דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס NX350h - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


השקת הדור השני של לקסוס NX הייתה אירוע מרגש עבור מותג היוקרה היפני, שכן הדור החדש מחליף את אחד הרכבים הכי מצליחים של היצרן אי פעם ואת הרכב המצליח ביותר שלו בשוק האירופאי. בנוסף, לקסוס NX החדש הוא הרכב הראשון של המותג שמציע הנעת פלאג-אין הייבריד.

ואכן, גרסת ה-NX450h+ הנטענת מיקדה סביבה את מירב תשומת הלב והיא גם זו שנבחנה אצלנו ראשונה, אבל לא שכחנו שיש גם גרסה פשוטה יותר עם מנוע היברידי מוכר ובלי טעינה מהשקע. כעת לקחנו גם אותה למבחן וגילינו שיש מקומות שבהם דווקא הגרסה הרגילה מעניקה יותר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לקסוס NX

לקסוס NX350h, היברידי 2.5 ליטרים, 244 כ"ס, מ-289,900 שקלים
יתרונות חסרונות
סביבת נהג ואבזור מרווח ביחס למתחרות
צריכת דלק דומה מדי לדור הקודם
בידוד רעשים תיבת ההילוכים תחת עומס

לקסוס NX350h

עיצוב

לקסוס NX350h הוא רכב נאה במיוחד. החזית אגרסיבית עם גריל שעון החול הענק, קו המותניים מטפס בחדות לכיוון הזנב ופס לד נמתח מצד לצד לרוחבה של דלת תא המטען. לאלו תוסיפו פנסים חדים וחישוקים גדולים. מצד שני, לטעמנו העיצוב הוא בכל זאת אחת מנקודות החולשה של הרכב, וזה כנראה אומר עליו הרבה דברים טובים.
למה חולשה? כי ה-NX דומה מדי לדור הקודם. במדד תשומת הלב הוא לא זכה ולו במבט אחד נוסף במהלך ימי המבחן. האם זהו מענה ללקוחות המסורתיים של לקסוס, שלעיתים דווקא מעדיפים להישאר תחת מעטה האנונימיות?

לקסוס NX350h

תא הנוסעים

אם מדברים על ההבדלים בין הדור הראשון לשני - מדברים על תא הנוסעים. הברווזון המכוער? סינדרלה? גבירותי ורבותי, יש לנו מהפך.

אין דרך להסביר את קפיצת המדרגה בעיצוב. את מקום המסך הקטן והכפתורים המיושנים החליף מסך ענק בגודל 14 אינץ' שניצב בגאון קרוב לנהג. כל העיצוב הופך דרמטי יותר עם שלל קווים בקונסולה שמדגישים את ההבדלים בין הסביבה ממוקדת הנהג לסביבת הנוסע. גם איכות החומרים רשמה שיפור רציני.

לקסוס NX350h

מסך המולטימדיה הגדול קל מאוד לתפעול באמצעות מגע, ומייתר את משטח המגע המסורבל שניצב בדור הקודם בין המושבים. פקדי מערכת בקרת האקלים הם פיזיים בחלקם או שהם ניצבים בחלקו התחתון של מסך המולטימדיה ואינם מופרעים ע"י מערכות אחרות או חיבור של אפליקציה טלפונית. נוחמאוד, רק כפתור החזרה בתפריט קטן מדי.

עוד תלונות? לוח המחוונים הוא שליש וירטואלי ושני-שליש אנלוגי; מחשב הדרך לא השתנה והוא שומר על הגרפיקות המיושנות שלו. התפעול של ידית ההילוכים יכל להיות יותר הגיוני, וזהו פחות או יותר.

לקסוס NX350h

רכב המבחן הגיע בגרסת "הדורי", הבכירה מבין השתיים שמוצעות עם המנוע ההיברידי, והאבזור כאן מספק בהחלט. המפרט כולל בין היתר גג שמש פנוראמי, מושבים בעלי כיוונון חשמלי, חימום, אוורור וזכרונות, הגה מתכוונן חשמלית, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס עם תצוגת "מבט על" ועוד. גרסת ה-"קיושו" הפשוטה יותר מחסירה כמה פריטי אבזור אבל לא מדובר בדרמה של ממש. את ההבדלים המלאים בין השתיים תמצאו כאן.

היצע מערכות הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי תנועה חוצה בצמתים ויכולת התחמקות ממכשול, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירת נתיב, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים במראות הצד ומניעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף.

לקסוס NX350h

תנוחת הישיבה היא עניין משמעותי ברכבי פנאי. יש את רכבי הפנאי שמאפשרים תחושה של ישיבה מאוד גבוהה ו"ג'יפית", בעוד אחרים מעניקים תחושה פרייבטית יותר. ה-NX נמנה על הסוג השני. הקוקפיט עוטף ואינטימי והוא מרגיש כמעט ספורטיבי באופן בו הוא פונה אל הנהג. באופן שמעט סותר את זה, המושב, גם במצבו הנמוך ביותר, ממוקם גבוה ומי שיגביה אותו עוד ירגיש קצת קרוב לגג.

נקודה מעניינת היא ידית הדלת. מדובר בידית אלקטרונית, כלומר כזאת שנפתחת בלחיצה. מה הסיפור? הידית מחוברת ל-"בקרת זיהוי רכב בשטח מת". במידה ותנסו לפתוח את הדלת כמישהו חולף ליד הרכב המנגנון פשוט ימנע את יציאה ואת הנזק. החיסרון? התפעול לא אינטואיטיבי לגמרי. אפשר לפתוח גם באופן מכאני באמצעות שתי משיכות של הידית.

לקסוס NX350h

שדה הראיה לפנים לא מבריק בגלל האופן בו החרטום צולל מטה. מנגד, קורות A בזווית נכונה הופכות את הכניסה לצמתים לבטוחה ואילו קורות C גדולות שחוסמות זווית רחבה יכולות להפריע בנסיעה לאחור.

כשנכנסים למושב האחורי נזכרים בדור הקודם וצפיפות המורגשת שהייתה בו. המצב בהחלט השתפר אך עדיין, ה-NX הוא לא מהגדולים בקטגוריה. שני מבוגרים יכנסו פה כנראה ללא תלונות, גם אם הם גבוהים מהממוצע. שלושה נוסעים רחבים יחושו צפיפות. האבזור מאחור כולל חיבורי USB ויציאות מיזוג, והנסיעה מאחור גם הופכת לנעימה בזכות כמות האור שנכנסת מגג השמש הגדול, מהחלונות ומחלונות אחוריים נוספים.

לקסוס NX350h

תא המטען גדול יחסית, עם נפח של 550 ליטרים. בנוסף, מתחת לרצפה יש שטח גדול מאוד לציוד נוסף ונסתר. אין כאן רצפה כפולה וסף ההטענה מעט גבוה, אך על אלו מפצים דלת חשמלית, שקע 12 וולט ומתלים לשקיות.

לקסוס NX350h

נוחות נסיעה

ה-NX350 כפול ההנעה קל מגרסת ה-450 (פלאג-אין) ב-200 ק"ג ואפשר להרגיש את זה היטב בתוך העיר. המתלה שלו רך מאוד אך מהלכו לא ארוך. בולם זעזועים מוצלח מונע מהתנועה הרכה של המתלה להסתיים בחבטות. משקלה הנמוך יחסית של הגרסה הזאת הופך את עבודת הבולם לפשוטה וקלה יותר. התוצאה: מכונית מאוד נוחה. ה-NX הזאת סופגת מהמורות ומעלימה רבות מהן בלי קושי.

לקסוס NX350h

למרות זאת, אם תפגשו רצף מהמורות ממושך ובעייתי, המתלה יתחיל לעבוד יותר והרכב יזוז באופן פחות מרוסן.

מגבירים מהירות ומגלים רכב כמעט אידיאלי לשיוט. הרכות לא מוגזמת והריסון של השלדה מספק כדי שהנדנוד הקל לא יפריע. לצד הנוחות הניכרת גם בידוד הרעשים מצוין. כמעט בכל סיטואציה ומהירות ניהלנו ללא קושי שיחות ערות בתא הנוסעים.

לקסוס NX350h

מנוע ותיבת הילוכים

למבחן כאמור התייצבה גרסת ה-350h עם ההנעה הכפולה; קיימת גם אופציה להנעה קדמית, ברמת אבזור צנועה יותר. האמת, הגרסה הזאת מסתירה סוד: מנוע הבנזין שלה חזק ב-5 כ"ס ביחס לזה של גרסת הפלאג-אין, ואילו הספקי מנועי החשמל – הקדמי והאחורי – זהים. ההספק המשולב, לעומת זאת, נמוך יותר בפער משמעותי: בעוד גרסאות ה-350 ההיברידיות מציעות 244 כוחות סוס, הגרסה הנטענת כבר מייצרת 309 כוחות סוס. הסיבה? הסוללה הגדולה יותר מאפשרת כנראה ניצול עדיף של המנועים החשמליים.

לקסוס NX350h

אם אתם לא קטנוניים כמונו, תגלו מהר מאוד של-NX הזאת יש מספיק כוח לכל משימה נדרשת. אם צריך לחלק את המנועים לכאלו שמספקים איכות נסיעה גבוהה ואלו שמספקים ביצועים, היינו שמים את המנוע הזה בקבוצה הראשונה. ההתנהגות שלו ליניארית והמומנט מספק גמישות טובה אך מעט מאוד ריגושים.

הסיבות לאופי הזה מגוונות וכוללות מנוע בנזין במחזור אטקינסון ששם את הדגש על צריכת הדלק ופחות על הביצועים, וכמובן, תיבת ההילוכים הרציפה. התיבה אמנם מעניקה תחושה מסוימת של מעבר בין הילוכים והיא אינה מזנקת לסל"ד גבוה בכל לחיצה על דוושת התאוצה; מהעבר השני, כאשר המנוע דורש יותר, התיבה חושפת את האופי הרציף עם קצת יותר רעש מהמקובל וקצת פחות דחיפה של הרכב קדימה.

לקסוס NX350h

לטובת הסקרנים: התיבה אינה רציפה קלאסית, כזאת שמשנה את היחס שבין קונוסים שונים, אלא תיבה המורכבת ממנוע חשמלי קטן שהסיבוב שלו, ביחס לסיבוב מנוע הבנזין והמנועים החשמליים, יוצר יחס העברה משתנה. תאמינו לנו, זאת הדרך הפשוטה ביותר להסביר את זה.

המנוע והתיבה אחראיים לצריכת דלק טובה מאוד: בסופו של מבחן ארוך ומגוון עמדה צריכת הדלק על כ-15.5 ק"מ לליטר.

לקסוס NX350h

התנהגות כביש

ממש כמו המנוע, גם בתחום התנהגות הכביש ה-NX הוא לא אחד מאריות הקטגוריה, אך גם כאן נרשם שיפור משמעותי לעומת הדור הקודם. ל-NX יש רכינה מורגשת אבל לא מוגזמת. התגובות להעברות משקל טובות והאחיזה מצוינת הודות להנעה הכפולה. ההגה קל ופחות מדויק, הבלמים עושים עבודה נאמנה ואפשר לסמוך עליהם גם במצבים קשים.

לקסוס NX350h

סיכום

לקסוס NX עשה קפיצת מדרגה משמעותית. גרסת ה-NX350h ההיברידית ממשיכה לשחק תפקיד משמעותי יותר, גם בצילה של הפלאג-אין המתקדמת. ה-NX ההיברידי יתאים למי שרוצה את הערכים של לקסוס, נוסע למרחקים גדולים מ-60 ק"מ או פשוט לא יכול או לא מעוניין להתקין עמדת טעינה בבית.

לקהל הזה ה-350 מעניק את כל הערכים של ה-NX עם כמה פלוסים משמעותיים. צריכת הדלק שלו חסכונית, נוחות הנסיעה עדיפה במעט, התנהגות הכביש נהנית מדיאטה של 200 ק"ג והמחיר זול משמעותית. עבור קהל רחב של לקוחות, ה-NX350h הוא לא העדיפות השניה אלא האופציה העדיפה.

לצפייה בכל דגמי לקסוס בישראל

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה