דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי ASX (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מיצובישי ASX הוצג לראשונה בתחילת שנת 2010. במשך כמעט עשור, הזמן הממוצע בו דגמי רכב מחליפים בדרך כלל שני דורות, הג'יפון של מיצובישי התעדכן זו הפעם הרביעית. בעשור שחלף מאז הושק ה-ASX, נוספו לקטגוריה החמה של רכבי הפנאי הקטנים עשרות דגמים חדשים, כאשר מספר יצרנים מציעים גם יותר מדגם אחד באותה הקטגוריה. במקרה של מיצובישי מדובר ברכב הפנאי הקטן בהיצע, אך הוא לא מאוד קטן בפני עצמו - ולמעשה חולק בסיס גלגלים זהה עם האקליפס קרוס והאאוטלנדר.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי ASX


מיצובישי ASX, מנוע 2.0 ליטר, בנזין, רציפה, 150 כ"ס, מ-135,900 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות בעיר

בידוד רעשים מחוץ לעיר

אבזור

איכות חומרים והרכבה

עיצוב חיצוני

  עיצוב פנימי

מיצובישי ASX

במיצובישי מגדירים את העדכון האחרון של ה-ASX כדור חדש - אך לא "חדש לחלוטין". אך גם אם נניח לענייני הסמנטיקה, נמצא לא מעט הבדלים בינו לבין קודמו - חלקם בנראות וחלקם בתחומי האיכות. את כולם ניסינו לבדוק ב-3 ימי המבחן.

עיצוב

שפת העיצוב החדשה של מיצובישי, שפגשנו זה מכבר באקליפס קרוס הגיעה גם ל-ASX הוותיק. היא בהחלט משדרגת את ההופעה. העיצוב עדכני ונאה, מה שגורם לו למשוך מבטים ולבלוט גם ביחס למתחרים הנאים לכשעצמם. החזית החדשה והמחודדת, יחידות התאורה הראשיות עם פנסי הלד, פנסי האיתות שהוטמעו בתוך יחידות תאורה בסגנון "קוביות קרח" – כל אלה מתחברים למראה עדכני בהחלט.

מיצובישי ASX

השינוי מאחור פחות קיצוני אך בהחלט נאה. צמד יחידות תאורת הלד שמאחור משדרות מראה מודרני יותר שהזכיר קצת את אלו של לקסוס UX. גם הפגוש האחורי עודכן ונראה קשוח יותר עם מגלש אחורי ופתחי אוורור מדומים.

לעומת השינוי החיצוני, עיצוב הפנים נותר מיושן וזהה כמעט לחלוטין לדגם הקודם. איכות החומרים לא מצטיינת למרות כמה משטחי גומי עבה בדשבורד ובדלתות, שכן ברוב המקומות נתקלנו בפלסטיקה מגורענת ודקה יחסית. איכות ההרכבה גם היא אינה גבוהה, ופגשנו כמה פריטים שהיו זקוקים להידוק נוסף. הבשורה המשמעותית בפנים הרכב היא ההגדלה של מסך המולטימדיה, שבהחלט תורמת לתחושת העדכניות.

מיצובישי ASX

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים בגרסת ה"פרימיום" הבכירה שנבחנה נאים ונוחים, אך חסרים תמיכה צידית. תנוחת הישיבה גבוהה מאוד גם כאשר מושב הנהג הונמך לגמרי. המשמעות היא שתנוחת הישיבה ג'יפית ומאפשרת להבין איפה מתחיל ונגמר הרכב, עם שדה ראייה די טוב לכל הכיוונים, אך נהגים גבוהים עלולים לפגוש את הגג הפנורמי (הקיים רק בגרסה היקרה ביותר).

מיצובישי ASX

המושבים מאחור מרווחים לשני נוסעים והמרכב הגבוה מסייע להכנסה והוצאה קלה של ילדים ממושבי הבטיחות. לשלושה המרווח מצומצם יותר עקב תעלת הינע די גבוהה וקונסולה מרכזית שבולטת לאחור.

מיצובישי ASX העדכני משווק ב-3 רמות גימור שכמעט זהות לאלו של הדגם הקודם. תחום הבטיחות, השתדרג עם תוספת של מעבר אוטומטי לאורות גבוהים בכל רמות הגימור, לצד מערכת בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון). הגרסה הבכירה מוסיפה גם ניטור שטחים מתים במראות והתרעת תנועה חוצה מאחור.

מיצובישי ASX

בגרסת הכניסה Intense ישנה כעת תאורת לד מלאה ומערכת מולטימדיה חדשה (עדיין בהתקנה מקומית) הכוללת גם אפשרות חדשה לתפעול קולי בעברית. זאת לצד פריטי אבזור כגון בקרת אקלים, חישוקי 18 אינץ' בעיצוב חדש, מצלמת רוורס, חיישני גשם ותאורה, מראה פנימית נגד סנוור, הגה וידית הילוכים בציפוי עור ומנופי שליטה מההגה על תיבת ההילוכים (עליה נרחיב בהמשך).

מגרסת ה-Instyle תמצאו כעת גם מראות צד מתקפלות, לצד כניסה והנעה ללא מפתח כפי שהיה בעבר.

מיצובישי ASX

גרסת Premium של רכב המבחן כוללת בנוסף גג פנורמי (שאינו נפתח) עם תאורת אווירה, מושבים קדמיים מחוממים וריפוד בד משולב עור עם תפירה אדומה.

לעיצוב הפנימי השמרני יש גם יתרון בדמות הנדסת אנוש טובה. הכפתורים גדולים יחסית עם כיתוב ברור עליהם, פקדי המיזוג בעלי גלגלות גדולות ו"קליקיות" ולוח המחוונים ברור וקריא. נציין לחובה את תפעול מחשב הדרך באמצעות כפתור בודד, מה שמצריך הרבה לחיצות כדי לעבור בין תפריטים ולשנות הגדרות בסיסיות.

מיצובישי ASX

ה-ASX כולל את מרבית תאי האחסון הנדרשים: תא כפפות שימושי, שני מחזיקי כוסות, תאים בדלתות הצד, תא אחד בגב מושב הנוסע ומשענת יד הכוללת בתוכה תא שימושי, מחזיק לעט ואפילו תא קטן שבו ניתן לאחסן חבילת טישו קטנה. חביב.

תא המטען נותר בנפח של 393 ליטרים, הוא אינו גדול במיוחד אך עשוי לספק משפחה קטנה. סף ההעמסה גבוה ביחס לרכבי פנאי אחרים מהקטגוריה הקטנה כך שהכנסה של ציוד מצריכה לעיתים הנפה, אך קל לשלוף את הציוד החוצה. לא תמצאו בו אביזרים שימושיים פרט לשני תאים בצדדים (שנוצרו בעקבות בליטות בתי הגלגלים).

מיצובישי ASX

נוחות נסיעה

מיצובישי ASX החדש עבר לתקינה אירופאית והדבר הראשון שמורגש עוד לפני שהנענו את הרכב הוא מעבר למראות צד שאינן מגדילות. נהדר.

מערך המתלים של ה-ASX התעדכן גם הוא ומורגש שינוי משמעותי לטובה בנוחות העירונית. כמו בעבר ל-ASX מתלה אחורי רב חיבורי, אך הוא כויל מחדש וזכה להחלפה של חלקים רבים. אמנם, על רצף שיבושים ה-ASX  מרגיש עסוק, אך רמת הספיגה טובה ופעולת המתלה מרוסנת, כך שבתוך העיר הוא מעניק נוחות מוצלחת.

מיצובישי ASX

בנסיעה בין עירונית הנוחות דווקא נפגמת בעקבות אותה פעילות מתלים. בכביש גלי או משובש ה-ASX קצת יוצא משלוותו. בידוד הרעשים השתפר גם כן, אך נשמעת תהודה מסויימת מכיוון הגלגלים הגדולים במהירות בינעירונית.

מיצובישי ASX

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע ב-ASX המעודכן נותר כמעט זהה לדגם הקודם. מדובר במנוע בנפח 2.0 ליטרים המספק 150 כ"ס, אך נתון המומנט התכווץ קלות ב-0.2 קג"מ ועומד על 19.9 קג"מ הזמינים באותם 4,200 סל"ד. המנוע עבר שיפורים ועדכונים שונים הנוגעים בעיקר לתזמון השסתומים, היעילות ופליטת המזהמים (מה שאף הוריד אותו לדרגת זיהום 11 לעומת 13).

מיצובישי ASX

המנוע מגיב כמו שאנו רגילים ממנועים אטמוספריים "ישנים וטובים". בתחילת נסיעה ישנה השהייה מסויימת, אך לחיצה ברורה יותר תעורר אותו לחיים והוא ינייד את ה-ASX באופן זריז במהירות עירונית ויהיה שותף גם לביצוע עקיפות יעילות במהירויות ביניים. מערכת "עצור וסע" פועלת בצורה טובה וכמעט בלתי מורגשת. זהו אחד הרכבים הבודדים בהם לא הרגשנו צורך לבטל את המערכת.

מיצובישי ASX

המנוע משודך לתיבה אוטומטית רציפה, שגם היא התעדכנה לכבודו של ה-ASX והתחדשה בחלוקה מלאכותית ל-6 הילוכים. בנסיעה שגרתית התיבה מתרגמת את כוחו של המנוע באופן יעיל והתגובות טובות וגם בנסיעה בכביש מהיר ובביצוע עקיפות היא מגיבה בצורה טובה - אך לא מרגישה זריזה כמו תיבות כפולות מצמדים מודרניות.

מיצובישי ASX

אותה חלוקת הילוכים מלאכותית פועלת בצורה טובה גם במצב הידני. מאחורי ההגה שוכנים שני מנופי שליטה עשויים אלומיניום, המאפשרים לקבוע את יחסי ההעברה באופן עצמאי.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11.3 ק"מ לליטר. מדובר בשיפור משמעותי לעומת נתון של 9 ק"מ לליטר שהשגנו בדגם הקודם.

מיצובישי ASX

התנהגות כביש

למרות הבטחות לשיפור בהתנהגות הכביש, ה-ASX לא הפך להיות דינאמי כמו מאזדה CX-3 או יונדאי קונה. ה-ASX מעדיף נהיגה מתונה – הוא מספק אחיזת כביש טובה ומעניק תחושת ביטחון במידה סבירה.

לצד זאת הוא לא שותף לחווית נהיגה בכביש מפותל – הנטיה לתת היגוי מורגשת ועלולה להוציא את הרכב מאיזון אפילו בהפתעה, רכינת המרכב בולטת ולהגה משקל טוב אך הוא אינו מתקשר.

מיצובישי ASX

סיכום

מיצובישי ASX הוא אחד מרכבי הפנאי הבולטים בקטגוריה עם מכירות של מעל 2,800 יחידות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019. זהו נתון הגבוה במעל 600 יחידות מסוזוקי ויטרה ובכ-800 יחידות מיונדאי קונה.

מה הסיבה להצלחה? לטעמנו, הוא פשוט מעניק חבילה שמתאימה מאוד לצרכן הישראלי. גם לאחר מתיחת הפנים ה-ASX ממשיך להציע רשימת אבזור מכובדת לצד מערכות בטיחות מתקדמות כבר בגרסת הבסיס, ומעניק שימושיות, ביצועים טובים, מרווח לא רע ונוחות עירונית טובה.

הוא עדיין רחוק מלהיות מושלם – בידוד הרעשים ואיכות החומרים וההרכבה אינם מצטיינים, עיצוב הפנים מעט מיושן וגם צריכת הדלק עדיין לא מבריקה, אך כשזוכרים מה מציעים המתחרים בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, מבינים כי זוהי קטגוריה בה נדרשות פשרות לא מבוטלות כמעט בכל דגם. וביחס לאחרים, ככל הנראה, הפשרות שמציע ה-ASX  הן לא מהסוג הדרמטי.

לצפייה בכל דגמי מיצובישי בישראל

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. נחמד. אבל הייתי מעדיף את האקליפס 
    נעם, 14-11-2019

    נחמד מאוד. וגם נראה טוב בעיניי, לטעמי יותר יפה מהאקליפס. אבל מיושן מדי, לא הייתי מתפשר על איכות החומרים וגם על הצריכת דלק והמנוע. למרות שאמור להיות אמין יותר

    סגור תגובה

  • 2. הצרכן הישראלי מטומטם 
    דידי, 15-11-2019

    עם מנוע שפותח במאה הקודמת וגיר לא מוצלח בעליל זו באמת גרוטאה...
    הלוווו מיצובישי !!!!! תתעוררו !!!!!!!!!!

    סגור תגובה

  • 3. אחלה רכב 
    מאיר, 17-11-2019

    גיפון אמיתי 164 מירווח גחון 19 ישיבה גבוההובפוגל בנסיעה מתונה הוא אוכל 14 לליטר ולהוסיף שמדובר ברכב יפני ולא בגיר רובוטי הגרוע . היום אין יותר שווה מימנו

    סגור תגובה

  • 4. ל 3. 
    דידי, 17-11-2019

    אח שלי אתה כנראה לא יודע מזה גיר רציף מחורבן של מיצובישי ומזה גיר רובוטי DCT פצצה של המכוניות הגרמניות...

    סגור תגובה

  • 5. ל4 
    הררי, 17-11-2019

    שכל חלק מהאיבה עולה 15000 ש"ח במדינה החזירה הזאת. (אתה צודק אם אתה גר בחו"ל)

    פה בארץ גיר רציף ביומיום יעשה לך את העבודה כמו שצריך וגם הוא אמין לפחות עד 200,000 ק"מ
    ונכון שהוא לא מאיץ והכל. אבל הוא חסכוני. וגם בישראל אין כבישים שאתה יכול לנסוע בהם מהר.
    מסקנה, עדיף אמינות. מאשר לשלם הרבה לצ'מפיון מוטורס והעשיר אותם על חשבון הכיס שלך. מספיק הם קורעים אותך במחיר של האוטו.

    סגור תגובה

  • 6. מגיב 4, דידי, הגירים הגרמניים פצצה? אולי פצצת זמן... 
    רקב, 24-11-2019

    הגירים כפולי המצמדים של קבוצת VW נפלאים ועובדים יפה מאוד (כשהם עובדים) ובעיקר בתנאי נהיגה מסויימים. בעיר הם חרא, בפקקים הם גסים ולא נעימים. בנסיעה בין עירונית או נסיעה מהירה ונמרצת הם מעולים. בליסינג אני אשמח לרכב עם גיר כזה. בפרטי? בחיים אבל בחיים לא. הגירים האלה דפוקים בכל הקשור לאמינות ועלויות התחזוקה שלהם, כמות התביעות שהוגשו נגד היצרנית בגין הגיר הזה (בכל העולם) היא בלתי נתפסת. אני בטוח שליצרנים הגרמניים יש יכולות להציע משהו יותר רציני מהתיבות האלה. מספיק שהיו מייצרים תיבה פלנטרית ברמה גבוהה כמו שיודעים לעשות במרצדס, ב.מ.וו, ZF- והכל היה נראה אחרת.

    סגור תגובה

  • 7. מגיב 6, הגירים האלה כל כך גרועים, שיונדאי ורנו ניסאן החלו לחקות אותם 
    נהג, 25-11-2019

    מה שכתבת היה נכון לדורות הראשונים של הטכנולוגיה, ואכן התנהלות צ׳מפיון לא הוסיפה כבוד. יחד עם זאת, חווית הנהיגה ברכבי וואג (והחיסכון בדלק) פתחה פער משמעותי מחוויית הנהיגה ברכבים עם מנוע בנזין וגיר רציף. לא סתם חברות אחרות מנסות ליישם טכנולוגיה דומה.

    סגור תגובה

חזור למעלה