דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השוואתי: מאזדה CX5 נגד יונדאי טוסון

Getting your Trinity Audio player ready...



מאזדה CX5 הרוויחה ביושר את השם שלה. מכונית הפנאי הקומפקטית של היצרן הצליחה להביא מוצר אטרקטיבי בדיוק כשהתחיל ה"בום" הגדול של רכבי הפנאי. המחירים האטרקטיביים של המתחרים גרמו לה להישאר קצת מאחור בטבלת המכירות בשנתיים האחרונות, עם כ-2,700 מכוניות שנמסרו ב-2016, אבל השם הטוב ושמירת הערך יוצאת הדופן נשארו שם.

הטוסון מצידו דווקא נמצא חזק בטבלת המכירות. הגעת הדור החדש הביאה איתה שיפור ניכר באיכויות ביחס ל-ix35 המיושן. רכב הפנאי של יונדאי נחת פה במקביל להגעת הספורטז' הנוכחי ומחירו הראשוני נמוך ביותר. זה הביא אותו לכמות מסירות היסטרית של 11,500 כלי רכב. באופן מפתיע, הגרסה הנמכרת ביותר היא לא הזולה ביותר, אלא זאת שמתחילה ב-160 אלף שקל עם מנוע 2.0 ליטר.

כשכל הנתונים הללו על השולחן, אנחנו יוצאים לבדוק איך מתמודדת המאזדה מול הטוסון בגרסאות הקרובות ביותר מבחינת המחיר והביצועים.



עיצוב וסגנון

כשמעמידים את השתיים חרטום מול חרטום, המאזדה מגמדת את הטוסון. הגריל הפעור המעוטר בניקל, הפנסים הדקים והחדים ובטח שצבע המבחן האדום העמוק הופכים את המאזדה למכונית שאי אפשר להתעלם ממנה. הטוסון נותר רכב מאוד מרשים ואלגנטי, אבל קחו את הבחור/ה הכי יפה שאתם מכירים ושימו ליד גל גדות - וזה מה שתקבלו. הכל יחסי בחיים.

כשעוברים הצידה ובעיקר אחורה, היונדאי צובר נקודות. חישוקים בגודל 19" נראים הרבה יותר טוב מהרביעיה הצנועה של היפנית. גם בפרופיל המאזדה קצת דומה מדי לדור הקודם ואין בה איזו קפיצת מדרגה גדולה ביחס אליה. מאחור היונדאי קצר מעט יותר שבחים מהמאזדה, והמראה שלו קצת יותר הרמוני. אז הטוסון מנצח?

לא, כי גם על העיצוב הפנימי נותנים נקודות וכאן המאזדה מכה את היונדאי שוק על ירך. המאזדה מרגישה מבפנים כמו מכונית פרימיום לכל דבר ועניין. זה נוגע לעיצוב הכללי, לגלגל השליטה והכפתורים מסביבו, למיקום של מערכת המולטימדיה ועוד ועוד. התאכזבנו רק מהגרפיקות הפשוטות והעיצוב המוזר של המידע בלוח המחוונים. היונדאי לעומת זאת מעוצבת באופן פשוט. אפקטיבי, אבל פשוט. אין איזו שפת עיצוב ברורה, משהו שיהפוך אותו מסתם רכב נאה למשהו אחר. בסופו של יום המאזדה מנצחת, בין היתר בזכות איכות החומרים העדיפה בהרבה.
אבזור ותפעול

כשעוברים לסעיף האבזור והתפעול, המאזדה פשוט נשארת לבד. למעט הגג הפנוראמי המרהיב של הטוסון, אין כמעט פריט אבזור שיש בו ואין במאזדה. ביפנית מקבלים כבר בגרסת הבסיס ריפודי עור, מושב נהג עם כוונון חשמלי, פנסי LED, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת עצור וסע ועוד.

בסעיפי הבטיחות הפער לטובת המאזדה נשמר אך הוא קטן. לשתי המכוניות מערכת מובילאיי, וביפנית מצטרפת גם מערכת לבלימה אוטונומית במהירות עירונית.

ויש שני דברים נוספים ששווה לציין בתחום האבזור:
הראשון - ממכוניות במחיר הזה ציפינו למערכות בטיחות יותר מקיפות ממה שקיבלנו בפועל. השני -  מערכת המולטימדיה של יונדאי היא מערכת של היבואן המקומי. אז נכון שהיא פחות מרשימה למראה מהמערכת המקורית, אבל היא יודעת להעניק ללקוחות הרבה פתרונות אינטרנטיים כמו ניווט של וויז, חניה עם פנגו, רדיו אינטרנטי ודרכי התקשרות עם היבואן - וזה עניין מבורך.

מבחינת התפעול המאזדה ממשיכה להבריק. כל התפעול נעשה בקלילות מגלגלת במרכז הרכב ומכפתורים על ההגה, ובשום מצב לא צריך להוריד את העין מהכביש. ביונדאי לא מדובר על פעולות מסובכות הרבה יותר, אבל "פסנתר" הכפתורים מתחת למסך המולטימדיה והתפעול שהוא ככלל נעשה ב-Touch הופך אותה למעט פחות מוצלחת.


מאזדה CX5 מול יונדאי טוסון

מרווח ושימושיות

מושב הנהג במאזדה מרגיש כמי שתוכנן למכונית ספורטיבית יותר. למרות שהמושב בבסיסו ממוקם גבוה יותר מביונדאי, הסביבה העוטפת מקנה תחושה יותר דינאמית. ביונדאי ההגה מתכוונן בטווח רחב יותר, ואפשר לשבת במגוון רחב יותר של תנוחות ישיבה. שתי המכוניות מציעות מושבים מרווחים דיים, אבל קשה לנו להחליט האם הבד הפשוט בטוסון עדיף על העור הפשוט ב-CX5.

שני נוסעים לא הולכים להתלונן במושב האחורי של שתי המכוניות. בשתי המכוניות המושב האמצעי יתאים לנסיעות קצרות, עד כאן אין הפתעות מיוחדות. היונדאי מעט יותר רחב אך המבנה של המושב יהפוך אותו לפחות מוצלח בשביל שלושה נוסעים ויותר מוצלח בעבור שלושה כסאות בטיחות.

במאזדה המושב עצמו מלא פיצ'רים חשובים. בתוך המושב המרכזי יש משענת נפתחת ובתוכה חיבורי USB, מקום לנייד ולכוסות. מאחור ניתן לפצל באמצעות ידיות את המושבים בחלוקה של 40-20-40 כלומר, כל מסעד מושב מתקפל בנפרד. בכלל, האיכות הכוללת של המאזדה מרגישה גבוהה יותר גם כאן.

הטוסון מציעה מרווח דומה מאוד למאזדה, אך האיכות הכוללת במושב מרגישה קצת יותר פשוטה וחסרים כמה תאי אחסון. המבנה של קצה המושב יקשה מעט על הכנסה של כסאות ילדים אבל המרווח לאותם כיסאות יהיה גדול יותר. פתחי האיזופיקס פועלים באופן יותר יעיל.

תאי המטען גדולים, עם יתרון קליל ליונדאי, ושניהם יספקו מספיק מרווח לציוד של משפחה ממוצעת פלוס.


מאזדה CX5 מול יונדאי טוסון

נוחות נסיעה

בסעיף הנוחות נתחיל דווקא בסוף: שתי המכוניות לא היו מספיק נוחות ואכזבו אותנו באספקט הזה. ההבדל בדרך שבה הן עשו את זה היה מאוד גדול.

ליונדאי יש מערכת מתלים טובה מאוד. היא מרוסנת ויודעת לשמור על התנודות של המרכב באופן די בוגר. מי שאחראים לציון הנוחות הלא מרשים של הטוסון הם חישוקי ה-"19 הענקיים. מידת החישוק העצומה ובעיקר מעט מאוד גומי שעוטף את הגלגל לא מצליחים לספוג את המהמורות שעוברות מהכביש. בשטח זה מתבטא במעברים ברורים של מהמורות אל הרכב מאחר שהן עוברות בקלות את מסך הגומי הדק. על רצפי שיבושים בתוך חיפה הטוסון מרגישה מפולסת; הגוף עצמו לא מתפזר ושומר על יציבות גבוהה, אך המהמורות, הן בהחלט לא נעימות.

אחרי הסיבוב עם הקוריאני עברנו ליפנית. האמת, מכיוון שהיא מעט יותר רכה ציפינו לנוחות נסיעה טובה בהרבה. בפועל, היא קצת יותר טובה מהיונדאי והשיבושים מסוננים טוב יחסית למתחרה השניה במבחן הזה. אבל הגוף של המאזדה זז יותר מדי, היא מרגישה הרבה יותר עסוקה על הכביש, במעבר על שיבושים המרכב עצמו מתנדנד ובשום שלב היא לא מרגישה יותר נינוחה. להערכתנו, הגרסה עם צמיגי ה-"19 במאזדה תהיה פחות נוחה מהיונדאי.

הפערים מתחדדים בכביש בין עירוני. גם במהירות גבוהה היונדאי מתקשה להעלים מפגעים, אך היא מעבירה אותם באופן חד וחד פעמי. ה-CX5 עסוקה יותר, זזה כל הזמן על המתלים ומרגישה פחות מרוסנת.

ככל שמהירות הנסיעה עולה מתברר שגם בידוד הרעשים טוב יותר בקוריאנית. במהירות בין עירונית לא מהירה במיוחד התחילה המאזדה לחשוף רגישות לרעשי רוח, וגם רעשי כביש יכולים להטריד את הנוסעים. ביונדאי יש מעט רעש כביש, אבל הבידוד מרעשי רוח מאוד מוצלח.


מאזדה CX5 מול יונדאי טוסון

מנוע וביצועים

בחזית של שתי המכוניות שוכנים מנועים אטמוספריים בנפח של 2.0 ליטר. הנתונים קרובים: 165 כוחות סוס ל-CX5 ו-155 לטוסון. קשה להגיד שמי מהן מרגישה חזקה, במיוחד כאשר שבסביבה נוסעים רכבי פנאי בעלי מגדש טורבו.

המנוע של היונדאי מרגיש אנמי והוא דורש לחיצה הגונה על הדוושה כדי לספק ביצועים נאותים. זה לא שהמאזדה היא מטוס, אלא שהיא קצת יותר מהירה ביציאה מהמקום. וזהו. דוושת התאוצה של הקוריאנית מגיבה קצת יותר בחדות מזו של המאזדה. בכל מקרה, שני המנועים אוהבים לבלות בסל"ד גבוה, וזה של המאזדה מגיע לשם קצת יותר מהר. שניהם די רועשים בדרך לשם.

תיבת ההילוכים במאזדה יותר חלקה, היא מעבירה הילוכים באופן עדין יותר ובלי דרמות, כשלעומתה היונדאי יכולה להעביר זעזוע פה ושם במעבר הילוך.

בסעיף צריכת הדלק המאזדה הייתה חסכונית יותר באופן עקבי. בנסיעות בין עירוניות מדדנו לה 12 ק"מ לליטר לעומת 10.4 של הטוסון. בפרק הדינאמי היפנית שתתה ליטר דלק כל 7.7 ק"מ לעומת 6.3 של הקוריאנית.
הציונים בסעיף הזה לא מבריקים, כמו שכבר הבנתם. ובכל זאת היתרון של המאזדה גדול, כי בכל אחד מהפרמטרים שבהם נבחנו המנוע והתיבה - היה יתרון קל עד ברור ל-CX5.


מאזדה CX5 מול יונדאי טוסון

התנהגות כביש

הבחירה במכונית הטובה יותר תלויה בשאלה לאיזו מטרה נוהגים ברכב. מי שמחפש את המכונית הבטוחה יותר והאוחזת יותר, ללא כל פרמטר אחר, יכול לקחת מראש את הטוסון. האחיזה שלו מצויינת וכאן בולטים לטובה הצמיגים. גם זוויות הגלגול מינימליות וסך הכך מתקבל רכב צפוי ובטוח, אבל ממש לא מרגש.

ה-CX5 מציעה כניסה חדה לסיבובים, חרטום ששמח לפנות וזנב קל ונשלט. ההיגוי יותר מהיר וברור למה התכוונו המפתחים. הבעיה היא הצמיגים, שמוותרים על האחיזה מוקדם יותר מסט הגומי שעל הטוסון. גם זוויות הגלגול גדולות יותר במאזדה. זה אולי לא פוגע בקצב, אך זה משפיע מאוד על התחושות. ובאמת, המאזדה לא מרגישה צפויה או בטוחה כמו היונדאי, למרות שהיא מספיק טובה באופן כללי.

כאשר מגיעים למצבי תת היגוי, המאזדה מתגברת עליהם מהר ובקלות, בעוד היונדאי יכולה להיות יותר סרבנית וצריכה יותר משקל על החרטום כדי לפנות. ההיגוי של הקוריאנית פחות מדויק ומרגיש מאוד אלסטי. יש לו מעט יותר משקל ביחס ליפנית אבל ההיגוי של המאזדה יותר מדויק וחד.

הבלמים של ה-CX5 היו ספוגיים מאוד במהלך הבחינה, ורק אחרי שעוברים את התחום ה"ספוגי" שלהם מתחילה להתקבל בלימה ראויה. היונדאי לעומת זאת בולמת באופן סביר רוב הזמן.


מאזדה CX5 מול יונדאי טוסון
 
סיכום
קשה להחליט מי עדיפה בסוף המבחן הזה, יונדאי טוסון או מאזדה CX5. שתי המכוניות חשפו איכויות טובות לצד כמה קצוות חדים ופינות לא משוייפות.

הבחירה הסופית מושפעת רבות מצרכי היום יום של הרכב. מי שרוצה לקבל קצת יותר מהרכב, שהאיכות והסגנון חשובים לו לא פחות ממרווח, יכול לבחור בשקט במאזדה. היא גם תחזיר לו עם שמירת ערך מעולה.

מי שרוצה ללכת על הסולידי והפשוט, במובן הטוב של העניין, יכול לקחת את היונדאי בכיף. היא הוכיחה שאפילו מול המאזדה המסוגננת היא מעמידה מוצר טוב שלא נופל בסעיפים המהותיים. אם הנוחות היא עניין חשוב, אנחנו ממליצים לבחור באחת הגרסאות הזולות יותר של היונדאי עם צמיגים במידה מעט יותר קטנה.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה