעל מראה מרשים יותר. בתא הנוסעים זה מורגש אף יותר, על אף שגם שם אין שינויים דרמטיים. בתחומים של איכות הנסיעה ומערכת ההנעה נשמרו היכולות הגבוהות, כך שמדובר עדיין באחד מהרכבים המרשימים בקבוצה.

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה