דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי טרייטון (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

סגמנט הטנדרים הוא אחד היציבים ביותר בשוק הרכב הישראלי. כבר 4 שנים ברצף שהוא שומר על נתח שוק קבוע של 1.4% מסך המכירות בישראל, עם כמות של 3,500-3,900 יחידות שעולות על הכביש מדי שנה. שני השחקנים הדומיננטיים ביותר הם איסוזו די מקס וטויוטה היילקס, שיחד חולשים על כ-75% מהמכירות בקטגוריה. מיצובישי טרייטון שומר גם הוא על יציבות, עם נתח שוק של כ-18%, ובשאריות חולקים הטנדרים של פולקסווגן, פיאט, ניסאן וסאנגיונג. חלקם כבר לא איתנו.

כעת עובר מיצובישי טרייטון מתיחת פנים מקיפה, אשר מלבד השדרוג העצום לעיצוב החיצוני - מבטיחה גם להעלות את רמת האיכות של הטנדר היפני בכל מה שנוגע לנוחות הנסיעה, יחידת ההנעה, יכולות השטח ועוד. את כל זה, ועוד כמה פרמטרים נוספים, בדקנו במבחן שלפניכם.

לעמוד הדגם בקטלוג: מיצובישי טרייטון


מיצובישי טרייטון, 2.2 ל' טורבו-דיזל,אוטו' 6 הילוכים, 150 כ"ס, מ-244,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

ארגז קטן יחסית

מערכות בטיחות בגרסאות הבכירות

אבזור בגרסאות הבסיס

יכולת שטח

  הגה כבד

מיצובישי טרייטון

עיצוב

על פי השינוי במראה החיצוני של הטרייטון, יכולנו בקלות לחשוב כי לא מדובר במתיחת פנים אלא בדור חדש לגמרי. מלפנים הוא קיבל את ה"דיינמיק שילד" - מראה ה"מגן הדינאמי" של דגמי מיצובישי האחרים, עם גימורי הכרום העבים, צביר פנסי הערפל ומגן הגחון המדומה. גם מאחור ישנו עדכון של יחידות התאורה, ובאופן כללי הוא נראה הרבה פחות מצועצע ויותר אגרסיבי בהשוואה לדגם היוצא.

מבפנים השינויים קטנים יותר. גלגל ההגה חודש והוא כעת נעים יותר לאחיזה וגם מציע כפתורים נוספים בסידור מוצלח יותר. איכות החומרים השתפרה בחלק מהמקומות, אך באופן משונה בחרו במיצובישי לשים חומרים איכותיים מאוד במקומות פחות נגישים, למשל בקונסולה של תיבת ההילוכים או בדלתות, בעוד חלק מהחומרים שאיתם נמצאים במגע - למשל משענות היד על הדלתות - נותרו בסיסיים.

מיצובישי טרייטון

תא הנוסעים

סביבת הנהג מוכרת ותכליתית. הגרסה שנבחנה ("דקאר") צוידה במושבים בריפוד בד, שהעניקו תמיכה טובה לאורך ימי המבחן. השיפור מורגש לעומת המושבים של הדגם היוצא. תנוחת הישיבה מוצלחת. היצע תאי האחסון כולל תא גדול יחסית במשענת היד המרכזית, צמד מחזיקי כוסות ותא נוסף לפני ידית ההילוכים.

המושב האחורי נוח יחסית לשני נוסעים, עם זווית הגיונית למדי למשענת הגב - בניגוד למקובל בטנדרים אחרים. לשלושה יהיה צפוף כבעבר. לעומת הדגם היוצא נוספו כאן ידיות לאחיזה בשעת הטיפוס לרכב וכן תא אחסון קטן במרכז.
 
מיצובישי טרייטון

רשימת האבזור של הטרייטון בסיסית מאוד ב-3 רמות הגימור הבסיסיות, אך משתפרת מאוד בשתי רמות הגימור הבכירות - שהן גם היחידות שמציעות מערכות בטיחות. גרסת ה"דקאר" כוללת בלימת חירום אוטונומית המסוגלת לזהות כלי רכב והולכי רגל וכן התרעה קולית על סטיה מנתיב הנסיעה.

בנוסף מציעה ה"דקאר" גם את מערכת המולטימדיה של היבואנית המקומית ובה ניווט של ווייז, רדיו אינטרנטי והפעלה קולית, לצד מצלמת רוורס, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, מראות עם קיפול חשמלי ובקרת אקלים.
 
מיצובישי טרייטון

גרסת ה"דקאר SE", שנכון לפברואר 2020 עולה 11,000 שקלים נוספים ביחס לדקאר הרגילה, מוסיפה גם ניטור שטחים מתים במראות, התרעה על תנועה חוצה מאחור, אורות גבוהים אוטומטיים, מושבי עור עם כוונון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה מלפנים ומאחור ותאורת לד מלאה. 
 
מיצובישי טרייטון

נוחות נסיעה

כאן חל אחד השיפורים הבולטים ביותר של הטרייטון במסגרת מתיחת הפנים הזו. הוא זכה לשיפורי שלדה משמעותיים שמצמצמים את הויברציות, הרעשים והרעידות, המתלה האחורי הוחלף וגם בולמי הזעזועים שונו - והם מציעים כעת רמת קשיחות שמשתנה בהתאם לעומס.
 
מיצובישי טרייטון

כל אלו מאפשרים לטרייטון להיות נוח למדי, אפילו כשהוא ריק ממטען. הוא לא קופצני מדי על כבישים משובשים, לא יוצא משלוותו אחרי פסי האטה ומצליח להיות נוח מאוד על שבילי עפר. בידוד הרעשים גם הוא טוב מאוד.

ואחרי כל זה, צריך לזכור שכל השיפורים האלו מתייחסים לעובדה שמדובר בטנדר. גם הטוב שבטנדרים יהיה פחות נוח ויותר רועש ממכונית משפחתית סטנדרטית.
 
מיצובישי טרייטון

מנוע ותיבת הילוכים

במסגרת העדכון זכה הטרייטון ליחידת הנעה חדשה לחלוטין. במקום מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.4 ליטרים, ששווק בהספקים של 154 או 181 כ"ס, יש עכשיו מנוע בנפח 2.2 ליטרים עם 150 כ"ס. תגובת המנוע טובה מבעבר, עם פחות השהיית טורבו ואופי חלק ונינוח יותר. הביצועים אכן נפגעו - הטרייטון קצת פחות מהיר מכפי שהיה - אך המנוע החדש מפצה על כך עם האופי הרגוע והיעיל.
 
מיצובישי טרייטון

שיפור משמעותי נוסף חל בתיבת ההילוכים, שקיבלה הילוך נוסף וכעת יש לה 6 הילוכים. היא מנצלת היטב את כוחו של המנוע ומאפשרת שיוט בסל"ד נמוך. מנגד, נוספה גם מערכת "עצור וסע" שפועלת בצורה פחות חלקה.

צריכת הדלק במבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת ו-8 ק"מ לליטר בתוואי שכלל גם נסיעת שטח מרובה.

מיצובישי טרייטון

התנהגות כביש

החידוש של מערכת המתלים והבולמים הביא גם לשיפור מסוים ביכולת הדינאמית של הטרייטון. הוא כעת פחות רוכן בעיקולים ואוחז יותר טוב את הכביש. ההגה שלו כבד מבעבר, מה שמסייע בפניות ארוכות אך מכביד על התמרון בעיר.

מיצובישי טרייטון

העמסה

הארגז של מיצובישי טרייטון הוא מהקטנים בקטגוריה, אך מדובר בסך הכל בפער של כ-5 ס"מ לאורך ו-7-9 ס"מ לרוחב ביחס למרבית המתחרים. מנגד, לטרייטון כושר העמסה גבוה של למעלה מטון וכושר גרירה של 3.1 טונות. כך או אחרת, בסעיף הזה לא חלו שינויים בהשוואה לדגם מלפני מתיחת הפנים.

מיצובישי טרייטון

שטח

במסגרת מתיחת הפנים והחלפת מערכת המתלים, הוארכו מהלכי המתלה, בעיקר מלפנים, ובכך טופלה נקודת התורפה העיקרית של הדגם היוצא. השיפור הזה, יחד עם שדרוג משמעותי במערכת בקרת המשיכה, מאפשר לטרייטון להתמודד היטב עם הצלבות ולהציג יכולות שטח מרשימות.
 
מיצובישי טרייטון

מערכת ההנעה הכפולה מסוגלת לתפקד גם בנסיעת כביש, ואילו נעילת דיפרנציאל אחורית תבטיח התמודדות יעילה כמעט עם כל מצבי השטח.

מיצובישי טרייטון

סיכום

מיצובישי טרייטון עבר את אחת ממתיחות הפנים המקיפות ביותר בהן נתקלנו לאחרונה. העיצוב השתדרג משמעותית, נוספו אביזרי בטיחות (לחלק מהגרסאות), רמת הנוחות עלתה וגם יחידת ההנעה השתדרגה. עם כל השיפורים האלו מדובר באחד הטנדרים הבולטים בשוק - אך בקטגוריית הטנדרים האיכות איננה מספיקה בכדי להבטיח היקפי מכירות גדולים. תשאלו את פולקסווגן אמארוק.

לצפייה בכל דגמי מיצובישי בישראל

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה