דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי טוסון (2.0 ליטרים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי טוסון הגיע בתחילת השנה בדור חדש ומאוד מעניין. הוא כבר נבחן אצלנו במבחן רגיל ובמבחן השוואתי, אך עד כה לא יצא לנו לנהוג בגרסה נטולת מגדש הטורבו. 

גרסת ה-2.0 ליטרים היא החלשה (155 כ"ס) והזולה בהיצע, והיא כמובן גם פחות מאובזרת ביחס לגרסאות המטורבתות. הגרסה הזאת מציעה מחיר כניסה זול באופן יחסי אך לא זול מאוד בקטגוריה. האם זו פשרה מינורית עבור החסכון במחיר, או שמדובר בטוסון שונה ונחות משמעותית מאחיו המוגדש?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי טוסון


יונדאי טוסון, 2.0 ליטרים בנזין, אוטו' 6 הילוכים, 155 כ"ס, 159,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

נוחות נסיעה

תא מטען

צריכת דלק

יחידת הנעה יעילה

  הנדסת אנוש לא מבריקה

יונדאי טוסון

עיצוב

הדור הקודם של יונדאי טוסון היה נאה ומאוד הרמוני בעיצוב. קשה היה למצוא אנשים שלא סימפטו אותו. הדור החדש מציג עיצוב בולט בהרבה אך גם מעורר מחלוקת. החזית, עם תאורה בסגנון "כנפי צניחה", דופקת הופעה רצינית והופכת את מראה החרטום לנועז במיוחד. גם הפרופיל הנקי בעל הקווים הברורים הוחלף בפרופיל בעל קימורים וזוויות רבות. בגרסאות יוקרתיות יותר יש חישוקי 18 או 19 אינץ' (לעומת 17 כאן) וכן את פיסת הפלסטיק המושחרת בקורה האחורית שגורמת לגג להרגיש "מרחף". 

בכל מקרה, הרכב נראה טוב גם בגרסה הבסיסית הזו, כאשר קשתות גלגלים בצבע שונה מסייעות לשמר את תחושת רכב הפנאי גם כשהחישוקים לא ממש גדולים.

יונדאי טוסון

תא הנוסעים

העיצוב של תא הנוסעים קצת פחות מרשים מזה של החלק החיצוני. לא מדובר בתא נוסעים פשוט, חלילה, אבל כשמסתכלים על המתחרות החדשות ביותר ובעיקר על האחות הכמעט תאומה שתושק בקרוב (קיה ספורטאז') אז התא מרגיש טיפה פחות עדכני - במיוחד בגרסה הזו, שמגיעה עם לוח מחוונים אנלוגי רגיל ועם ידית הילוכים מסורתית שבולטת מהקונסולה, במקום כפתורי העברת ההילוכים האלקטרוניים שנמצאים בגרסאות יקרות יותר. איכות החומרים טובה, למרות שפגשנו טובות יותר. תלונה נרשמה לפלסטיק המבריק מסביב למסך המולטימדיה שאוגר כמויות אבק במהירות. 

יונדאי טוסון

מסך המולטימדיה הוא בגודל 8 אינץ', לא קטן, אבל בהחלט פחות מרשים ממסך 10 האינצ'ים שמוצע בחו"ל. 

תנוחת הישיבה הייתה לח"מ מעט גבוהה, גם במצב הנמוך שלה, אבל רוב האנשים אוהבים ישיבה גבוהה ועם קו מותניים לא נמוך עדיין מתקבלת תחושה טובה של ישיבה ברכב חסון וגבוה. שדה הראיה קדימה טוב, קורה A עם מראות צמודות קצת מפריעה בצמתים אבל באמת שלא מדובר בדרמה. שדה הראייה לשאר הכיוונים מצויין. 

יונדאי טוסון

האבזור של הרכב טוב אך לא מצטיין. מה כן נמצא? מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד ואייפון, בלם יד חשמלי, חלונות מושחרים מאחור, תאורת אווירה, כניסה והנעה ללא מפתח, הנעה מרחוק, מראות צד עם קיפול חשמלי, חיישנים בנסיעה לאחור ומצלמה (די פשוטה) – זהו פחות או יותר. פריטים כמו גג שמש פנוראמי, טעינה אלחוטית או לוח מחוונים דיגיטלי זמינים רק בגרסאות יקרות יותר.

התפעול לא מבריק. התרגלנו מיונדאי לתפעול מעולה, אך במפתיע רוב הפקדים, כולל חלק מפקדי מיזוג האוויר, נמצאים על משטח טאצ' גדול במרכז הקונסולה ונלחצים בטעות כשמנסים לגעת במסך. אך המצב לא נוראי, ובאופן כללי יש היגיון במיקום הכפתורים. 

יונדאי טוסון

אבזור הבטיחות שופע אך משום מה בקרת שיוט אדפטיבית לא נכללת, במקומה יש בקרת שיוט סטנדרטית. מה כן יש? 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית הכוללת הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, התרעה על רכב בשטח מת, מערכת לסיוע בשמירה על הנתיב (כולל מרכוז נתיב) ואורות גבוהים אוטומטיים. 

המרווח מלפנים טוב מאוד. הכיסא רך אך הוא לא מספיק תומך בגב התחתון בנסיעות ארוכות. יש תאי אחסון בשפע למעט מקום לבקבוק גדול. מאחור המרווח טוב לשני נוסעים וצפוף יחסית לשלושה. המושבים לא נמוכים, יש תמיכה סבירה לירכיים, יש יציאות מיזוג לאחור ושליטה בטמפרטורה, מרווח הראש טוב ומרווח הרגליים סביר לגמרי. אפילו תעלת ההינע נמוכה מאוד. 

יונדאי טוסון

הדלת נפתחת באופן רחב אז ככל הנראה סידור הילד במושב (גם עם המעיל בחורף) לא יהווה אתגר. חלונות הצד מעט קטנים בחסות העיצוב החדש אך מדובר בניואנס ותו לא. 

תא המטען גדול מאוד. הרצפה היא רצפה כפולה שמאפשרת לתעדף בין שטח הטענה לסף שטוח. המינוס של הרצפה נעוץ בעובדה שבמצבה הנמוך היא לא ישרה לחלוטין (יש לה "רמפה קטנה" בסופה). מינוס נוסף הוא שאין מתחתיה רצפה אמיתית כך שכאשר היא במצבה הגבוה לא ניתן לאחסן דברים מתחתיה על משטח ישר ויציב. 

למרות האנקדוטות הקטנות אנחנו הצלחנו לערום כמויות אדירות של ציוד בתוך התא בזכות ניצול הגובה היעיל והזווית החדה של מפתח הדלת. שימו לב שהדלת עצמה כבדה מאוד ולא תהיה נוחה לכולם.

יונדאי טוסון

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה של רכבים תלויה בגורמים רבים כמו מהלך המתלה, השלדה, רכות הבולמים וכמובן החישוקים. בגלל שלטוסון בגרסת ה-2.0 ליטרים יש את החישוקים הקטנים בהיצע, היינו בטוחים שנוחות הנסיעה שלו תהיה טובה ממה שפגשנו בגרסאות קודמות. בפועל ההבדל זניח. המתלה לא ארוך מאוד והוא די רך, אך השילוב הזה מביא אותו בקלות לקצה מהלכו.

יונדאי טוסון

הבולמים עובדים טוב ומונעים מהמתלה להיסגר באופן חד או נוקשה, אך בטווח הביניים הרכב מרגיש די עסוק וזז הרבה על מתליו. זה מורגש בתוך העיר ומחוץ לעיר בעיקר על כבישים גליים שם חסר מעט ריסון. 

בידוד הרעשים לא רע. ממש כמו בטוסון הקודם סגירה של כיסוי תא המטען מצמצמת את התהודה בפנים. ברוב הזמן הבידוד טוב אך, כמקובל, פה ושם משטחים רעים מעבירים רעש פנימה.

יונדאי טוסון

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע ה-2.0 ליטרים של הטוסון, שדומה מאוד לזה של הדור הקודם, מייצר הספק של 155 כ"ס (לעומת 180 במנוע הטורבו) לצד מומנט של 19.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד (לעומת 27 קג"מ ב-1,500 סל"ד בטורבו). תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים (לעומת תיבה כפולת מצמדים בטורבו) והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כאן 11.1 שניות (לעומת 8.8).

יונדאי טוסון

המנוע כאן פועל באופן די משכנע. הוא לבטח לא מרגיש חלש במיוחד. נכון, צריך לטפס במעלה הסל"ד כדי לקבל כוח, אבל תגובת דוושת התאוצה טובה כך שאתם תגיעו למהירות שיוט בקצב סביר למדי. 

יונדאי טוסון

אם תרצו לצאת לעקיפה בעלייה תלולה או בכביש מפותל, בטח עם רכב מלא, תגלו שאולי היה כדאי לבחור בגרסה המוגדשת. אך ברוב הזמן ועל רוב הכבישים עניין הכוח לא ישחק תפקיד משמעותי. תיבת ההילוכים כאן היא תיבה אוטומטית פלנטרית רגילה. היא לא הכי מהירה אך היא עושה עבודה חלקה ונעימה וההילוכים לא ארוכים מדי. 

צריכת הדלק סבירה. במבחן שלנו היא עמדה על סביבות ה-11.9 ק"מ לליטר בנסיעות בין עירוניות בעיקר. נהיגה משולבת תביא לנתון של כ-10 ק"מ לליטר. בתחום הזה אין הבדל דרמטי בין המנועים.

יונדאי טוסון

התנהגות כביש

הטוסון הוא רכב פנאי קומפקטי וככזה הוא עושה עבודה טובה ככל שזה נוגע להתנהגות הכביש. האחיזה שלו טובה והוא צפוי למדי. עם זאת, התנהגות הכביש תספיק בדיוק לשימושים האלו ולא מעבר. 

לטוסון יש רכינה מורגשת בסיבובים, שלא פוגעת באחיזה הטובה, ההגה שלו לא מדויק ומרגיש קצת מעורפל בהפניה הראשונה. למי שלא ממהר זה לא ממש יפריע. הבלמים מצידם בולמים טוב מאוד.

יונדאי טוסון

סיכום

יונדאי טוסון החדש גם בגרסתו הבסיסית ביותר הוא רכב מוצלח. את החשש ממנוע חלש אפשר להסיר. חובבי הביצועים יעדיפו את הטורבו, אבל אין כאן נחיתות מהותית בתנאי היומיום. צריכת הדלק אכן לא מבריקה אך גם בגרסת הטורבו היא לא מצטיינת. 

מנגד, פערי האבזור והתחושה בתא הנוסעים יוצרים הבדל ברור בין הגרסאות השונות של הטוסון, ואילו החישוקים הקטנים יותר לא משפרים באופן מהותי את נוחות הנסיעה.

כבעבר, מדובר ברכב פנאי שימושי ומרווח שיתאים מאוד למשפחה בעלת 4 או 5 נפשות. תא המטען העצום מוסיף לשימושיות וגם האבזור טוב לכשעצמו. למעט נוחות נסיעה לא מבריקה בהחלט אפשר לסמן את הטוסון כרכב רלוונטי ומוצלח בטווח המחיר הזה, גם בגרסת הבסיס.

הנקודה היא פער המחירים מהגרסאות החזקות. הטוסון זול מהגרסאות המוגדשות רק ב-10,000 שקלים נכון למועד כתיבת המבחן, ובהנחה ויהיה פער של כמה אלפי שקלים גם במכירה העתידית - יתכן והמחירים פשוט קרובים מדי. ייתכן וללקוח הפרטי (שהפרוטה בכיסו) עדיף פשוט להוסיף עוד קצת מעט וליהנות מהכוח והגמישות של הגרסה החזקה. לא נופתע אם גם הסחירות שלה תהיה עדיפה בעתיד.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה