דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי פליסייד - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

נגיף הקורונה נמצא איתנו כבר כמעט שנה, ואחת מתופעות הלוואי המוכרות שלו - ובעיקר של הסגרים - היא העליה במשקל של רבים מאיתנו. אולי זו הסיבה שבחצי השנה האחרונה הגיעו לכאן לא מעט רכבי פנאי ענקיים עם 7 מקומות - הדור החדש של פורד אקספלורר, סובארו איוולטיס וטויוטה היילנדר שהצטרפו אל שברולט טראוורס הוותיק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי פליסייד


יונדאי פליסייד, 3.8 ליטרים, בנזין, אוט' 8 הילוכים, 291 כ"ס, מ-319,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

אבזור ומערכות בטיחות

צריכת דלק

מרווח ושימושיות

יכולות שטח

הנדסת אנוש

  מחיר רכישה

צפייה בתוכן יונדאי פליסייד - מבחן רכב


ועכשיו גם יונדאי מצטרפת לקטגוריה התופחת הזו עם הפליסייד, הפרשנות הקוריאנית לרכב פנאי אמריקאי גדול. אז במה הוא שונה משאר המתחרים והאם העם היושב בציון יהיה מוכן לעלות קטגוריה ולשלם את תוספת המחיר?

עיצוב

לפליסייד חזית מרשימה מאוד. תאורת הלד כאילו עוברת בתוך הפגוש והסבכה הקדמית ענקית ומנצנצת. מהצד בולטים החישוקים הנאים והגדולים וקורה C האלכסונית כנראה קורצת לפורד אקספלורר. גם מאחור הפליסייד משדר חוסן עם דלת תא המטען הזקופה ויציאות המפלט הכפולות.

יונדאי פליסייד

לעומת החיצוניות הקשוחה, מבפנים הוא אלגנטי למראה, כמעט יוקרתי. מסך המולטימדיה בגודל 8 אינץ' שוכן בתוך קונסולה צפה שמחוברת לחופת לוח המחוונים אה-לה מרצדס, מה שיוצר תחושה שהוא גדול יותר - לפחות עד שהתצוגה מופעלת. הקונסולה ה"צפה" שבין המושבים נהנית גימור כסוף וכך גם הפס לאורך הדשבורד והגימורים במשענות היד שבדלתות. הקווים ארוכים והקצוות עם סיומות מעוגלות, ובכלל האווירה כאן נעימה מאוד.

יונדאי פליסייד

תא הנוסעים

הכניסה למושב הנהג מלווה בקבלת פנים עם מערכת Easy Access שמזיזה עבורנו את המושב (אם אתם לא מחסידיה, אפשר לכבות אותה). המושב לא עוטף או חובק, אך הוא רחב ובהחלט נוח.

תנוחת הישיבה גבוהה מאוד גם כשהכיסא במצב הנמוך ביותר, מרווח הראש נהדר כמעט בכל מצב ובכלל אין בעיית מרווח מלפנים.

שדה הראיה טוב לפנים ולצדדים. קורות A אינן עבות במיוחד, אפשר לראות את קצה מכסה המנוע, מראות הצד בעיצוב דגל מסייעות במבט לצד שמאל וקצת פחות לימין וחלונות השורה השנייה הענקיים תורמים את שלהם. מבט לאחור יגלה שמשה אחורית קטנה יחסית וגם חלונות השורה השלישית פחות "נגישים" למבט מעבר לכתף.

יונדאי פליסייד

הנדסת האנוש טובה מאוד. השליטה מההגה קלה כשתפריט מחשב הדרך מוכר מדגמי יונדאי אחרים וכולל כפתור Mode הניתן להתאמה אישית. מערכת המולטימדיה מוכרת גם היא מדגמי יונדאי אחרים. זו מערכת פשוטה לתפעול שאינה מרובת תפריטים שמקשים לעיתים על התפעול השוטף. מתחת לפתחי המיזוג יש פס כפתורים פיזיים כשגם כאן ישנו כפתור "כוכב" להתאמה אישית.

תפעול בקרת האקלים נוח עם גלגלות לבחירת טמפרטורה וכפתורים פיזיים לעוצמה ולכיוון זרימת האוויר ועוד שורת כפתורים נפרדת לחימום (ואוורור) המושבים וההגה. בנוסף ישנו כפתור ייעודי שיקפיץ במולטימדיה את מסך בקרת המיזוג ליושבים מאחור.

יונדאי פליסייד

השורה השנייה, בגרסת ה"לימיטד" אותה בחנו, מצויידת בשני מושבי קפטן מפנקים במיוחד עם כוונון ידני למרחק ולמשענת הגב וכמובן משענת יד. כמו שמושבי קפטן צריכים להיות. הכניסה נוחה מאוד עם זווית פתיחת דלת שנושקת ל-90 מעלות, אז תיזהרו אם אתם חונים קרוב מדי לרכב אחר או לקיר. הנוסעים יהנו משקעי USB שנמצאים בצידי המושבים הקדמיים, כדי שחלילה לא נתכופף יותר מידי, תאים בגב המושבים עם תא ייעודי שאליו אפשר להכניס את הטלפון, וילונות צד נגללים ושני מחזיקי כוסות צמודים בכל דלת.

יונדאי פליסייד

הכניסה לשורה השלישית מתבצעת ע"י לחיצה על כפתור ב"כתף" מושבי הקפטן שמקפיץ אותם קדימה. הכניסה עצמה נוחה יחסית גם למבוגר, ילד לא יתקשה כלל. למרות 3 חגורות בטיחות המרווח לשני מבוגרים סביר בלבד, אך שלושה ילדים יהנו כאן ממרווח טוב. משענות הגב מתכווננות (חשמלית ב"לימיטד") לצד מושב קצר, נמוך ומוטה מעט בזווית, אך המרווח לרגליים ולברכיים טוב למדי. מרווח הראש סביר למבוגר ולא שונה למשל מרכבים משפחתיים בעלי גג פנורמי. אביזרי הנוחות כוללים בכל צד 2 מחזיקי כוסות, שקע USB ופתח מיזוג עילי, אך תאורת התקרה משותפת.

יונדאי פליסייד

יונדאי פליסייד מגיע ארצה ב-3 רמות גימור. רמת הכניסה "פרימיום" בהחלט הולמת את שמה, כי כבר כאן יש המון אבזור כמו למשל כניסה והנעה ללא מפתח כולל אפשרות הנעה מרחוק, גג שמש, הגה מחומם, ריפוד עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום גם מאחור, מראה נגד סנוור, חלונות צד אחוריים כהים עם וילונות אינטגרליים, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה מלפניום ומאחור, מצלמת רוורס שמאפשרת גם נקודת מבט עילית שמקלה על חיבור נגרר או סתם להיצמד לקיר ותא מטען נפתח חשמלית, ללא מגע או אפילו צורך להושיט רגל. אבל יודעים מה אין? חיישני גשם. מוזר מאוד ברכב שמחירו מתחיל ב-320,000 ש"ח (נכון לינואר 2021).

15,000 שקלים נוספים ואנחנו בגרסת ה"לאקשרי" שמגיעה עם הנעה כפולה ובהתאם בורר מצבי הנהיגה שלה מורחב. גרסה זו גם מוסיפה זכרונות למושב הנהג ולמראות הצד, אוורור במושבים הקדמיים וגג פנורמי מעל יושבי השורה השנייה.

ולעומת שתי רמות הגימור הקודמות בעלות 8 מושבים (בסידור 2-3-3) גרסת ה"לימיטד", בתוספת עוד 15,000 שקלים, מתפנקת כאמור בשני מושבי קפטן (בסידור 2-2-3) ומוסיפה קיפול וכוונון חשמלי (למשענת הגב) בשורה השלישית.

יונדאי פליסייד

מערך הבטיחות מרשים מאוד. בכל הגרסאות נמצא את המערכות המוכרות כגון בלימת חירום אוטונומית, כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, גם תיקון סטייה מנתיב שקודם להתערבות מתריע ברטט אפקטיבי בהגה, התרעת רכב בשטח מת אקטיבית - לא כזו שמזיזה את ההגה אלא כזו שבולמת את הגלגל הקדמי הנגדי, וגם פונקציית התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף שאפילו תמנע מכם לפתוח את הדלת. בנוסף יש גם התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית מבוססת רדאר, ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת מעקב אחר רכב אשר ניתנת להפעלה ממצב עמידה.

יונדאי פליסייד

אבל גולת הכותרת היא מערכת ההתרעה על שכחת ילד במושב האחורי. כמו בדגמים רבים, יש כאן התרעה בלוח המחוונים שמזכירה לכם שהיקר מכל עדיין מאחור. אבל גם אם התעלמתם מההתרעה, יצאתם מהרכב ונעלתם אותו - לא יחליפו שניות רבות עד שחיישן התנועה יזהה נוכחות והרכב יתחיל לנזוף בכם עם הפעלת איתותי החירום והצופר.

יונדאי – שאפו.

יונדאי פליסייד

איכות החומרים וההרכבה גבוהה, החל מחלקו העליון של הדשבורד וחלקן העליון של הדלתות העשויים גומי עבה, דרך "קומת הביניים" שמצופה עור והקונסולה שבין המושבים בגימור דמוי אלומיניום נאה ולבסוף בחלקו התחתון של תא הנוסעים, המקום בו לרוב פוגשים פלסטיקה דקיקה ומגורענת, ובמקרה של הפליסייד היא מרגישה טוב יחסית.

תא המטען מציע נפח של 311 ליטרים כשהשורה השלישית בשימוש. זה אולי לא נשמע הרבה אבל הוא די שימושי ויספיק לכמה תיקים וצידנית, למשל.

יונדאי פליסייד

גם תאי אחסון יש בשפע. נציין את התא הנסגר בין המושבים הקדמיים, שמכיל משטח טעינה אלחוטי עם שקע USB ושני מחזיקי כוסות עם פטנט חביב שמעלים את היקפם ויוצר תא גדול במיוחד. יש גם תא מכובד במשענת ובו תא קטן ופריק, עוד שקע USB וגם שקע 12 וולט. מראה פנורמית להשגחה על הנוסעים מאחור תחכה לכם במקום שבו בדרך כלל תמצאו את תא משקפי השמש. חבל שלא גם וגם.

כשמקפלים את השורה השלישית כבר מתקבל נפח עצום של 704 ליטרים. מתחת לרצפה יש תא אחסון נוסף שבו נאחסן את המדף הנגלל ועוד כמה חפצים. שם גם נמצאים המגבה וכלי הנהג.

יונדאי פליסייד

נוחות נסיעה

יונדאי פליסייד אמנם מיועד לשוק האמריקאי, אבל לעומת סובארו איוולטיס למשל שמכוייל על הצד הרך, לפליסייד תגובת בולם ראשונית נוקשה יחסית. עם זאת, הוא עדיין נוח ומצליח להרחיק שיבושים עירוניים מהנוסעים. יכולת השיכוך דווקא מרשימה יותר בנסיעת שבילים.

גם בנסיעה בין-עירונית הנוחות גבוהה, ודרך ארוכה עוברת כלא הייתה. בידוד הרעשים טוב כאשר בעיקר נשמעים רעשי כביש. תחת מאמץ גם קולו של המנוע נשמע.

יונדאי פליסייד

מנוע ותיבת הילוכים

יונדאי פליסייד, לעומת מתחריו הבולטים כמו פורד אקספלורר, סובארו איוולטיס או טויוטה היילנדר, אינו מצוייד במנוע "צנוע" נפח עם סיוע של מגדש טורבו או מערכת היברידית. כאן המתכון הוא אמריקאי קלאסי, רחוק מעולמות הפוליטיקלי קורקט - מנוע אטמוספרי בתצורת V6 בנפח 3.8 ליטרים, שמספק 291 כ"ס ונתון מומנט של 36.2 ב-5,200 סל"ד (כששיא ההספק מגיע ב-6,000 סל"ד). ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות (7.7 בגרסת ההנעה הקדמית), נתון ריאלי למדי על פי הבדיקות שלנו.

יונדאי פליסייד

זה לא נשמע מרשים כמו נתוניו של האקספלורר, אבל זה גם לא אומר שחסר לו כוח. יחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית ניצול הכוח יעיל והם מזיזים את הענק הזה ללא בעיה מיוחדת, הן ביציאה מהרמזור והן בתאוצות ביניים במהירויות שונות.

לתיבת ההילוכים 8 יחסי העברה עם שליטה מההגה והיא מתפקדת היטב. העברת ההילוכים בנסיעה שגרתית כמעט שאינה מורגשת ורק בקיק-דאון ישנה השהייה קלה - שלאחריה התיבה מורידה בשמחה גם יותר מהילוך אחד.

יונדאי פליסייד

לפליסייד בורר מצבי נהיגה שכולל 4 מצבים עיקריים. מצב Comfort שלא ממש משנה הרבה מאחר ואין כאן מתלים אדפטיביים למשל, כך שיותר מתאים לו הכינוי Normal; מצב Eco שמאלחש כמובן את תגובות דוושת הגז ומייעל את העברת ההילוכים לטובת חיסכון, מצב Sport שעושה בדיוק ההיפך ומצב Smart שהוא מעין מצב אוטומטי.

למאסה הזו (1,986 ק"ג בגרסה הנבחנת) ולסמ"קים המרובים יש מס בדמות צריכת הדלק הגבוהה. בשיוט נינוח ובקטע פרברי רגוע עמדה צריכת הדלק על 10 ק"מ לליטר, אך בסיום ימי המבחן (הלא מאומצים) היא כבר עמדה על 7.5 ק"מ לליטר.

יונדאי פליסייד

התנהגות כביש

הפליסייד בגרסת ה-4X4 מספק אחיזת כביש טובה. הוא מרגיש כבד אך בטוח, עם רכינת מרכב סבירה לגמרי ביחס לגודלו. ההגה קל ומכווין את ה-SUV הענק לאן שתרצו, ללא תקשורת כמובן. אם הגעתם מהר מדי לרמזור אדום תגלו שהבלמים טובים בהחלט.

יונדאי פליסייד

שטח

לכל הגרסאות יש בקרת ירידה במדרון ומרווח גחון מכובד של 20.3 ס"מ, כאשר בגרסאות ההנעה הכפולה הבורר המורחב מוסיף מצבי שלג, בוץ וחול. המצבים השונים מסייעים לפליסייד במשטחים מעוטי אחיזה, אך עם מהלך מתלה קצר נראה שעדיף להישאר איתו בשבילים כבושים.

יונדאי פליסייד

סיכום

יונדאי פליסייד הוא לא רכב זול, אך כמו מתחריו הוא מציע דברים ששוק היוקרה יגבה עבורם עשרות אם לא מאות אלפי שקלים נוספים.

המרווח הפנימי עצום ותא המטען שימושי גם כאשר השורה השלישית בשימוש, האבזור עשיר ומערכות הבטיחות המתקדמות מרשימות במיוחד (לפחות בקרב היצרנים העממיים). מאידך, צריכת הדלק גבוהה, אין לו ערך מוסף של יכולת שטח אמיתית וכאמור מחירו כחדש בכל זאת ירתיע צרכנים רבים - במיוחד כאשר חלק מהמתחרים הישירים נמכרים בסכומים נמוכים יותר.

עד למבחן ההשוואתי שעוד יגיע, נראה שהפאליסייד מבצע היטב את התפקידים המוטלים על רכב מסוגו.

לצפייה בכל דגמי יונדאי בישראל

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה