דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 5 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני מספר שנים בחנו כאן את ב.מ.וו סדרה 5 פלאג-אין הייבריד, ברמת הגימור Exclusive. היא הרשימה במבחן ההוא מהרבה בחינות, אך מעט פספסה במקום שב.מ.וו צריכה להבריק – תחושות דינאמיות. זה לא שהיא הייתה נוראית, חלילה; היא פשוט הייתה מאוד גמלונית ורכנה לא מעט, מסוג הדברים שממש לא מצפים להם כשיוצאים לנהיגה עם מכונית מהמפעלים בבוואריה. אפילו אם מדובר במכונית סאלון גדולה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו סדרה 5


ב.מ.וו סדרה 5, פלאג-אין הייבריד 2.0 ליטרים, 292 כ"ס, מ-480,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

טווח חשמלי

מרווח

נוחות נסיעה בעיר

איכות תא נוסעים

  תא מטען

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

במסגרת מתיחת הפנים שהגיעה ארצה לא מזמן, החליטה היבואנית כי כל הגרסאות שישווקו בישראל ישאו את הקידומת M הספורטיבית. האם זה מעיד גם על השינוי במהות? והאם זה כל מה שהבימר הייתה צריכה?

עיצוב

למרות ששינויי העיצוב לא דרמטיים, ב.מ.וו סדרה 5 הנוכחית מנצחת בקלילות את קודמתה – גם בגלל החידודים המתבקשים לעיצוב, אבל בעיקר בזכות התוספות של חבילת ה-M. כונסי האוויר, "פתח האוורור" של הבלמים, החישוקים הגדולים ובעיקר שני פתחי המפלט מאחור ועוד משהו שנראה כמו דיפיוזר – הכל מכתיב הופעה ספורטיבית ומרשימה יותר, גם אם לא שונה באופן מהותי.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

אם תרצו לעבור בכל זאת על רשימת השינויים, נספר כי סבכת הכליות מודגשת יותר, יחידות התאורה בעיצוב חדש וצר מבעבר, והפגוש הקדמי מעודכן עם כונסי אוויר בצורת ראש חץ. מאחור השינוי כולל עיצוב פנימי חדש ליחידות התאורה וסופיות מפלט טרפזיות לעומת עגולות בדגם היוצא.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

תא הנוסעים

תא הנוסעים נותר פחות או יותר כשהיה – כלומר מעולה. השינויים לא רבים אבל אפשר להצביע עליהם ולהיות שבעי רצון. ההגה הוא הגה בעיצוב M-Sport שמרגיש הרבה יותר ראוי לבימר, והוא גם קטן יותר (כן, כל הבדיחות וזה). במקביל מסך המולטימדיה הראשי - הופ הופ טרללה - גדל בשנתיים או ב-2 אינץ' פחות או יותר. עוד הבדלים? המושבים כמובן שנראים ומרגישים קצת יותר ספורטיביים.

כמות הכפתורים האדירה גורמת לתא להיות פחות מינימליסטי ואלגנטי ביחס לחלק מהמתחרות אך הוא מרשים בפני עצמו ומציע איכות חומרים גבוהה מאוד וגם איכות הרכבה לעילא.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

גם ברמות האבזור חלו אי אלו שינויים. מעכשיו אפשר להוסיף גם אנדרואיד אוטו לרכב, יחד עם קישוריות אפל קארפליי, שניהם בחיבור אלחוטי. יש גם מערכת לחניה אוטונומית לחלוטין (הרכב באמת עושה הכל, כולל העברת הילוכים, היגוי ותיקונים) ומערכת שזוכרת את 50 המטרים האחרונים ויודעת להוציא אתכם ברוורס בדיוק כמו שנכנסתם.

שאר האבזור מרשים אף הוא, גם אם לא חריג. המפרט כולל חיישני חנייה היקפיים + מצלמת רוורס, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת, כיסאות עם כיוונון חשמלי וזכרונות, לוח מחוונים דיגיטלי (שלא עומד ברף של הטובות בקבוצה), בלם יד חשמלי עם מצב Auto Hold ועוד ועוד.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

בסעיפי הבטיחות אפשר לסמן וי גדול על בלימה אוטונומית מלאה, בקרה אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת להתרעה על רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי.

תפעול המערכות מעולה, אם כי לא ברור מה בדיוק מנסים להשיג בב.מ.וו כשהם מאפשרים לכל דבר להעשות במיליון דרכים שונות. למשל, אפשר לבחור תחנות רדיו באמצעות מסך המולטימדיה (עם גלגלת i-Drive שתמיד נשארת נפלאה), אפשר גם להעביר מההגה, לשנות קולית, ללחוץ על כפתור פיזי או אפילו במחוות יד. העניין הוא שנראה שבחברה הגרמנית יכלו לחסוך לא מעט כפתורים אם הם באמת היו רוצים.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

תנוחת הישיבה נמוכה יחסית וממקם את הנהג עמוק בתוך המכונית. המושבים מפנקים במיוחד ומציעים שלל אפשרויות כיוונון לתנוחת ישיבה כמעט מושלמת. המרווח כמובן נפלא מלפנים, אבל גם מאחור.

שני נוסעים יתרווחו במושב האחורי בכיף גדול. הרוחב מאפשר גם לנוסע שלישי להצטרף, אך תעלת הינע ענקית תפריע לרגליים. יש כמובן יציאות מיזוג, וילון אחורי חשמלי, וילונות צד ידניים ועוד.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

תא המטען הוא אחד המינוסים הגדולים של הרכב. בגלל הסוללות הגדולות (שגדלו במסגרת מתיחת הפנים) נפח תא המטען נמוך משמעותית מהמקובל. לא מדובר רק ב-410 ליטרים צנומים אלא בעיקר במבנה התא הנמוך מאוד ובפתח הקטן שלא מאפשר להכניס חפצים גדולים.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

נוחות נסיעה

ביקשתם M? קיבלתם M. לפחות ככל שזה נוגע למתלים. בגרסאות הפלאג-אין הבימר לא מוצעת עם בולמים אדפטיביים כסטנדרט אלא עם המתלה הרגיל של גרסאות ה-M, שמכוייל באופן יותר ספורטיבי. התוצאה היא נוחות נסיעה לא הכי מוצלחת בתוך העיר.

צריך לזכור, לא מדובר רק במתלה קצר ונוקשה יותר; מדובר ברכב עם סוללה גדולה נוספת מה שאומר שהוא צריך לרסן הרבה יותר משקל. בנסיעות במתארים אורבניים הדבר מורגש כמו פצע פתוח בים המלח. הסדרה 5 עסוקה מאוד ומעבירה חלק לא קטן מפני הכביש לנוסעים. לא מדובר בתחושה לחלוטין לא נוחה, אבל מרגישים טוב מאוד שהמכונית מתמודדת עם המון משקל.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

מחוץ לעיר היא נוחה יותר. מהמורות לא גדולות היא סופגת ברכות יחסית, אך אם תפגשו מהמורה יותר מרשימה בגודלה - היא תעבור פנימה.

בידוד הרעשים בהחלט מציב אותה במקום טוב בתוך קבוצת מכוניות הסאלון היוקרתיות ביותר. בסביבה עירונית המכונית חרישית לחלוטין. אם אתם נוסעים במצב החשמלי קשה לשמוע דבר ממה שמתרחש מסביב. נסיעה בין עירונית מרגישה כמעט מנותקת. נכון, יש מעט רעשי רוח במהירות כביש 6, אך הוא נוכח רק בגלל שכל רעש אחר מתפוגג. צריך כביש רע במיוחד כדי להעלות שאון דרך ברור פנימה.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

מנוע ותיבת הילוכים

על פניו מערכת ההנעה, לא השתנתה באופן רדיקלי. מדובר באותו מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם 184 כ"ס ואותו המנוע החשמלי עם 109 כ"ס. באופן מפתיע השילוב הקודם הגיע ל-252 כ"ס ועכשיו הוא קפץ ב-40 כ"ס בדיוק (292 כ"ס במשולב). זו אותה יחידת ההנעה שמוכרת היטב מסדרה 3.

בב.מ.וו מספרים שמדובר במצב Boost חדש שמאפשר לחלץ את אותם כוחות סוס באופן רגעי, אך בשאר הזמן שתי מערכות ההנעה יתפקדו באופן זהה פחות או יותר. אבל זה לא השינוי היחיד. ראשית, הסוללה גדלה ולכן המשקל טיפס בעוד כ-150 ק"ג. גם התאוצה ל-100 יותר איטית בהתאם ועומדת על 6.4 שניות.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

ולמרות זאת, כמעט בכל מתאר הבימר הגדולה מרגישה זריזה יותר מקודמתה. בכל שלב לאורך קשת הסל"ד המנוע מרגיש מעט גמיש יותר ושש יותר לדחוף את המשקל האדיר קדימה. בנוסף, גם לאחר שמיץ החשמל נגמר, יחידת ההנעה עדיין מצליחה לספק לא מעט פאנצ' שלא זכור לנו מהגרסה הקודמת.

במצב ספורט כל העסק מתחדד עוד יותר והמכונית מרגישה חזקה כמו שב.מ.וו צריכה להיות. לצד זה מצטרף רעש מנוע משגע שעושה המון חשק.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

במסגרת מתיחת הפנים קיבולת הסוללה גדלה בכ-30%. זה נשמע מבטיח, אך הטווח המובטח גדל ב-7 ק"מ ל-57 קילומטרים בסך הכל. כשהיא נוסעת על חשמל בלבד, המכונית מרגישה כמעט מלכותית בנימוסי התנועה שלה. הכוח זמין, הרכב שקט ובאמת שכיף להסתובב עם המשחתת העצומה הזאת בתוך הסביבה האורבנית. אבל... כן יש אבל. הטווח החשמלי לא קרוב להבטחה. אנחנו זכינו למכונית עם 100% סוללה והבטחה חמה לכ-35 ק"מ. בפועל הקסם החשמלי נגמר כבר לאחר כ-27 ק"מ קצרים בנסיעה עירונית פרברית, בתנאים אידאליים לסגנון הנהיגה במכונית חשמלית. טענו אותה שוב באופן חלקי ובדקנו, התוצאה הייתה פחות או יותר זהה.

בסוף המבחן צריכת הדלק עמדה על כ-12.5 ק"מ לליטר. לאור העובדה שהחשמל נגמר לנו די מוקדם, מדובר בנתון מצוין.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

התנהגות כביש

ב.מ.וו סדרה 5 היא לא חוויית הנהיגה הספורטיבית ביותר בגרסת הפלאג-אין. מצד שני, היא בהחלט טובה מרוב המתחרות הישירות. מתלי ה-M שנוספו פה אמנם הקשיחו את הרכב בנסיעה עירונית אך הם מנטרלים באופן די מרשים את רכינת המרכב שחווינו בגרסה שלפני מתיחת הפנים.

באופן כללי היא מרגישה מאוד ב.מ.וואית עם תגובות מצוינות להרפיית דוושה, אחיזה מעולה ומשקל מוצלח להגה. מהצד השני להגה אין דיוק מספיק מוצלח והוא מרגיש ארוך מדי. בנהיגה מאוד דינאמית (שרוב הלקוחות כנראה לעולם לא ינסו) היא מרגישה מאוד גדולה, בעיקר בגלל המשקל הרם, ופחות ששה להגיב בחדות לדרישות של הנהג. הבלמים טובים מאוד ומביאים את המכונית לעצירה בצורה  משכנעת.

במוו סדרה 5 - מתיחת פנים

סיכום

ב.מ.וו סדרה 5, לאחר מתיחת הפנים, היא מכונית יוקרה מרשימה מאוד. היא מציגה תא נוסעים טכנולוגי, מפנק ואיכותי שתשמחו לשבת בו. היא מציעה גם שלל מערכות בטיחות ואבזור עשיר במיוחד שמדגישים מאיפה היא מגיעה. גם יחידת ההנעה מוצלחת ומספקת ביצעים נאים לצד צריכת דלק לא רעה בכלל.

אבל יש כמה דברים שפוגעים בחבילה המאוד שלמה הזאת. ראשית, נוחות הנסיעה לא מוצלחת מספיק וברכב במחיר ובסטטוס כזה ציפינו ליותר. שנית, הטווח החשמלי קצר, קצר מדי. בנהיגה מאוד מאוד רגועה אולי ניתן לחלץ עוד כמה קילומטרים, אך עדיין היא תתקשה להציע פתרון חשמלי עירוני מלא לימי השבוע. הנקודה האחרונה היא תא המטען הקטן, לא שזה שיקול דרמטי – אבל בכל זאת מדובר בחסרון.

ובכל מקרה, סדרה 5 חזרה להיות סדרה 5. עם העיצוב שנמצא כאן, הביצועים, התנהגות הכביש והפינוק בתא הנוסעים.

לדגמי ב.מ.וו בישראל – ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה